Een paar maanden geleden heeft mijn zoontje hand voet en mond ziekte gehad. Het zat heel erg om zijn mond toen.. Nu heeft hij weer plekjes met blaasjes. Vooral op zijn voeten en op zijn handjes. Er zit er 1 op zijn haargrens en twee op zijn arm, verder niks in het gezicht. Het begon eergisteren met dat 1e plekje op zijn kleine teen. Zal het weet hand voet en mond ziekte zijn? Of toch waterpokken?
Ik dacht eigenlijk dat het maar 1x kan. Maar is dus niet zo!https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/baby-en-kind/hand-voet-en-mondziekte/ Ik heb begrepen dat waterpokken altijd vanuit de romp beginnen. Misschien hitte uitslag?
Het worden echt blaasjes, dus niet van de hitte denk ik. Toen het begon was het ook nog niet heet. Het zit ook op zijn knieën trouwens, maar begon bij zijn voeten.
Ik denk dat het wel kan.. Ze zeggen dat je het maar één keertje kunt krijgen, maar ik heb het onlangs (op volwassen leeftijd dus) zelf ook nog een keer gekregen! Maar ik dacht niet dat dat zich ook verspreid naar de knieën.. Heeft hij er last van?
Hier zat het bij de jongste 2 jaar terug echt alleen in haar mond, op haar handen en op de voetzolen.. Ik wist niet dat het zich nog verder kon verspreiden naar knietjes etc. eigenlijk. Bij de waterpokken zaten ze hier wel echt overal, vooral eerst in de haargrens, maar dat verspreidt zich meestal erg snel.. Lastig! Nou ja, ik hoop in ieder geval dat hij er niet al te veel last van heeft.
Snachts is hij al twee nachten onrustig en vandaag een beetje mopperen, maar hij zit er verder niet aan.
Ja je kan het vaker krijgen Er zijn meerdere soorten virussen die de hmv ziekte veroorzaken Naast bovenstaande gebieden kan het nog op de billen en genetalieen zitten. Denk toch eerder de waterpokken?