Ontzettend misselijk...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristel86, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey allemaal,

Ik word echt met de dag misselijker... Overgeven doe ik (nog) niet, maar ik kan bijna niks meer door de misselijkheid..
    Het enige wat ik op dit moment echt kan eten zijn droge volkorencrackers, een paar per dag.
    En ik doe al vrij lang om 1 zo'n cracker op te eten, gewoon doordat ik dus kotsmisselijk ben.

Nu heb ik vandaag van de gynaecoloog zetpillen gekregen tegen de misselijkheid, maar zelfs dan ben ik nog misselijk :(

Ik heb al geprobeerd kleine beetjes verspreid over de dag te eten, slappe thee te drinken en water, cola, gemberthee, vanillevla... Maar eigenlijk niks helpt echt.
    En het is niet alleen 's ochtends, maar echt de hele dag door..

Nu vroeg ik me af of iemand uit ervaring misschien nog ideeën heeft wat ik hiertegen kan doen?
    Ik kan namelijk bijna niks meer dan op de bank liggen de hele tijd :(

2. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Wat vervelend Kristel!

Ik heb echt nog helemaal (gelukkig) geen laats van misselijkheid. Als ik dit zo lees lijkt me dat ook echt niet fijn. Ik kan je dus ook geen raad geven,maar hoop dat je je snel beter voelt.

Sterkte!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Catje, hopelijk blijft t ook weg bij jou ;)

Niemand die iets weet....?

4. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Hey Kris,

Wil je alleen maar heel veel sterkte wensen...

Mijn misselijkheid valt me ook 100% mee tot op heden.

Hele dikke knuffel Debby

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey,

ik heb er sinds gister ook heel erg veel last van..
    het enige wat ik kan bedenken zijn speciale armbandjes van de etos die effectief schijnen te zijn. (die ga ik zelf ook maar eens proberen)

ik voel met je mee!
    maar hoe vervelend het: het is wel een teken dat je hormoon toeneemt, en dat is weer gunstig! daar denk ik maar aan, dat helpt wel. ;)

sterkte!

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Marieke: Wat zijn dat voor een armbandjes dan?
    Misselijk zijn is idd wel een goed teken, voor zover ik overal hoor en lees heb je ook minder kans op een miskraam als je misselijk bent (je maakt dan dus heel veel hormonen aan).
    Maarja, of t nu leuk is... :rolleyes:

Ik ga morgen naar een acupuncturist. Ben pas gestopt met roken maar ik blijf er heel onrustig bij, ook onrustig mbt de zwangerschap dus hopelijk kunnen ze me daar helpen.

Ik zal meteen eens vragen of ze wat tegen de misselijkheid kunnen doen!

Verder nog iemand ideeën of tips?

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb die armbandjes een aantal weken geleden bij de kassa van de etos zien liggen, er stond bij dat ze werkten tegen reisziekte en tegen misselijkheid tijdens de zw.schap. geen flauw idee of ze echt helpen maar ik vind het wel het proberen waard. volgens mij waren het van die simpele brede gekleurde bandjes.

8. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    nou meid ik leef met je mee... Heb precies hetzelfde... Wist ook niet dat eten zoooo moeilijk kon zijn... Maar ik was ook ongerust voor die kleine omdat ie dan niet genoeg binnen zou krijgen... Dus ik heb het gister tegen me gyn gezegd en die zei dat maakt niet uit de baby groeit toch wel als jij maar kleine beetjes steeds probeerd wat te eten maakt niet uit wat... Als je maar wat binnen krijgt...
    Volgens mij is er niks tegen te beginnen alleen afwachten en hopen dat het snel beter gaat... Ik lig hier ook alleen maar op de bank... Komt ook omdat ik er nog eens een griepje bij heb gekregen dus heb me ziek gemeld op me werk...

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Die armbandjes heten seabands. Ik heb ze via internet besteld. Sommigen zweren erbij en bij sommige hielp het niets.
    Sterkte.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik herken het wel meid. Ik ben er nu 3 dagn vanaf maar ben af en toe nog misselijk. Ik heb wel een aantal keren moeten overgeven en anders had ik het gevoel dat ik moest overgeven, Ik werd er moe van en kon niet echt genieten. Ik heb nu eer emesafene tegen de misselijkheid. En wat bij mij dus heeft geholpen is het stoppen van de multivitaminen. Dit moet je niet zomaar doen hoor! Ik was dan ook al over de 12 weken en ik hoefde het niet perse in te nemen als ik gevarieerd eet. jij bent minder ver en bent wel de foliumzuur nodig lijkt me, maar ik heb het idee dat het foliumzuur me niet misselijk maakte maar de rest.
    Wie weet kun je dit bespreken met je vk?

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hoi Kristel,

Ik heb precies tzelfde gehad, vreselijk. Kon ook alleen nog maar liggen de hele dag.
    Welke zetpillen heb je, emesafene? Die deden bij mij ook niets, daarna heb ik primperan gekregen. Dit hielp een heel klein beetje. Niet echt tegen de misselijkheid, wel tegen de braakneigingen en ik kon iets beter eten erdoor.

Het is heel belangrijk dat je wel probeert goed te drinken, zodat je niet uitdroogt. Dat kan wél slecht zijn voor jou en je kindje. Ik ben ervoor opgenomen geweest. Na 4 dagen infuus voelde ik me wel ietsje beter en kon ik wat langer slapen zonder steeds kokhalzend wakker te worden..

Wat je nog kunt proberen zijn de sea bands, VSM korrels, ijskoude cola (light; niet teveel ivm caffeine), preggie pops (lollies). Eet waar je (nog enigszins) zin in hebt.
    Acupunctuur heb ik ook goede verhalen over gehoord. Ik heb t zelf niet gedaan.

En blijf dus drinken drinken drinken!
    Hou voor ogen dat het minder gaat worden. Het is ontzettend zwaar, maar er komt een einde aan. Heel veel sterkte.

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    He meis,

Klote voor je. Helaas kan ik erover meepraten. Ik heb het ook vanaf het begin van mijn zwangerschap. Ik gaf wel heel veel over. Ik ben nu bijna 15 weken en sinds een week heb ik Voel me eindelijk goed nu, niet meer misselijk.

Ik heb ook van alles geprobeerd, ik kan je dan ook geen tips geven. Alleen sterkte wensen en die rustig aan.

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    :confused: :confused: Krijg ineens weer flash backs van een paar maand terug, toen ik net zover was als jij. Ik weet het meid, het is verschrikkelijk. "Gelukkig" kon ik de misselijkheid weg eten (gevolg behoorlijk wat kilo aangekomen :oops: ).

Heb je al eens geprobeert (hielp bij mij heel erg goed), wanneer je wakker wordt, in bed nog een rijstewafel of cracker te eten (leg ze alvast klaar in een zakje of laat je man/vriend ze brengen). Als je de het dan op hebt, nog even blijven liggen en dan rustig aan opstaan.
    Ik kon de misselijkheid ook onderdrukken door zure dingen, bijvoorbeeld sinaasappelsap, zure snoepjes, yoghurt etc. te eten.

Houd de moed erin, want in de meeste gevallen is het na de 3 maanden over! Zo ook bij mij. En probeer nog wel te genieten ondanks alle kwaaltjes van je zwangerschap!

Nog gefeliciteerd trouwens!

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja, heel erg...ik heb het ook gehad. Vanillevla zou ik niet eten, dat is meer als je last heb van maagzuur. Bij mij hielp ook niks, ook de zetpillen niet en zwanger zijn vond ik even echt geen pretje. Het enige wat ik je kan aanraden is: dwing jezelf te blijven eten en drinken en eet alleen waar je op dat moment ook echt zin in hebt, ook maak er een beetje zin voor... Ik deed ook boodschappen per dag anders kon de helft direct in de vuilnisbak. Heel veel sterkte, het gaat over maar het kan even duren...
    Toch gefeliciteerd met je zwangerschap!

15. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Bij mij heeft het tot week 15 geduurd. Vond het een drama, kon niks ruiken.
    Mijn vriend bracht me s'ochtends gelijk een beschuitje met jam die ik in bed opat en 15 min wachten (je moet echt wachten anders komt het er alsnog uit) Verder had ik altijd een flesje naast mn bed met limonade of roosvicee. Ik had toch al vaak dorst dus hiermee bleef mn bloedsuiker constant (daar word je misselijk van) en als ik snachts even wakker werd nam ik een paar slokken. Verder idd blijven eten, suiker in mn thee en in je hoofd houden dat het over gaat en dat het voor een heel goed doel is. Als je heel misslijk bent betekent het meestal dat je een hele goede placenta aan het ontwikkelen bent. Het is dus een heel goed teken (als je niet misselijk bent betekent het niet het tegenovergestelde)
    Blijf dingen uitproberen. Sterkte.

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Lig ik even een paar uurtjes op bed, krijg ik ineens heel veel reacties :D

Wat ik dus zo uit de reacties haal kan het helpen om dingen te eten/drinken waar je in eerste instantie helemaal niet aan moet denken.. Zoals zure en zoete dingen..

En dat het kan zijn dat ik misselijk wordt van de bloedsuikerspiegel.. Hmm, misschien toch maar weer gewoon suiker in de thee doen ipv zoetjes..

Verder zal ik t ook eens proberen met cola light, nu drink ik af en toe normale cola, maar misschien dat ik daar misselijk van wordt door de cafeïne of suiker..

Iig ga ik weer wat dingen uitproberen! :D

Iemand vroeg nog welke zetpillen ik nu heb;
    Ik heb Emesafene.. Maar het helpt dus niet echt..

17. Niet meer actief

Hier ook de gehele dag super misselijk en af en toe spugen.
    Mijn avondeten smaakt me goed, zolang ik het niet zelf hoef klaar te maken :S
    Tussendoor eet ik voornamelijk mandarijntjes en mijn maag komt ook tot bedaren door yoghurt en beter nog door vanillevla!
    Ik eet tussendoor nog wel eens een klein beetje vla en kan dan weer heel even wat doen... maar het is geen lolletje

Ik hoop voor alle misselijken onder ons dat het snel weer overgaat :)

Veel liefs en sterkte van mij

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nou ik ben vandaag naar de acupuncturist geweest en meteen toen ik thuis kwam heb ik normaal kunnen eten!
    Soep, pistoletje met ham, verse sinaasappelsap.. JAMMIE! :D

Ik heb nog wel een beetje de misselijkheid op de oppervlakte liggen zeg maar, maar het is al veeel minder dan eerst!

Maandag ga ik weer en dan ben ik er hopelijk helemaal vanaf :)

Dus misschien een tip voor degenen die nu ook misselijk zijn, probeer acupunctuur ;)

19. daf0303

daf0303 Lid

8 okt 2008
    47
    0
    0
    bij mij helpt het echt om eigenlijk iedere 2 uur te eten ookal heb je daar echt helemaal geen trek in. Want als ik niets eet wordt het alleen maar erger. Ik kan nu goed een warm pistoletje eten en het vult gelijk. Fruit vind ik nu ook opeens heel lekker en dat is ook licht. Het is maar iets raars he al die gekke klachten maar ik weet ook dat het weer over gaat dus allemaal volhouden en veel succes!

Deel Deze Pagina