Ovaluatietesten! wie is hier bekend mee ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zwangerrtje, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerrtje

26 feb 2008
    33
    0
    0
    dag lieve aanstaande moeders [-o<

Ik ben gisteren ongesteld geworden en o mijn god wat heb ik een krampen vandaag. Heb dit al heel lang niet gehad zo een erge pijn. Ben al bijna 8 maanden gestopt met de pil. Ik denk dat de restjes hormonen nu pas weg gaan. Vandaar die pijn. Maar goed dat wilde ik effe kwijt. hihi.

Ovaluatietest. Ik heb net 10 besteld maar hoe werkt dit wat moet ik doen als mijn man bv niet thuis is.. :rolleyes: . en ik heb een positieve test. Ik weet niks van die testen. Wie o wie kan me hier meer info over geven en ervaringen uitwisselen svp...

Thankssss.

groetjes

zwangertje...

2. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi hoi

Zelf heb ik altijd de testen van de persona gebruikt , maar het princiepe is hetzelfde ...
    Op de verpakking staat wanneer je moet testen want dat kan verschillen per merk .
    Je doet dan een urine test die lijkt op een zwangerschapstest .
    Alleen hier betekend 2 strepen dat je binnen (ik dacht) 12 uur je eitje hebt ...
    Dan is het dus zaak om te klussen !
    Tja , als je mannetje er niet is wordt er niet geklust en is er een kans voorbij .
    Je hebt in elk geval zo een 12 uur om te klussen na je positieve test , dus je hebt nog wel wat speling ;)
    De testen die ik gebruikte moest ik met ochtend urine doen , maar weet niet hoe dat zit met de testen van hier ....
    Maar er zijn hier vast wel dames hier die je dat kunnen vertellen ;)
    Probeer je niet te veel te focussen op die testen door alleen te vrijen als het nodig is !
    Anders gaat de lol er snel vanaf kan ik je vertellen ....

Kijk anders nog even in het topic: persona !

Succes in elk geval en hopen op een mooi resultaat !

Groetjes Joyce

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een paar dagen geleden de testen van mat care thuis gekregen.

Deze testen moeten juist niet met ochtend urine.
    En als je gaat testen mag je 4 uur van tevoren niet plassen.

Dat is wat ik zo snel uit de gebruiks aanwijzing had gehaald......dit wordt ook de eerste maand dat ik ze ga gebruiken

4. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik heb deze maand die van predictor gebruikt, daar staat ook precies in de gebruiksaanwijzing wanneer je ze kunt gaan gebruiken.

En inderdaad geen ochtend urine gebruiken, maar ik heb ook geen 4 uur van te voren mijn plas opgehouden. Ik was 's ochtends rond 10 uur voor de eerste keer naar het toilet geweest :oops:

En heb toen 1 klein glaasje water gedronken rond half 12 heb ik getest en deze was vet posi ;) Terwijl ik de dag ervoor nog negatief testen nadat ik wel een hele tijd mijn urine had opgehouden. Dus denk als je niet op het einde van de dag test en niet te veel drinkt dat niet veel uit maakt als je je piek hebt.

Ben er wel achter gekomen dat mijn banner precies klopt :p

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik gebruik ze van sensitest. En dat mag ook niet met ochtendurine. En wees maar gerust. Je hebt tijd zat om te klussen na een positieve test. Want na een positieve test moet je eisprong nog komen. Aangeraden word wel binnen 24 uur te klussen.

Zelf test ik aan het eind van de middag, uit mijn werk. Dan krijg ik beste resultaat. SOms moet ik wel 10 dagen testen voor een positief resultaat, en heb ik dagen een vaag streepje.

Succes...

6. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Als je een positieve test hebt, kan het nog maximaal 48 uur duren voor je eisprong komt. Een positieve test geeft namelijk aan dat er een piek is van het LH (luteiniserend hormoon). Binnen 24 tot 48 uur na die piek komt je ei. Dus als je een positieve test hebt om zeg maar 12 uur 's middags is het nog vroeg genoeg als je 's avonds gaat klussen. Het kan dus zelfs zijn dat je ei dan na 2 dagen pas komt, dus de volgende dag nog een keertje klussen!

Ik gebruik ze deze maand voor het eerst (van matcare) en ik ben er echt superblij mee! Nu weet ik eindelijk dat ik een eisprong heb, en nu weet ik ook zeker dat ik op het juiste moment geklust heb.
    Als ik niet zwanger ben, gebruik ik ze volgende maand weer. Ben namelijk niet regelmatig, dus anders weet ik nooit wanneer ik vruchtbaar ben!

Succes met het vinden van je ei!

7. zwangerrtje

26 feb 2008
    33
    0
    0
    hallooo,

harstikke bedankt voor jullie reacties, ik ben echt al veel wijzer !

Dus ik kan het beste aan het einde van de middag testen ? op dezelfde tijdstip. en dan kan ik binnen 24 tot 48 uur klussen.. ik snap hem denk ik.

Maar vanaf wanneer zijn jullie begonnen dan..
    vanaf de laatste dag van de menstruatie of 14 dagen na je ongie. Ik heb namelijk een rare cyclus soms 32 dagen achterelkaar en dan weer 35 of 38....

THANKSSS

8. In jouw geval is het iets moeilijker, tenminste omdat je een wat wisselende cyclus hebt. Als je kortste cyclus 32 dagen is kan je dag 15 beginnen denk ik. Maar weet het niet zeker (mijn cyclus is stuk korter).
    En ei komt idd pas 24 a 48 uur na een positieve test. Bij mij komt ie echt bijna 48 uur later pas (ontdekt via temperaturen).

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    hoihoi,

Ik gebruik sinds vorige maand ovulatietesten. Ben begonnen met de CB digitaal, maar als navulling koop ik staafjes van Persona. Die zijn een stuk goedkoper en werken ook in de CB digitaal.
    In principe kan je gewoon testen wanneer t je uitkomt, zolang je maar niet heel veel gedronken hebt vantevoren en niet net nog naar de wc bent geweest. Met Persona testte ik 's middags ook dik positief, dus het hoeft niet PER SE met ochtendurine.
    In de gebruiksaanwijzing van de CB digitaal staat dat je als je een cyclus van 28 dagen hebt, dat je op dag 11 moet beginnen met testen. 17 dagen voor t einde van je cyclus dus. Dus heb je een cyclus van bijv 32 dagen, begin dan op dag 15.
    Voor mij is dat een goeie richtlijn en je kan beter op tijd beginnen dan dat je te laat bent.
    Vanaf deze maand ga ik beginnen met de Persona monitor, dus ik moet even bekijken hoe dat allemaal in zn werk gaat. Hopelijk gaat dat beter dan met gewone ovulatietesten van dit apparaat 'onthoudt' je cyclus :)

Hopelijk heb je hier iets aan!

groetjes!

10. juud82

juud82 Nieuw lid

13 mrt 2008
    1
    0
    0
    Hallo,

Ik heb op babyboomshop een starterspakket besteld (ovulatiestrips en zwangerschapstesten)
    Ook krijg je dan een starterspakket gratis t.w.v 27 euro als je op een zwangerschapsforum reclame maakt, Leuke aanbieding dacht ik zo! :D

www.babyboomshop.nl

groetjes Judith

Deel Deze Pagina