Jullie verklaren me misschien voor gek dat ik het hier neerzet, maar voor mij is het iets heel 'groots', maar voor jullie waarschijnlijk iets heel 'kleins', wat het letterlijk ook is. Maar ik heb zojuist de eerste kikker gesignaleerd. Ik liep de auto uit, en over de oprit sprong hij. En als er iets is waar ik een enorme angst voor heb, zijn het wel kikkers en padden. Het is ook zo'n rotangst. Ik gilde het uit en begon te trillen op mijn benen en bijna te hyperventileren, en mijn man maar vragen wat er was... Ik ben er zo ontzettend bang voor. Ik kan ook niet goed uitleggen waar ik dan bang voor ben, ik ben bijvoorbeeld niet bang voor muizen. Maar als ik een kikker zie dan gaat mijn hart enorm te keer... In mijn ogen ziet het er uit als een monster denk ik. Wat doe ik hier toch tegen? Vorig jaar heb ik er geloof ik geen één gezien, en nu werd ik dus weer geconfronteerd met zo'n beest en nog maar in februari. Die beesten komen normaal toch pas in maart of april uit hun winterslaap? Wat kan ik tegen die angst doen?
tja... ik denk dat als je er gewoon 2 meter vandaan blijft ze je Echt niet kunnen inhalen hoor ... voor de rest weet ik echt niet wat je ertegen kan doen.. alleen blijven denken dat kikkers en padden je echt niet zullen achtervolgen ofzo.. ze zijn banger voor jou dan jij voor hun haha
ik vind kikkers ook goor hoor. zeker in de zomer als je savonds op je teenslippertjes nog even buitenloopt in het donker en die krengen over je poten springen
Ben GEK op kikkers. Heb er ook eentje een pacman frog En tegenover die kikker die jij zag kan deze je wel enorm hard bijten. Kan me er ook eerlijk gezegd weinig van voorstellen dat je bang bent voor zo iets. Maar het zal het zelfde zijn als dat ik griezel van dode insecten (ja ik weet t, das pas raar en dan vooral omdat ik op dit moment naar "The walking death" aan het kijken ben!) Je bent dan niet "bang" maar er vies van. Tja hoe leg je het uit... Maar er zal best een therapy voor zijn denk ik ja.
Sorry, ik moet wel een klein beetje lachen en denk meteen aan die videoclip met die kikkers. YouTube - Broadcast Yourself. Maar nee, een angst is niet fijn en ik hoop dat je het gauw onder controle kan krijgen. Sterkte
Heb je ooit op animal planet de serie ' my extreme animal phobia' gezien? Misschien herken je er iets in. Animal Phobias : My Extreme Animal Phobia : Animal Planet Je hebt duidelijk een heftige reactie op iets onschuldigs, daar ga je denk ik niet zelf uitkomen. En het kan echt een handicap worden, dus ik zou er zeker iets mee doen. Beter nu dan over x jaar, wanneer het nog 10x erger is. Lijkt me erg vervelend om te hebben, ik wens je veel succes en moed!
geen winter dus ze zullen eerder aanwezig zijn, 4 weken terug de 1st pad al gezien. en ze doen echt niks maar jou angst en waarvoor want ze doen niks!!! spinnen en muizen ook niet maar die moet ik hier dan ook niet tegen komen. als je echt z,on fobie hebt ja dan een behandeling mssch. sterkte ermee.
Hahaha moest ff lachen om je post, sorry... Zie t helemaal voor me. Zo'n klein kikkertje en jij die het uit staat te gillen haha. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Vind ze wel grappig. Ok zou ze ook niet gaan knuffelen ofzo maar eng vind ik ze niet. Succes met alle kikkers die nog op je PAD komen dit jaar...
Misschien ben je in je vorige leven die prinses geweest die die kikker moest kussen Ik ben heel erg bang voor spinnen geweest en wat ik toen ging doen was over spinnen lezen en plaatjes kijken enzo. Toen ben ik ze in hun webjes gaan bestuderen. Mijn angst is er niet helemaal mee weg gegaan, maar is wel een heeeeeeel stuk minder. Ik krijg geen hartverzakking meer als ik er plots 1 zie lopen op de muur Sterker nog ik kan ze met een glas weghalen ipv ze dood te meppen Dus misschien voor jou ook de tip, ga eens plaatjes kijken op internet en over de kikker lezen. Zo leer je het beestje een beetje kennen en wordt ie misschien een stuk minder eng. Succes!!
Ik vind ze ook super leuk! Na elke winter komen ze hier in de tuin onder de blaadjes vandaan...dat weet meneer de reiger ook! Dus red ik ze altijd. mijn dochter vind ze ook geweldig! Wat je tegen die angst kunt doen weet ik niet. ik schijt 7 kleuren stront voor grote spinnen. Succes!!!
Tja wat kan je er tegen doen. Juist met je grootste angst voorzichtig geconfronteerd worden is meestal een optie. Ga op internet zoeken hoe vaak het is voorgekomen dat een kikker iemand op eet, of vermoord? Niemand dus... dus waar komt je angst dan vandaan? Is het het plotselinge bewegen, het niet weten welke kant ze opspringen, dat ze zich goed kunnen verstoppen? Er zijn op internet vast wel mensen of sites te vinden die je kunnen helpen om deze fobie aan de kant te zetten. Er zijn ook genoeg mensen met een spinnenfobie die er overheen kunnen komen.... Succes
jeetje, heel veel mensen hebben een kikkerfobie zo ook mijn schoonzus, als je haar over de rooie wil hebben, moet je een kikker meenemen. Zij blijft ook binnen als ze er 1 ziet, en de rest van de week ook Het lijkt mij echt heel erg, ergens zo bang voor te zijn. En ik denk niet dat er zomaar iets aan te doen is. Idd zou je er wat meer over kunnen lezen of er wat naar kijken als er 1 buiten zit, misschien ga je er meer aan wennen Ikzelf had het met spinnen, toen ik ging werken moest ik wel eens snijgroen uit een kas wegknippen, nou ik kan je vertellen de eerste weken ben ik wat weggelopen, want daar zaten echt joekels. Totdat ik in de gaten kreeg dat dit echt mijn werk was, en dat ik er mee om moest leren gaan...fijn vind ik ze nog steeds niet, maar ik loop er niet meer voor weg
ik ga met me zoontje altijd in juli het bos in hier dan vind je altijd kleine mini padden en die springen zo op je hand geweldig
Misschien is 't inderdaad een goed idee om je te verdiepen in kikkers en padden. Ik raad je wel aan om het alleen bij de Nederlandse soorten te houden Wij hebben hier ook volop van die kleine padden in de achtertuin, 't is daar erg drassig. Ik ben er ook niet bang voor en kan me er eerlijk gezegd niet voorstellen hoe zo'n verlammende angst voelt. Als het echt zo erg is zou je misschien ook eens met de huisarts kunnen gaan praten voor het probleem nog erger wordt. Zeker als je in een gebied woont waar je wel vaker kikkers en padden tegen kunt komen. Enne... het lokt wel enorm uit tot flauwe grapjes hoor Moest stiekem ook lachen...
Dankjullie wel voor de reacties. Zo grappig dat bijna iedereen komt met de tip dat ik plaatjes moet gaan kijken en youtube filmpjes. Dat heb ik al gedaan. Maar daar kan ik wel aardig goed naar kijken. Zo'n beest springt dan niet door je scherm heen... alhoewel ik dan wel een beetje de kriebels krijg. Ik weet nog dat ik vroeger als kind altijd met mijn broers en zus kikkers ging zoeken en daar gingen we dan mee spelen. Ik kan me daar nu niks meer bij voorstellen. Maar misschien dat de grote ommekeer kwam toen ik zag hoe hysterisch mijn moeder een keer reageerde op een kikker toen ik een jaar of 7 was. Ik was in de tuin aan het spelen en mijn moeder zag een grote kikker in de tuin. Ze gilde het uit en joeg hem weg. Kennelijk heeft dat veel indruk op mij gemaakt, want ik zie het nog zo voor me. Ik wil haar natuurlijk niet de schuld geven, maar de oorzaak kan daar liggen. Ik zal het er eens met mijn pych over hebben want in de zomer beheerst het echt mijn leven. 's Avonds durf ik dan niet te fietsen. En als ik 's avonds in de auto rijd dan ben ik heel oplettend of ik er één zie vanachter het stuur. En natuurlijk zie ik er dan altijd wel één, en dan gil ik het uit. Ik heb het er al een keer eventjes met mijn psych over gehad, want we spraken afgelopen zomer een keer in de avond af, en zij heeft haar praktijk aan huis. En ze woont heel mooi, in een vrijstaand huisje met een boel gras en een slootje voor haar huis waar een pad doorheen loopt. Dus ik heb al aangegeven die keer voordat ik naar haar toe ging, dat ik niet goed durfde te komen, omdat ik dan over dat pad moest lopen naar haar voordeur toe. Dus mocht ik achterom komen. Maar toen we het gesprek hadden nam ik wel dat pad naar de auto en heb ik al rennende en gillende dat pad genomen. Echt genant gewoon... Maar had die psych dus voorbereid. Sommigen van jullie lachen erom en dat is begrijpelijk, want het klinkt ook allemaal te zot voor woorden, dat zie ik in. Maar het is heel vervelend als je zelf met zo'n angst, die zo diep gaat en je leven beheerst, te maken hebt. Het gaat eigenlijk nergens over, maar voor mij is het een heel groot iets. (Ik maak van een mug een olifant. )
Ik heb gekeken naar deze My Extreme Animal Phobia: Terrified of Spiders : Video : Animal Planet en ik denk dat ik zelfs nog heftiger reageer op een kikker dan zij op die spin. Maar ze zal vast al ver in haar therapie zijn. Ik zie mij echt niet in een bak met een kikker graaien. Dan moet er veel met mij gebeurd zijn, mocht ik dat durven...
Ik herken het niet met kikkers (ik vind kikkers juist wel leuk haha), maar wel met spinnen... Ik kan helemaal panisch worden als ik een spin zie... En het is zo'n 1,5 jaar geleden nog 10x erger geworden doordat ik toen de jassen in de gang aan t uitzoeken was en er ineens op borsthoogte een hele grote dikke bruine harige spin op me zat!!! Ik keek omlaag en ik keek recht in dat beest zn gezicht... Wat was ik in paniek; heb zitten gillen, rennen en huilen als een klein kind Daarna heb ik maandenlang mijn jas niet meer durven pakken van de kapstok en jassen of schoenen uitzoeken doe ik al niet meer, dat moet mijn man echt doen.. Zo bang ben ik dat ik weer zo'n engerd tegen kom!
Nou, ik vind ook wel dat zij er heel makkelijk overheen stapte in die video hoor! Ik ben dus ook bang voor spinnen en begin spontaan te janken toen ik zag hoe zij die spinnen aanraakte...ik zou ze nog voor geen miljoen oppakken hoor!