Schoolspullen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Emma86, Aug 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Het duurt niet heel lang meer en dan gaat mijn oudste naar school. We zijn wat aan het rond kijken naar spullen. Er is alleen zo veel! Dus een paar vragen aan jullie wat handig is en wat absoluut niet.

Wat voor tas hebben jullie kleuters? Welke broodtrommel ? En welke beker is handig en lekt echt niet? Wij hadden vroeger van die anti-lek bekers die altijd lekten :confused:
    Kom maar op met de tips!

2. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Een tas van de Efteling. Net zoals de tassen met tvpersonages. Simpel, niet al te duur.

Verder hebben we Mepal broodtrommels voor de boterhammen, action en Hema bakjes voor het fruit.
    Drinkbekers hebben we meerdere: Mepal campus, sistema draaiden met tuit en een drink in the box.
    Mepal voor bij de boterham en 1 van die andere voor bij het fruit.

Emma86 likes this.
  3. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Jongens hebben tassen van Vingino en dochter eentje van Zebra.

Bekers en trommels van Mepa.
    Neem wel de bekers met de schroefdop en niet de pop-up, want die lekken gigantisch!

Emma86 likes this.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Oudste (bijna 10):
    Tas van zebra
    Tienuurtrommel van little lunchbox (flamingo)
    Lunchtrommel van yumbox, de classic
    Camelbak als beker

Jongste (5):
    Tas van emoij
    Tienuurtrommel van little lunchbox (superhero)
    Yumbox classic lunchtrommel
    Camelbak als beker

Camelbak lekt echt 100% niet
    https://www.deleukstelunch.nl/nl/camelbak-eddy-kids

Emma86 likes this.
  5. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,875
    5,161
    113
    Home
    oudste 5:
    3d tas van spiderman
    broodbakje cars van mepal
    fruitbakje ook van mepal
    drinkbeker ook 2x
    gymtas van pokemon

Emma86 likes this.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier een rugzak van de Hema, een nieuwe trommel van Mepal (met een inzetbakje met 2 vakjes) voor overblijven, voor 10-uurtje een klein bakje van Sistema. En een Dopper met sportdop.

Oudste heeft ook een gymtas van de Hema (zo’n draw-string-tasje) en eenvoudige gymkleding (jongste heeft dat nog niet nodig in groep 1).

Emma86 likes this.
  7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,792
    493
    83
    Een rugtas met een aap. De lunchbox-to-go en fruitbox van Sistema en een waterfles met klikdop (weet even niet welk merk). De lunchbox vind ik echt ideaal, omdat hier tenminste meer broodjes inpassen en hij is makkelijk open te maken. De meeste passen hooguit 2 boterhammen in, en zoon eet er minimaal 3. En je kan er ook nog wat losse snacks in doen, omdat er een tussen klepje in zit. Zoon drinkt trouwens alleen water, dus wat dat betreft ook niet erg op gelet of deze fles echt anti lek is en hij past alleen rechtop in zijn tas ;)

Emma86 likes this.
  8. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Tas geen idee welk merk...
    Voor het 10uurtje de snackbox van jumbox, voor de lunch ook een jumbox (4 vakken).
    2 drink in the box bekers erbij voor 10 uurtje en lunch.

Emma86 likes this.
  9. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Als je 2 bekers meegeeft, wat voor drinken doe je er dan in?
    Zoon begint ook voor het eerst na de vakantie (continuerooster) maar ik heb geen flauw idee wat ze op zijn school doen, tot nu toe nog maar 1 Mepal beker gekocht.

Emma86 likes this.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Water

Emma86 likes this.
  11. Winter30

1 met water en 1 met ranja of appelsap. Of twee met water als hij dat heel graag wil, maar lauw water lijkt me niet lekker

Emma86 likes this.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,206
    35,928
    113
    Hier mogen ze altijd zelf nieuw water pakken.

Emma86 likes this.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,206
    35,928
    113
    De oudste wil alleen water. De jongste krijgen dan 1 x ranja en 1x water.

Emma86 likes this.
  14. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,780
    7,367
    113
    Een rugtas, die groot genoeg is, dochter had in groep 1 een te kleine, daar paste met goed passen en meten haar trommels en bekers in, maar dat vond de juf niet handig, dus daarna een grotere gekocht. Dochter heeft nu een rode met paard erop, zoon een grijze. Maar die gaat er zo onvoorzichtig mee om, daar koop ik bijna jaarlijks een nieuwe voor, gewoon bij de Scapino ofzo.
    Ze hebben allemaal 2 Mepal bekers, Mepal broodtrommel en Mepal bakje voor fruit.
    Ze krijgen dus voor de ochtendpauze fruit mee, boterhammen tussen de middag, met soms een beetje komkommer of een eitje erbij, en 2 bekers met water

Emma86 likes this.
  15. Winter30

Ik hoop dat dat op zijn school ook kan. Eind deze week is er een kennismaking momentje. Dan zal ik het vragen.
    Geef je dan wel eigen bekers mee of hebben ze daar bekers?

Emma86 likes this.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een dubbelwandige beker van camelbak en doe daar van die plastic ijsklontjes in. Blijft lekker fris.

Emma86 likes this.
  17. Winter30

Ik heb net even gekeken, leuke bekers.
    Zeker ook handig, maar ik heb hem net aangeleerd om zijn Mepal beker open te maken :D
    Moet je in het rietje bijten om te kunnen drinken? Zoiets las ik net even snel bij een andere(niet dubbelwandige) beker.

De ijsklontjes heb ik al. Werken helaas niet bij de Mepal. Merk geen verschil in mijn geval.

Emma86 likes this.
  18. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,792
    493
    83
    Hier ook inderdaad, de juf staat er zelfs op dat ze minimaal 1 keer hun beker leeg drinken gedurende de dag.

Emma86 likes this.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Ja zachtjes erop bijten. Maar is een stevig rietje hoor, gaat niet stuk. Kinderen hebben snel door hoe het werkt.

Emma86 likes this.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,206
    35,928
    113
    Ze hebben op school bekers, maar vaak vullen ze hun eigen drinkbeker weer. Die geef ik wel altijd mee.

Emma86 likes this.

Share This Page