Ik heb bij mijn eerste kind minimale zorg aangevraagd ondanks mijn keizersnee Ik genas heel goed en meer had ik echt niet nodig. Vooral niet omdat ik veel andere hulp had Nu heb ik weer minimaal aangevraagd, en ik vroeg mij af hoeveel uur er van af gaat als je in het ziekenhuis ligt?? Mijn tweede word met 38,6 gehaald. Bij de vorige zwangere besloot de kraamverpleegster dat ik wel wat meer hulp nodig had en vroeg dit aan dit terwijl ik hier niet om gevraagd had We verblijven ongeveer 5 a 6 in het ziekenhuis. Langer dan normaal omdat ze in het ziekenhuis de hielprik doen.
Beetje offtopic maar die hielprik kan toch gewoon thuis lijkt mij? Waarom lange dure dagen in zo'n ziekenhuis blijven?
Als je zes dagen in het ziekenhuis blijft, blijft er weinig van je kraamzorg over. Normaal is acht dagen, je zou er twee aan kunnen plakken. Kan de hielprik niet thuis? Ik mocht na twee dagen naar huis, had niet willen wachten op de hielprik daar maar misschien is daar bij jou een reden voor?
De hielprik word in het ziekenhuis gedaan omdat mijn eerste zoon een afwijking aan zijn schildklier heeft. Dit bleek uit de hielprik. Wij willenn graag snel zekerheid dus de hielprik doet de kinderarts en deze uitslag krijgen wij dan ook heel snel. Mijn eerste zoon loopt al bij deze kinderarts. dus we blijven iets langer in het ziekenhuis. Heb ik na 6 of 7 dagen dan nog wel kraamzorg nodig??
Er wordt voor elke dag dat je in het ziekenhuis blijft, 6 uur afgetrokken. Voor 5/6 dagen is dat dus 30/36 uur. Je kunt nog wel kraamzorg krijgen voor dag 7/8. En als het echt niet gaat, ook nog wel 2 dagen extra. Dan doen ze volgens mij gewoon een nieuwe indicatie.
Ik kreeg alle 3 de keren 10 dagen, ook volgens mij vanwege de bv. Was wel thuis na 2 dsgen de 2e en 3e keer. Geen optie om terug te gaan naar het ziekenhuis voor de hielprik? Zou niet graag 4 dagen langer blijven dan nodig.
Bij mijn eerste zoon lukte de bv niet, en zijn we overgegaan op flesvoeding dus extra dagen daarvoor niet nodig We hebben ons huis 1 december overgedragen, en de sleutel van ons nieuwe huis krijgen we pas 1 april. Ondertussen huren we een klein apartement. De kraamverzorgster hoeft dus eigenlijk niet veel te doen. Dus iets langer in het ziekenhuis liggen vind ik niet zo erg. Wilde eigenlijk naar een kraamhotel maar zit niet in de buurt.
Ik heb onlangs een tweede ks gehad en ditmaal geen kraamzorg genomen. Ik vond dat echt heerlijk en heb het niet gemist. Is dat een optie?
Kun je niet gewoon nog even terug gaan voor de hielprik? Ik ben 2 nachten geweest na m'n tweede keizersnee. Was echt blij toen ik de derde dag naar huis mocht. Ik vind de zorg in het ziekenhuis heel goed, maar we kwamen thuis gewoon meer tot rust. Ik vind extra dagen kraamzorg dan wel weer fijn, ook omdat ik dan wat meer mijn rust in acht nam Edit: ik had de laatste berichten niet gelezen. Dan zou ik gewoon in het ziekenhuis blijven.
We houden uitgerekend met ziekenhuis verblijf maar 9 uur of 6 uur over voor kraamzorg. Is dit dan nog nuttig? Ik geef flesvoeding omdat ik medicijnen slik Dus ook daar geen hulp nodig
De hielprik kan toch gedaan worden op de dag dat je naar huis zou mogen, dan naar huis en de uitslag afwachten? Of moet je kindje er ivm medische redenen blijven? Anders snap ik de keus van het ziekenhuis niet echt, dit kost handenvol geld zo.
Tussen geboorte en hielprik moet 3 keer 24 uur tussen zitten. Ze nemen ook bloed uit de navelstreng om zo alvast de bloedwaardes van de schildklier na te gaan. Dat kan enkele dagen duren voordat de uitslag komt
TS: de meesten hebben zo te lezen, moeite met lezen. Als jij 6 dagen in het ziekenhuis blijft en daarna geen hulp meer nodig denkt te hebben kun en mag je dit zeg aangeven. Je bent er niet toe verplicht. Succes straks, wat vervelend dat er direct medisch gedoe bij komt kijken, hopelijk krijgen jullie een goede uitslag van de kinderarts!