Kennis altijd ziek, zwak, misselijk grrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door Minnimouse, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Iedereen heeft toch het recht om te zaniken en te zeuren?

Daar hoef je niet in mee te gaan of naar te luisteren. Als je negeren niet vindt kunnen, dan zeg je het toch gewoon recht voor z'n raap: "je benoemt voortdurend wat er niet goed gaat in je leven en daar word ik doodmoe van. Als dat zo blijft, heb ik er geen zin meer in om veel tijd met je door te brengen." Dat is duidelijk, eerlijk en oprecht. Ga nou niet achter iemands rug om zitten kletsen dat haar gezeur zo vervelend is en dat je zou willen dat ze daarmee ophield.

Doe als Umm, geef je grenzen aan en wees eerlijk. Dat kan prima op een niet-wrede manier.

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Waarom gooit iedereen het toch telkens op "aangesproken voelen"?
    Alsof het iets negatiefs is?
    Ik vind het gewoon belachelijk dat er zo gereageerd moet worden, terwijl men op hun eigen manier probeert een steentje bij te dragen aan het advies; door de andere kant van het verhaal te belichten.
    TS kan wel zeggen dat er niks aan de hand is met haar kennis en t puur geklaag is, maar alleen die kennis weet hoe de vork echt in de steel zit.
    Voor TS en anderen hier is t een kwestie van oordelen aan de hand van een eenzijdig verhaal, is het echt zo raar dat mensen een andere kant proberen te laten zien?
    Ik zeg hiermee niet dat die kant de waarheid is, deze zal wellicht ergens in het midden liggen, maar er is niks mis mee om ervaringen van anderen te horen om zo een keuze te maken wat je gaat doen ermee!
    Het is niet allemaal eenrichtingsverkeer, maar ik merk dat daar anders over gedacht wordt in dit topic ;)

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ah joh, TS wil gewoon even klagen en zeuren. En blijkbaar zijn er meer mensen die zich daar helemaal in herkennen en die klagen en zeuren lekker mee over de mensen in hun omgeving.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oh late reactie, maar eigenlijk voelde ik me helemaal niet aangesproken. Kan best dat jij dat zo ziet, maar ik wilde enkel mijn situatie uitleggen om te laten zien dat dat bij je kennis misschien ook het geval is, dat er meer achter zit. Ik vind namelijk dat het nu erg eenzijdig wordt bekeken allemaal en het staat hier nu zo online, maar ik denk dat je dit wat je hier neer zet beter tegen haar had kunnen zeggen. Dan had ze misschien voor opheldering kunnen zorgen.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Vind het jammer dat TS niet meer inhoudelijk is ingegaan op mijn laaste lange bericht met tips en vragen, dit is dus eigelijk ook een zeik en zeur topic, ;)

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    TS, ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment meer dan genoeg hebt van het gezeur. Misschien moet je dat een keer tegen haar zeggen. Zo van: vervelend dat je je zo en zo voelt maar je doet er zelf niet veel aan he? Je moest toch afvallen van de dokter, dan zou het toch beter gaan? Waarom doe je dat dan niet?

Ik snap dat het vervelend is als je ergens last van hebt waardoor je vaak/constant pijn hebt, moe bent of je niet lekker voelt. En iedereen heeft recht om een keertje lekker te klagen en te zeuren.
    Maar mijn ervaring is wel dat als je echt wat hebt je ook (helaas) de leuke dingen zo nu en dan moet laat schieten. Altijd energie voor 10 hebben wanneer er iets leuks op de agenda staat en nooit energie voor andere dingen: ja daaaag. Zo heb ik ook een in de familie die vaak 'pijn' heeft en niet tegen lawaai e.d. kan. Toevallig alleen als er dingen gedaan worden die ze niet leuk vindt, dan heeft ze ineens 'last'. Want naar (kinder)feestjes/verjaardagen, vrijgezellenfeesten, bruiloften, dagje stad in, avondje uit, dat kan allemaal wel. :(

Mijn vriendin heeft een vorm van reuma waardoor ze soms heel erg moe is en er even doorheen zit. Ze probeert altijd een goede balans te vinden tussen werk, huishouden en leuke dingen. Soms is het teveel en dan moet ze wel eens een feestje overslaan.
    Zelf ben ik ook snel moe (door mijn PDD-NOS) en dan moet ik en keuze maken. Helaas, dat leuke uitje laat ik even aan mijn neus voorbij gaan, ik heb nu eenmaal ook andere verantwoordelijkheden.
    Altijd de leuke dingen doen en het verder af laten weten, dat gaat er bij niet in.

7. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0

Kon t ff niet meer bijbenen. Heb zeker wat aan je post gehad, ze heeft een vriend maar die ziet het niet, hij heeft ook stoornis in het autistisch spectrum (weet niet precies wat) maar aan hem hebben we niets, zeg maar.
    Ze is op alle fysieke dingen al meermaals getest...hetwas meer een attitude probleem. Heb ook gevraagd of ze depri is, meteen al, toen ze alleen nog maar over problemen praatte..

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het hier helemaal mee eens. Niets meer aan toe te voegen.

Anja, je bent nu zelf ook aan het zagen he. Niet dat dat niet mag, er zijn 10000 klaagtopics hier en we klagen allemaal weleens, hoort bij de mens. Maar jij doet nu eigenlijk hetzelfde als zij, klagen over iets waar je geen (directe) invloed op denkt te hebben (haar gedrag en attitude). Terwijl je ook effectief zou kunnen handelen. Zoals Umm heeft gedaan door haar grenzen aan te geven, zoals meerdere mensen hier hebben aangeraden. Neem afstand van haar en zoekt ze je steeds op, zeg je opeen duidelijke en vriendelijke manier dat je geen zin hebt in haar negativiteit. De rest is haar probleem.

Alleen lucht lekker zeuren wel op, dus dat begrijp ik;)

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helemaal mee eens!!!
    Ik zit met precies hetzelfde, ben 31 jaar en zie er gezond uit, maar dat ik 3 hernia's. 7 versleten wervels en fibromyalgie heb dat ziet niemand aan mij.
    Dat ik 4 keren per dag morfine nodig heb en 4 keer per jaar een pijnblokkade om alleen al te kunnen functioneren ziet ook niemand.
    Ik ben wel iemand die niet klaagt, kreunt of steunt tenzij ik echt heel erg veel pijn heb.
    Ik doe ook leuke dingen maar lig daarna wel 3 dagen plat om bij te komen.
    Die uitkering krijg ik ook omdat ik gewoon niet meer KAN werken maar wel zou willen.

Ik kan me best voorstellen dat het voor jou frustrerend kan zijn maar daar kan zij waarschijnlijk helemaal niks aan doen.
    Praat er met haar over en dan begrijp je haar kant misschien en zij jouw kant ook.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Misschien is ze wel depressief. Al is dat een zwaar woord, en niet op iedereen van toepassing. Mocht het zo zijn, voor jouw informatie: een depressie is geen attitude probleem.

11. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0

Nou we hebben eigenlijk al een plan de campagne met de groep! Kwam hier om tips te vergaren hoe jullie het zouden aanpakken en dat is aardig gelukt ;)

@bri: Depressief is ze niet, ze heeft zich laten testen bij de HA. Dat blijft ze zelf ook roepen. En een echte depressie is zeker geen attitudeprobleem...maar wat zij doet wel. Uhmm stuurde dat liedje door van Brigitte Kaandorp: ik heb een heel zwaar leven Brigitte Kaandorp - IK HEB EEN HEEL ZWAAR LEVEN - YouTube. Precies dat mankeert haar :D (En alleen haar, dus niet alle dames op ZP met vage klachten, mind you! ;))

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    haha brigitte kaandorp is fantastisch. Heb je ook het stukje van de show voor het liedje wel eens gezien . Over de 21 fotoboeken
    Brigitte Kaandorp - Fotoboeken (Zó, 2010) - YouTube

en de hartelijke gluten!!

Ik mankeer ook best veel en ik hoop echt dat mensen mij niet zo zien.

13. rums

rums Niet meer actief

Hahahaha geniaal!

Ik denk ondanks als je veel mankeert mensen dit niet van je denken. Zolang je er maar niet alleen maar over kunt praten en negatief bent en ook aandacht aan de ander kan schenken.

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Voortaan als je kennis weer zo loopt te klagen, gewoon zeggen dat ze blij moet zijn dat ze hét nooit met Andries Knevel heeft gedaan.. Om maar ff in Brigitte sfeer te blijven ;)

Brigitte Kaandorp - Andries Knevel - YouTube

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
  16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

17. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009