Kia Rio ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Wij zijn vandaag langs verschillende autobedrijven geweest om te kijken voor een nieuwe auto (2dehands ;)). We hadden een beperkt budget en t was natuurlijk ook nog eens de vraag hoeveel wij voor onze huidige auto terug konden krijgen.
    Uiteindelijk kwamen wij terecht bij een Kia Rio 5 deurs 'station'.
    Nu is mijn vraag eigenlijk; heeft iemand hier ervaring met deze auto, of dit merk, en zoja, zou je die ervaring willen delen? :)
    Ik ben heel erg benieuwd!

Hierbij nog even een plaatje van internet van de auto, zodat jullie weten om welke het precies gaat:

2. 894hi

894hi Niet meer actief

mn man zegt : als je niet te veel eisen heb is dit een prima ding.
    al vind hij het een speelgoed wagen...

als je iets goeds wil kan je het best kijken naar een JAPANNER
    toyota , mazda , subaru enz...

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Haha, een speelgoedwagen :p

Ja, we zouden graag een toyota oid willen, maar daar hebben we nu écht t geld niet voor, helaas :)

iig bedankt voor je reactie ;)

4. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Wij rijden sinds anderhalf jaar een Kia Rio.

Hij rijdt wel lekker, maar maakt vergeleken met ander auto's volgens mij vrij veel lawaai op de snelweg. Dat went overigens.
    De ruimte in de kofferbak is groot, maar er zijn natuurlijk auto's die net zoveel of meer ruimte hebben. Maar onze kinderwagen past er prima in.

Hij is net voor een kleine beurt geweest en buiten wat standaard dingen was hij nog prima in orde.( hij is uit 2002)

En voor een kleine beurs is het een perfecte gezinsauto.

5. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Mijn schoonouders hebben een Kia Rio (aantal jaar nu). Ik vind het zelf geen prettige auto. De koppelingen en schakelbak gaan al niet zo lekker meer en de auto heeft een lage instap.

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Wij hebben ene kia rio wel het gewone model. Mijn man heeft een autorijschool en word dus gebruikt als leswagen. En moet zeggen een prima auto! We hebben er nauwelijks onkosten aan gehad en de leerlingen vinden hem ook prima rijden. Daarnaast hebben ze een prima garantie.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    wow daar ben ik het echt niet mee eens!
    dat is pas zooi, vind dat je dat niet eens een auto mag noemen!
    sorry ben nogal auto gek, zelf ook handig met auto´s en ben altijd monteur bij auto rodeo´s die wij rijden

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    maar wat vind je dan van de kia rio?

wij zijn aan het kijken voor een renault senic oude model...
    chevrolet niburia, oid

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn broer en tante hebben een rio (gehad). Voor m'n vader is de auto véél te laag, en hij maakt inderdaad veel herrie. De muziek staat écht hard eenmaal op de snelweg.
    Maar verder geloof ik geen hele verkeerde auto.
    Zelf hebben we een hyundai accent. Dat is dus geen station, maar op zich wel een redelijk ruime auto, en dus (net als de rio) zeer betaalbaar :) . En oja, hij rijdt -voor het formaat auto- erg zuinig, das ook wel een prettig iets.

10. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Wij hebben ook een kia rio. Wij zijn echt super tevreden de volgende wordt weer een kia rio alleen jonger. Lekker veel ruimte ook achterin en kofferbak super. En over veel lawaai onze juist niet. Soms denk ik wel eens is ie eigenlijk wel aan. Zou eigenlijk nooit meer een andere willen maarja ieder zijn eigen keuze

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ow hihi sorry liet me ff meeslepen
    heb geen ervaring met de rio, over het algemeen zijn het goede auto´s alleen de onderdelen zijn heel DUUR daar betaal je je scheel aan.
    renault tja het is een franse auto daar moet je van houden is mijn mening.
    chevrolet is zeer een goed merk en hebben over het algemeen goede auto´s.
    ik zelf hou meer van AUTO´S lekker stevig zoals bmw, ford, mercedes en volkswagen.
    mocht je een ongeluk krijgen dan zit je stevig er zit niet teveel poespas onder de motorkap.

succes

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ford is een schijtmerk met veel elektrafouten, verschrikkelijk merk, net als Opel. Als automonteur bij rodeo's zou je dat toch moeten weten he;)

Renault Scenic net zo, electronicafouten ten top, net als de renault laguna uit bouwjaar 2001-eind 2002.

Bmw is duur in onderhoud, brandstof en belasting/verzekering, dure aanschafwaarde ook voor wat je krijgt en met sneeuw lach ik me dood om die achterwielaandrijvers.

Kies dan een volkswagen of een toyota en als je VEILIG wilt moet je een Volvo nemen en zeker GEEN Ford.

Kia Rio, sja, niet mijn merk, maar schijnen erg degelijke autotjes te zijn hoor :)

13. Mamavan2boefjes

16 jan 2010
    13
    0
    0
    mama
    Kerkrade
    Hele prima auto voor gezinsauto, lekker ruime kofferbak.. Niks mis mee en rijd goed en van dat onderhoud valt ook wel mee zo duur is dat ook weer niet, wij zijn zeer tevreden erover.

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ga weer ff een btje ontopic

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ben ontopic. En ik ben ook autogek hoor, en kwa achterwielaandrijvers lach ik omdat ze met gladheid en sneeuw amper vooruit komen, ongeacht of er een man of vrouw inzit. Plus dat mn buurman altijd bmws heeft gereden en alle bms zuipen brandstof alsof het cocktails zijn en een distributieriem vervangen ben je gelijk 800 euro kwijt.

Ontopic: misschien kan je even kijken op autoweek.nl, daar staan meestal wel wat recensies over de autos, ook technische reviews etc :)

16. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Inderdaad een erg handige website!

17. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mercedes niet zoveel poespas onder de motorkap???
    Misschien dat je dan de oude modellen bedoeld, maar tegenwoordig zit een mercedes vol met elektronica onder de motorkap.
    Laatst was bij ons de bak kapot (automaat) van het bedrag waarvan we er een nieuwe bak onder hebben laten zetten hadden we een leuke auto bij kunnen kopen.
    Mercedes is duur in aanschaf, en in onderhoud.

Kia is een merk met relatief weinig elektronica, en ze verlenen goede service van wat ik heb gehoord.
    Schijnen zeer goede wagentjes te zijn!

18. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Wij hebben ook een Kia Rio maar dan het nieuwere type dan waar jij de foto van geplaatst hebt.
    We zijn heel tevreden over de auto, de minpunten die ik hier lees zoals het lawaai maken is niet mijn ervaring met deze auto. Misschien dat dat type wel dat minpunt heeft maar die van ons niet.
    Je hoort op t moment wel lawaai maar dat komt door me dakdragers die er nog op staan :D:D

Wij zijn in ieder geval tevreden.

19. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Had al eerder gereageerd en we hebben een kia rio van 2007 en die maakt ook totaal geen herrie! Misschien de oudere types wel maar deze niet. Moet zeggen moet soms goed luisteren wil ik hem zowiezo horen!

Deel Deze Pagina