Iemand anders belt met het nummer van mijn man?!

Discussie in 'De lounge' gestart door NooNoo, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Heeft iemand dat weleens meegemaakt?

De maandelijkse abonnementskosten van de telefoon van mijn man worden hier automatisch geïncasseerd van een rekening waar we praktisch nooit op kijken. Net keek ik er wel even op en zag dat er in mei, juni en augustus wel hele hoge telefoonkosten zijn geweest. Ik vroeg m'n man hoe dat kon en hij had geen idee. Hij kan niet inloggen op de site van de provider dus kon niet kijken waar het vandaan kwam (een tijdje geleden heeft ie daar al over gebeld, maar tot op heden nog niets over gehoord). Hij belde dus met de provider en die wist hem te vertellen dat er vorige maand ruim 2 uur naar iemand in de Dominicaanse Republiek is gebeld?! :$ Ik zag m'n man bijna wit wegtrekken... Afgelopen maand was de meest schappelijke rekening, die van mei en juni waren nog hoger.
    M'n man vroeg of men niet een soort van systeem heeft waarmee ze afwijkend belgedrag "opsporen". Hij betaald elke maand braaf ongeveer 35 euro en nu ineens ik weet niet hoeveel meer. Dat systeem hebben ze wel, vertelden ze hem, en het was ze een raadsel waarom hij niet naar voren is gekomen. Ook stond zijn vraag over het niet kunnen inloggen nog steeds open.

Ok, dom van ons om die rekening niet vaker te checken (en helemaal niks voor m'n man ook, mr. Monopoly himself). Als we dat wel hadden gedaan, hadden we het na 1 keer kunnen stopzetten misschien. Nu zijn er 3 maanden lang honderden euro's afgeschreven.
    De provider gaat onderzoeken hoe het kan en belt ons hopelijk vandaag of morgen terug.

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou, daar ben je mooi klaar mee zeg. Net alsof er ergens een dubbelsim is aangemaakt. Krijg je de kosten dan wel terug? Zou mooi zijn, dat hun systeem niet goed is en je er ook nog zelf voor moet opdraaien.

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dubbelsim is een fabel... Ik heb 10 jaar in de telecom gewerkt bij verschillende providers en hier ook zelf onderzoek na gedaan via het netwerk... het kan niet. Wat wel kan is dat iemand de telefoon even 'leent' om hem te misbruiken en daarna terug legt alsof er niets gebeurd is.. Dit gebeurd nlk. 99 van de 100%. Bij overige is het toestel of gestolen of de kinderen bellen er stiekum mee.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Vreemd. Mijn moeder heeft echt een dubbele sim voor hetzelfde nummer. Eén voor haar toestel op het werk en 1 voor thuis en dat is echt hetzelfde nummer.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik heb dit gehad met Vodafone

Toen is er steeds het dubbele in rekening gebracht.. dus in plaats van 60 minuten werd het 120 minuten..

Ik heb toen dik 400 euro terug gekregen van Vodafone. Heel netjes afgehandeld.

Geen idee hoe het is gebeurd

6. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Jeetje zeg daar zit je ook niet op te wachten. Hopen dat ze er achter komen hoe dit kon gebeuren. Maar kan je het geld wel terug krijgen als ze er achter komen dat je man dit niet was of is het dag geld?

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dan moet iemand uit de omgeving dus iets hebben gedaan met zijn toestel? Ik vind dochter nog iets te jong voor een lover uit de DR :D

Maar hoe kunnen ze zoiets doen dan? Installeren ze er dan iets op ofzo?
    Hij heeft z'n telefoon bijna altijd bij zich, enige moment wanneer ie 'm weleens onbeheerd achterlaat is op z'n werk, een paar minuutjes als ie even van z'n plek loopt.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Installeren ze er dan iets op of bedoelt Peetje dat ze er dan mee bellen onder het mon van even lenen?

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Misschien ben ik heel achterdochtig hoor, maar weet je zeker dat je man t niet zelf doet? Dat ie daarom ook zo schrok? (dat t uitkomt)

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Even lenen lijkt me in dit geval niet aan de orde, er is urenlang gebeld...

Ik hoop dat we het geld terug krijgen, ze zullen eerst moeten uitzoeken hoe het kon gebeuren. Echt balen dat we niet kunnen inloggen om zelf die specificatie te bekijken!

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb geen redenen om m'n man te wantrouwen en ga vooralsnog dus van het positieve uit :)

12. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Bij mijn man is precies hetzelfde gebeurd, nadat hij zijn telefoon een keertje meegenomen heeft naar het sporten bij een fitnesscentrum.

Vanaf dat moment alleen maar gezeik. Bleek achteraf dat inderdaad een aantal mensen hem uit zijn tas hebben gepakt en daar "grappig" allemaal nummers mee hebben gebeld.. KPN wilde helemaal niets voor hem doen, ja blokkeren... dus geen nieuw nummer ofzo. En wij natuurlijk wel elke maand de kosten betalen.. Wij waren in die periode zelfs een paar dagen naar Parijs, allebei de telefoons thuisgelaten ivm eventueel kwijtraken. En zelfs tijdens die dagen was er gebeld.. :(:(

Echt bagger die service.. alsof wij daar toen om gevraagd hadden.. Ze hebben toen eigenlijk niets gedaan om ons te helpen. Vond ik wel heel jammer!! :x

Nu maar overgestapt naar andere provider..

13. MamaPeetje

Ja okee een duo-sim, dat is wat anders ;)
    Dit kan de GSM houder aanvragen. Vroeger werd het vaak gebruikt ivm. een autotelefoon en en losse mobiel.

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh, maar is dat niet hetzelfde dan? Dat iemand van die duosims maakt ofzo? Of zit ik nu echt in complottheorien te denken :D

15. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Sjieeee!! Wat een uitknijpers daar bij T-Mobile zeg!
    M'n man werd net terug gebeld en het was allemaal maar moeilijk moeilijk. Het geld kon niet terug, maar hij mocht wel een ander telefoonnummer. Met de minuut werd ie kwader, het is toch te gek dat we betalen voor diensten die we niet hebben afgenomen? Toen mijn man dreigde stappen te ondernemen draaiden ze opeens bij... Ja hij kón het geld wel terugboeken, maar dat mocht niet van T-Mobile. Toen kostte het nog 10 minuten drammen en dreigen, een aanbod van een andere sim maar afslaan, evenals het openbreken van het contract. Mijn man vroeg waarom ze in de vredesnaam een klant laten betalen terwijl zij de systemen niet op orde hebben. Bij een bank krijg je zo je geld terug en als je bij je telecomprovider wordt genaaid is het allemaal maar lastig. Toen kwam het schokkendste: het was een afspraak dat ze het de klant flink lastig moeten maken. Want kennelijk als de klant heel moeilijk doet, pislink wordt en dreigt met stappen, nou dan zullen ze de waarheid wel spreken en dan moeten we ze het geld maar terug doen...

Uiteindelijk gingen ze akkoord en is toegezegd dat we ons geld terug krijgen. Overigens is er nog een factuur à 177 euro onderweg, die kunnen ze niet meer tegenhouden.

Hoe het heeft kunnen gebeuren is nog niet duidelijk, al was een dubbelsim volgens hun wel mogelijk. Bellen naar het buitenland is inmiddels wel geblokkeerd, dat doen we toch nooit, maar het zit me niet lekker. Zodra we het geld terug hebben gaan we voor een andere sim, het voelt niet safe zo.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

dan denk ik toch dat haar man niet naar de provider zal bellen in haar bijzijn ;) dan wist ie toch goed genoeg waar die rekeningen vandaan kwamen

17. MamaPeetje

Nee een duo-sim kan alleen door de GSMhouder aangevraagd worden, dit staat dan ook bij de provider geregistreerd dat de klant in bezit is van een duo-sim. Dat zou deze provider in dit geval dan ook moeten kunnen zien met 1 muisklik ;)
    Overigens kan je de duo-sims niet tegelijk gebruiken. Als je met de ene belt dan moet de andere uit staan.

Ik denk toch dat iemand, zeker gezien het feit dat het vaker gebeurt, misbruik maakt van de telefoon. Of je man is er niet zo secuur mee als hij zegt dat hij ermee is. Het vervelende is dat de gebruiker altijd verantwoordelijk is voor beheer en gebruik van de SIM-kaart. Ze kunnen op het netwerk wel kijken vanaf welke 'zendpaal' er gebeld is etc. hoor maar dat doen ze alleen bij hele buitensporige rekeningen want die onderzoeken zijn nogal een kostbare aangelegenheid. Ik zou de telefoon goed in de gaten houden vanaf heden en er ook een pincode op gooien zodat mocht hij een keertje op een bureau blijven liggen iemand er niet zomaar even mee kan gaan bellen.

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Daar zeg je me wat, er zit een pincode op! Die is er een tijdje geleden door een collega van facilitair op gezet omdat hij werkmail op z'n telefoon zou installeren, om die reden moest er een pincode op.
    Ik zal 'm eens vragen hoe lang dat geleden is, misschien heeft dat er iets mee te maken.

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    weird maar inderdaad zodra je dreigt met opstappen kan er ineens veel meer.

Ze hebben mijn mobiele telefoonnummer een jaar of 3 geleden aan een ander verkocht gewoon zo in de winkel.
    Mijn man had een ander aan de telefoon ipv mij dus ik bellen met telfort.
    Ja maar mevrouw als u een nieuw nummer aan vraagt kan het een dag duren voordat hij in gebruik genomen kan worden.
    Eh meneer ik heb al 6 jaar dit nummer dus hoezo nieuw aanvragen????
    Oh oeps foutje.......

Ben benieuwd of je er achter komt waar het vandaan komt

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja dat heet duo-sim
    en dat kan enkel als de sim echt precies dezelfde sim is als die van je man.
    dus met hetzelfde simnummer en gekoppeld aan hetzelfde telefoonnummer

en als je een duo-sim aanvraagt.. krijg je niet dus een kopie-sim
    je krijgt dan 2 nieuwe.

dus de kans dat dat het is.... die is nogal klein.

overigens gaat er vaker wel iets mis.. dus met wat mazzel kunnen ze dat wel boven water halen.
    maar een duo-sim zal het probleem niet zijn vermoed ik :)

Deel Deze Pagina