Ons dochtertje wordt binnenkort 5 Nu vroeg ik me dus af worden er dan al kinderfeestjes gegeven en zo ja wat kun je dan gaan doen op zo'n feestje?
Een prinsessenfeest met een uitgebreide theekrans! Laat de meiden allemaal in een mooie jurk komen oid of regel wat verkleedkleren (oude jurken, schoenen, kettingen etc van jezelf, oma, tantes, ed) zodat ze daarmee lekker hun gang kunnen gaan. Doe wat leuke make up erbij bijvoorbeeld (bij kruidvat ed hebben ze van goedkope merken allerlei leuke lippenstiften enzo) Maak een paar potten heet water en koop allerlei soorten smaken thee. Diverse koekjes en hapjes erbij en t feest is klaar! (dit wil ik ook gaan doen als mn dochter wat ouder is )
Bij ons duurt het nog wel even, maar ik ga dit topic even in de gaten houden! Ben er ook wel heel benieuwd naar.....!
Onze oudste wordt over een week 5. Er komen 3 vriendinnetjes van school op dr feestje, klein groepje maar vind ik meer dan genoeg. Ik denk dat ze zelf wel de speelhoek ik duiken, maar ga proberen het toch anders te doen dan een gewone speelmiddag. Wij hebben gekozen voor koekhappen, tshirt tekenen/verven en die mogen ze nadien mee naar huis, ezeltje prik, memory met bekertjes waaronder een chipje of snoepje en pannenkoeken eten. De overgebleven tijd mogen ze zelf weten wat ze doen....als die tijd er nog is.
Wij hebben het simpel gehouden en de meiden hebben zich prima vermaakt: - Kadootjes om beurten verstoppen en dan de jarige laten zoeken. Ik liet eerst de jarige een ballon lek prikken, waar dan een briefje uit viel wie er aan de beurt was. Daarna mocht degene die haar kadootje verstopt had een ballon lek prikken etc. De laatste mocht de ballon prikken waar het volgende programma onderdeel in zat. - (kant-en-klare) cakejes versierd - bij de Zeeman een paar dozen kralen gekocht en daarmee hebben ze kettingen gemaakt (die ik met goede sluitinkjes aan elkaar heb gemaakt). Ze dragen ze nog! - Stoelendans. Vonden ze helemaal te gek (kun je steeds blijven herhalen, andere spelletjes hoefden ze niet!) - Op het einde (om ze weer een beetje rustig te krijgen) een paar leuke filmpjes gekeken en chips gegeten. Ik heb de kinderen uit school meegenomen (14.00 uur) en ze om 17 uur weer naar huis gebracht. Da's voor alle partijen lang zat.
Ik heb hier een feestje van ongeveer 2 1/2 uur gehouden. Uit school mee en dan broodjes knakworst gegeten. We hebben geknutseld, een cakeje versiert, cadeautjes verstopt en nog een paar spelletjes gedaan. Daarna iedereen naar huis gebracht. Er kwamen ongeveer 6 kinderen.
Ik heb nog geen meisje van 5 maar mijn vriending wel die had ze uitgenodig in hun mooiste kleren Daarna uitgebreid haar en make up gedaan (terwijl de rest lekker aan tafel zat met lekkers erbij) en dan zelf een fotoshoot gedaan met de meiden
Mijn dochter werd vorig jaar 5 en ik had allerlei leuke activiteiten bedacht voor thuis ( koekhappen, ezeltje prik stoelendans) maar de meiden gingen liever spelen en zichzelf verkleden. Ze hebben wat gekleurd, in de speelhoek gespeeld en later heb ik een filmpje op gezet met een bakje chips erbij. Ze vonden het hartstikke leuk en al die dingendie ik had verzonnen waren dus voor niks. Dus mijn tip: hou het simpel ze zijn al blij dat ze met elkaar kunnen spelen.
wij hebben een paar weken geleden het kinderfeestje van onze 5 jarige dochter gevierd... We hebben een disco feestje gegeven er mochten 8 kinderen uitgenodigd worden (er zijn er 6 gekomen, dus ze waren met 8 meiden). Kinderen hadden allemaal mooie jurkjes aan We begonnen met cupcakes versieren met van allerlei gekke dingen erop (hagelslag, smarties, zilverenballetjes, winegummetjes, en die snoepjes uit de schatkistjesm uiteraard op slagroom). Daarna zijn de meiden in een kring gaan zitten en mochten ze de cadeautjes om de beurt geven, als ze het gegeven hadden kregen ze een drop/chips ketting om Daarna ben ik de nagels gaan lakken van de meiden in fluor disco kleurtjes (gekocht bij action) Ondertussen is de frietpan aangezet en hebben we friet gebakken We hebben ook K3 Alice in Wonderland aangezet De friet hebben we op een plastic tafelkleed zo op tafel gegooid, op paar plekken ook mayo en ketchup erop (geen borden dus!) ook hebben er snackjes erbij gedaan Na het eten hebben wij lampen uitgedaan en disco lampen aan (bij bartsmit gekocht in totaal 35 euro) Ik had bij de Action voor alle kinderen een masker gekocht met hierin breeklichtjes. Dus de maskers gaven licht! Aan het einde mochten ze een snoepje uitzoeken en het masker uiteraard mee naar huis. Een aantal meiden had van te voren niet zo'n zin omdat het thuis was.. we gingen nergens heen. Maar achteraf hadden ze het grootste woord! Dus de ouders waren ook een beetje onder de indruk, want het wordt niet zo vaak meer thuis gedaan. Qua kosten (ook handig om te weten) we waren kwijt - 10 euro voor maskers - 5 euro voor versiering en tafelkleedjes - 7 euro friet en snacks, snoep en versiering cakejes (cakemix hadden we nog over) - 35 voor discolampen (die we nog vaak kunnen gebruiken, dus niet voor eenmalig) = 57 euro En dit dus wel voor 10 meiden (had er namelijk wel voor ingekocht)
Alhoewel het nog wel even duurt voordat mijn dochter 5 word zal het hier waarschijnlijk een partijtje worden naar een indoor speelparadijs. De kinderen vermaken zich prima en ik heb geen troep in huis.
Het is maar wat je troep noemt. Tijdens het kadootjes uitpakken meteen het papiertje opruimen. Een cakeje kruimelt, so what? Laat ze het aan tafel opeten en laat ze ook alleen aan tafel drinken. Van een kettinkje maken en stoelendans heb je echt geen troep hoor. Tja, als je ze vrij laat spelen en je staat toe dat al het speelgoed over je huis verspreid wordt, dan heb je misschien troep. Maar dat valt eenvoudig te voorkomen hoor.
toevallig is mijn dochtertje vorige week 5 jaar geworden, en zijn we met haar en klasgenootjes naar een binnenspeeltuin geweest was erg leuk, gingen eerst naar een speciale roze kamer ( je hebt er meerdere thema's) en gingen ze zingen kado's uitpakken en daarna lekker eten frietjes etc, en erna lekker uitleven met spelen! het was een zeer geslaagd feestje!
het is natuurlijk ook wel lekker en leuk voor de kinderen dat ze zich lekker kunnen uitleven en niet op hoeven te letten met waar ze moeten eten en drinken en spelen etc.
mama van chayenna: Mijn dochter wordt ook binnenkort 5 en het lijkt me ook wel leuk om naar een binnenspeeltuin te gaan. Me dochter ziet het ook al helemaal zitten. -Hoelang duurde jullie kinderfeestje ongeveer?
Ik neem toch aan dat je ook in de binnenspeeltuin niet met eten en drinken in de ballenbak mag? Dat doe je toch ook aan tafel? En thuis kunnen ze zich prima uitleven, zonder dat het een troep wordt hoor.
ik zou het juist niet zien zitten om al die kindjes in hun jasjes te hijsen, in de auto te planten en dan naar zon binnenspeeltuin te gaan. nee hoor eerste jaren gezellig thuis. met een pannekoek/frietje en een spelletje zijn ze blij. idd cakeje versieren, blind proeven wat je aan je vinger hebt, met je kop in een bak water een snoepje pakken. hartstikke leuk joh!
Precies, lekker op de ouderwetse manier, al die dingen vinden kinderen van nu echt nog steeds leuk! Denk eerlijk gezegd dat wanneer je met 5e verjaardag al naar de binnenspeeltuin gaat, wat ga je dan doen met 6,7,8 enz?
ja het is super leuk! en de kinderen genieten enorm het is gewoon echt een uitje voor die kinderen! ik heb het op een woensdag gedan toen waren we er om 13.00 en gingen ze tot 13.30 eten drinken zingenkado etc, en tot 16.15 hebben ze lekker gespeeld(tussen door wel gedronken en ijsje gegeten) zodat ze om 17.00 weer thuis waren! en dat inpakken etc kids de jas aan doen etc valt allemaal best mee!