En verder nog 2 catheters, 3 hielprikken en ontelbare huilbuien. dat was onze dag vandaag. Ons meisje kreeg een blaasonderzoek en alles zat tegen. Haar eerste catheter ging er moeiteloos in, en na wat troosten viel ze in slaap. Eenmaal op de radiologie kwamen ze erachter dat de catheter niet opgeblazen was, want de catheter kwam er zo uit. na een dik half uur kwam eindelijk iemand van de kinderafdeling en werd er opnieuw een catheter ingebracht. IK BRAK GEWOON... nou... na deze blunder op naar het bloedprikken. Ze hebben wel 3x een hielprik moeten zetten om genoeg bloed te krijgen. Ons meisje geeft weinig bloed af, met als gevolg... 1 groot krijspartij van 20 min. WEER BRAK IK... Ons meisje, net 3 weken en nu al zo'n gedoe. ze heeft nu thuis 3,5 uur geslapen en heb net dr luier verschoont en toen zag ik wat het prikken nagelaten heeft... wat een baaldag zeg... ben gewoon gebroken. en ovrr 2 weken krijgt ze opnieuw een onderzoek, dan de niertjes. sorry... moest het even kwijt.
Och wat zielig.. Wat zien die hieltjes eruit zeg.... heel sneu! Dikke knuffel voor mama en de kleine meid!
Heel veel beterschap... Misschien een brutale vraag maar waarom ligt je meisje in het ziekenhuis? Sterke
Dit is gewoon zielig!! Kan me voorstellen dat je breekt hoor als moeder. Gaf je meisje te weinig bloed(kan dat?) of was degene die het moest doen onervaren of niet goed gedaan? Ik bedoel 3x prikken! In combinatie met het fout plaatsen van een katheter? Klinkt niet echt als professioneel. Maar ik heb er verder ook geen verstand van. Over 2 weken weer een onderzoek. Kan me voorstellen dat je ertegen op ziet.Het staat je vrij om om iemand anders (of iemand ervaren) te vragen als je er geen vertrouwen in hebt, hoor! Straks je meisje maar even lekker verwennen! Lekker knuffelen met mama!
De katheter is geplaatst door iemand van de kinderafdeling en bloed bij het lab. Dus door iemand anders. Als baby's pasgeboren zijn is bloed afnemen bijna niet te doen. Na verlop van tijd is de doorstroom beter. Alleen soms komt t voor dat de doorstroom op zich laat wachten net als bij onze dochter. Daarom noemen ze dat dat geen bloed afgeven. Ze was ook dysmatuur dat werkt ook niet mee. Ze is nu de grootte en gewicht van een pasgeboren baby. iris is niet opgenomen, maar een dagopname. Ze heeft erge nierverwijding van 19mm en daar moet een heel traject voor doorlopen worden.
Hebben ze haar voetjes wel goed warm gehad? Hier liep het bij mijn dochter ook niet maar als we haar voetjes goed warm haddem met een hotpack dat lukte 3 buisjes wel
Ohh wat erg meid. Wat een pijn je hart dan hé? Toen mijn dochter 2 weken oud was zat ik ook met haar in het ziekenhuis. Bloed prikken ging ook niet. Resultaat voetje blauw. Ze poepte en spuugde alle setjes kleren onder die ik bij me had. En als klap op de vuurpijl moest ze gecatheteriseerd worden ivm verdenking van blaasontsteking Gelukkig ging ze net op tijd plassen en konden ze razendanel wat opvangen! Maar de tranen stroomde al over mijn wangen... Zo klein lief hummeltje... Een hele dikke knuffel voor jullie!
Idd. Hebben die oelewappers de voetjes goed warm gemaakt?! Want dan gaat t bloeden beter. En verder vind ik t van die catheter een stomme blunder. Heb jij natuurlijk niks aan. Wel een advies: goed blijven opletten, meedenken, googelen enz. als ze weer iets aan je kindje gaan doen. Wie weet lees je tips en kan je t ziekenhuispersoneel daarop attenderen. Ik weet helaas wat t is en leef met je mee. Tis echt echt echt naar om mee te maken.
Ach, mijn hart breekt ook een beetje. Pittig voor je kleine meid maar ook voor jou. Sterkte, Mijn zoontje heeft ook een verwijding bij zijn nieruitgang, 9mm dus net onder de grens voor direct ingrijpen maar hij 'moest' zijn eerste 6 weken antibiotica. Echt niet leuk. Hij krijgt nu een kijkoperatie om te bekijken wat de verwijding veroorzaakt. Wat gaan ze bij jou meisje doen. Heftig hoor, ik ben ook regelmatig in het ziekenhuis : dysmatuur geboren en allerlei (gelukkig) kleine dingetjes.
Ik hoop dat de bloeduitslagen binnen komen, want man oh man, ze hebben veel te hard gewreven en gedaan... Hebben ze wel geprobeerd in t andere voetje te prikken? Arm meissie en arme mama!!
Tranen in mijn ogen.. Normaal ben ik niet zo snel van mijn stuk te krijgen maar met dit soort onnodige dingen breekt mijn hart met je mee. Gerum meissie.. Ik blijf zo niet snappen dat dit prutswerk kan. Verwen het kleine ukkie maar goed en neem zelf een lekker bad om te ontspannen en de dag ff los te laten. Hopelijk volgende keer beter!!
Jeeeetje, dat kan echt niet! Ze hebben echt te hard geduwd en gewreven... Mijn dochter is na de geboorte vaak geprikt, maar haar voetjes werden altijd eerst lekker warm gemaakt waardoor ze nooit echt hoefden te knijpen/duwen. Natuurlijk was het prikken niet leuk, maar ze had er eigenlijk meteen geen last meer van. Ik vind de foto er echt zielig uit zien
Ha lieve moeder. Natuurlijk ben je gebroken. Oh man dat gaat door merg en been en je zou het het liefste over willen nemen van je kleintje. Ik kan je alleen maar gerust stellen, wij hadden namelijk precies hetzelfde met ons dochtertje. Ze was toen 5 dagen en heeft 8 dagen in het ziekenhuis gelegen. Catheters, prikken, sonde voeding enz. Ze hield zich zo sterk en nog brak ik. Nu 12 maanden later loopt ze bijna los, is nog sterker dan haar broertje van bijna 2, knuffelt ze me suf en is ze iedere dag de vrolijkste in ons huis . Neemt niet weg dat het nu voor jullie vreselijk is, maar ik wil zeggen dat ze er verder niks aan overhoudt. Heel veel sterkte.
Vreselijk meid dan ga je echt kapot. Weet hoe je je voelt, toen mijn meisje net een paar uur oud was zaten we alweer op de 1e Hulp. Ze hebben eerst in beide handjes 4x een Infuusje proberen te prikken en daarna de hieltjes toen wilden ze kijken voor het hoofdje en toen heb ik gezegd nu is het genoeg! Daarna nog een maagsonde inbrengen. Nou je gaat echt kapot. Die hieltjes en handjes zijn weken blauw geweest. Echt kloten! Heel veel sterkte.