Opzegtermijn baan.

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammie85, 26 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Hallo allemaal,

Ik zit even met een vraagje.
    Ik heb waarschijnlijk een nieuwe baan.
    Nu wil ik graag per 1 maart stoppen bij mijn werkgever omdat ik per januari de banen tijdelijk ga combineren i.v.m het aantal uren.

Nu wil ik het wel eerder aan mijn werkgever vertellen dat ik wegga omdat ik een goede band met haar heb en omdat het juiste personeel moeilijk te vinden is. Ik wil ook niet nog 1,5 maand rondlopen terwijl ik weet dat ik misschien wegga.

Kan ik vanuit mijn contract aangeven dat ik pas per 1 maart wil stoppen of mag dat niet?
    Ik vertel het natuurlijk pas als het andere rond is.

Weet iemand hoe dit werkt?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Uiteraard! Er is altijd een opzegtermijn waar je je minimaal aan moet houden > In elk geval zoveel weken/maanden voor het uit dienst treden. Dit verschilt per bedrijf/CAO.
    Langer van tevoren mag natuurlijk altijd - samen een einddatum bepalen - en ik ga er vanuit dat dit voor een werkgever alleen maar prettiger is! :)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Hou je er rekening mee dat je maar bij 1 loonheffingskorting mag toepassen? Je betaalt over je 2e inkomen dus meer belasting. Even goed rekenen waar je loon het hoogst is en daar toepassen :)

4. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    En ook even checken of je huidige werkgever toestaat dat je een andere baan tegelijkertijd hebt. Waarom zou je dit eigenlijk willen?

1981Mama vindt dit leuk.
  5. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dank je wel voor jullie snelle reacties!

6. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Omdat ik daar dan pas per mei de uren die ik nu heb kan draaien. Anders gaat mijn salaris de helft worden voor 4 maanden.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je salaris gaat sowieso flink minder worden omdat je maar hij 1 werkgever loonheffing korting mag toepassen. Over de andere betaal je dus het volle pond. Daf wordt uiteindelijk wel gemiddeld in je jaar aangifte maar je hebt dus niet een gelijk salaris als je je uren houdt hij verschillende werkgevers

Salentein vindt dit leuk.
  8. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dat wist ik inderdaad niet dus wel goed om even uit te zoeken. Dank je wel!

9. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dat klopt wel maar dat zal niet direct betekenen dat ze net zo goed maar alleen bij 1 werkgever kan gaan werken. Ik heb een tweede ‘baantje’ waar de loonheffingskorting dus niet toegepast wordt en dat scheelt me netto €100 ongeveer op €700 totaal.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat zeg ik toch niet? o_O Dat ze DUS dan maar bij 1 werkgever moet blijven.

De reden dat ts 2 werkgevers wil is dat ze anders onder haar huidige salaris zit. En dat gaat hoe dan ook gebeuren omdat ze maar hij 1 de korting kan toepassen.

11. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dat kan toch niet kloppen want ik ga tijdelijk 1 dag meer werken?

Ik snap het punt van de loonheffing. Maar als ik 1 dag meer ga werken tijdelijk kan ik toch niet onder mijn huidige loon komen?

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou dat ligt er een beetje aan, maar dat kun je wel een beetje berekenen.

13. Paardenbloem

Ja oké. Wat ik bedoel te zeggen is dat het nogal een verschil is of je de helft van je huidige salaris krijgt of €100 minder bijvoorbeeld.

14. Paardenbloem

Nee dan compenseert het aantal uren dat je meer werkt waarschijnlijk wel.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat echt we behoorlijk scheelt. Als ik mijn huidige salaris zonder loonheffing bereken dan krijg ik maat 2/3 van mijn salaris. Nou hangt het we af van de hoogte van je inkomen maar het is niet "maar €100".

Ts moet het gewoon even berekenen. Dan weet ze het zeker

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Volgens mij kan je op de site van de belastingdienst wel een proefberekening maken?

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als je op.google intypt "bruto naar netto berekenen", dan krijg je allemaal handige rekentools waar je het kan uitrekenen. En dan aangeven dat je geen loonheffing wil berekenen en dat weet je het zeker ;)

Deel Deze Pagina