voorbereidingen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melanina, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    oke meiden er worden steeds om symptonen enz gevraagt maar nou wou ik weten hoe bereiden jullie je lichaam voor op een evt zwangerschap:
    wat laat je ervoor?
    wat doe extra?
    En wat doen jullie partners ervoor of wat laten ze ervoor?

En voor de vrouwen onder ons die al zwanger zijn of al kids hebben hoe deden jullie dat?

2. Teigetje1978

Teigetje1978 Actief lid

28 jul 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    In ieder geval gezond(er) leven.
    Meer verse groenten, stoppen met roken.
    Voor de zekerheid laat ik ook de brie, filet american etc. staan.
    En natuurlijk foliumzuur blijven slikken! :p

3. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik houd tussen m'n eisprong en m'n nod rekening met wat ik eet en ik drink dan geen alcohol (ik dronk sowieso al sporadisch alcohol). Ik slik de befaamde Etos pillen of gewoon foliumzuur.
    Mijn man is gestopt met roken (kan natuurlijk sowieso geen kwaad ;)) en drinkt geen alcohol als ik in mijn vruchtbare periode zit.

4. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ben sinds kort gestopt met koffie drinken, slik extra vitaminen van Davitamon (voor vrouwen,
    die zwanger willen worden, zwanger zijn, etc.)

En ik probeer zo goed als gezond te leven en te bewegen.
    En geen stress toe te laten, dus dat 'het zwanger worden' de andere
    dingen in het leven niet beinvloedt, het moet allemaal wel leuk blijven ;)

5. Teigetje1978

Teigetje1978 Actief lid

28 jul 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    Idd de alcohol minderen/laten staan, dat was ik even vergeten

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik slik multivitaminen voor de zwangere vrouw en omega-3 en -6 vetzuren voor de zwangere vrouw.
    verder doe ik eigenlijk niet zoveel meer.

Toen we net begonnen lette ik op alles; wat ik at, of ik bepaalde medicijnen wel mocht hebben en dat deed ik dan voor het geval ik al zwanger was maar het nog niet wist.

Ik heb nu al 3 mk's gehad en heb nu zoiets van: blijkbaar maakt het geen hol uit wat ik doe of juist niet doe, een zwangerschap kan je niet afdwingen en een mk krijg je toch wel als dat zo bedoeld is... Even kort/bot gezegd... :(

dus nu doe ik gewoon weer wat ik altijd deed, ik slik alleen nog braaf mn pilletjes :)
    Mijn vriend slikt de dagravit overigens met me mee, voor alle vitaminen + foliumzuur. Ze zeggen dat foliumzuur voor de man namelijk ook goed is als het om zn zaadkwaliteit gaat :)

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    roken ben ik 7 jaar geleden al mee gestopt dus me lichaam is daar wel van hersteld ( hoop ik)
    Alchohol neem ik bijna niet.
    Gezonder eten doe ik nu wel me lichaam weet niet wat het overkomt.
    Alleen de Brie word een lastig verhaal maar komt goed :)

Weet een van jullie ook of ik me biergist pillen en me silicea d12 kan blijven slikken want ik had 2 maanden geleden tot 3 weken terug steeds last van een abces heb er 4 gehad om de 2 weken 1 ben nu 1 week vrij :)
    En ik slik deze pillen dus om me bloed en huid te zuiveren.
    Ook drink ik veel brandnetel thee .
    Maar ik ben bang dat als ik er mee stop het terug komt.

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn vriend slikte multivitamines (gewoon van de DA drogist zelf) en dronk geen alcohol als ik in mijn vruchtbare dagen zat. Verder rookte hij iets minder. En at hij iets gezonder.

Ikzelf slikte (en slik) zwangerschapsvitamines van de DA drogist, zit ook foliumzuur in. Verder gezonder eten en drinken en dronk geen alcohol. Overdag rookte ik niet, alleen 's avonds misschien 5 stuks. Verder deed ik ook niets.

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Brandnetelthee is juist goed tijdens de zwangerschap! Het bevat veel ijzer en het is vochtafdrijvend, wat de laatste maanden van een zwangerschap heel gunstig is, want dan kan je heel erg last krijgen van oedeem in de benen en voeten (vocht).

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oh nou Kristel, dan mag ik wel bakken tegelijk gaan zuipen van dat spul whoehahaha want bij dochterlief hield ik erg veel vocht vast haha

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Meiden; de meeste brie mag je gewoon hoor, OOK als je zwanger bent! ;)

Het gaat erom dat het niet van rauwe melk is gemaakt,en dat wordt in NL en België bijna niet verkocht. ;)

En anders staat erop 'au lait cru' :)

On-Topic: ik heb eigenlijk niks gelaten/gedaan tot ik zwanger was...Waar ik toch wel blij mee ben, want bij ons heeft het 2 jaar geduurd...
    En 2 jaar geen filet of wijntje...zie ik toch echt niet zitten! :)

Veel Succes!

12. Teigetje1978

Teigetje1978 Actief lid

28 jul 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    Het is ook geen must, maar voor mezelf vond ik het gewoon een beter idee om dingen te laten staan of minderen.
    En ja, als het twee jaar had geduurd voordat ik zwanger werd, was ik misschien ook makkelijker, twee jaar geen filet.... :(

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ach dat zal ik niet missen haha ben vega :)
    Maar eerder 2 jaar lang foliumzuur slikken enz ben al zo vergeetachtig als wat pfff

14. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Gebruikte foliumzuur (vitamines), geen alcohol en bijna geen filet ookal is dat niet zo nodig (lust toch al geen brie).
    en natuurlijk veel klussen, want dat is wel noodzakelijk hahaha ;)

15. Teigetje1978

Teigetje1978 Actief lid

28 jul 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    haha, ook dat wordt routine hoor! "Gewoon na het tandenpoetsen of zo"

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    nou bij mij word dat geen routine hoor haha
    heb bijna 8 jaar de pil geslikt van me 16de tot mijn 24ste en zelfs die vergaat ik nog al eens.
    Maar ik ga wel een pillen doosje met dagen kopen weet ik iig zeker of ik hem wel of niet ingenomen heb.

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik ben nu begonnen met de Etos Zwanger Worden capsules. Ik slik al een jaar ofzo foliumzuur, heb een aantal maanden tarwekiemolie en teunisbloemolie gebruikt maar mijn huid ging daar raar van doen :S (en ik heb al niet zo'n mooie huid sinds het stoppen met de pil..) dus vandaar de poging met de Etos pillen.
    Verder drink ik gewoon af en toe een wijntje hoor, ik stop wel als ik zwanger ben. Brie enzo eet ik ook gewoon tot aan een positieve test. Zelfs mijn medicijnen gebruik ik nog, hoewel erop staat dat je er niet zwanger mee mag worden - maar de dokter zei dat een positieve test vroeg genoeg is om te stoppen met de medicijnen, dan geloof ik dat maar he ;)
    @ Melanina, biergist mag sowieso tijdens de zwangerschap. Het andere supplement ken ik niet, is Silicea b12 de merknaam? Ik ben altijd geïnteresseerd in spulletjes die goed zijn voor de huid!

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    danabellenee het het is van dr vogel kwam ik achter door een forum over abcessen enz.

Deel Deze Pagina