Hallo allemaal. Ff snel een update wat ons mannetje is nog beetje hangerig en jengelig. Alles is goed gegaan De narcose is me mee gevallen en heb me sterk kunnen houden. Hij had toch een liesbreuk die ze meteen gerepareerd hebben. Dat was dus de reden waarom zijn balletje nie ingedaald was. Gelukkig is alles nu achter de rug. Morgen kom ik wel uitgebreid verslag uitbrengen maar nu ga ik weer naar ons mannetje.
@ Dag, fijn dat het is meegevallen en het achter de rug is! Tot morgen meis! @ All, ik ga naar huis (het huis van m'n moeder) hahaha
Dag, fijn dat het mee gevallen is! Heb veel aan je gedacht vandaag. Bevallingsverhaal: Donderdaag 10 september (42 weken zwanger) opgenomen om ingeleid te worden. Bloeddruk gemeten, was netjes. CTG gedaan, was goed. Ik had 1 cm ontsluiting maar wel goed verweekt. Ze gingen tabletjes inbrengen en dan zou er meer ontsluiting moeten komen evt in de middag weer tabl. inbrengen of vliezen breken. Na 5 minuten had ik om de 3min heftige weeen, douche hielp niet, lopen ook niet maar blijven liggen was helemaal drama. Me darmen gingen op volle toeren werken, dus elke keer heen en weer naar de wc (sorry voor de details). Erg misselijk van de pijn wat resulteerde in overgeven tijdens elke wee. Ontsluiting bleef op 2 cm hangen, infuus werd gestart met weeen opwekkers in de hoop dat de weeen sterker zouden worden en de ontsluiting verder zou gaan. Gedurende deze hele tijd moest ik aan het CTG blijven liggen. De hartslag van de kleine ging omlaag tijdens de weeen zeker toen het infuus gestart was. Ontsluiting schoot nog niet op, me vliezen durfde ze eerst niet te breken omdat de weeen dan heftiger zouden worden en de kleine het nog minder naar z'n zin zou hebben. Na overleg met de gyn kwam deze langs. Ik zou een ruggenprik krijgen want het was zo niet meer te doen. Vooral omdat het in een keer gelijk zo heftig was. Om een ruggeprik te krijgen moesten me vliezen gebroken zijn. Dus toch me vliezen gebroken en van binnen slangetje ingebracht om me weeen te registreren en een slangetje bij de kleine op z'n hoofd voor zijn hartslag. Na het breken van de vliezen werd het idd heftiger, gelukkig kon ik snel voor de ruggeprik. Het prikken viel mee, verdoving was ff gemeen maar verder goed te doen. Alleen de houding was erg vervelend vooral tijdens een wee. Gelukkig werkte de ruggeprik snel en had ik daarna helemaal geen pijn meer en kon ik weer bijkomen. De ontsluiting bleef op 3 cm hangen en de weeen opwekkers werden opgehoogd. De kleine vond dit niet fijn dus het infuus werd weer gestopt. onsluiting op 4 cm. Toen was het al in de avond. Na overleg met de gyn besloten om nog 1 keer het infuus te proberen en als dat weer niet goed ging voor de kleine dan zou het een keizersnee worden. Om kwart voor acht nog steeds 4 cm ontsluiting, kleine accepterde de weeen nog steeds niet. Het operatie team werd in huis gehaalden ik ging naar de operatiekamer. De keizersnee vond ik erg spannend, je voelt alles maar het doet geen pijn. Raar gevoel en idee is dat. Heb haantje z'n hand helemaal fijn geknepen. Om 20:26 werd onze zoon Ryan geboren. Hij werd gelijk door de kinderarts nagekeken, haantje ging met hem mee. Daarna kwam de kleine even bij mij. Haantje ging met de kleine mee naar de kinderafdeling en bij mij gingen ze de wond dicht maken. Ik moest nog een uurtje voor controle op de intensive care blijven. Van af daar ging ik naar de kinderafdeling en kreeg ik de kleine bij me. Hij moest 1 nachtje blijven omdat ie wat vruchtwater had binnen gekregen. De volgende ochtend werd ik naar de kinderafd gebracht en lag de kleine in de couveuse, hij kon niet op temperatuur blijven. Hij kreeg een infuus voor vocht en AB. Voorlopig bleef hij dus daar. De volgende dag had ie een trage hartactie, rond de 60-65. Er werd een hartfilmpje gemaakt en daar zegen ze ook wat op.... dat was erg schrikken. Ook kon het zijn dat ie hersenvliesontsteking zou hebben, er werd tot twee keer toe een ruggenprik gedaan om hersenvocht op te vangen voor onderzoek. Beide keren waren niet gelukt. Toch werd de AB aangepast en verhoogd voor het geval dat het die ontsteking zou zijn. Overleg met het Sophia zkh, met de kindercardioloog daar. De kleine sliep heel veel en zag erg bleek/geel. Was soms zelfs niet wakker te krijgen. Hij stopte met plassen, kreeg een catheter in z'n blaas. Regelmatig een nieuw infuus en bloed prikken. Slangetje in z'n neus voor de voeding. en plakkers op z'n borst voor de monitor bewaking van z'n hart. Donderdag 17/9 is de kleine met de ambulance naar het Sophia zkh gegaan, naar de kindercardioloog. Daar werd een hartfilmpje en een echo gedaan. Haantje en mijn moeder waren bij de kleine in het zkh. Ik mocht verzekeringstechnische niet mee.... (na de 3 dagen voor de keizersnee, mocht ik daarna nog 7 dgn blijven omdat de kleine moest blijven) Op de echo waren geen afwijkingen te zien, z'n hartje ligt iets anders dan normaal maar dat kan geen kwaad zei de cardioloog. Ws zijn het opstart problemen geweest en vanzelf weer overgegaan, waardoor het kwam zullen we nooit achter komen. Terug in het zkh waar ik op de kleine stond te wachten werd al snel de slangetje 1 voor 1 weg gehaald. Als het zo goed zou blijven gaan mocht de kleine snel naar huis. (ik moest zondag naar huis) Zaterdag werd er besloten dat als hij voldoende gegroeid was hij zondag mee naar huis mocht. Zaterdag middag mocht de kleine eindelijk mee naar de kraamafd, bij mij op de kamer. Eindelijk een nacht samen met me zoon. (De nachten en dagen daarvoor ging ik om de 3 uur naar de kinderafd om hem borstvoeding te geven.) Die zondagochtend 20/9 toen haantje bij ons was hebben we hem samen gewogen en hij was gelukkig voldoende gegroeid om mee naar huis te kunnen. Snel de kleine in bad gedaan en aangekleed. Even langs de kinderafd om ze te bedanken en de kleine in de maxicosi, op naar huis! Thuis was het huis en de voortuin versiert door mijn ouders, heerlijk om thuis te zijn! Nu al weer een paar dagen thuis en het gaat erg goed, de kleine doet het goed! Zijn maandag eventjes met de wagen naar buiten geweest, stukje met de hond gelopen. Kleine lag in de wagen te slapen. Met mams gaat het ook goed, wond is nog wel wat pijnlijk en alles is nog erg vermoeiend maar verder helemaal gelukkig! Paps doet het ook erg goed met de kleine, beseft nu pas echt dat ie een zoon heeft, dat er een kleintje in huis is haha Was een lang verhaal maar lekker om het van me af te schrijven. Was een heftige week, de bevalling en daarna. Absoluut niet gelopen als we bedacht hadden. Maar hebben er een prachtig ventje voor terug gekregen! xxx
pooh: wat een prachtig verhaal.. maar wel heel heftig allemaal zeg, de bevalling maar ook de periode erna. wat moet dat naar zijn om je kleine mannetje wat er nog maar net is al zo aan de slangetjes te zien liggen. Maar gelukkig gaat het nu goed en kan het genieten beginnen!! Mup: hey! alles goed?? Ook met de kleine??
Pooh....wat een verhaal ! Knap hoor hoe je het allemaal voor mekaar gebokst hebt. Fijn dat je nu lekker van hem kan genieten. Het is ook zo'n prachtig ventje om te zien. Zou er bijna de kriebels van krijgen nu ik weer zo'n klein scheetig ventje zie. (nee hoor, nog geen plannen voor nr. 2) Jullie hebben ook al wat te verduren gehad met slangetjes en toestanden.......sinds vandaag kan ik me helemaal inleven in de situatie Maar goed dat ze zo veel kunnen in het ziekenhuis. Zo net Stan in bed gelegd met een zetpilletje. Hopelijk slaapt hij vanacht goed. Haan is voetbal aan het kijken dus kwam toch nog maar ff hier spieken. Duik nu ook lekker mijn bed in want heb afgelopen nacht geen oog dicht gedaan en vanochten liep de wekker om 06.00 uur af. Dit kippie gaat dus ff lekker pitten. Stan rocheld wel een beetje dus ik hou hem goed in de gaten. Als hij slaapt ademt hij rustig maar als hij wakker is lijkt het net alsof hij veel slijm heeft of zo. Hij heeft natuurlijk aan de beademing gelegen vandaag dus ik wacht het nog even af. Als het morgen niet minder is bel ik voor de zekerheid toch maar ff de afdeling. Fijne avond allemaal!
Hoi kippies, Pooh: wat een heftig verhaal zeg! Wat moet dat moeilijk zijn geweest om je kleine mannetje zo te zien liggen en dan die zorgen eromheen! Fijn dat het thuis goed gaat en jullie lekker van hem aan het genieten zijn! Dag: fijn dat alles goed gegaan is met Stan, vertroetel hem maar lekker! Juffie: Luca ligt hier ook steeds een half uur te feesten in zijn bed voordat hij slaapt. En ik loop tig keer heen en weer omdat hij weer klem ligt of zijn speen/beer/aap uit bed gegooid heeft en er niet meer bij kan. Ach, helpt ons wat te doen te hebben. Deli en Mup: hallo!!!
Pooh... dat is nog ns n bevallingsverhaal zeg! Wel erg heftig allemaal. Gelukkig is alles goed afgelopen en kunnen jullie lekker genieten van jullie prachtkereltje! Dag... zo meid... dat is ook weer achter de rug! Achteraf viel t allemaal wel mee denk ik maar momenten van te voren zie je er zwaar tegenop. Gelukkig ook alles goed gegaan met Stan. Knap hoor van jullie!!! Dikke knuffel! Elise/Juffie/Deli en Mup.... hoi! All... heb wel gelezen maar ben t alweer kwijt. Ik kom even iedereen goedenacht wensen en tok morgen. Ik lag net om 18.00 uur al op de bank met mn kroelkatje weg te dommelen. Chris is nu zn laatste nachtdienst ingegaan dus neem ik mijn lievelingspoes mee naar ons bed en mag ze bij mij slapen vannacht. Het is ook zo'n kroelkatje. Ik zeg tegen jullie SLAAP LEKKER STRAKKIES!
Meiden, ff een vraagje (misschien een beetje dom) Wanneer stopt dat vloeien? Haantje en ik hebben weer even tijd samen gehad toen de kleine lag te slapen, hebben we wel even gebruik van gemaakt...... hihi Ik zei nog tegen haantje, VOOR het zingen de kerk uit gaan! Aan het eind van het liedje... was haantje dat vergeten.... Volgende dag komt de VK langs om te vragen hoe het allemaal gaat en gegaan was, begint ze over anticonceptie want ik ben nu al vruchtbaar..... Haantje en ik hebben maar even niks gezegt pfff. Het zal toch niet zo zijn dat we voor Ryan meer dan een jaar bezig waren en dat het nu in 1 keer raak is, zou wat zijn zeg.... We zien het wel, kunnen er nu niks meer aan veranderen. Weet alleen niet vanaf wanneer ik zou kunnen testen want me ongi afwachten heeft nu geen zin. Daarom ook een beetje de vraag over dat vloeien. Las wel ergens dat je iets minder vruchtbaar bent als je BV geeft. Zal wel mee vallen denk ik, hopen we! Net even bij haantje z'n broer op visite geweest, was wel even lekker om er tussen uit te zijn. Tok jullie snel weer! xxx
Pooh... bij mij duurde t 2 weken en toen stopte t vloeien. Bij alle drie de zwangerschappen. Maar kan ook n maand tot 6 weken duren.... ik wil je niet ontmoedigen hoor! Het zou idd wat zijn als je nu in 1x zwanger zou zijn hahahha lijkt me wel grappig maar dat zou wel druk zijn. Laten we er maar niet vanuit gaan he meid?! Wel lekker hoor dat je even tijd voor elkaar hebt genomen want dat heb je echt nodig! Ik wou trouwens pas klussen na n kleine 6 weken!!! Nou ja iedereen is anders toch? All.. misselijkheid lijkt sochtends weg te zijn... lag gisteren al om 18.00 uur te slapen. Om 21.00 uur ging Chris naar werk en om kwart voor 10 ben ik maar naar bed gekropen! Het is niet leuk meer die vermoeidheid. Dadelijk kinders naar school en mama 3 uurtjes werken en dan ben ikke klaar voor deze week!
Goeiemorgen! Even snel @Dag: Gelukkig is t achter de rug Hoop dat Stan zich gauw weer beter voelt! @Pooh: Ik ga straks je bevallingsverhaal lezen! @All: Goeiemorgen Ik duik gauw mn bedje weer in.. Heb weinig geslapen en probeer en nog even een uurtje (hopelijk 2) mee te pikken nu Yentle nog even ligt te slapen
Goedemorgen dames! @ Dag, hoe is de nacht gegaan? Heeft Stan lekker geslapen verder? En jij dus ook? @ Poeh, je bent wel extra vruchtbaar na een bevalling inderdaad! Ik ken veel verhalen van dames die direct weer zwanger waren maar het hoeft natuurlijk niet, even afwachten dus maar! Bij mij stopte het vloeien pas na een week of 5/6 het is heel verschillend allemaal! @ Kristel, hebbie nog even lekker kunnen tukken? @ All, goedemorgen! Hier een vroege kip Was om 6 uur weer wakker, gaaaap! Ik ben verkouden dus heb slecht geslapen. Gelukkig hoef ik maar een halve dag vandaag
Goede morgen dames! Kristel, nog een beetje bijslapen is altijd goed meid! Deli, vanavond dus maar vroeg naar bed meid! Gelukkig maar een halve dag vandaag. Miran, gelukkig ook voor jou maar een kort dagje. Het is wat met al die kippetjes die zo moe zijn! Mijn collegatje komt zo op kraamvisite (ze is zelf hoog zwanger) Tok jullie straks weer, als de viste weg is! xxx
Zo ben er ook weer pc deed raar en moest hem even leeg trekken hier nog steeds wat last van een soort trekkend , drukkend gevoet bij schaambot . soms wat misselijk en steken in borsten ...
goede middag, pooh; wat een heftig verhaal meis, maar wat hebben jullie je er goed door heen geslagen. Wat een heerlijk tevreden mannetje Hahaha moest wel lachen om het vloeien verhaal. Ik heb 2 weken gevloeid en ik dacht dat wij een maand verder waren voordat ik dacht aan seks hahaah. Het zou wat zijn zeg, als je nu weer zwanger bent hahaha. Dag; wat super dat alles zo goed is gegaan. Juffie; heerlijk naar de zwaluwhoeve Miran; wanneer ga je testen? Deli; kun je het nog volhouden bij je mams? hebben jullie nog iets op het oog? Kristel; hoe gaat het nu met Yentle. Wel een mooi meissie hoor. All; hier gaat het wel oke. Ben de laatste dagen niet lekker, ben bang dat ik een griepje te pakken heb. Kan ik nu niet gebruiken eigenlijk. Met zoe gaat alles super, bij cb waren ze heel tevreden, 8 kilo en 71 cm. Vanmorgen heb ik haar op de fiets naar de oppas gebracht. Nog geen 5 minuten hihi. Ze vond het erg leuk. Maar langer als dat durf ik nog niet te fietsen, ondanks dat ze al heel goed kan zitten... Zoe is steeds snachts wakker rond 4,00 uur. Dan leg ik haar weer goed neer en slaapt ze weer verder. Hoort dit ook bij een sprongetje ofzo? Nu worden wij ook steeds weer wakker hahaah nou ik ga weer aan het werk
Mink... ben bang dat ik t nog niet aandurf dat testen. Ik ben wel iedere keer geneigd om n test te kopen maar iets in me houdt me tegen en zegt dat ik toch nog even tot zeker maandag moet wachten! Wie weet was mn eisprong wel later dus we wachten even nog af! Ik houd mn eigen voor dat ik toch weer ongi wordt. Zoë heeft idd denk ik n sprongetje! Is wel leuk en zeker met goed weer om te gaan fietsen met haar! Ach... in t begin is t kleine stukje en ik zou langzamerhand toch wat uitbreiden! Wat gaat er dan n wereld voor ze open he?!!!
Nou, het is niks meer geworden met bijslapen.. Vlak nadat ik mn berichtje gepost had hier werd ze heel onrustig en dat is ze tot 5 minuten geleden geweest. Tussendoor nog 2 uur flink liggen krijsen. Ik heb hantje gebeld en even flink uitgehuild, want ik wist echt even niet meer wat ik moest doen, niks hielp Nu ligt ze in de Maxi Cosi naast me, af en toe schommel ik m even heen en weer met mn voet en ze lijkt nu te slapen.. Hopelijk blijft ze even slapen! @Pooh: Ik weet niet of je al vruchtbaar bent als je nog vloeit.. Maar je geeft dus bv? Als je minimaal om de 3 uur (volgens mij) voedt zou dat ook beschermend moeten werken. En als je nog vloeit daarbij lijkt t me heel sterk dat je nu al zwanger zou zijn weer. Maar hou t toch maar even in de gaten! Veel plezier met de visite! @Irisnaomi: Nog een paar dagen, spannend! Hoop voor je dat je menstruatie lekker 9 maanden wegblijft (minimaal ) @Mink: Leuk dat je lekker met Zoe bent gaan fietsen! Lijkt me ook zo leuk om dat straks te kunnen met Yentle Hoop niet dat je ziek wordt hoor! @Miranda: *veeeeeeeeerrr* Snap dat je nog niet durft te testen.. maar hopelijk durf je het toch aan binnenkort en krijg je 2 hele mooie strepen te zien
Hey Meiden @Pooh...jeetje wat een verhaal zeg! heel heftig maar idd een heel knap kereltje voor terug en dat is het allemaal waard dan he?.... Wat dat vloeien betreft, ik heb zo'n 4 a 5 weken gevloeid...en ja je bent heel vruchtbaar maar ja wat zijn de kansen zo 1 keertje @All....hier heeeeeel druk maar wou toch ff langs komen, Rayven gisteren weer heerlijk gedaan op de creche...ze sliep nog toen we kwamen maar moest nog zeker 2 uur wahten op haar fles maar we kwamen thuis en haar meteen in bed gelegd en toen sliep ze meteen weer tot ze haar fles moest...knap kind
Pooh...ik heb 6 weken gevloeid Was niet leuk maar wel normaal volgens de gyn. En tja...vruchtbaar ben je inderdaad. Bij mijn schoonzus was het ook na 1 x raak terwijl die over de eerste ook meer dan een jaar gedaan hebben. Maar ja, het moet natuurlijk wel net de goeie timing zijn dus het zal wel meevallen. We wachten in spanning af! Deli en de rest die er naar vroegen.......Stan en ik hebben lekker geslapen vanacht. Ik ben er 2 x uitgegaan om even bij hem te gaan kijken maar hij is niet 1 x wakker geweest. Ik merk eigenlijk vrij weinig aan hem bijhalve dan dat ik op moet letten hoe ik hem oppak en hij wil niet op zijn buik spelen. Dat zal wel gevoelig zijn. Ik ga snel een berg strijkwas wegwerken en ook de wasmachine maar eens werk gaan geven. Morgen weer hele dag werken dus dan is het fijn als dat klaar is.
@ Mink, we zijn wel met wat bezig. Niet fijn als je ziekjes wordt nu ik moest na de bevalling een paar maanden niet aan sex denken :S Wesley heeft ee periode gehad dat hij om 5 uur wakker werd voor een zelfde ritueel hahaha, is vast een sprong! @ Kristel, wat vervelend is dat he als je niks kunt doen voor zo'n kleintje. Ik viel m'n haan ook altijd lastig dan, even je hart luchten is wel eens goed! @ Irisnaomi, spannend... Hopelijk is het RAAK! @ Dag, fijn dat hij er niet veel last van heeft meis! @ all, halloootjeees en doei