QB... Irisnaomi kan over 2 dagen testen, IK ben 2 dagen overtijd vandaag! Zet de veermodus voor mij niet al te hard aan want heb zelf n heel hard hoofd erin. Ik vertrouw mn lichaam totaal niet meer hahahaha. Heb nu ook ineen keer n mega hoofdpijn gekregen. Ik test voorlopig nog niet pas op zn vroegst vrijdag *zegt ze grootmoedig* maar ben bang dat ik n langere cyclus heb en dus mn lichaam niet meer kan peilen! Elise1982... ja dankjewel. Is toch wel weer al lang zonder dat je er erg in hebt eigenlijk. Tijd gaat gewoon door zie je wel. Ja t is wel spannend maar zoals ik al eerder zei denk ik gewoon ongi te worden.
Dankje Elise! Oeh Miran, had ik dat ff verkeerd gelezen dus.. Nou, en toch ga ik voor jullie allebei veren! Xx
@ Pooh, jeetje meid was heftig allemaal. Krijg er gewoon tranen van in de ogen. Heb het nu dus wel gelezen Gelukkig dat alles verder goed gaat nu.
Heyhey! @pooh: Zo, ik heb eindelijk even tijd gehad om je verhaal te lezen. Ik herken heel veel dingen in je verhaal en kan me je pijn echt heel goed voorstellen! Wel echt schrikken dat Ryan zo snel weer bij je weggehaald werd ivm zn hartje, maar gelukkig gaat alles goed met hem en kan t geen kwaad. In ieder geval; je hebt het hartstikke goed gedaan en je hebt er een supermooi mannetje voor gekregen @Miran: Niet zo pessimistisch Ik ben positief voor je en hoop echt dat je niet ongesteld wordt! @Dag: Ik heb idd een vermoeden dat Yentle KMA heeft.. Ik heb hetzelf namelijk ook, maar in zo'n lichte mate dat het bij mezelf te verwaarlozen is.. Maar ze heeft zoveel klachten, ik geloof echt niet dat dat allemaal door de reflux komt of dat t gewoon zomaar is omdat t bij baby's hoort ofzo. Ik heb hier laatst een topic over geopend, misschien dat jij t ook eens kan doorlezen als je wilt? Misschien dat je wat dingen herkent eruit. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/165805-koemelkallergie-constateren.html Het is te veel om hier allemaal te plaatsen @All: Nou, zoals ik al zei heb ik heel erg het idee dat Yentle een KMA heeft.. Dit gevoel heb ik al weken, maar wist even niet wat ik ermee moest, maar nu ga ik toch maar gewoon op mn gevoel af! Ik ben sinds gisteren op een koemelkeiwitvrij dieet zodat ze het niet meer via de bv binnen kan krijgen en sinds vrijdagavond krijgt ze Nutrilon Pepti (normaal kreeg ze hypo allergene fv bij omdat ik niet altijd genoeg kan kolven) even fulltime zodat ik mijn lichaam in de tussentijd de tijd kan geven om koemelkvrij te raken zeg maar, en ze doet t er hartstikke goed op! (Vanaf morgen krijgt ze dan weer bv) Sinds ze deze voeding krijgt heeft ze bijna geen pijn meer, het wordt echt met de dag minder. Hierdoor krijg ik dus nóg meer t idee dat ze kma heeft, want anders zou de voeding niks uit moeten maken met haar klachten toch? We gaan iig maandag naar de HA en dan even verder bespreken hoe en wat en woensdag naar een Bioresonantietherapeut (leuk word voor galgje! ), zij kan namelijk precies testen óf Yentle allergieën heeft en zoja, welke precies.. T is weer een lang egoverhaal geworden, sorry..
Kristel; Ik heb ook gedacht dat Liv KMA had, want haar klachten waren ook niet normaal! Uiteindelijk is het toch niet het geval en gaat het nu veel beter met haar, het was toch uiteindelijk een fase! Hoop natuurlijk dat het geen KMA is, is niet fijn zeg! Ik hoop dat het voor jullie ook een fase is! De rest; Heb niet helemaal bijgelezen, sorry! Was bezig met de slaaptraining van mijn meiske en het gaat heel goed! Ik heb een nieuwe manier ontdekt die goed werkt, neemt wel veel tijd in beslag, maar dat neem ik voor lief! Ik kom snel bijlezen en reageren! xx
Moet heel even ego doen hoor! Sorry! Liv ligt weer in het ledikantje te slapen! Heb een nieuwe manier ontdekt (vond ik gisteren op internet) en het lijkt te werken! Heb haar slaapzakje aangedaan en in het ledikantje gelegd, vervolgens heel eventjes laten huilen. Als het harder begon te worden haalde ik haar eruit en troostte haar en zodra ze stil was, legde ik haar weer terug. Heb het zo'n vijf keer moeten herhalen, maar ze slaapt nu! Zo volg ik toch nog mijn gevoel om haar niet te laten huilen, maar kan ik haar wel leren om toch te gaan slapen! In het artikel stond ook; "Op deze manier laat je weten dat ze moeten gaan slapen, maar dat als er iets is, dat mama meteen komt" Vond dit een fijne manier! Kijken hoelang ze het vol gaat houden! Gisteren was het een half uur xxx
hoi meiden, Kristel: Nathan was de eerste maanden ook heel erg onrustig. Veel huilen en slecht slapen. Heb me ookk afgevraagd of er niets anders aan de hand was met hem.. Bij nathan ging het langzaamaan steeds beter en nu is hij een heel rustig en makkelijk mannetje. (meestal in iedergeval) Maar je moedergevoel klopt vaak wel hoor.. Ga gewoon op je gevoel af en als je nu al merkt dat het veranderd zou het misschien we KMA zijn. Hoop het natuurlijk niet want lijkt me niet niets zo'n allergie Linda: Zelf slapen is lastig he?? Ik heb Nathan ook nooit lang laten huilen. max 10 minuten denk ik (en dat vond ik echt mega lang hoor) Bij krijsen ging en ga ik trouwens meteen heen. Ik haal hem er eigenlijk nooit uit omdat dat niet werkt bij Nathan. Geef hem zijn speen, een aai over zijn bol en ga weer weg. Eigenlijk dezelfde manier denk ik. Hier gaat het slapen nu prima, zolang hij zijn knuffel maar heeft Hoop dat Liv snel lekker zelf in slaap leert vallen! maar dat komt vast goed met zo'n lieve mama! Vanmiddag voor het eerst met Nathan gefietst. Hij vond het wel leuk tot hij de versnelling in de gaten kreeg en die er af wilde halen maar dat lukte natuurlijk niet. Toen werd hij boos en begon hij te jengelen. maar wel lekker hoor dat we nu op de fiets weg kunnen. fijne avond allemaal!! xxx
Juffie; Wat leuk dat jullie al fietsen met Nathan! Lijkt me geweldig! Is hij weer helemaal de oude trouwens?? Liv neemt haar speentje nog niet goed genoeg en is dan zo overstuur dat dat ook geen troost meer geeft.. Maar met dat oppakken ging het heel goed, ze was relatief snel in slaap! Ze heeft maar een half uurtje geslapen, maar ik ben supertrots! xxx
Kristel....ik zal hier ff de klachten opnoemen die stan had: Uitslag in het gezicht (wat ze bij het CB op hormoonuitslag schoven) maar het was niet meer normaal. Zal nog wel eens een foto opzoeken. Uitslag op zijn bovenlichaam. Voornamelijke rode bultjes. Obstipatie.....soms zelfs maar 1 x in de 10 dagen ontlasting Moeilijk drinken/fles weigeren. En heeeeeel veel spugen. Stan huilde er niet echt meer door dus bij ons ben ik pas na 5 maanden door het CB naar de huisarts gestuurd. Stom want ik had gewoon zelf veel eerder moeten gaan omdat ik ook KMA vermoedde. Toen bij de kinderarts pepti voorgeschreven gekregen en 4 weken moeten proberen. Daarna moest ik elke dag 1 schepje van mijn oude voeding bij de fles doen maar op dag 1 stond hij alweer onder de uitslag en was het weer spugen geblazen. Dus het was duidelijk. Let wel op dat je dan ook nog echt wacht tot 6 maanden met bijvoeden want ik merk dat Stan nu ook makkelijker op ander voedsel reageert. Verder is het wel te doen. Ik heb nu wel koemelkeiwitvrij brood en het is even lastig met beleg. Maar als je even zoekt is het goed te doen. Ook bij het voedingscentrum.nl is veel te lezen over KMA en lactoseintolerantie. Aangezien je zelf ook last hebt van KMA zul je wel weten dat KMA en lactoseintolerantie 2 totaal verschillende dingen zijn. Vooral trouwens niet met Soja beginnen voor dat Yentle een jaar is. Nou dat was het wel weer ff......... ik ga bankhangen.
Kristel...heb nog een foto gevonden. Hoop dat je het kan zien want ik kon zo snel geen foto vinden van toen het op zijn ergst was. Maar er zijn zo veel verschillende klachten die kma te weeg brengt dus ff goed overleggen met je huisarts/cb of kinderarts.
Avond... Linda... het is idd n hele nette kindvriendelijke manier van je. Ik deed dat 9 jaar geleden toch anders. Gyani huilde iedere keer. Dan ging ik kijken of zn luier vies was, was niet zo dus speen gegeven en zn kroeltje en n kusje van mama. Maar dat huilen bleef en ik dacht bij mezelf: t is goed... je hebt geen vieze luier en je hebt net goed gegeten dus wat moet je dan?! Slapen!!! Wat blijkt nou.. Gyani huilde altijd n kwartier zn eigen in slaap! Kwartier en ooit 20 minuutjes! Giuliano moest ik altijd heel strak tegen me aandrukken en dan vooral zn hoofdje strak tegen mn borst leggen omdat hij met zn hoofd heel hard nee lag te schudden dat was omdat ie niet in slaap kon komen. Toen ik m strak vast ging houden sliep ie veel gemakkelijker en sneller in slaap... nl 5 minuutjes en hij sliep. Ebony was heel makkelijk... die sliep gelijk en huilde eigenlijk niet! Zo... dit waren mijn kindertjes. Juffie... lekker he fietsen met de kleine en dan vooral met t zonnetje erbij. Wat gaat er dan n wereld voor die kleintjes open he?! Dag... hoe gaat t met Stan? Operatie helemaal goed gegaan? Zit Stan nu ingepakt of hoe doen ze dat? Kristel... ik hoop niet voor je dat t KMA is. Ik weet hoe dat is want mn petekindje heeft dat vroeger ook gehad en moet nog met bepaalde produkten opletten. Ook had zij kippenallergie erbij.. dus koe en kip!... tja dan mag je bijna helemaal niks meer! Ik zal voor je duimen dat t dat niet is meid! All... ik ga lekker bankhangen. Ben vanmiddag de stad in gegaan met de buurvrouw en heb lekker geshopt. Net met Chris in bad geweest maar dat was van korte duur want ik werd me toch kitsmisselijk van die warmte... pfffffffffffffff ik weet niet wat er op doet... ben denk ik grieperig aan t worden. Dat heerst tenminste hier op t dorp! Zomaar 1 dagje weer buikgriep en dan de volgende dag is t weer over. Hoop niet dat ik erbij zit! Prettige avond dames!
Bah, het is weer voetbal op tv. Net maar ff lekker in bad geweest en ga nu maar was opvouwen op bed en dan maar gelijk tv kijken. Miran...hij heeft hechtingen en daar overheen hechtpleisters. Hij mag nu 10 dagen niet in bad maar met wassen en douchen gaat het tot nu toe prima. Wat vaker luier wisselen dan normaal zodat het mooi droog blijft en dan gaan de pleisters vanzelf los en de hechtingen lossen vanzelf op. Verder gaat het super. BTW tandje nr. 2 is er ook ineens. Nr 3 voel ik ook al zitten dus het gaat nu ineens heel snel. En dat terwijl ik dacht dat hij tandloos zou blijven
Dag... kinderen zijn gelukkig heel flexibel en redden hun eigen vaak genoeg zelf terwijl wij denken dat is zielig of dat kunnen ze niet of als ze hun eigen maar niet te hard bezeren. Ben blij dat t goed gaat. All... ik ga nu lekker naar bed, ben moe en weer n vlaag van misselijkheid die me overspoeld nu. Ga lekker naar bedje toe! Slaap lekker allemaal!
Hahahaha... goedemorgen... Ik sluit de avond af en begin de volgende dag met n mailtje. Hier nog niks geen bloed. Verders alles goed. Merk wel dat ik geen zin heb in klussen. Chris heeft deze week al zoveel pogingen gedaan maar ik haak af want t doet pijn. Heb ik nog nooit gehad die pijn.... en geen zin in klussen komt bij mij ook niet vaak voor, wel kwam t voor toen ik zwanger was van mn kinders. Ook met die andere zwangerschap van 15 weken had ik absoluut geen zin. Het is en blijft erom spannen hier maar zelf denk ik dat mn cyclus langer duurt!
spannend miran! hier ook nog niks, maar ben ook bang dat ik misschien nog wel ongie ga worden. alleen geen gevoelige borsten nu, wat ik normaal altijd heb. dus ja nog ff afwachten maar. durf in iedergeval nog niet te testen.
spannend mirada en bubsie!! all: fijne zondag. Haantje is nu een rondje op mijn mamafiets, wilde ook zo graag even fietsen met Nathan
Las op internet dat je pas weer in bad mag en klussen als het vloeien gestopt is. geldt voor gewone bevalling en voor keizersnee. Dit ivm infectie gevaar! Ben hier wel een beetje van geschrokken.....
spannend irisnaomi! Pooh: heeft je vk of kraamhulp dat dan niet verteld? Hier wel in iedergeval. Vanaf nu niet meer doen dus als je je zorgen maakt zou ik gewoon even de vk bellen over of het kwaad kan..
Hey @Dag: Bedankt voor de informatie, daar kan ik wel wat mee! Die uitslag die Stan heeft op die foto, dat had Yentle ook heel erg laatst.. Nu was het weer minder geworden (misschien omdat ik niet elke dag melkproducten eet/drink???) @Pooh: Je mag idd niet vrijen of in bad als je nog vloeit.. Als je je echt zorgen maakt misschien toch even de VK erover bellen morgen? @All: Nou, dit is de 3e dag van mn koemelkeiwitvrije dieet en ik word nu al gek! Er zitten bijna overal wel melkbestanddelen in.. In de meest onlogische dingen gewoon; frikandellen, kroketten, rookworst, paprikachips, speculaasjes, sultana's, pastasaus, ec etc. In bijna alles wat wij eten zit het.. Mocht Yentle dus echt KMA hebben dan stop ik met de borstvoeding, want dit ga ik echt niet lang volhouden zo Yentle heeft trouwens vandaag weer borstvoeding gekregen en ze heeft meteen weer uitslag op haar schouders, terwijl ze dat vanochtend dus nog niet had! Hoop dat t gauw woensdag is en wij dan duidelijkheid krijgen, want ik maak me nu wel een beetje zorgen. Ben ook echt bang dat ze weer gaat beginnen met krijsen de hele tijd, terwijl het de laatste 3 dagen met de Pepti zo goed ging!