Goedemorgen... Mn ongi is goed doorgebroken. Nog niet zoals ik altijd was toen ik nog aan de pil was maar goed t is meer dan n paar druppels hahahaha Verders gaat t hier wel lekker op n megahoofdpijn na... dit komt echter wel van mn ongi af!
Goedemorgen lieve meiden! Heb even wat berichtjes gelezen maar niet alles hoor @ Bubsie, gecondoleerd met je opa! Heel veel sterkte meid! @ Miranda, jammer van je ongie! Hopelijk houdt de hoofdpijn niet lang aan. @ Linnie, je mag ook best trots zijn! Was ik ook toen Wesley zo lekker sliep in het begin, hoe is het gegaan met de prikjes? @ Juffie, bedankt voor het doorgeven *liena* wordt gemist! @ all, meer weet ik niet meer
Hey Meiden @Miran..thanks voor je informatie en ja opzich heb ik er wel wat aan, ik heb dan wat meer tussendoortjes die ik haar kan gaan geven maar het punt is dat ze nu dus helemaal de fles niet meer wil, vanmorgen met veel pijn en moeite 120 ml. erin gekregen dat is wel een beetje weinig...zij wil perse eten van een lepel maar ze is nog veel te jong om alleen maar "echt" eten te eten en geen fles meer te krijgen ...maar zodra ze de speen voelt en de melk proeft trekt ze een vies gezicht en duwt speen/fles weg en spuugt het weer uit Ga na 1 uur het CB eens bellen om te kijken wat die zeggen...
@ Riddle, dat kan ook een fase zijn he?! Dat ze de fles weigert, hoor je wel vaker! Heb je wel eens een pyjama pakje geprobeerd? Daar zit een lekker fruitsmaakje aan!
Riddle... t is net wat Deli zegt... je hebt ook brinta met smaakje en die kan je haar smorgens ook 2 schepjes in de opvolgmelk doen gewoon dat ze dan n ander smaakje heeft of idd pyjamapapje... dat vinden kinderen écht geweldig lekker! Probeer t eens uit. Ik zou zeggen koop eerst ns zo'n pakje geef haar dat om 12 uur en kijk wat ze ervan vind... dan kan je altijd nog bellen toch?! Baad t niet dan schaad t niet!
Bij Wesley ging de fles op een gegeven moment ook niet helemaal op maar ik vind het toch wel fijn dat hij naar bed gaat met een lekker vol maagje en die pyjamapapjes drinkt hij echt helemaal op! Dat geeft mama een goed gevoel Maar als ze het echt niet meer willen dan is er ook nog lepeltjespap, kost alleen wat meer inspanning om dat binnen te krijgen.
Maar ze zit nu nog niet aan de opvolgmelk he?...en volgens mij zijn die pyamapapjes pas vanaf 6 maanden toch? en al die andere papjes ook?
@ Riedel, dat durf ik niet te zeggen, vanaf hoeveel maanden dat is?! Zou je eens moeten kijken... Ze is idd nog wel jong hahaha... Anders toch even het cb bellen.
goede middag, Even snel hoor, moet zo weer werken hahaha Riddle; Zoe heeft ook een poosje gehad dat ze slecht dronk. Ik ga haar gewoon melk en alleen savond pap door de fles van 4 maanden. Soms liet ze zo de helft staan. Tussendoor gewoon wat fruit aanbieden en langzaam aan wat avondeten. Ik dacht maar zo, als ze niet meer wil, dan heeft ze gewoon geen honger meer. daarna kwamen al haar tandjes achter elkaar door en nu eet ze weer goed. Bubs; gecondoleerd meis!! Miran en iris; balen van jullie ongi. Deli; knuffel' Lin; super dat het zo lekker gaat Dag; leuk hoor mama hahaha Juffie; werkse vandaag en mooi he dat fietsen QB; super hoor om de dag werken. Kristel; nou maar hopen dat ze snel een oplossing hebben dan.. Ik ga nu weer werken en tok laters
ridl met rijstebloem kun je ook verdikken verder alleen melk geven. Ook omdat ze toch wat gevoelig is enzo... Nou doei allemaal moet nu echt gaan
Nou heb het CB gesproken en die zeiden ook toch doorgaan zoals je nu doet, mag verder echt niks anders nog geven...maar zij dacht ook dat het tandjes zijn helemaal omdat ze zulke stinkende spuitluiers heeft en meestal gaat het daarna weer over, moest wel opletten of ze bleef plassen en als het na het weekend niet beter werd eventueel toch langskomen... Creche gebeld en ze had wel gedronken gelukkig maar die denken ook dat ze tanden gaat krijgen en ze had zich weer helemaal onder gepoept @Mink....avondeten is pas vanaf 6 maanden toch?
@ Mink, knufffff terug @ Riedel, nou hopen dat het snel over is! Vanaf 4 maanden geven sommige al hapjes fruit en groente!
riddle; ik ben begonnen met fruit en langzaam gaan opbouwen naar groente voor 4 maanden. Ik geloof dat het worteltjes waren, zachte groentes in iedergeval. Steeds een beetje en dit gaan opbouwen.
Ja dat doe ik al dus dat is goed....echter had ze gisteren voor de tweede keer worteltjes met sperziebonen gehad en vanmiddag had ze peer gehad op de creche maar toen we haar kwamen halen zat ze onder de rode bultjes en vlekken dus waarschijnlijk is ze ergens allergisch voor ...nu een paar dagen alleen banaan en zo i.o.m. de creche gaan uitproberen wat wel en niet gaat....ennnnn Rayven spuugde steeds meer eten uit zelfs 3 uur na het eten nog wel en had het idee dat het steeds erger werd en nu zei de creche dat ze misschien toch wel (verborgen) reflux heeft....nu weet ik dat iemand (weet ff niet meer wie) ook een kindje heeft hiermee...wil graag weten wat hier de syptomen van zijn, hoe dit ontdekt is en wat eraan gedaan kan worden Wel veel gedoe inene allemaal hoor
Hi Riddle, die met het kindje met verborgen reflux was ik... (en Linnie en Kristel). De symptomen waren zure oprispingen (idd soms uren na de fles) en veel huilen tijdens deze oprispingen. Ook had hij erg veel de hik en spuugde af en toe, maar niet veel. Het is ontdekt doordat ik het gevoel had dat hij het had en toen een verwijzing gehaald voor de kinderarts. Deze hoorde mijn verhaal aan en bevestigde mijn vermoeden en nu heeft hij Zantac (een zuurremmende drank). Ik ben met Luca ook met 4 maanden met bijvoeding begonnen, maar ik moest vanwege de reflux alleen met groente starten (fruit is te agressief voor het maagzuur). Ik deed gewoon de potjes van Olvarit; dan kan je nooit de mist ingaan... Het slechte drinken herken ik ook; heeft Luca ook gehad toen we gingen bijvoeden, dan is het nieuwe gewoon interessanter. Gaat vanzelf weer over! Hopenlijk heb je wat aan de info!
Aaahhhh thanks Elise...ja ik heb het ondertussen ook eens na zitten lezen en als Rayven het al heeft is het een zeer ongecompliceerde vorm want zij huilt nooit en als ze spuugt lacht ze zelf het hardst en ik las dat ze hier met een jaar vanzelf overheen groeien....en het drinken....vanmiddag 20 ml laten staan en net 70 dus ach dat kan nog wel.... Nou meiden fijne avond verders en tot morgen!
FF 1 vraagje nog en dan sluit ik echt af...hebben jullie kleintjes ook zo'n last van spuitluiers gehad met tandjes en zo ja hoe lang hield dat aan?
Hee Lieve meiden! Sorry dat ik even niet heeel uitgebreid reageer. Ik heb een hele drukke week. Ik sta op een beurs in Utrecht voor mijn werk. Ik kom net pas thuis en morgen heb ik nog zo'n dag Maar als het rustiger is op het werk dan reageer ik weer volop hoor. Hier gaat alles goed. Jesse is erg vrolijk en we moeten hem echt iedere ochtend wakker maken haha... het is een echte slaapkop Hij is vandaag een dagje bij mijn ouders geweest. mijn ouders hebben zo genoten!!!
Hey Even een update, voel me geestelijk niet zo geweldig op t moment dus reageer verder ff niet (ja, alweer.. word ook moe van mezelf dat ik zo ego doe steeds) We zijn vandaag bij een therapeut geweest e nzij heeft bij Yentle allerlei allergieën getest en ze heeft dus echt koemelkallergie. Maar dat niet alleen, ze is ook allergisch voor varkensvlees.. Kortom, ik zou dus echt geen melkproducten meer mogen en dingen waar melkproducten in verwerkt zitten (zit in héél veel dingen) en zou ook geen varkensvlees meer mogen, wat wij nu net zo graag eten Ik merk nu al (na 6 dagen koemelkvrij) dat ik het ontzettend moeilijk vind en geen varkensvlees meer is vor mij echt de druppel.. Kortom, ik ga dus stoppen met borstvoeding geven. Ik vind het echt hartstikke erg, vanwege het feit dat ik er zoveel moeite voor gedaan heb om volledig bv te kunnen geven (heeft me 5 weken suf-kolven gekost) en dan zou ik nu alweer moeten stoppen maar het is gewoon niet haalbaar voor mij op deze manier.. Het is wel een klap, ookal had ik t verwacht, maar zo'n strikt dieet gaat me toch echt te ver, helaas. We moeten nu even alles verder regelen zodat Yentle speciale FV kan krijgen en dat we dat vergoed krijgen van de zorgverzekering en ik moet maar even bekijken hoe ik precies ga afbouwen met de bv. Sorry voor de ego weer.. Hoop echt dat t gauw achter de rug is, want ik wil me eindelijk ook weer eens goed voelen en ik wil dat t hier thuis eindelijk ook eens goed gaat met Yentle!