GRR Nathan klikt net mijn hele berichtje weg..:x Deli: super dat het gelukt is met het huurhuis! Liena: luier verschonen is hier ook af en toe drama hoor. De laatste tijd gaat het wel beter trouwens. We zijn een paar keer heel boos op hem geworden en houden hem inderdaad ook in de houdgreep als hij wil draaien. afleiden met het pakje billendoekjes werkt hier ook goed. hij trekt het pakje doekjes leeg en ik verschoon de luier wat betreft het slapen vrees ik dat het een kwestie van volhouden is. Hij is inderdaad gewend geraakt aan dat jij bij hem bent als hij in slaap valt. Hebben jullie een duidelijk avondritueel (badje/ douchen bijvoorbeeld, dan nog een flesje, liedje en dan slapen)?? Dan elke 5 /10 minuten terug om hem goed te leggen en speen te geven. blijven terugkomen tot hij slaapt. zal wel een kwestie van volhouden zijn vrees ik. oh hier tot nu alleen nog maar wat bruin. mijn geduld wordt wel op de proef gesteld Heb wel een heel zwaar gevoel in mijn baarmoeder en wat krampjes dus de ongisignalen zijn er wel maar het rood nog niet.. we wachten rustig af
goede morgen!!! Liena; wat je kunt proberen is om het staand te verschonen. Wat je dan doet is hem bijv laten staan tegen een tafeltje en jij gaat dan achter hem zitten. Dan druk je als het ware met je buik aan de achterkant tegen de luier aan en de voorkant doe je met je hand. Nou ja een beetje lastig uit te leggen hahaha. Zoe wil ook moeilijk stil blijven liggen en ze draait idd alle kanten op. Dit werkt goed. Je hebt ook kant en klaren broekjes, misschien werkt dat ook wel beter voor hem? Wat betreft slapen. Kindjes mogen oneveer wel een halfuur huilen. Voor ons gevoel is 10 minuten al lang, maar opzich zal hij er toch weer aan moeten wennen om zelf weer in slaap te vallen. Zoe deed dit ook wel, maar na een aantal dagen veel minder en nu hooguit 5 minuten en dan slaapt ze. Sommige kinderen hebben het even nodig om te huilen, zodat ze moe worden en kunnen slapen. Maar dat blijft lastig Tip; als je iets nieuws probeerd, doe dit dat minstens een week. Kinderen hebben tijd nodig om in te zien dat iets op een andere manier gaat. Beloon vooral goed gedrag en blijf dit volhouden, al is het al iets simpels. Maar als ze doorkrijgen dat ze dan aandacht krijgen, dan willen ze daar meer van hahahah Nou ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen Ik moet nu weer werken, dus tot laters
Liena, bij ons werkt ook niks en als iets lijkt te werken is hij het na 2-3 x ook weer zat. Het blijft dus een gevecht en soms kan ik het bijna niet. Maar daarom zeg ik, hopelijk voor jou gaat het bij Thomas snel beter. Het kan een fase zijn! Kristel, wat vervelend dat je er altijd al zo´n last van had. Ik heb het puur sinds de bevalling, echt zo´n gevoel alsof er een baksteen aan hangt, dat wordt wel minder. Maar wat je zegt, je kunt het maar beter laten onderzoekeen.
Nathan is bij anderen met verschonen ook altijd heel lief Mink: nog geen ongi te bekennen?? Wanneer ga je weer testen? ben niet nieuwsgierig hoor
Hoi kippies, Deli: welkom back en gefeliciteerd met je huurhuis! We hebben je gemist! Liena: ik herken wel wat in je verhaal. Verschonen zorgde hier af en toe ook voor de nodige frustratie bij mij. Dan was ik met hem aan het vechten om het voor elkaar te krijgen en op een gegeven moment dacht ik "waar ben ik nou mee bezig". Ik bedacht me dat ik het op werk echt niet zou pikken van een kind als het zo deed tijdens het verschonen, dus dat ik het van Luca ook niet ging pikken. Ik heb hem hetzelfde aangepakt als de kids op werk: neergelegd, gezicht vastgepakt en heel boos gezegd dat het nu klaar was en hij rustig ging liggen. Je moet hier wel fel overkomen anders maakt het geen indruk (vooral het gezicht vastpakken werkt heel goed, want dan dwing je tot contact). Luca ging keihard brullen, maar bleef wel liggen en ik heb zonder wat te zeggen zijn luier verschoond. Toen het klaar was heb ik hem vastgepakt en getroost en gezegd dat het nu goed was. Ik heb dit een paar keer moeten herhalen, maar het verschonen gaat nu zonder problemen (af en toe geef ik hem wel wat in zijn handen, maar hij blijft gewoon liggen). Misschien dat dit bij jullie ook helpt? Vooral zelf rustig blijven, duidelijk zijn en wat jij zegt gebeurt ook. Wat betreft het slapen heeft Luca dit ook zo met periodes. Ik probeer hem dan altijd zelf in slaap te laten vallen, lukt dit niet, dan wieg ik hem in slaap. Dit moet hooguit een paar dagen, daarna slaapt hij weer zelf in. Ik denk dan altijd maar dat hij mamma even nodig heeft en heb dan niet het gevoel dat hij me uitprobeert. Als ik dat gevoel wel heb, laat ik hem huilen (maar dat gebeurt eigenlijk nooit). Ik merk ook dat Luca het fijn vindt als ik nog even boven aan het rommelen ben als hij naar bed gaat, heb je dat al geprobeerd? En wees niet te streng voor jezelf meis; je hebt een pittig mannetje en je bent ook nog eens zwanger en dat is best veel allemaal! Juffie: lekker een ADV dagje! Ik ga zo ook flink aan de slag hier! Gelukkig is Nathan weer koortsvrij; misschien dat het gewoon bij hem hoort dat hij snel koorts heeft, hun afweersysteem is nog steeds in ontwikkeling. Dag: dat is vervelend, ruzie met haan, ik hoop dat hij snel weer gezelliger is! Kristel: naar dat je zo'n pijn hebt meis! Ik ga ook elke week zwemmen met Luca; echt even een momentje voor ons samen. Ik ga altijd alleen met hem, maar dat is best zwaar hoor! All: de boodschappen zijn hier weer voor de hele week in huis, nu ga ik aan de poets!
juffie; nee nog geen ongi te bekennen, maar het rommelt wel steeds, dus ik denk niet dat ik ga testen hoor!! Heb er al 2 gedaan natuurlijk en die waren toen nog negatief, dus ik verwacht echt wel een ongi. Maar net als bij Zoe vast weer een lange cyclus ofzo... En jij dan??? Kristel; Zoek maar eens op PMS. Misschien val jij ook onder de 5 % bij mij viel alles op zijn plaats. Dan is de kans groot dat jij progesteron tekort komt en in verhouding met de b12 en je miskramen, kan dit heel goed zo zijn. ( zegt de arts hahahaha) Mir; werkse vandaag Deli en Liena; tja het valt mee om zo'n druk mannetje in het gereel te krijgen. Maar jullie doen het hartstikke goed. Structuur en doorpakken en belonen als hij het goed doet. Meer kun je ook niet doen toch? Wat ik wel uit ervaring weet is dat kinderen meteen doorhebben, als je onzeker bent. Dus twijfel niet aan je aanpak. Wees consequent en heb vooral vertrouwen in jezelf. Het gaat helemaal goedkomen...
@Mink: Hmm, een laag progesterongehalte is dus de 'oorzaak' van PMS? Zoja, dan heb ik dat niet.. Er is namelijk een aantal keer progesteron geprikt na mn eisprong (ivm miskramen toen) en dat was prima.. Maar ik zal t iig met de gyn erover hebben als ik er ben! (weet nog steeds niet wanner ik mag, zit op de brief te wachten met de afspraakbevestiging ) @All: Goed nieuws hier mbt het slapen! Ben er vanochtend achtergekomen dat t niet zozeer om t drinken gaat bij Yentle om in slaap te komen, maar om de grote flessenspeen. Ze kreeg namelijk (nadat ik al bijna een uur bezig was om dr gewoon in slaap te laten vallen - huilen, troosten, huilen, troosten, enz) 30cc drinken van me, meer niet. Die 30cc heeft ze wakker opgedronken en daarna bleef ze aan de lege fles zuigen. En toen is ze pas in slaap gevallen. Nu kreeg ik de tip van iemand om een soort speen ervan te maken (inclusief de ring) met wat pleistertape en een spuugdoekje. (normale speen moet ze niks van hebben namelijk) Dat heb ik net gedaan en ze is, al zuigend daaraan, net in slaap gevallen!! Al slapend spuugde ze m uit en ging ze met haar duimpje verder Ben echt zoo blij, het gebeurt namelijk ZELDEN dat ze zonder drinken/hulp in slaap valt! Straks even naar de Etos om te kijken voor een dikkere normale speen (vanaf 12 mnd bijv), kijken of dat ook werkt. Vind ik net even wat fijner dan een flessenspeen-creatie namelijk Als dat niet werkt dan blijven we t zo doen. T is voor mij echt een wondermiddel dit haha Ben echt zooo blij!
hahah kristel super oplossing toch!! PMS kan meerdere oorzaken hebben. ontstekingen, hoofdpijn, chronische vermoeidheid etc.... Dus het hoeft niet perse om progesteron te gaan. Men heeft het vermoeden. Maar vaak na een bevalling wordt het wel erger. Ben benieuwd wat de gyn zegt.
@Mink: Heb net even opgezocht wat PMS precies inhoudt, maar ik kan mezelf er niet echt in vinden.. Ik lees dat de 'klachten' daarvan pas na de eisprong beginnen, maar ik heb ook al heel veel pijn voor mn eisprong. De pijn neemt tijdens mn cyclus steeds meer toe zeg maar, totdat mn menstruatie helemaal weg is, dan heb ik even een paar dagen nergens last van en zodra mn eisprong eraan zit te komen begint t gezeur alweer Maar vooralsnog zal ik t eens navragen hoe t precies zit en of dit niet ook misschien kan. Vind t lief dat je meedenkt iig!
Even snel... Kristel, kan ze op die manier geen lucht zuigen door die speen? Want daar zou ze krampjes van kunnen krijgen. Ik weet niet beter of het is niet goed als kindjes uit een lege speen zuigen maar misschien is mijn info niet goed?
@Deli, ik had daar idd ook aan gedacht, maar t spuugdoekje zit zeg maar in de speen en vult de boel op. Sowieso heeft ze nog steeds de kleinste speen (S van Difrax). Had er zelf ook even aan gezogen en er komt bijna niks meer uit van lucht.. Verder slikt ze niet tijdens t zuigen dus de meeste lucht ademt ze gewoon weer uit. Maargoed, ga straks toch even bij Etos kijken voor een grotere speen, want met de flessenspeen vind ik t ook niet zo geweldig hoor.. Tenzij een grotere speen niet werkt, dan moet t maar even zo.. Ze is trouwens alweer klaarwakker 15 min. geslapen.. Ik ga maar even wat met haar doen, dan zal ze over een half uur-uur wel weer moe zijn
Kristel: Van de maand heb ik gemiddeld 3 weken pijn. Bij mij begint het gemiddeld een week voor mijn eisprong. Als je een zware vorm hebt van pms dan heb je eigenlijk altijd klachten. Ik heb veel onstekingen in mijn hele lijf, wekelijks hoofdpijn, opgezwollen buik, chronische vermoeidheid en nog niet te beginnen over de pijn een week na mijn ei. Ik ben er al meerdere keren voor naar het ziekenhuis geweest. men zegt dat het het vliesje is wat zich afbreekt, dat gaat gepaard met vocht wat in de buik beland en dat doet zoveel pijn. Ik hoop dat ze snel weten wat het dan wel bij jou is. Ik herken alles van PMS helaas, maar goed weet nu wat het is en wat ik er aan kan doen. hahah hier nog steeds geen ongi te zien? Snap er echt niks meer van
wou vanmorgen en vanmiddag al wat tikken maar kwam er niet doorheen, kon niks tikken. (via me mobiel) wel alles bijgelezen. veel herkenbaar, ryan blijft ook niet liggen tijdens het verschonen, billen omhoog en sinds kort draait ie ook opzij tijdens de verschoning. een echte poep luier lukt ook bijna niet alleen, hij gaat alle kanten op. het afleiden met een speeltje of het pakje doekjes werk soms nog wel eens. ook valt hij moeilijk in slaap, als hij in me armen in slaap valt en ik leg hem in bed dan is ie zo weer wakker, dan geef ik hem de fles en is ie zo vertrokken. ook als ie na korte tijd al wakker wordt werkt de fles prima. in het begin deed ie dat met z'n speen maar die wil hij niet meer.... In het zkh hadden ze ook zo'n speen met ring aan een spuugdoekje geplakt, vond ie toen ook prettig. Misschien idd iets om te proberen want echt drinken uit de fles doet dan niet het is alleen het zuigen. hij slaapt ook nog steeds bij ons op de kamer in z'n wieg.... is dat heel erg? Gaat niet lang meer duren voor hij niet meer in de wieg past. Vind z'n bed/ledikant nog zo groot en zo alleen in z'n kamertje... heb hem een keer in de middag in z'n ledikant gelegt en toen hij wakker was lag ie omgekeerd, hij had zo liggen draaien....pfff (zie foto in me album) vind het best moeilijk, denk dat ik hem overdag in z'n ledikant moet laten slapen zodat hij maar vooral ik kan wennen. nu is het wel makkelijk en gezellig dat ie nog bij ons op de kamer slaapt. maar vind het ook wel een geruststellend idee, ik hoor alles van hem maar slaap er niet minder door. ben bang dat ik hem niet goed hoor als ie op z'n eigen kamer ligt. bij me ouders slaapt ie overdag wel in het ledikant en dat gaat goed, hij heeft daar z'n eigen bed etc. op de computerkamer. herkenbaar?
mink: ik wacht ook nog steeds. pff zou mezelf neit gek maken deze ronde maar vind het nu toch wel spannend Pooh: Nathan is na een maandje al naar zijn eigen kamer gegaan. kon niet zo goed tegen al die geluidjes die hij in zijn slaap maakt. Hier nooit problemen gehad. Hij sliep juist beter op zijn eigen kamertje. gewoon proberen, als je er zelf aan toe bent natuurlijk. wat betreft het in slaap komen kan ik je niet zo helpen. nathan heeft nog steeds een speen en slaapt daar prima mee. Hij kon al snel zelf inslapen. In onze armen in slaap vallen deed hij echt bijna nooit (ja de eerste paar weken)
Pooh... ieder doet t op zn eigen manier waar die zich goed bij voeld. Ik heb ze nooit op mijn kamer laten slapen. Al vanaf dat ze thuis waren gelijk op eigen kamertje in eigen bedje! Ik heb ook nooit gewild dat ze op mijn kamer sliepen. Ik weet dus ook niet wat je nu beste kan doen maar ik denk dat je er goed aan doet om t toch om te beginnen overdag in eigen ledikantje te laten slapen. Zo kan mama eraan wennen maar ook Ryan langzaamaan! Suc6 meis... ik denk hoe langer je wacht hoe moeilijker t gaat worden lijkt mij. Maar ik heb dus ook nog nooit n kind op mijn kamer gehad. Dat moet ik ook echt niet hebben. Je hoort ze toch wel. Als moederzijnde heb je gewoon dat instinct. Probeer t eens gewoon! dikke knuffel van je buddy
all; ik heb net nog een test gedaan en niks te zien hoor!!! dus het is dus echt een langere cyclus. Hahahah laat die ongi maar snel komen dan... Pooh; tja wat miran zegt, ieder doet het op zijn eigen manier. Zie sliep ook al heel snel in haar ledikant en dit gaat prima. Neem van mij aan, je hoort je mannetje echt wel hoor...