ja helemaal waar deli! en had ook niet verwacht meteen weer strak te zijn hoor (maar stiekem wel gehoopt ) Maar goed mijn haantje vindt het geen probleem gelukkig en van hem moet ik juist goed eten en mag niet te veel afvallen
Hallo zeg! Gaan jullie nou allemaal weg zonder mijn buikfoto te bekijken! Durfde hem bijna niet te plaatsen :O
Kom even snel de buik van Lin bewonderen @Lin: Mooie buik Ik hoop dat de mijne er ook zo uit ziet over 2 weken
Thanks girls! Ik zit nog een beetje te wachten op dat bekende 'bolletje' Bij jou zie ik dat wel Kristel! Vind die van mij nog een beetje 'fatsig' Oke, mijn kat zit ondertussen in mijn vingers te bijten terwijl ik zit te tikken! Hij vindt het nogal een leuk speeltje!
hallo allemaal.. Ik heb even een vraag voor de mensen die zwanger zijn.. hadden jullie vlak na jullie eisprong al klachten? zo ja wat waren deze klachten dan? Ik weet dat niet iedereen klachten hoeft te hebben.. maar dan weet ik wat ik evt kan verwachten..
Hallo Ikke! Ik heb geen eisprong uit mezelf, maar heb dit met medicijnen op moeten wekken! Maar ik had na mijn eisprong erg gevoelige tepels, dan wist ik ook dat ik mijn ei had gehad! Verder kreeg ik pas een paar dagen voor mijn NOD last van kwaaltjes en bleek toen zwanger te zijn! Ik weet wel veel meiden hier al veel voelde na de eisprong, dus hopelijk kunnen zij je verder op weg helpen! Succes in elk geval!
@ juffie goed van je haantje hoor! Lekker rustig aan doen meis! @ Linnie, pfffffffffffff, fatsige buik? Wil je een fatstige buik zien, moet je ff deze kant opkomen Je hebt een prachtig buikie! Ben bnieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen @ Ikke, tja... Ik had een bloedneus na mijn eisprong en meteen gevoelige borsten en een opgezet en branderig gevoel in mijn liezen en dat trok zo richting mijn bovenbenen. Ik wist gewoon dat er iets anders was dan anders, vrijwel direct na mijn eisprong, dus succes!
hmm ff afwachten dus.. het zit namelijk zo.. ik loop al bijna 2 jaar met klachten aan mn baarmoeder.. heb al zo ontzettend veel onderzoeken gehad maar ze kunnen niets vinden.. heb heel vaak gewoon pijn vooral als ik een wat lagere broek aan heb.. ik heb dit ook echt alleen maar als er druk op staat.. maar heb nu al een paar dagen achter elkaar verschrikkelijke krampen zelfs als ik op bed lig en niet eens een broek aan heb... heb maandag een positieve ovulatie test gehad.. dus ja.. ik weet niet of dit iets met mn eisprong te maken heeft en een evt zwangerschap of dat ik gewoon te veel bezig ben met het zwanger zijn... we wachten maar gewoon af.. thanx iig
Zag mooie buik foto's voorbij komen! En een mooi kamertje/kast! Yo en Deli, neem jullie haantje mee naar de kippendag dan zullen we ze eens toespreken haha. knuffel voor jullie meiden! Miran, wat een gedoe weer zeg. dikkke knuffel voor jou! Me laatste nachtje zometeen. pfff normaal als ik thuis kwam kwam ik nog wel ff tokken maar ben echt helemaal gesloopt nu. val n de auto al bijna in slaap. Had ik normaal nooit last van dus misschien moet ik maar geen nachten meer gaan doen... Als je 3 maanden bent mag je stoppen met nachtdiensten maar het is niet verplicht. Ik dacht altijd ik blijf nachten doen tot me verlof ofzo maar valt me toch wat zwaarder... ff over nadenken dus. Morgenochtend komt er iemamd lang van MOEDERS VOOR MOEDERS. Om half 11 dus wel een kl*** tijd want kan daarna dus pas naar bed. Ben benieuwd wat ze allemaal te melden heeft. Toen ze belde zei ze al wel dat ik de flessen op zou kunnen laten halen voor de deur maar kan ze ook bij haar thuis brengen.... Weet nog niet wat ik doe. Of ik nu al wil dat de hele buurt het weet.. maar om ze nou zelf weg te brengen... pfff weet het niet
@ Pooh, die eerste weken zijn ook zo super vermoeiend! Misschien gaat het straks beter meid! Ik werk gewoon overdag maar als ik uit mijn werk kwam moest ik echt meteen de dingen doen die ik thuis moest doen want om 19.00 uur was ik gesloopt. Later ging het beter dus houdt moed meis En wat niet gaat, gaat niet! Luisteren naar je beebje @ Ikke, ik liep ook al weet ik hoe lang met klachten van buikpijn en toen ik zwanger wilde raken kwam ik er achter dat ik altijd min eisprong heb gevoeld die tijd en daar had ik gewoon een week last van! Je leert je lichaam zo wel kennen he maar het blijft spannend! Sommige zeggen dat je zo snel niks kan voelen nog maar ik weet zeker van wel! Je lichaam kan je ook voor de gek houden dat zeker maar jij kent jezelf dus luister naar jezelf, hou moed en probeer jezelf niet gek te maken! @ all, ben ik toch weer Wesley ligt op bed, een uur geleden op bed gelegd en net begon hij te piepen maar is nu weer stil. Ik ga zo de soep van m'n haan in de koelkast doen, lezen, tanden poetsen en naar bed! Heb net ff lekker onder een heeeeeeeeeele hete douche gestaan, heerlijk! Hopelijk slapen we vannacht allemaal want ik ben best wel beetje veel moe nog een daggie en dan weekend, jippie
@All, dank jullie wel voor jullie lieve reacties... ik kom er wel aan uit, komt goed met me schatjes! Chris en ik zijn vandaag onze winkel de muren aan het slopen gegaan. Het is een ravage in mn huis maar goed er moet nog veel gebeuren. We hebben ook al hulp in geroepen hoe we het beste kunnen aanpakken. Ik heb helemaal zin in deze verbouwinkje. hahahaha Ben net bij n vriendin geweest en die heeft voor mij gependeld.... binnen 1 jaar krijg ik n babytje, t is n gezond kindje (daarmee bedoeld ze dus dat het levend geboren wordt en dat het dus geen miskraam of n windei is) en het wordt een meisje. Gek hoor maar ik geloof het niet hard maar vind het wel heel leuk en maakt me toch nieuwsgierig! Ik ga lekker naar bedje toe.... gisteren hadden chris en ik al niet zo´n prettige avond net voor het slapen gaan. Ik wil knuffelen en lekker elkaar stevig vasthouden en n kus voordat ik ga slapen maar al dagen knuffelen we niet meer en als ik dan aandacht vraag duwt ie me weg, dus vandaag heb ik er wat van gezegd en lacht ie meer tegen me enzo dus ga nu proberen om te kijken of ik er n klusje vanaf kan krijgen Trusten allemaal
Goeiemorgen! MOOIE BUIK LINNIE! Ikke ik heb na mijn ei altijd hele gevoelige borsten maar ja hetis bij iedereen anders..... Zo bijna weekend!
Mogguh Allemaal Ik zat gisteren op internet te kijken naar wat dingen die we nog nodig hebben en welke soort/merk/hoeveelheid we er dan nog van moeten hebben, dacht misschien is het een aardig idee voor de aanstaande en nog onwetende moeders om van de reeds moeders eens te horen welke dingen zij nou echt heel handig vonden en welke dingen miskopen waren of overbodig?
goedemorgen meiden, Hier een kippie dat best behoorlijk geslapen heeft. Ga gewoon vroeg naar bed en dan heb ik toch mijn uurtjes slaap wel te pakken.. Nathan ligt nu weer in bed maar nog met zijn oogjes wijd open dus ben benieuwd.. Hoor hem alleen heel hard hikken door de babyfoon dus ben benieuwd of hij nog lekker gaat slapen zo.. rid: ben nog geen erg ervaren mama maar misschien kan ik je al een klein beetje helpen Waar heb je vragen over? all: fijne dag allemaal! En inderdaad lekker weekend! Lekker weer met zijn drietjes morgen en overmorgen. Heb er nu al zin in xxx
Hey Juffie Nou de dingen als flessen, sterilisators, flessenwarmers en kleertjes Geen idee hoeveel ik van die dingen moet halen en zo
Moggel! @ Miran, succes! @ Riedel, sjonge... Je vraagt me nog al wat, moet even spitten in m'n geheugen hahahaha.... Ben bezig met mijn ervaringslijst, kom ik zo posten
Maar ook van andere dingen, zijn er mama's die dingen hebben gehaald die je nooit gebruikt maar wel altijd vermeld worden dat je die moet hebben....? Oh ja en hoe zit dat met kruiken? ..je hebt de gewone zeg maar en de ijzeren voor heet water, maar ook een soort van pittenzakken en een bellywarmer die op electra word verwarmd....
Ik heb de lijst die ik van de thuiszorg kreeg aangehouden met dingen die je nodig hebt, in het kraampakket van de zorgverzekering zat al veel wat je nodig hebt! Ik had voor de rest qua kleding maar weinig gekocht eigenlijk. Wat rompers voor de eerste dagen en wat kleertjes, sokjes en mutsjes maar ik dacht ik ga wel shoppen als de kleine er is dan kan ik tenminste gericht gaan shoppen aangezien wij niet wisten of het een jongen of meisje zou zijn! De meeste lijstjes zeggen dat je 6 hydrofiele luiers moet hebben maar ik heb er inmiddels geloof ik 18, 6 is echt te weinig! Wij hebben heel veel slabbers gekregen en die zijn wel handig maar zoals ik al zei, ik zou echt niet teveel kopen want je krijgt vaak zooooooooveel! Ik ben nogal makkelijk ingesteld wat dat betreft, als je niet genoeg hebt of wat mist is het zo gehaald! Maar ja, ik woon dan wel praktisch op het winkelcentrum Sommige lijsten geven aan dat je moltons moet hebben maar die worden tegenwoordig helemaal niet gebruikt volgens mij! Ik heb wel 6 hoezen voor het aankleedkussen, op slechte dagen plast Wesley nl. 3/4 keer zo'n ding onder met deze kou Voor de meiden die borstvoeding willen geven, ik heb geen speciale voedingsbh gekocht maar een paar van die makkelijke topjes bij de zeeman. Ik dacht ik kijk wel even aan hoe het gaat dan kan ik altijd nog van die dure bh's kopen als het nodig is, bij mij was het dus niet nodig omdat de borstvoeding niet lukte dus geen geld verspild, bovendien zaten die topjes heerlijk in het laatst van m'n zwangerschap en de kraamtijd als je lekker in je pyjama loopt Ook voor tijdens de bevalling heb ik een paar van die goedkope nachthemdjes/jurkjes gekocht destijds bij de zeeman, vond wel prettig want daar hoef je niks onder te hebben verder maar dan lig je toch niet naakt met het bevallen, snappie? Ik had wat van die pakjes gekocht en gekregen waar de knoopjes op de rug zaten en dat is echt niet handig! Je moet 2 kruiken hebben en het is handig om die van te voren even te testen dat ze niet lekken! En ja, je moet flessen in huis hebben. 2 geloof ik? Ik had eerst een difrax fles maar daar dronk Wesley veel te snel uit dus toen ben ik op een gegeven moment over gegaan op de flessen van avent en daar drinkt hij wel goed uit. Bij de kraamvrouw wordt elke dag de temperatuur gemeten door de kraamhulp en de mijne deed dat in mijn achterste als je dat van te voren weet kun je misschien beter een oorthermometer aanschaffen mij boeide het op dat moment niet zo want ze moest de boel daaronder toch bekijken?! Over miskopen? Er komt me zo snel niet iets te binnen behalve dat we een fleswarmer gekocht hebben en dat was in het begin wel makkelijk toen Wesley nog niet zoveel dronk, helemaal met afgekolfde borstvoeding want dat mag niet in de magnetron maar nu gebruik ik 'm helemaal niet meer eigenlijk! Als je 180 of 210 cc moet opwarmen in dat ding ben je zo 10min. verder terwijl het in de magnetron in 35/40 sec. gedaan is. Verder heb je van die voedingsbakjes waar je de voedingpoeder in kan doen voor onderweg maar die vond ik thuis ook wel handig. Ik zette ze dan gewoon voor de hele dag klaar en als Wesley de fles had gehad maakte ik de fles schoon, zette 'm gevuld met water klaar voor de volgende fles en dan hoefde die alleen maar in de magnetron poeder erbij en klaar! Je kunt de voeding er ook beter door roeren dan de fles te schudden want dan krijg je zo'n hele schuimlaag soms en dat kan krampjes veroorzaken (heb ik horen zeggen) Wij gebruiken pakken Barleduc om de fles mee te maken dan hoef je geen water te koken, bovendien zit er bij ons heel veel kalk in het water en toen Wesley krampjes kreeg ben ik meteen van alles gaan doen omdat te verminderen dus over gegaan op Barleduc maar dat is iets van mij persoonlijk missschien. Als je borstvoeding geeft is een voedingskussen makkelijk! Een kolf apparaat kun je huren bij de thuiszorg dus die zou ik niet aanschaffen. Pffffffffffffff.... Misschien schiet me nog meer te binnen of als er nog vragen zijn hoor ik het wel?!
Voor in bedje heb je 2 van die ijzeren nodig, soort van flessen zijn dat die heb je ook bij de hema en je kunt overal leuke hoezen ervoor halen. Ik heb helemaal geen kruiken nodig gehad maar Wesley is van aug. dat scheelt ook wel natuurlijk. Maar veel dingen die er op staan zoals gaasjes, alcohol, watten e.d. kreeg ik in m'n kraampakket van de verzekering dus ik zou die afwachten en dan de rest kopen.