[klachten] Na je eisprong (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan ligt sinds een paar weekjes in een zijslaap kussen.. maar zelf daar draait hij zich soms nog uit ;) En dan is Nathan nog maar 4 maanden :D Vind hem tegenwoordig soms ook al boven in zijn bedje in plaats van onderin en dan ligt hij nog in een slaapzak

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Juffie, daarom... Die pasgeboren baby's kun je wel een beetje helpen met een houding denk ik maar op een gegeven moment houdt dat op! Wesley draait soms overdwars en ligt dan met z'n gezicht bij het voeteneind bijv. Hij kruipt dus ik kan echt niks in z'n bed leggen, daar gaat hij zo overheen! Haantje gaat straks dat aerosleep spul halen!

Bovendien moet ik sowieso al elke dag een hoop van 'm wassen dus dat ding erbij maakt me niks uit! Die wasmachine draait wel!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja ok, kan me voorstellen dat het na een paar maanden wat moeilijker wordt om je kindje recht te laten slapen (om t zo maar even te noemen). Misschien kopen wij over een tijdje alsnog zo'n ding hoor ;) Maar voorlopig denken wij er niet aan, er zijn meer mensen die het niet gebruiken dan wel, en met die kindjes komt t ook goed :)

Maar is het niet zo dat als je kindje eenmaal zn hoofd kan optillen dat het geen kwaad meer kan als hij/zij met zn gezichtje op het matras ligt? Als hij/zij het benauwd krijgt kan hij/zij het hoofd weer optillen of anders gaan liggen. Toch?

4. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    @ aerosleep....ik heb er nog wel een luier onder liggen en dan heeft de aersleep idd nog ff niet veel nut maar net wat deli zegt als ze ouder zijn heeft het geen zin om het rollen tegen te gaan dmv kussentjes of andere hulpmiddelen. En die hulpmiddelen tegen het draaien is de veiligheid ook niet helemaal zeker van. Dus ik heb hem toen al aangeschaft voor de latere termijn.

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Kristel, ik zou het ook niet gekocht hebben als Wesley niet ineens met z'n neus in het matras ging liggen. Hij kan prima draaien etc. maar toch blijft hij in het matras liggen met z'n neus! Ik heb gehoord dat het bij wiegendood ook vaak is dat kindjes wel kunnen ademen maar toch te weinig zuurstof krijgen en dat maakt me gewoon bang. Hij is sterk genoeg om te draaien maar ja, hij ligt ook in diepe rust en als hij toch ademt maar niet genoeg zuurstof krijgt denk ik dat het wel mogelijk is dat hij niet reageert dus ik voel me toch prettiger als ik er wat aan doe!

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    klopt Dag want de fysio mocht officieel ook zo'n kussen niet adviseren. maar omdat nathan zo'n afgeplat hoofdje heeft doen we het wel. Het helpt ook wel want hij ligt nu tenminste vaker op de goede kant. Vind het ook wel veilig want als hij draait, draait hij naar zijn rug toe en niet naar zijn buik. en mocht hij wel naar zijn buik draaien dan kan hij dus door dat aerosleep matje doorademen.

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dat denk ik ook maar Deli.. Voor mijn eigen gemoedsrust is het prettiger dat er zo'n ding op ligt.. Vooral nu hij wat bewegelijker is.. Elke nacht tig keer kijken is ook niets want je hebt je slaap zelf ook wel nodig ;)

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    moet eigenlijk wat doen hier in huis maar heb geen zin! :oops:

9. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hahahaha, ik denk dat Wesley kussens uit bed gooit als hij daardoor niet kan liggen zoals hij wil ;)

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Juffie dan doe je toch lekker ff niks joh!

11. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha lieve meiden,

Even snel een egoberichtje van mij!

Lig in het ziekenhuis..:( Ik had maandagochtend krampen en 's middags kwamen ze regelmatig opzetten, oftewel lichte weeen..Na een warme douche en paracetamol op bed (op advies van de VK) werd het alleen maar erger. Dus toch de VK op bezoek en toen bleek ik 1 cm ontsluiting te hebben.. Meteen naar het ziekenhuis gegaan en daar lig ik voorlopig nog wel eventjes! Zit nu aan de weeenremmers en die slaan wel aan, hoewel gisteren alles weer onrustig was.. Nu weer wat beter gelukkig! Hopelijk vrijdag naar huisje toe! :) En dan rust houden.. Dat wordt nog lastig! Ik hou jullie op de hoogte!

Dikke kus voor jullie allemaal! xxx

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oh haal ik net de wasmachine leeg, zit mijn telefoon erin :oops:
    Het is gewoon al de tweede keer dat het me gebeurd.. Gelukkig had ik een tweedehands telefoontje via Marktplaats maar goed wel erg dom :oops:

13. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oh Linnie wat naar zeg :( Dat is schrikken :( Jullie kleintje moet echt nog wel even blijven zitten hoor! Sterkte en rustig aan meis!

14. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    hallo allemaal,
    eerst even dit: Riedel zet hem op :whistle: :whistle: !!! Jeetje, ik zat gewoon met spanning te lezen dat je zo lang gewacht heb om je haantje te bellen!!! Bij mij begon de bevalling ook met gebroken vliezen en daarna meteen weeen, net als bij Deli. Ik had alleen een weeenstorm, dus achter elkaar weeen en geen tijd om bij te komen. Ik zat op handen en knieeen in bed met mijn gezicht in een kussen te schreeuwen, maar goed, het ging wel lekker snel daardoor. Toen we thuiskwamen uit het ziekenhuis kwamen we er alleen achter dat ik door het bed heen gezakt was tijdens de weeenstorm :oops:... Had ik niet eens gemerkt, haha! Dus nu hebben we een nieuw bed; we hebben er hard om gelachen met de kraamverzorgster samen. Moest ik beneden op de bank wachten tot haantje een provesorische oplossing voor het bed had gemaakt, zodat ik erin kon,hihi...
    Ik lees jullie verhalen over een aerosleep en denk dat ik er ook maar een aan ga schaffen. Luca draait nog niet in bed, maar ik ga 's nachts altijd bij hem kijken omdat ik me zorgen maak en slaap daardoor echt niet lekker... Morgen uit werk maar even langs de Prenatal. Kan het me helemaal voorstellen dat je het doodeng vindt hoor, Deli. Ik ga ook altijd kijken; ben altijd bang dat als ik een keer niet ga, dat er dan net wat is...
    Miss Dior, ik was zwanger in ronde 6. Achteraf gezien best snel, maar ik vond het megalang duren (ben een beetje ongeduldig aangelegd :oops: ).
    Gebruiken jullie je hyves nog? Wil daar ook best lid van worden; vind het wel leuk om een gezicht bij jullie namen te hebben. Dan moest ik toestemming vragen aan QB toch?

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Linnie, meis! Dat hoef je echt geen egoberichtje te noemen zeg! Wat vervelend :( dan zul je waarschijnlijk sowieso wel eerder bevallen of niet? Hopelijk blijft die kleine voetballer van jullie nog wel even een week of 6 zitten! Doe maar goed rust houden meid, hoe moeilijk het ook is! Sterkte en laat je snel nog wat van je horen!

@ Juffie, hahaha... 't is een beetje dom ;) wat hoor je nu als de telefoon over gaat? Blub... blub...?

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde er niks verkeerds mee hoor, wilde alleen mijn mening even geven ;) Ik zal zelf ook niet snel kussens oid gebruiken om een houding aan te geven, maar zal haar misschien wel in zo'n soort luierbroekje doen die je aan het matras vastmaakt. (weet even niet meer hoe het heet) Zo heeft ze wel nog alle vrijheid om te bewegen, maar kan ze gewoon niet omrollen. Maargoed, ik zie het tegen die tijd wel hoe wij het gaan doen :)
    Op het moment denk ik over de aerosleep dat het een hype is en dat veel ouders zich zwaar schuldig of zelfs slecht voelen als ze het niet gebruiken.
    Mij werd ook aangepraat dat ik dom was als ik het niet zou kopen, door een verkoopster van de prenatal... Nouja zeg! terwijl een ander weer zei dat het niet heel veel uitmaakte..
    Maar feit is gewoon dat niks wiegendood 100% kan voorkomen.
    Ik wil echt niemand voor haar hoofd stoten hoor, echt niet, ik vind ook dat iedereen moet doen wat ie zelf wil en waar hij.zij zich prettig bij voelt. Dit is alleen hoe ik er op dit moment over denk ;)

@Lin: Ohh wat erg, die kleine moet nog zeker 6 weken blijven zitten! Ik hoop echt dat het gauw goed met jou en de kleine gaat en dat je snel weer naar huis mag. Doe echt rustig aan he :)

17. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Jeetje Linda, dat is schrikken! Ik ga heel hard voor je veren!!! Doe maar heel rustig aan; het komt vast goed; kijk naar Silly, die heeft het ook nog een hele tijd volgehouden. We zijn er om je te steunen hoor!!!

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Elise, hahahaha, wat een verhaal van jullie bed :D wij zitten nog op hyves ja! Als je mij opzoekt, bithiah.hyves.nl dan kun je bij mijn hyves wel de kippenhyves zien, weet de link zo niet uit m'n hoofd en hyves werkt hier niet echt. Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe kippies ;)

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Kristel: Je moet gewoon lekker zelf weten wat je doet hoor. Ik heb zo'n broekje ook gezien inderdaad. lijkt ook wel te werken denk ik.. Als Nathan geen voorkeurshouding had gehad had ik ook nooit zo'n kussentje gekocht. maar ja wil wel alles doen om een helmpje te voorkomen. En als we niets doen wordt het dat zeker weten.

Elise: ik kijk nog wel regelmatig even op de hyves. Inderdaad leuk om de gezichten bij de namen te zien. Even een mailtje naaar QB dan wordt je toegelaten ;)

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Kristel, je mag ook heel goed je eigen mening hebben! Ik had nog nooit van dat ding gehoord dus ik had 'm ook niet aangeschaft omdat iedereen het zegt en als Wesley niet zo eng zou doen had ik 'm ook nooit gekocht. En je kunt wiegendood ook zeker zelf niet voorkomen maar als je weet dat je kindje elke nacht met zijn/haar snuffertje in het matras gaat liggen wil je daar wel wat tegen doen! Het is gewoon zo dat de meningen sowieso verdeeld zijn als het gaat om baby's.

De een zegt kindje op de zij leggen de ander weer op het ruggetje met het hoofdje opzij, ook vanuit de kraamzorg is dit vaak veranderd de laatste tijd. Ik deed bijv. in het begin de slaapzak van Wesley onder aan het voeteneind vast maken omdat hij naar boven kroop. Later hoorde ik ook weer dat dat niet mag?! Tja... Je moet toch je eigen weg erin gaan en ik denk dat je als je kindje er eenmaal is heel snel van mening kunt veranderen wat bepaalde dingen betreft en dan gewoon goed je eigen gevoel volgt!

Deel Deze Pagina