[klachten] Na je eisprong (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Missie, Rik en ik waren net aan het bespreken in de auto dat we het best wel spannend vonden om zo afscheid te nemen en te condoleren... Tja, toch altijd een beetje moeilijk wat je moet zeggen. Toen vroeg hij of ik wel eens een overledene had gezien, dus ik schrok. Had er niet aan gedacht dat ik die man zou zien eigenlijk. Ik had nog nooit een overledene gezien, hij wel z'n oma en oom vroeger toen hij klein was maar we zaten er beide niet op te wachten dus ik zei dat ik er heen wilde uit respect voor de buurvrouw om toch je medeleven te betuigen en haar netjes te condoleren maar dat ik niet langs de kist wilde lopen.

Toen kwamen we daar en het was een hele kleine ruimte met wat fam. op een rij dus die liepen we af en aan het eind van de rij stond mijn buurvrouw, voor de open kist waar de buurman in lag. Nu kan ik zonder mijn bril niet zo helder zien van een afstand zoals bijv. gezichtsuitdrukkingen dus ik zag 'm niet zo heel goed, vond het ook niet bijzonder eng ofzo maar mijn keuze was het niet om perse te moeten kijken. Toen we de buurvrouw condoleerde draaide ze ook direct naar haar man en zei "je herkent de buurman bijna niet meer terug he, die heeft heel wat geleden in het ziekenhuis" oid, dus tja... Je kon er niet echt omheen. Ik ben blij dat we zijn gegaan hoor, vond het wel zo netjes om even je gezicht te laten zien en zijzelf waardeerde het ook.

Ik werk vandaag trouwens maar een halve dag dus dan ga ik even langs de prenatal. Had bij de webshop gekeken maar zag niks en dacht ook dat er dan weer een levertijd op zit. Rik was gister voor niks gereden, wat voor tijd is dat ook om te sluiten zei hij, 17.30 hahaha...

@ Miran, spannend zeg voor je zoontje! Sterkte meis! Ik zou het wel fijn vinden als je pooh smst! Ben wel benieuwd naar d'r. We kunnen wel even een nieuwe poll maken ja :D Leukkkkkk, ook voor de meiden wanneer ze zwanger worden!

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Zo ben ik weer.. even snel boodschapjes gedaan en Nathan ligt weer in bed dus tijd voor de kippies :D

Miranda: wat spannend zeg zo'n operatie :( Sterkte er mee! En goed idee om even te smsen!

Deli: dus nog een kort nachtje.. Maar wel lief dat je vannacht nog met ons wilde delen hoor! :D Hopenlijk slaap je deze nacht dan wat langer! Wij hadden trouwens bij het condoleren van mijn oma, haar achter een soort kamerscherm staan. Je kon dan kiezen of je wilde kijken of niet.. Vooral bij mensen die al een hele tijd ziek zijn geweest is het soms echt schrikken. Niet dat ik zo veel ervaring heb alleen mijn 2 oma's maar herkende hen ook niet echt meer.

Miss: Ik vind het heel logisch hoor dat je nog berekend hoe ver je zwangerschap nu zou zijn. een miskraam is niet niets :( Hoop voor jullie dat het snel weer raak mag zijn!

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ben trouwens moe :( Lag er gisteren om 10 uur in en Nathan werd pas kwart voor 8 wakkker dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Verder maar 1 keer eruit geweest voor Nathan omdat hij zo moest hoesten.. Zou dus heel uitgerusst moeten zijn ;)

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Juffie, misschien is het ook dat je niet bent gewent om zo lang weer te slapen hahaha... Ach het eerste jaar met een baby is sowieso vermoeiend! Ze gaan door zoveel fases waardoor ze soms weer slechter slapen etc. Gewoon beetje relaxed doen juffie! Ik had pas een begrafenis meegemaakt en daar ben ik alleen maar in de kerk geweest en op de begraafplaats zelf, niet ervoor bij het afscheid nemen dus dit was weer helemaal nieuw voor mij. Maar ik zou er ook voor kiezen om de keuze bij mensen te laten idd.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zou dat het zijn deli ;) Een kleintje is ook vermoeiend inderdaad. maar ook heel leuk natuurlijk. :D

6. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    RID EN HAAN VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTERTJE!! :D You did it! =D>

We zijn natuurlijk erg benieuwd naar je verhaal maar eerst maar eens even genieten!

7. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Nou meiden ik ben ook meteen weer weg. Probeer ff een afspraak te plannen bij de kinderarts en dan ga ik nog ff wegen bij het CB. Daarna lekker op de koffie bij mijn mamsie.

8. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Juffie, ik heb me al heel lang niet uitgeslapen gevoeld. Ook niet nu Wesley gewoon goed slaapt 'snachts, volgens mij lig je automatisch toch een beetje te waken. Ik word elke nacht wel een paar keer wakker standaard.

@ Dag, fijne dag meis!

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    :whistle: :whistle: Riddle en Riddle-Haan; gefeliciteerd met jullie dochter! :whistle: :whistle:

Jeuj, ik had het goed geraden! :D

@All: Ben meteen weer weg, moet even langs de huisarts.. Mn linkervoet jeukt echt ontzettend sinds 2 weken en t wordt steeds erger, maar er is helemaal niks te zien verder :( :( Nog even en ik krab mn voet open, want echt niks helpt :(

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Kristel, je kunt jeuk krijgen door de zwangerschap. Had ik ook. Heb je misschien dikkere voeten gekregen? Ik had door het vocht en oprekken van de huid echt vreselijke jeuk!

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Deli: Nee, ik heb geen dikkere voeten gekregen, nog niet ;) Ik heb wel een paar kleine blaartjes er zitten, maar die heb ik pas sinds ik een hele dag op mislukte slippers heb gelopen een paar dagen geleden, dus het lijkt me sterk dat dat iets te maken heeft met de jeuk. Maargoed, we zien wel wat de dokter erover te zeggen heeft :)

12. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    zo dames... ik heb even ge-smst naar Pooh... ik heb erin gezet dat wij haar allemaal missen en dat wij willen weten hoe t met haar is, ook heb ik haar verteld dat Riddle bevallen is en dat Linnie in zkh ligt! Ook even nagevraagd of dat ze ons wel kan vinden hier in ons nieuwe jasje. Dus het was n lange smsje maar goed nu wachten op antwoord.

Hier gaat t verders redelijk goed.... dank jullie allemaal voor t medeleven voor de operatie van mn zoontje. Ik zal zondag nog wel even zeggen hoe nerveus ik dan ben want mn zoontje kent geen nervositeit! Ik vroeg laatst ben je bang? Nee zegt ie want ik slaap dan! Alleen t prikje voor t infuus is ie bang voor MAAR dat zou ik ook zijn want dat proberen ze in zn voetje!!! Omdat zn handjes geopereerd worden.

Ik heb wel wat ongi/zwangerschaps- "klachtjes" zoals: wat gevoelige borsten, dikke witte zalfachtige afscheiding, veel plassen, misselijk maar ook vreetbuien, pijn in liezen en onderbuik maar geen echte ongikrampen (heb ik eigenlijk nooit) en last van mn onderrug. Ow ja en weer die tintelende/ijzersmakende tong hahahha. Mn ongi zal er wel aankomen want met deze stress blijft dat eitje NOOIT plakken ;)

Ik ga ff boterham eten en als ik n berichtje krijg van Pooh kom ik dat hier wel even melden.

13. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Even een ego berichtje van mij.

Mijn excuses als ik zeur maar er moet even iets van mijn hart, ik zal het hele verhaal ook dan kort houden omdat dit al heel lang speelt en ik geen zin heb om alles tot in de details te omschrijven.... ben bang dat ik jullie dan ga vervelen.

Ik heb helaas geen fijne verstandhouding met mijn schoonmoeder. Ze is een dubbele persoonlijkheid zal ik maar zeggen.... bij mij is ze aardig en schone schijn totdat ik mijn rug keer... ik ben achter een hele hoop negatieve uitlatingen gekomen de laatste tijd, die uitlatingen komen van haar en ze doen mij veel verdriet, maakt me soms ook boos. In het begin toen ik die verhalen hoorde probeerde ik ze van mij af te zetten maar nu wordt ze toch wel erg persoonlijk. Zij gaat dit notabene vertellen aan mijn schoonzus... waarmee ik een zeer goede verstandhouding heb. Het is natuurlijk niet netjes van mijn schoonzus dat zij mij die dingen terug verteld, maar zij zegt ook dat ze zich zeer ongemallijk voelt als ze mij ziet, dus van de week was ik bij haar en toen barste de bom, ze heeft alles uit de doekjes gedaan wat mijn schoonm(l)oeder over mij verteld... zeer kinderachtig en zeer kwetsend, want ik weet van niets, dus ik was echt met stomheid geslagen toen ik dit hoorde. Mijn man is gister avond nog gaan praten met zijn moeder.... blijkt dus dat ze zit met jaloezie, frustratie, en zich niet op haar gemak voelen bij mij.... ik begrijp het gewoon niet. Ik ga vanavond met haar een gesprek aan, en ben benieuwd over hoe,wat en waarom...

Zit mij nu geestelijk een beetje voor te bereiden op dit gesprek, het laatste wat ik wil is ruzie, en ik ben bang dat ik erg emotioneel ga worden, als mij iemand zo kwetst en dingen verteld die niet kloppen, dan voel ik mij machteloos, het is dan net alsof ik woorden mis... ze komen er dan moeizaam uit, en als ze er eindelijk uit zijn dan is het een echte woorden waterval, dan blijf ik ratelen.

Vind het erg moeilijk, het is mijn mans moeder....

Hoe kan ik dit nu het best oplossen, want zij is heel erg dominant en kan nogal met een "grote" mond om de hoek komen.

Ik begrijp dat dit even niets met zwanger / zwanger worden te maken heeft.... als dit bericht overbodig is in deze topic dan geef het mij even aan. Ik moest het gewoon even kwijt.

14. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    MissDior... op de 1ste plaats is dit bericht niet overbodig hier op dit topic... wij praten over alles ook buiten zwanger worden/zijn om.
    Nu... ik kan me voorstellen dat je in n narige situatie zit en ik zou als ik jou was op n kladje zetten wat je van je hart af wilt storten, daarna zou ik t aan mn man laten lezen voordat ik met mn schoonmoeder die confrontatie aan zou gaan. Maar blijf jezelf en zeg alles let wel op n nette manier wat je dwars zit. Hoe staat je man hier tegenover dat ZIJN moeder ZIJN vrouw dit aandoet?
    Ik wens je heel veel sterkte, suc6 en n dikke knuffel toe vanavond!!!

15. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Hallo Dames,

Ten eerste mijn excuses dat ik zooooo lang niet geweest ben! Denk echt wel aan jullie hoor!! Geen internet thuis, iets met de ....? Geen idee, haantje ging vanavond weer verder kijken met z'n broer of ze het kunnen fixen. Hoop het wel want dit is echt niks zo!
    Nu ben ik bij me ouders ff achter de pc gekropen, gaat erg langzaam maar moest jullie wat laten weten nadat ik van Miran dat sms-je kreeg.

Rid, Van harte gefeliciteerd! Ga hopelijk snel terug lezen over de details! knufel!

Lin, jeetje zeg meid dat is schrikken. Weet niet zo veel van wat er aan de hand is, alleen wat miran mij gesmst heeft. In het zkh met ontsluiting... Veeelste vroeg! Denk aan je meid, heel veel sterkte!

Alle andere kippetjes, ik ga zo snel mogelijk (als internet het weer doet) bijlezen.

Ben vandaag 24 weken, de kleine is erg druk in me buik hihi. dinsdagavond heeft me haantje de kleine voor het eerst gevoeld, helemaal geweldig om dit zo samen te beleven.
    Ik voel me verder wel redelijk op wat klachtjes na maar mag niet klagen. Krijg steeds meer last van me stuitje en onderrug, zeker na een dag werken. Ook het slapen gaat nog niet echt super 's nachts helaas. Maar als dat alles is hihi. Ben gistren voor de tweede keer naar yoga geweest ( elke woensdagavond) het bevalt me erg goed, even een uurtje voor mezelf. nouja, voor mij en de kleine want als ik lig te ontspannen gaat de kleine tekeer hihi.

Ik ga weer achter de pc vandaan, hoop snel weer te kunnen lezen/tokken hier!

Dikke kus en knuffel

ps. lang berichtje geworden, blijf maar doortikken. Heb jullie gemist!!!

16. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Eidnelijk n berichtje van onze POOH!!!
    Heerlijk ze is er ook weer even geweest.
    Ben wel blij dat ik haar ge-smst heb hoor... kreeg van haar te horen: bedankt voor je lieve smsje... nou ik heb gewoon verteld dat iedereen haar mist en dat we willen weten hoe t met haar is en de laatste nieuwtjes eigenlijk als dat al n lief smsje is nou dan ben ik n HEEEEEEEEEEEEEEL lief persoontje hahahahahaha

MissDior... ik snap ook over dat emotionele gebeuren dat heb ik nl zelf ook altijd maar meestal tegen de tijd dat ik óf heel erg boos/kwaad ga worden óf omdat ik bang ben dat ik iemand pijn ga doen met mn woorden. Daarom zeg ik... zet t op papier, lees t zelf n aantal keren over om te kijken of dat je alles hebt opgeschreven wat je wilt zeggen en HOE je t wilt zeggen, laat t dan ter bevestiging nog even aan je man lezen en desnoods geef je die brief vanavond aan je schoonmoeder laat t haar lezen en wacht dan op haar reactie en van daaruit kun je verder breien. Klinkt heel moeilijk. Ik had laatst zo'n confrontatie met Chris maar dan over financieen en aangezien ik daar echt niet bij Chris mee aan moet komen vond ik dat heel zwaar om te doen... uiteindelijk heb ik t met horte en stoten gezegd en wonder boven wonder pakte hij t redelijk op. Hij pakte mij toen vast en liet mij uithuilen. Nu hoop ik voor jou en je man dat jouw schoonmoeder haar eigen verontschuldigd en plechtig beloofd om jouw niet meer de grond in te stampen. I'LL KEEP MY FINGERS CROSSED!!!
    Laat je t ons weten naderhand?!

17. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    jaaa opschrijven is een goede tip, dank je! In alle emotie vergeet ik dan ook weer vanalles, dus dat ga ik zeker doen.

Tja, mijn man en ik zijn gewoon rustige mensen, wij zijn niet van die "klets wijven" als ons iemand iets verteld dan is dat in vertrouwen. Dit verhaal speelt al een hele tijd, ruim 4 jaar nu, en in het begin trokken wij ons hier niets van aan... mijn man zei telkens " Cin, dit is mijn moeder, ze is nu eenmaal zo, laat het los"... tja makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk. Mijn man is een mens daar krijg je nooit woorden mee... niet dat hij van mij is maar mijn ervaringen met hem is dat hij zeer geduldig is en goed kan relativeren. Ik heb ondanks alle verhalen van haar gewoon mijn rug recht gehouden, en geprobeert om het voor de rest van de familie natuurlijk rustig te houden, ik stond hier ook bepaald niet op te wachten. Maar nu, vorige week zondag zijn ze bij ons op bezoek geweest en toen vanuit ons weer direct naar mijn schoonzus... kun je je natuurlijk weer voorstellen wat daar gebeurt is.... Ze kwamen rond etenstijd, dus ik stond te koken.... ik had ze welkom geheten en ze een kopje koffie gegeven, ze zaten in de tuin en ja helaas mijn keuken is binnen... Ik heb mijn excuses aan geboden dat ik bij het eten moest blijven, ik ga niet uren buiten zitten terwijl binnen iets op het fornuis staat.... Daar is ze dus enorm boos over geworden dat ik hun liet zitten.... snap er niets van, ze gebruikt iedere beweging van mij om als negatief te betitelen... durf nog niet meer adem te halen in haar buurt.... ik betrap me erop dat ik erg op mijn tenen loop als zij in de buurt is, mijn man merkt dit natuurlijk en blijkbaar is bij hem gisteren die emmer over gelopen.... dus vanavond is het zo ver, er worden woorden uitgesproken die misschien niet leuk zijn maar wel zeer noodzakelijk nu, want zo kan het gewoon echt niet.

18. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Miran, dank je voor je directe reactie!! Even blij dat ik het even bespreekbaar heb gemaakt, en jij even een luisterend oor was.... naja een " lezend oog " klinkt zo stom hé ;)

Maar goed, ik laat zeer zeker, vanavond of morgen iets weten hoe het is gegaan. Hm, heb nu ook nog vruchtbare periode, dus moet ook nog aan de klus vanavond, effe kieken hoe ik dat er nog tussen door ga friemelen :D aangezien hubby altijd zeer laat van zijn werk is, dan nog eten, en daarna dat gesprek... ppff ik laat hem straks gewoon kiezen,

Of eerst klussen en dan eten, of eerst eten en dan aan de klus..... ben benieuwd wat het gaat worden. :D

Ik ga even aan het werk nog dames... hier liggen stapels ppff

Ik zal straks nog even kijken hier.

Liefs

19. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Meid, MissDior, zo zijn wij hier voor elkaar. We proberen door tips of ervaringen of meningen elkaar te helpen. Je legt niet makkelijk alles open en bloot op tafel zullen we maar even zeggen maar hier kan je alles zeggen. Niks of niemand hier vind dat raar of gek. Wij zijn heel begrijpend en meelevend. Ik moet zeggen dat met die curretage van mij dat ik echt wel mn hart hier kon luchten of net wat ik net zei over die financieenprobleem heb ik ook hier met deze meiden over gehad en ik had er veel aan. Zo heeft hier iedere meid wel n dilemma gehad waar ze mee zat en niet wist wat ze moest doen of even n heel moeilijke tijd gehad en daar reageerd iedereen dan weer heel lief en meelevend op!
    Dat is t superfijne aan deze topic. Je krijgt nog meer reacties hoor als ze dit lezen... let maar op mijn woorden!

Ik ga even naar ziekenhuis voor mn pols en kom vanavond weer tokken

MissDior, mocht ik je niet meer spreken voordat jij dat gesprek aangaat wens ik je n goede lekkere klus met je man en n hopelijk goed en rustig gesprek met je schoonmoeder SUC6 meid!!!

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    pooh: fijn weer iets van je te horen! Gelukkig gaat alles goed met jou en de kleine in je buik!

Miss: gewoon doen hoor van je af schrijven. daar zijn we heir voor. Alles wat ik schrijf heeft ook niets meer met klachten na je eisprong te maken ;) Vind het een geode tip van miranda om alles op te schrijven! En ben trouwens benieuwd wat je hubby gaat kiezen ;)

Deel Deze Pagina