Hey @Miranda: Ohh ok, jullie hebben dus al zulke onderzoeken gehad.. Fijn iig dat daar dan niks uitgekomen is in de zin van dat t problemen zou opleveren oid! Je zou kunnen googlen op 'oorzaken miskraam'/'oorzaken herhaaldelijke miskramen', dan krijg je best veel pagina's met uitleg over wat er allemaal de oorzaak kan zijn en er zijn nogal wat lichamelijke dingen wat de oorzaak kan zijn. Zoals bijv. schildklierafwijkingen, auto-immuunziekten, progesterongehalte te laag, maar er zijn maar weinig artsen in nederland die dat erkennen en je dan progesteronbolletjes geven terwijl dat in veel andere landen gewoon wel gedaan wordt. Probeer t maar eens en je zult zien dat er best wel veel oorzaken kunnen zijn maar dat er ook behandelingen zijn (niet voor alles, helaas) @Mink: hoe gaat t met je zwangerschap? Hoe voel je je? Beetje laat, maar nog gefeliciteerd met Zoë's eerste verjaardag!! Hoe was t? @QB: je begint dus lekker wat foto opdrachten te krijgen? Echt superleuk joh! Hopelijk komen er steeds meer bij en kun je er misschien zelfs wel een echte baan van maken Alvast gefeliciteerd met je verjaardag voor het geval ik t ga vergeten morgen.. @Juffie: Hoe gaat t nu met je? Kun je t een beetje een plekje geven en enigszins positief naar de toekomst kijken mbt een volgende zwangerschap? Fijn dat je nu een eisprong gehad hebt! Hopelijk is t bevrucht en groeit t gezond verder @All: Aangezien ik al een tijdje niet geweest ben heb ik dus niet zoveel meegekregen van de laatste tijd en om nou ik weet niet hoeveel pagina's door te lezen is me ook een beetje te veel van het goeie Zijn er nog belangrijke dingen gebeurt? Zoja, zou iemand mij dan even kunnen updaten? Hier gaat t op zich goed! Yentle is ontzettend vrolijk de hele tijd alleen t slapen gaat de laatste 3 dagen wat minder, maarja, het is sprongetjestijd Hopelijk is het gauw weer over dus Verder ben ik bij de gyn geweest deze week. Ik krijg over 3 weken een 'ring' ingebracht die mn baarmoeder weer wat meer op zn plek zal zetten (ivm baarmoederverzakking) en dan zouden mn pijnklachten ook eindelijk af moeten nemen! T is nog maar even de vraag of t blijft zitten, want niet bij iedereen wil t. Mocht t niet willen dan doen ze nu even niks aan mn verzakking, pas als wij helemaal klaar zijn met kinderen krijgen, dan word ik eraan geopereerd.. Verder wil de gyn nu meer onderzoek gaan doen ivm vorige maand 4e vroege miskraam. Volgens de gyn heeft t niks te maken met mn B12 aangezien mn waardes nu hartstikke goed zijn en t alsnog weer fout gegaan is.. Maarja, wat t dan wel is? Kimo en ik hebben beiden bloed moeten laten prikken voor een chromosomenonderzoek en bij mij nog een keer voor een stollingsonderzoek. Duurt ff voordat de uitslag er is (bloedstolling 3-4 weken en chromosomen 3-4 maanden) maar dan is dat iig ook gebeurt Dat was het wel zo'n voor beetje voor hier
Kristel... ik ga googlen en eens kijken wat ik tegenkom. Dank je wel dat je met me meedenkt. Bij ons duurde die uitslag van de chromosoomonderzoek niet zo lang maar ik denk dat dat komt omdat ik met ons Giuliano ook bij klinisch genetica loop en dat wij dus daar "bekent" zijn. Nou... ik hoop voor je dat ze voor jouw wel dat ze iets vinden waarom jij die miskramen steeds krijgt. Ik merk aan mn eigen dat t niet altijd makkelijk is... maar ik kan t wel steeds beter van "me afzetten". Zo goed en kwaad mogelijk dan! QB... fijne avond meis!!! Bubsie... wij willen graag n foto zien van de babykamer idd als ie klaar is... MAAR ik zou ook graag n foto willen zien van jouw mooie haakwerk! Mag dat???? Ik ben heel erg benieuwd hoe en wat t geworden is? All... ik heb antwoord gekregen van Trees!!! Ook zij heeft dus van de gyn gehoord dat ze bij haar niks konden vinden en dus niks aan te doen was... zij heeft toen second opinion aangevraagd en ook die gaf hetzelfde uitslag. Toen heeft zij van iemand hele goede verhalen gehoord over n privekliniek en die werken samen met fertilitie in Dusseldorf. Zij is daar toen naar toe gegaan en heeft dus denk ik onderzoeken e.d. gehad maar nu is ze dus ik geloof al 20 weken zwanger. Dus ook daar ga ik naar googlen. Het wordt door sommige zorgverzekeraars voor 100% vergoed dus wie niet waagt wie niet wint toch??? Wat vinden jullie? het is niet naast de deur iig. Maar goed dat is me wel n zwangerschap waart dacht ik zo! Meiden... ik ga googlen, ik heb nu genoeg info om te gaan zoeken en me over te buigen! Prettige avond allemaal en IEDEREEN BEDANKT VOOR T MEDELEVEN!
@Miranda: Hoe lang moesten jullie op de uitslag wachten dan? Ben ik wel benieuwd naar nu.. Moet wel even zeggen dat ik hoop dat ze juist niks vinden bij t chromosomenonderzoek.. Kan een hoop gedoe uit komen namelijk als ze wel iets zouden vinden (kans is gelukkig erg klein) Maargoed, we hebben bewezen dat we een gezonde dochter hebben kunnen krijgen, dus dan zou je toch aannemen dat een tweede gezond kindje ook wel moet lukken..? Misschien moet er weer een hoop gedoe aan vooraf gaan, maar misschien ook niet, de tijd zal t zeggen. Ik ben iig dolgelukkig met Yentle en ben ook nog steeds positief dat een tweede kindje ook wel gaat komen Wat betreft die privékliniek, dat is t Barrahus in Leeuwarden toch? Ik weet er niet veel vanaf, maar wel dat de artsen daar wat meer buiten de lijnen denken en dat er vrouwen zijn die in reguliere zkh-en uitbehandeld waren en via hun methodes/behandelingen alsnog zwanger geworden zijn. Lees er veel positieve verhalen over hier op t forum iig! Misschien dat je ze komende week eens kunt bellen? Ik denk dat als er hier niks duidelijk zal worden en ik nog een keer een miskraam krijg ik er ook eens over na ga denken om daar heen te gaan, als t kan, maargoed, dat is hier (nog) niet aan de orde.. Nouja, ik ben er weer vandoor.. Ben film aan t kijken met haan en Yentle is net wakker geworden dus ik ga lekker samen met mn meisje (en haan natuurlijk ) op de bank liggen Fijne avond allemaal!
Kristel... ik geloof dat wij 8 weken hebben moeten wachten op de uitslag. Dus dat is wel korter he? Ik hoop voor je dat er niks uitkomt idd, er kan veel narigheid uitkomen. Daarom snapte ik t bij ons niet dat t allemaal goed was... chris heeft immers 2 "gehandicapte" kinderen en ik heb 1 kind met handicaps. Alhoewel wij die zelf niet meer "zien".. merk je t af en toe wel aan hem. Maar goed... het was dus raar om te horen dat alles GOED was... hoe verklaar je dan die kinders??? Ach meis... maak je er niet druk om... t komt allemaal goed schatje! Die Barrahus is in Friesland... er was er ook nog 1 in t zuiden... dus ik ga zoeken op google. Heb net even gekeken bij wat jij zei en daar las ik dat er vele vrouwen zijn die na veel herhaalde miskramen toch n gezond kind op de wereld zetten dus... ik heb nog kansen zat. Alhoewel n geestelijk niet altijd makkelijk is natuurlijk! Ik ga nog even verder googlen!
goedemorgen meiden, Miran: fijn dat je antwoord gekregen hebt! Bij de topics over de mmm staat volgens mij ook iets over die kliniek in duitsland. Misschien kun je daar eens gaan lezen, zijn vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten. Dikke knuf in iedergeval! All: mijn cyclus is nog aan het rommelen. Vanmorgen weer een hele lage temp. Eisprong dus nog niet gehad. Snap er niets meer van. Ga nu even lekker croissantjes eten Oh ja voor ik het vergeet! QB: GEFELICITEERD!!!!! heb je een leuke avond gehad gisteren??
Heey kippetjes Kom heel even snel binnenvliegen Queenbee............. !!!!!!!!Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!! Kom morgen weer tokken hoor, we zijn nu erg druk in huis...... Dikke knuffel Liena
QB... Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Maak er n geweldige dag van zo met zn viertjes! Hoe was je avond gisteren???? Juffie... het is dat ik geen duits ken maar heb iig het nummer van Barrahûs in Friesland opgeschreven en die ga ik morgen zéker bellen. Misschien zit er in de buurt ook wel 1tje... want ik las iets over Tilburg dus misschien is dat t zelfde en dat is dichterbij. Maar ben heel benieuwd wat ze morgen zeggen en hoe snel ik kan komen of wat ze willen doen. Maar ik lees wel dat er veel vrouwen zijn die eerst tig miskramen krijgen en dan wel n gezond kindje op de natuurlijke manier. Kan komen doordat t eitje die op zoek gaat naar de juiste zaadje steeds niet de goede chromosomen kan vinden binnen de tijd en dan wordt dat dus automatisch n miskraam. Ben wel iets wijzer geworden. Ik heb nog steeds t gevoel dat t me vroeg of laat wel gaat lukken hoor! Ik las ook dat t bij de vrouw kon zitten maar wat hun voor oorzaken opgaven daar ben ik al op onderzocht dus dat was t ook niet... er stonden geen oorzaken bij de man dus alleen dat van oorzaken van t vruchtje dat is t enige wat ik dus kon vinden wat misschien bij ons aan de hand is! Ik zou t anders ook niet weten!!! Heb nog steeds wat krampjes en soms best wel pijnlijke maar neem geen pijnstillers meer in... heb ik gisteren ook niet gedaan. All... heb gisteren met Chris op de huisartsenpost gezeten... hij was vrijdagnacht om 3 uur al thuis, had veel pijn in zn buik aan de linkerkant... hij kon niet zitten en ook niet staan. Ik zei gisteren dat ie naar de hap moest maar eigenwijs dat ie is... toen gingen wij n bakkie doen bij zn moeder en zn moeder en zus zeiden dat ie toch maar even contact op moest nemen met de hap. Wij weer naar huis en ja hoor... meneer ging toch maar bellen en moest er n halfuur later al zijn De dokter duwde in zn buik en merkte dat de pijn rond zn navel zat. Zn dikke darm zat dus gewoon verstopt hij heeft medicijnen meegekregen en movicolon... én moest n paar dagen rust houden. Mocht ie koorts erbij krijgen dan wilden ze hem terug zien. Gisteravond had ie t gloeiend heet maar meneer zei: er is niks aan de hand hoor! Hij wil gewoon niet terug naar zkh. Eigenwijs zijn doet pijn zeggen ze altijd! Nu ligt ie nog lekker op bed! Ikke zijn baas opgebeld dat ie in de ziektewet zit! Is ie niet blij mee want de vorige nachtdienst had ie ook al vrij gevraagd en nu is ie ziek in zn nachtdienst! Maar daar kan ie dus niks aan doen... ik zie aan de manier hoe dat ie gaat zitten dat ie dus veel pijn heeft. Maar ik kan niks betekenen voor hem. We zullen even moeten afwachten. Ik kom strakkies weer tokken.
Juffie... kijk maar eens dit is de link naar wat ik gevonden heb: Herhaalde miskramen Hier ben ik wel iets wijzer van geworden.
qb gefeliciteerd!! miran, ja tuurlijk mag je en foto zien van mn haakwerk, maar ben nog niet klaar ermee. dus als ik het af heb en het lijkt ergens op hahaha zal ik wel een foto neerzetten. hoop dat het gaat lukken. en fijn dat je trees hebt gemaild en antwoord hebt gehad. hoop dat jullie verder komen en ook snel zwanger mogen zijn van jullie kindje en je kan genieten van een goede zwangerschap/bevalling.
miran: heb een aantal dingen op de site gelezen. Er gaan echt heel veel prille zwangerschappen mis dat blijkt wel uit deze site Hopenlijk is ver voor jullie gewoon een oplossing! wat een heerlijk weer he? Haan is buiten aan het klussen en vanmorgen zijn Nathan en ik ook lekker buiten geweest. Het is nog wel koud maar het lentegevoel begint te komen
Goede mIddag!! Wat een heerlijk weertje vandaag straks nog lekker met Zoe een blokkie om... Vanmorgen even bij mijn opa en oma geweest. Zo leuk ze genieten zo van Zoe. Eigenlijk zijn het mijn opa en oma, maar ach ze voelen meer aan als mijn eigen ouders, gezien ik geen contact meer heb met mijn moeder en mijn vader niet meer leeft. Mir; ja dit kan misschien meer duidelijkheid geven. Ik hoop dat ze je daar kunnen helpen en dat jullie een prachtig kindje gaan krijgen. Dikke knuffel. Kristel: ik voel me wel redelijk. Ben af en toe misselijk en mijn buik wordt sneller dik hahaha (darmen natuurlijk) maar verder wel oke. Het is zwaarder omdat ik Zoe nog vaak moet tillen. De verjaardag was erg leuk!! ze is erg verwent. Ik hoop dat ze jullie ook snel duidelijkheid kunnen geven. Wel super dat ze nu alles zo serieus nemen.] Na deze zwangerschap zal ik ook wel onderzocht gaan worden, maar goed dat zie ik dan wel weer... QB: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!! Liena; Klusse nog even. Gaan wij straks ook doen. Gaat Thomas dan in een peuterbedje? of doe je 2 ledikantjes... Wij hebben net een overkapping voor de tuin besteld en nu opzoek naar hekjes. De zolder wordt klaargemaakt en dan de kamer van Zoë. Wij gebruiken de babykamer ook gewoon voor de tweede. Vind de kamer nog steeds wel mooi eigenlijk hahaha Bubsie; ben ook wel nieuwschierig naar je haakwerk hahaha grappig hoor!! Kippendag: 10 april, heb er zin in Hoe laat gaan we eigenlijk? Ik moet wel een eindje rijden natuurlijk en Zoe slaapt vanaf 12 uur... Misschien is voor mij rond 2 uur beter zodat ze slaapt in de auto. Als we in de ochtend gaan, dan moet ik heel vroeg weg en dan ook voor mijn gevoel weer snel weg Anders ga ik kijken of ik ergens kan overnachten denk ik. Ach komt wel goed hahaha
QB ook hier nog ff....ER IS ER ÉÉN JARIG HOERA HOERA DAT KUN JE WEL ZIEN DAT BEN JIJ!!!! Hartelijk gefelciteerd met je verjaardag!! Wat een heerlijk weer vandaag zeg!!! Miran goed om te lezen dat er nog "genoeg" te doen is voor je!! Succes ermee!!
Mink: ga er nog even over nadenk wat het handigst is. Nathan kan het lang volhouden als hij bezig is. Denk wel tot een uur of half 2. Dan zou hij op de terug weg wel in de auto in slaap vallen denk ik. Nathan is altijd op tijd wakker dus daarom is het voor mij niet zo'n probleem om optijd weg te gaan. Maar goed we kunnen vast wel een oplossing vinden!!
Juffie; Zoe is ook wel optijd wakker rond 7.00 uur alleen mama niet hahaha opzich kan Zoe dan ook nog wel in de auto slapen en opzich slaapt ze overal wel, dan neem ik gewoon de buggy mee. Dus we kunnen ook rond 10.00 uur afspreken Ik hoor het wel...
yoyo ik besef me net dat ik nog niet op jou gereageerd heb. Wat heerlijk dat Joep hier nog mag blijven Lekker samen gaan wonen en heerlijk genieten. Echt super hoor!
Goedenavond dames... juffie... je ziet t wel he... al die miskramen. Maar ze zeggen altijd "na regen komt zonneschijn" dus ik blijf hoop houden!!! Eens is er voor ons ook de kans om te genieten van n goede zwangerschap! Ik ga morgen écht wel bellen naar die mensen. heb t adres en telefoonnummer al bij de computer liggen zodat ik t niet vergeet. Kijk er eigenlijk wel naar uit... is toch weer n stapje dichterbij zwanger raken denk ik dan. Heb nu iig al vlinders in mn buik zo blij ben ik. Misschien wat te voorbarig maar heb gewoon hele goede moed! Bubsie... ach wat maakt t uit ALS t niet gelukt zou zijn met je haakwerk... je doet dit ook voor de eerste keer en dan al gelijk n mobiel?... ik vind t knap hoor! Toen ik 10 jaar geleden zwanger was van ons Gyani was ik n mooi borduurwerk aan t maken... t ABC van Winnie the Pooh... ik moet t alleen nog steeds afmaken hahahahaha had nl verkeerd kleed gekocht... de gaatjes zaten te dicht op elkaar en moest dus echt heel goed kijken. Is erg vermoeiend. Had er al ruim 350 uur aan gewerkt en was nog maar bij de letter N. Wil m nog steeds afmaken maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Suc6 ermee meis en wij zijn allemaal benieuwd naar eindresultaat en natuurlijk ook van de babykamer!!! Mink... het komt allemaal wel goed hoor. Ik lees tenminste veel positieve verhalen over dat vrouwen eerst n aantal miskramen krijgt en toch n gezonde zwangerschap mogen meemaken... + ik lees ook veel positieve dingen over die privékliniek... dus morgen even bellen en uitleggen wat er aan de hand is... hopelijk kunnen hun mij verder helpen. Ik heb er n goed gevoel bij. Yo... jij ook bedankt meis voor je medeleven. Wanneer gaan jullie samenwonen? Hebben jullie al iets gevonden? Of kopen jullie samen n woning? SPannend meid!!! Vind t wel superfijn voor je dat Joep niet weg hoeft! Geniet lekker van elkaar meid! Dikke knuffel All... hier n hele rustige saaie dag gehad... Chris is nog steeds niet helemaal lekker... ikzelf had nog de laatste naweeën van t onderzoek van vrijdag... en de kinders hadden ook zin in n lekker lui dagje! Gisteren heerlijk geknutseld met Ebony en Giuliano. Ik had bij de kruitvat van die houten paasbomen (2) gekocht en ieder heeft n eigen boompje versierd met versierde nep paaseitjes en knutseldingetjes die ze zelf gemaakt hebben. Leuk hoor om te zien. Ben gisteren zomaar 1,5 uur met ze bezig geweest en je ziet aan ons Ebony dat ze dat heerlijk vind. Nu net ging ze n verhaaltje voor papa voorlezen... ja ja ze is 5 jaar oud en zit nog in groep 2 MAAR ze kan al lezen!!!! Ze ziet bijvoorbeeld Jip en dan zegt ze: Ju... I... P.. dan plakt ze de letters aan elkaar en zegt JIP! Papa keek haar helemaal trots met betraande ogen en n big smile aan!!! Zo lief hoe dat ze dat doet! Wat is ze dan al n grote meid geworden. Ik vind t SUPER! Mama en papa zijn allebei met recht trots op die kleine dondersteen! Ow heb iets heel leuks voor haar gezien voor als ze volgende maand jarig is... even kijken of ik die foto hierop kan krijgen... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHH... weet niet meer hoe die site heet... die had ik in mn laptop vast staan maar laptop is gecrasht!!! Kan iemand mij even helpen?????
QB hieperdepiep hoera!! van harte gefeliciteerd! @all...morgen ben ik er weer. Vandaag heerlijk uitgeslapen en rustig aan gedaan. Zo lekker op de bank filmpje kijken en genieten van mijn vers gebakken appeltaart
dag: mmmm appeltaart kun je niet een stukje komen brengen?? Zit nu aan een kop thee, zou een stukje appeltaart wel lekker bij zijn Miran: wow wat knap van je meisje zeg! Nu al een beetje kunnen lezen! Mink: we komen er vast wel uit We horen wel wat de andere willen. ik ga lekker bankhangen vanavond! xxx
Ja Juffie... ik stond er ook versteld van maar geef haar maar n boek en ze leest!!! Weliswaar eerst de letters en dan aan elkaar plakken! Maar ze kan het... alleen net zoals "een" en "aan" dat moet nog met hulp maar voor de rest... ZE LEEST!!! Ik ga ook heerlijk samen met Chris filmpje kijken en daarna vroeg naar bedje toe! Fijne avond meiden!!!