Hey meiden heb alleen de laatste bladzijde even snel gelezen, gisteren met kerst bij mijn vader blijven slapen en waren nu pas om 8 uur thuis, alle cadeautjes staan dus nog in dozen en tassen dus die pak ik morgen rustig uit, rayven heeft zoveel speelgoed gehad dat ik echt niet meer weet waar ik alles moet laten want wij hebben niet zoveel opberg ruimte wel super gezellige dagen gehad, hoop jullie ook! Las wel even snel iets over boeken...goeie schrijvers zijn er zat als je van thrillers houdt tenminste vind ik Caroll O'connel steengoed, en Preston & Child, Kathy reichs noem maar op
Heyhey Ik zag vanmiddag dat Juffie vroeg of ik weer eens mee kwam kletsen (in t topic ovu-/zwangerschapstesten). Dus bij deze, daar ben ik weer eens Ik ben eigenlijk bijna niet meer op ZP te vinden; we hebben even een paar maanden afstand genomen van het zwanger worden sinds de laatste miskraam in augustus (emotioneel was het echt de druppel) en dan is ZP mij ook even een beetje te veel confrontatie.. Ondertussen zijn er wel wat dingen aan het licht gekomen wat betreft de miskramen: Mijn luteale fase (periode tussen eisprong en menstr.) is blijkbaar te kort, mijn lichaam maakt niet zoveel progesteron aan en dat is 9 vd 10x funest voor een zwangerschap.. Met Yentle hebben we dan ook echt puur geluk gehad! Ik heb nu dus Utrogestan gekregen via de fertiliteitsarts (progesteroncapsules) omdat ik weer zwanger ben (afgelopen vrijdag een lichte test gehad en met spoed dus die capsules gekregen). Vandaag was de test al best duidelijk dus het is officieel, ik ben weer zwanger Nu is t alleen afwachten of die capsules hun werk gaan doen (of de dosis die ik nu heb hoog genoeg is ook) en ik idd zwanger mag blijven; t is dus wederom weer een spannende en angstige tijd die we tegemoet gaan. Maargoed, hoe gaat het met jullie allemaal? Miranda staat op ontploffen zie ik? (haha, sorry als t verkeerd overkomt, bedoel het goed hoor ) Verlopen de andere zwangerschappen ook goed allemaal?? En hoe gaat het met de kuikentjes??
Goedemorgen allemaal... Dag... naar zeg van jullie hond... kennelhoest... maar als ie er maar weer bovenop komt dan is t goed! Gelukkig och goede kerstdagen gehad! Juffie... jammer van jullie 2e kerstdag maar lekker rustig aan doen en rommelen in huis is ook wel eens lekker met deze dagen! Hopelijk gaat t nu beter met je haan! Deli... fijn... héél fijn om te horen ondanks dat t gemis nog erg groot is dat jullie er toch hele fijne dagen van hebben kunnen maken. Wat n draakkie is die Wesley toch zeg. Moest er ook wel even mee lachen maar je ziet er zelf al snel t gevaarlijke van in! Je krijgt nog veel te stellen met hem let maar op!!! Yo... n langere cyclus dus. Hmmmm is dat misschien n goed teken????? Hoe waren jullie kerstdagen? Leuke kerst gehad met Joep? Riddle... dus Rayven is lekker verwent? Lekker toch! Leuke dagen gehad meid? Elise... fijn om te horen dat t niet al te erg is met je oma... heb je toch wel n leuke kerst gehad?!! Wat heeft je oma als ik mag vragen? Kristel... n hele voorzichtige maar wel gemeende GEFELICITEERD meis!!! Hoop dat t mag blijven zitten voor jullie! Dan horen we ook weer wat meer van je! Ik heb vaak op je hyves zitten kijken want mistte je toch wel en was ook wel nieuwsgierig naar je! Leuke kerst gehad meis???? All... Mijn 2e kerstdag was super!!! Mijn ouders kwamen lekker n hele dagje hier heen. Ze kwamen om n uur of 1 hier aan. We hebben toen ragout gegeten en warme chocomel en koffie gedronken. Na t eten waren de kinders het wachten op de kadootjes wel beu en dus werden de kadootjes uitgepakt! Ze zijn alle 3 verwent met speelgoed, spelletjes en truitjes. Chris en ik kregen n koffiezetapparaat want wij hadden alleen n senseo en zo dadelijk met de kraamtijd is n kan/pot koffie toch wel goedkoper en makkelijker vonden mijn ouders. Ook heb ik n heel lief broekje en truitje voor de baby gekregen. Mijn ouders hebben van Chris en mij n nieuwe printer gekregen. Mijn vader was er superblij mee!!!! Doet goed om te zien hoe blij hij hiermee was en nog is. Daarna was t tijd voor de kinders en hebben met hun hun speelgoed uitgepakt en in elkaar gezet en meegespeeld. Ebony had n lopend hondje gekregen en ging buiten wandelen met t beestje. Werkt op n kleine afstandsbediening. Ze had nog wat meer gekregen maar dat was niet zo interessant voor haar. Giuliano had n grote auto op afstandsbediening maar die moest eerst 4 uur opladen... daar baalde ik dus van want kon hij er niet mee spelen. Wel had ie van mijn ouders n "oude" tv-tje gekregen. Dus daar was ie kei blij mee en hij zat dus boven op zijn kamertje met de tv en zijn buro die hij van mijn zusje had gekregen. Kind helemaal gelukkig!!! Gyani had n wetenschappelijk spel gekregen en brain training bordspel! Dus die was ook helemaal in zijn nopjes hiermee. Om n uur of 5 zijn we gaan gourmetten. Na t eten hebben we in 2 teams... mijn moeder/Gyani en ik tegen mijn vader/Chris en Ebony (Giuliano had hier geen zin in en keek tv) brain training gespeeld. We hebben blauw gelegen van t lachen.. wat n gaaf spel is dat zeg!!! Om half 10 zijn wij gaan kaarten.. mijn moeder en ik kunnen dan flink klieren met t kaarten en dat tot ergernis van mijn vader hahahha. Ook hiermee hebben we weer blauw gelegen van t lachen... zelfs zo erg dat ik niet meer kon lachen van de pijn in mijn rug en onderbuik. Dacht in eerste instantie dat ik de kleine eruit zou lachen. Om kwart voor 2 s'nachts gingen mijn ouders naar huis en Chris moest eigenlijk om half 5 weer op want hij moest werken. Maar hij had maar n smoesje verzonnen dat wij s'nachts in ziekenhuis zijn geweest en dat t loos alarm was. hahahaha goed smoesje voor nu. Gisteren moest ik op controle in ziekenhuis zijn. Mijn schoonzusje ging met mij mee want Chris moest met de kids naar de tandarts. Bij de gyn was mijn bloeddruk 115/80 dus weer prima in orde. Kleine ligt al in mijn bekken met t hoofdje... YES YES YES t is aan t dalen... maar ligt nog niet vast met zn koppie. Is nog volop in beweging. De gyn zei: als jij nou heel rustig aan doet dan komt ie sneller. Afspraak voor over 1 week en als t er nog niet is gaan we volgende week kijken hoe we dit verder aan gaan pakken. Dus denk dat ik ingeleid ga worden of zo. Chirs zei gisteravond: morgen kom ik thuis van t werk... dan beginnen de weeën en om 5 uur is de kleine geboren. hahaha... hij zegt de 28e... dus vandaag!!!! We zullen zien. Hij gunt mij n makkelijke bevalling in 2 uurtjes tijd is de kleine er zegt ie dus dat is wel lief meedenkend van hem. Gisteravond kon ik slecht in slaap komen maar dat kwam omdat mijn ex mijn zoontje voor n paar daagjes te logeren heeft voor t eerst in 5 jaar tijd!!!! Heeft ook weer voor stress dagen gezorgd... hij zou vrijdag hebben laten weten hoe laat hij gisteren zou komen... niet gebeld. Zondag laat ie weten dat ie zijn baas had proberen te bellen om de bus te lenen... hij vergat natuurlijk dat er mensen 2e kerstdag vieren, duhhhh sukkel!!! Maandagmorgen liet ie mij even weten dat ie dacht dat ie pas vandaag zou komen omdat ie zijn baas nog niet kon bereiken. Ik zeg: zeg t even zelf tegen Gyani!!! Dus t kind helemaal in tranen... die wist niet of papa die dag nog zou komen of pas vandaag! Leuk he zo'n vent die afspraken niet zo nauw neemt! Al met al kwam ie dus gisteren wel om Gyani op te halen. Maar hij heeft geen beltegoed (die ex van me) en wij hebben gezegd dat ongeacht wat er is dat Gyani altijd kan bellen en dat Chris hem dan gelijk op komt halen. Ook moet ie resoluut naar huis wiorden gebracht als de kleine geboren wordt. Hij wou eerst gyani met oud en nieuw bij hem hebben maar dat heb ik niet geaccepteerd. Zo hoor je n heel jaar niks vn hem en met die feestdagen zou hij gyani mee nemen?!!! FOUT.. niet over mijn rug! Nu kwam ik gisteren dus thuis van de gyn en mijn ventje was al weg!!! Ik heb hem niet meer kunnen knuffelen of woordjes toe kunnen spreken! Heb er gisteravond lang van wakker gelegen en nu dus weer! Ik hoop zo dat zijn vader dit niet gaat verpesten en dat gyani zijn eigen n beetje vermaakt. Ik zit zo over t ventje in he! Ow en nu weet ik dus ook WAAROM Ebony zo brutaal doet tegen mij... dé biologische papa heeft tegen haar gezegd dat hij nog van mama houdt maar ikke niet meer van hem. Hij speelt op haar gevoel! Nu heb ik gezegd tegen Ebony: wil jij dan bij n papa en mama wonen die iedere dag ruzie maken met elkaar? Nee dat wou ze niet! Ik zeg: je hebt n papa die er altijd voor je is en wij doen nooit ruzie maken. Dat snapte ze wel. Dus toen mijn ex gisteren alleen om gyani kwam sprong Ebony in tranen zei Chris. Zij had gezegd tegen mijn ex: waarom altijd Gyani alleen?!!! Ook bij opa en oma mag alleen Gyani daar logeren. Ik hoop zo met héél mijn hart dat hun van hun voetstuk afvallen bij haar!!! Chris zei tegen Ebony... mama heeft jouw hard nodig als t babytje strakjes geboren wordt. dan ligt mama in bed en mag jij babytje wassen en aankleden en eten geven. Toen zakte t gelukkig wat bij haar zei Chris! Ik vind dit zo zielig voor Ebony en Giuliano... zij staan echt niet in tel bij mijn ex-familie! Tenminste niet zo als de oudste! En daar lig ik nú over te piekeren. Ik maak me druk over hoe gyani t nu daar heeft... hij zit nu toch ver van mij vandaan (apeldoorn/twello die kant uit) en ik heb niet zijn telefoonnummer en hij geen beltegoed of internetverbinding. Ik mis mijn kleine knul verschrikkelijk en daardoor geen rust in mijn lichaam!!! Kan wel huilen om dit zooitje!!! Hoop dat ie vrijdag op tijd thuis is!!!! Meiden... ga nog even proberen te slapen!
Goedemorgen, Kristel: wat leuk dat je hier toch even kwam kijken! Ik hoop echt dat die pillen zijn werk gaan doen!! Houd je ons op de hoogte?? Hoe is het verder met Yentle?? Ook al een hele dame zeker? Miran: dat klinkt weer als een gezellige dag! Nu maar hopen dan Chris gelijk krijgt en je vandaag mag bevallen! Dat de kleine aan het indalen is, is in iedergeval al iets! Ach en anders wordt het gewoon januari na de feestdagen, ook niet erg toch?? 5 januari is ook een hele leuke dag hoor All: mijn moeder en zusje komen zo een dagje. Gaan we even wat shoppen. Verder hier in huis weer verder rommelen. Alle babykleertjes heb ik gisteren gewassen en kunnen nu gestreken en in de kast.. Gisteren steeds harde buiken gehad dus hoop dat die een beetje achterwege blijven vandaag.. Fijne dag!
Goedemorgen dames! @ Miranda, en en en en? Ben je al druk aan het bevallen?! Hahaha... Ach, je kunt beter wachten tot 2011 zo tussen de feestdagen door is ook een drukke bedoeling! @ Kristel, wat vervelend voor je allemaal zeg kan me voorstellen dat zp dan even niet zo fijn is! Wel leuk om wat van je te horen!! @ Juffie, veel plezier vandaag! Doe maar rustig aan als je harde buiken krijgt!! @ all, goedemorgen! Uitgeslapen?! Ik ben inmiddels op mijn werk, mijn schoonouders passen een ochtend op.
Mogguh Meiden @Kristel....balen van zo'n rot periode maar toch een voorzichtige felicitatie!! Hopelijk gaat het nu goed!! Hier gisteravond echt een superlicht beetje bloed bij het afvegen dus ik balen...toch ongi. maar wel 5 dagen eerder dus ik keurig een maandverabndje in en nu?? helemaal niks meer zo raar...afwachten maar dus
Morguhh.... Ik heb toch nog even geslapen tot n uurtje of 10. Toen ik beneden kwam stond mijn schoonzusje binnen met haar schoonmaaktasje! Ze staat nu mijn keuken uit te boenen. Wat n luxe zeg! Chris is op t werk en de kids zijn hun eigen kamer aan t opruimen. Mama moest rust houden van de dokter anders komt t babytje niet dus Ebony houdt mama in de gaten voor papa! Ik voel me wel rot hoor als n ander mijn huishouden staat te doen! Juffie/Deli... ben dus nog niet aan t bevallen!
@ Riedel, afwachten dus kan alle kanten op, hoop op iets positiefs @ Miran, geniet er maar van nu het kan. Straks moet je weer alles zelf doen haha... Maar snap je wel hoor! Mijn schoonouders passen nu op en ma vroeg of ze wat kon doen voor me maar daar zou ik me niet prettig bij voelen, doe ik wel zelf!
Dus Deli... ben ik gelukkig niet de enigste. Ik sta er de hele tijd langs en help maar wordt terug naar stoel verwezen! Mag niks niet doen want ik ben toch maar eigenwijs en moest mijn gemak houden! Mag mijn eigen niet druk maken enz enz. Dus ook niet piekeren over mijn kleine ventje! Ebony had papa (chris) al gemaild dat zij op mama doet passen! En papa mailde terug.. dus heb dadelijk weer n schoon huis en ik had vrijdag al zo mijn best gedaan! Ach... t is weer schoon... strakkies zelf nog even stofzuigen en dan is t weer aan kant!
ja Miran zou daar ook moeite mee hebben maar nu wel even het beste voor je! Ja deli idd kan niet meer doen dan afwachten maar raar vind ik het wel, normaal als ik licht rose bloed verlies is het uiterlijk de dag erna los gebarsten en nu juist niks meer...we zullen zien
Riddle... Hoop voor jullie dat wij jullie kunnen feliciteren met n super goed begin van t nieuwe jaar! Hoop t zo dat dit n innestelingsbloeding is!!! Ik weet dat t voor nu even t beste is voor mij om mijn gemak te houden maar t is zoooo verdomd moeilijk als andere voor je lopen terwijl je je eigen niet ziek voeld! Ik weet t als ik nu iets doe in huis krijg ik daar zelf de rekening later van. Ik vind t ook superlief dat ze t zonder te vragen doen voor mij! Mijn huisje is nu zuiver en aan kant. De ramen zijn gezeemd... de keukenkastjes zijn van binnnen en buiten zuiver... mn vriezer en koelkast zijn uitgedaan... mn badkamer en huiskamer zijn gesopt, gezogen en gedweild! Wat n luxe!!! Mijn schoonmoeder die beschuit in huis heeft gehaald en wasem voor de afzuigkap! Ik word gewoon in de watten gelegd door hun. Ondanks dat ik er niet tegen kan dat ze nu iedere dag op mijn lip zitten. Voel me zo rot dan he! Ach... ik kan en mag nu bevallen hahahaha Chris komt zo thuis en dan heeft ie ook 1 week vakantie!!!! Over n kwartiertje is ie thuis... lekker hoor!
Oh heerlijk Miran lekker met zijn allen vakantie houden! Ja ik had gelezen dat het inderdaad een innestelingsbloeding kan zijn maar zou dat dan ook betekenen dat ik bij wijze van morgen een test zou kunnen doen of juist niet? kan dat niet echt vinden op het internet....
Hoi meiden, Miran: kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt over je zoontje. Dikke knuffel meis en ik hoop dat het snel vrijdag is! En laat je maar lekker verwennen; iedereen weet heus wel dat je er geen slaatje uit wil slaan hoor! En natuurlijk mag je vragen wat mijn oma heeft; we weten sinds 2 weken dat ze leverkanker in het laatste stadium heeft en niet lang meer te leven. En nu zijn haar benen helemaal zwart geworden. Ze hebben haar van de bloedverdunners afgehaald om te kijken of de bloeding in haar benen dan stopt, maar het is nog allemaal afwachten hoe ze daarop reageert. Mijn moeder heeft nu een gesprek met een hospice om te kijken of ze daarheen zou kunnen voor de laatste fase van haar leven, dat wil ze zelf heel graag. Kristel: kan me voorstellen dat al die miskramen je allemaal teveel worden op een gegeven moment; ik ga heel hard voor je veren dat deze zwangerschap goed mag blijven gaan! Riddle: ik ga voor jou veren dat het een innestellingsbloeding is! En het probleem van teveel speelgoed ken ik helemaal en dan is Luca ook maandag nog jarig... Juffie: gezellig een dagje shoppen; veel plezier! Deli: werk ze vandaag! Hier niet veel nieuws te melden; het sneeuwt weer eens voor de verandering...
hoi meiden, Miran: wat lekker zeg je hele huis weer aan kant. gewoon lekker van genieten nu! Rid: zou innestelingsbloeding kunnen zijn. Spannend had ik bij Nathan wel 5 dagen voor nod ongeveer. Elise: he bah klinkt naar allemaal van je oma Sterkte hoor. Yojo: Geniet van de tapas! all: gezellig middagje gehad. Lekker gewinkeld. Nog wat kleertjes gekocht voor de kleine uk, echt zo schattig Verder nog een pyjama want moet er straks wel een beetje netjes bij liggen natuurlijk Halverwege nog lekker thee gedronken met wat lekkers erbij Echt een gezellige middag!
Elise, sterkte met je oma! Rid, had ik ook voor me NOD innestelingsbloeding. Houd hoop hihi Yojo, fijne avond gehad, lekker gegeten? Juffie, klinkt idd als een geslaagd dagje en lekker geshopt. Miran, heerlijk een opgeruimd huis. Nu de beentjes omhoog en nog even van je buik genieten voor je het weet...... Zou het anders 2011 worden...? Spannend meid! x Ik ga me bedje opzoeken. xxx
goedemorgen, Rid: Wachten tot Nod is nooit mijn sterkste kant Heb altijd voor Nod getest Volgens mij bij alle zwangerschappen een dag of 2 voor Nod. Spannend zeg voor je! Pooh: alles goed bij jullie?? Oh Nathan wordt wakker. Tot straks!
Goedemorgen... Riddle... ik heb ook innestelingsbloeding gehad voordat ik testte. Maar wat mij t meeste opviel voordat ik positief testte was dat ik me wat grieperig voelde net na mijn eisprong. Wil je geen valse hoop geven maar dat was bij mij heel typisch. Hoop zo meis dat je zwanger t nieuwe jaar in kan gaan!!! Ik ga dondershard veren voor jullie!!! Yo... hoe lekker was tapas? Ik heb t nog nooit gegeten dus weet eigenlijk niet eens wat t is! Hoop dat je n fijne avond hebt gehad met je vriendinnen. Elise... sorry meis, wat rot bericht voor jullie zo net voor die feestdagen. Hoop dat je oma t nog volhoudt tot na oud op nieuw anders blijft je dat ieder jaar bij. Het klinkt iig niet erg goed die zwarte benen. Sterkte meis! En maandag Luca 2 jaar?!!! Dat wordt weer feesten hahaha net zo na al die feestdagen. Pooh... Idd gisteren lekker rustig nog gezeten. Chris kwam thuis en toen zijn wij naar de mc donalds gegaan met de kids. Dat had Chris hun beloofd. Daarna op t gemakkie terug naar huis en toen heerlijk even in bad gaan liggen... daarna de bank op en spelletje met de wii gespeeld... daarna de film home alone 4 gekeken met de kids. Dus heb n rustige dag gehad gisteren. Juffie... Heerlijk he ff n dagje ertussenuit en lekker relaxen met je moeder en zussen! Nathan volgende week woensdag alweer 2 jaar! Wat gaat dat hard he! All... de kleine is iets rustiger aan t worden. Vannacht had ik gek gedroomd. Ik was hoogzwanger net als nu en mijn buik deed heel raar... ikke naar de wc en ineens kwam t kleintje er gelijk uit. Ik bleef heel rustig en zorgde er ook voor dat de moederkoek eruit kwam. Maar wat bleek nou... er zat er nog eentje in en dat duurde dagen voordat die eruit kwam. Toen werd ik wakker en mijn buik en rug deden idd heel raar. Ik voel me ook heel misselijk s'avonds. Maar de kleine zit nog steeds best hoog alhoewel t al aan t indalen is. Dus zit nog lekker in mijn maag te trappelen. Ook Chris heeft ongelijk en de kleine zit dus nog steeds lekker warm en veilig bij mama. Mama wordt wel met de dag nieuwsgieriger en ongeduldiger! Ik word echt getest op mijn geduld en die heb ik niet zoveel!!! Chris blijft nuchter... tenminste zo straalt ie dat uit.. ik in de tussentijd brand van verlangen naar ons kleintje!!!