klagen over vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En de oplossing van dat grote drugsprobleem ligt bij ouders die drugs voor hun kind gaan kopen? Dáár val ik over en ik vind het heel naïef om te denken dat je dan geen drugsprobleem zou hebben - het probleem verspreidt zich juist en de drempel wordt lager.

koffie88, Neuzeke en Lynne182 vinden dit leuk.
  2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.550
    113
    Misschien jij niet, maar andere strooide daar wel mee. Echt belachelijk.

Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Waarom denk je dat ik juist zo fel reageer. Ik weet er eigenlijk te veel van af. En dus ook de drama en schade die het met zich mee brengt. Ik heb geen voorlichting daar over nodig. Mijn dochter van 6 staat daar nu compleet buiten.

Ik stoor me aan de nuchterheid hoe er over gesproken word. Want tsja het immers nu een groot probleem onder de jongeren. Dus laten we dan maar als ouders er in mee gaan?! Voor mij totaal geen logica.

koffie88 en Fuddey vinden dit leuk.
  4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #504 Kristel86, 10 dec 2019
    Laatst bewerkt: 10 dec 2019
    Die discussie ga ik persoonlijk niet voeren hoor :)
    Ieder zijn of haar ding/mening/visie/opvoeding/etc.
    Ik vind het gewoon zo zonde dat het door velen op een manier gecommuniceerd wordt die, op z'n zachtst gezegd, nogal respectloos is.

Ik denk dan gewoon: Als het écht je doel is om iemand een ander perspectief te willen laten zien, denk je dat serieus te bereiken door te gaan schelden en (ver)oordelen? (Wat velen dus doen hier)
    ("je" is overigens algemeen hier)
    Ik, persoonlijk, kies er dan liever voor om in zo'n geval iemand zoveel mogelijk informatie te geven - mits hij/zij ervoor open staat - en de uiteindelijke keuze bij die persoon te laten...

In mijn beleving reageren veel vooral om het reageren...

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Dit bedoelde ik in mijn vorige post dus met regeltjes overtreden.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier ben ik het wel mee eens. Nu hebben ook een hele hoop mensen (waaronder ik) hun problemen met vuurwerk op een normale manier gedeeld, maar dat komt echt niet meer binnen in een discussie waar ook door beide kanten op een aanvallende manier wordt gereageert.

Dus ik ga nog even mijn mening delen :D:
    Ik heb niets met vuurwerk. Net als de zoon van @Maslov automutileert mijn zoon zich als hij gestressed is en vuurwerk draagt daar vast aan bij, maar voor ons mag de hele maand december afgeschaft worden, geen Sinterklaas, geen kerst, geen familie, geen stress, heerlijk!!! Ik ben bang dat ik niet veel bijval zal vinden helaas ;).

Wat betreft de opvoedkeuzes van ts, het zouden mijn keuzes niet zijn, maar kom op mensen, laat dat haar gewoon zelf bepalen, misschien werkt het prima voor haar kinderen, en zo niet, dan maakt ze misschien andere keuzes in de toekomst. Zo doen we dat allemaal toch, als het ene niet werkt, proberen we wat anders.

Laten we gewoon teruggaan naar de vuurwerkdiscussie, daar gaat dit topic toch over. Als ik eerlijk ben, klinkt het alsof de zoon van ts niet echt overlast veroorzaakt, maar alsnog zou ik persoonlijk liever zien dat vuurwerk gewoon verboden wordt, vanwege alle eerder genoemde redenen. Dat heeft verder dus niets met ts of haar zoon te maken, maar in zijn algemeenheid met vuurwerk, ik heb zelf nooit wat afgestoken, als kind vond ik het al eng, en nu nog steeds...

GossipGirlxoxo, Fuddey en Maslov vinden dit leuk.
  7. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw

Dat kan voor jou geen logica zijn, voor sommige ouders kan dat hun manier zijn om daarmee om te gaan.
    Helpt het? misschien wel, misschien niet.
    Simpelweg verbieden en denken dat het dan wel goedkomt, helpt ook niet.

Bij één scholengemeenschap hier in de buurt is het probleem het grootst. Dit is een school waar vnl refo's op zitten. Ik denk niet dat de ouders uit die kringen samen met hun kinderen gaan blowen en toch zijn er veel jongeren daar die regelmatig drugs gebruiken. "gewoon" verbieden en denken dat het dan niet zal gebeuren vind ik dan weer naïef.

Ik denk inderdaad dat je nuchter moet blijven. Het is een gegeven dat er veel jongeren drugs gebruiken. Vind je het daarmee normaal? Helemaal niet.
    Gelukkig is het bij de meeste jongeren een fase die over gaat.
    Maar helemaal hysterisch er over gaan doen, zal je kind iig niet helpen om bij jou als ouder aan te kloppen.

MyMiracle, Heartofhope en Ysabella vinden dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar er zit een heleboel tussen ‘er helemaal hysterisch over doen’ en zélf illegale drugs gaan regelen voor je kind zodat het thuis harddrugs kan gaan uitproberen.

koffie88, tuc en Lynne182 vinden dit leuk.
  9. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Dat is dus maar de vraag.
    Ik denk dat de meeste jongeren die op dit moment drugs gebruiken, dat niet eerst samen met hun ouders hebben gedaan. En toch is het probleem de afgelopen jaren enorm gegroeid.
    Het zou mijn manier ook niet zijn, maar om bij voorbaat te zeggen dat daardoor de drempel lager wordt en het probleem groter wordt, lijkt me een voorbarige conclusie.
    Bovendien: de zoon van ts is op dit moment 11! Ik denk dat dit voorlopig nog niet aan de orde is ( hoop ik ook) en het komt misschien wel nooit aan de orde.
    Wie weet wat er in die tussentijd gebeurd is, waardoor ts misschien hele andere keuzes maakt.
    En wij misschien ook wel........

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hoor je wel wat je zegt. Als een ouder het logica vind om zijn kind drugs te gaan geven gewoon omdat ze bij jou als ouder "aankloppen" dan is er toch iets serieus mis. Dat gedrag kan je op alle fronten niet goedpraten. En we spreken hier helemaal niet over het alleen maar simpel verbieden van, dat dat beter is. De discussie gaat over dat er daadwerkelijk ouders zijn die zijn of haar kind drugs willen geven omdat er vraag naar is en ze het zo zelf samen kunnen ervaren en controleren!? Wauw.. Gewoon wauw..

Fuddey en tuc vinden dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Met alcohol is gebleken dat dat dus zo werkt. Waarom zou dat met andere drugs anders zijn? Kinderen die samen met hun ouders alcohol drinken, drinken eerder en meer. Betekent dat dat het alternatief een totalitair totaalverbod is? Nee, tuurlijk niet, naar er zit een héleboel tussen.

Evanesco en tuc vinden dit leuk.
  12. Stella2018

Stella2018 Actief lid

22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Blij dit te lezen! Ik ben het hier echt mee eens! Vuurwerk is iets moois het zou zonde zijn als de hele traditie weg zou gaan...

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Die mooie traditie van ieder jaar weer mensen met missende vingers en ernstig oogletsel. Zonde!

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Je reageert puur vanuit jouw interpretatie, die op je gevoelens en je ervaringen gebaseerd is. En duidelijk niet op hoe het er staat of op wat er staat. Je vult van alles zelf in....:rolleyes:
    Je doet net alsof ik schrijf dat ze het voor haar 18de verjaardag cadeau krijgt. Alsof ik als drugs cheerleader haar aan zal moedigen het vooral te proberen..o_O

Ik nuchter over drugs? Echt je hebt geen idee hoe ik over dingen als drugs, alcohol en roken denk. Je zou een idee kunnen krijgen als je er naar zou vragen in plaats van alles door jouw gekleurde brill te interpreteren!

Over dik gedrukte zin, ga nou nog eens lezen...dat staat er namelijk niet. Weer die gekleurde bril.

Ik wil dat mijn kinderen over zoveel mogelijk informatie beschikken om iets NIET te doen. Om het NIET te willen proberen.
    Over het stukje 'NIET' heb je vast heen gelezen.
    Net als over de 2de alinea.

Daarnaast hoop ik dat mijn kinderen mij eerlijk zullen vertellen of ze iets uit willen proberen. Ondanks alle informatie die ze hebben om het niet te willen en mijn mening en gevoel erover. Zodat ik iemand met gebruikers ervaring ze kan uit laten leggen wat het gebruik met je doet, tijdens en na het gebruik. Willen ze het alsnog proberen, dan wil ik "zeker" weten dat dat gecontroleerd gaat.
    De kans dat het fout gaat, door verkeerd gebruik, verkeerd product enz. Is veel groter wanneer kinderen het zelf stiekem gaan proberen zonder te weten wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn.
    Heb jij dat liever? Als jouw kind het hoe dan ook gaat proberen, dat dat stiekem is met alle mogelijke gevolgen van dien?
    En hoe zit het dan met alcohol en roken?
    Ik ben echt heel benieuwd hoe jij en andere dit voor je zien.

Dan zal ik ook nog even zeggen wat ik van drugs vind, zodat dat ook duidelijk is..;)
    Ik vind alle soorten drugs, dus ook alcohol en sigaretten not done. Het is gevaarlijk, slecht voor je gezondheid, geldverspilling, nutteloos en ik zou het heel erg vinden als mijn kinderen het ooit zullen gebruiken. Zo erg dat ik me nu al met man en macht aan het inlezen ben over alle soorten drugs, over allerlei scenario's waarin kinderen gaan gebruiken, welke karakter eigenschappen voor meer risico op gebruiken zorgen, wat je als ouders kan doen om de kans zoveel mogelijk te beperken enzovoort.
    Zelf nooit iets van drugs gebruikt ondank dat ik dan 'hartstikke saai en braaf 'was. Met iets van drugs bedoel ik dus ook alcohol en sigaretten! En nee ook geen wijntje hier en daar.
    Als je mijn mening verder wil weten...gebruik de zoekfunctie en zoek naar topics over 1 van de drugs dan zal je deze daar vast vinden.
    Ik vind het not done!

NiVa0230, Iertje81, wishfulthinking en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik deel je mening, jij kan het alleen een stuk beter verwoorden ;)

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn haren gaan echt overeind staan van de gekleurde reacties van met name @Lynne182
    Lezen wat je wil lezen aangevuld met verzinsel en gekleurd door een bepaalde bril.

Echt als je serieus denkt dat ik drugs ga kopen als 1 van mijn kinderen zegt 'goh mam, ik wil eens een lijntje snuiven.' Dan lees je dus totaal niet wat ik geschreven heb.

Iertje81, Whoopy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Topics worden een maand na de laatste reactie automatisch gesloten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

ik denk dat niemand ontkent dat die weleens gedaan heeft wat niet mag. Daar ging het ook niet perse om. Het ging erom dat jij als ouder erin meegaat als je kind iets wil doen wat verboden is, dus om jouw voorbeelden te pakken; bewust met je kind de auto ingaan om het gaspedaal even onderin te trappen. Dan ben jij erbij en hoeft hij het niet alleen te ontdekken hoe dat voelt.
    In mijn ogen is dat toch echt iets heel anders dat dat je zelf weleens te hard hebt gereden.

Fuddey vindt dit leuk.
  19. Mammielove

[QUOTE="Kristel86, post: 22704546, member] In mijn beleving reageren veel vooral om het reageren...[/QUOTE]

Ben je daar zelf ook niet schuldig aan? Volgens mij heb je nog niets inhoudelijks gereageerd in dit topic, maar alleen commentaar gegeven op anderen. maar ik kan het mis hebben...

tuc, Fuddey en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. Mammielove

Is er een nieuw beleid @Beheer? Geen slotjes meer dus op topics begrijp ik?

Deel Deze Pagina