klagen over vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, want dat is wat ik doe; voorlichting geven.

Wat doe jíj verder nog dan? Serieuze vraag die ik ook al eerder heb gesteld, waar ligt de grens?

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nu wordt de vraag alvast niet gesteld, dus ik begrijp je antwoord niet helemaal...
    Maar dat zal aan mij liggen ;)

Verder discussiëren heeft mijns inziens ook geen enkele nut.
    Ik wil je bij dezen in ieder geval een fijne dag wensen!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Opsluiten, nou dat zou zeker een reeële optie zijn uiteindelijk.
    Als mijn kind harddrugs wil gaan gebruiken dan heeft die serieuze hulp nodig. Ik vind de behoefte aan veel te ver gaan (en nee een glas bier is niet hetzelfde).
    Maar van te voren geef ik mijn kinderen bepaalde normen en waarden mee. Dat drugs en illegaal vuurwerk enz uit den boze zijn.
    Ik ben zo opgevoed, en nooit gerookt, zelfs geen enkele hijs, geen drugs en geen illegaal vuurwerk. Dus dat kan oom gewoon hoor.

Zwierezwaai, Lynne182 en Fuddey vinden dit leuk.
  4. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    [
    Ik kan er niet zo goed bij dat het naast voorlichting stopt. Als je voorlichting geeft en ze zijn toch nieuwsgierig ga je dan niet meer met ze in gesprek? Wil je dan niet weten waar het vandaan komt?

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Natuurlijk blijf ik in gesprek gaan, dat hoort bij die voorlichting. Ik zeg gewoon duidelijk dat ik geen drugs voor ze ga regelen, maar kennelijk mag ik dat niet zo benoemen.

En voorlichting is niet 1 gesprekje, maar gewoon altijd de mogelijkheid tot een gesprek erover. Vervolgens kan je prima als grens hebben dat je het daarna aan je kind overlaat. Betekent het dan dat bij mij de deur dicht is? Nee hoor. Maar ik ga niet voorstellen het dan maar eens thuis te gaan uitproberen. Drugs zijn geen snoepjes.

Zwierezwaai, Evanesco en Suzy85 vinden dit leuk.
  6. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Het gaat (bij mij dan) niet om dat je het niet zo mag noemen maar je geeft aan dat je voorlichting geeft en verder niks. Voor mij klonk dat heel hard en kil terwijl ik denk dat het niet zo bedoelt is.
    Voor mij betekend het dan niet dat je in gesprek blijft en kijkt wat er dan om gaat in het kind wat maakt dat deze deze dingen wil uit proberen.

7. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    serieus???..:roflmao:

Soms snap ik echt niet dat je zo wereld vreemd kunt zijn.

wishfulthinking vindt dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat vul je dan zelf zo in. Ik blijf zeker in gesprek gaan en als mijn informatie niet voldoende is, dan zoeken we ergens anders betere informatie.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, zou echt het eerste kind met huisarrest zijn. Hoe verzint ze het!

Oilell, Zwierezwaai, pluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Precies dit!

11. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik zeg niet dat ik dat in vul, maar zo komt het over.

Maar wat als de voorlichting niet genoeg is, jouw kind wil koste wat het kost dingen uit proberen. Goed of kwaadschiks, ben je dan niet bang dat je doordat je een strakke opvoeding hebt ze juist dingen stiekem gaan doen? Nu zeg ik niet dat je maar meteen een pilletje moet gaan kopen voor ze ofzo. Maar zou het samen gebruiken van softdrugs (wiet) een optie zijn?

12. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Fuddey, huisarrest en iemand opsluiten zit toch echt een verschil in. Maar laat me raden, voor jouw niet:rolleyes:

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee, dat is voor mij absoluut geen optie. Ik ga ook geen biertje met ze drinken.

En ik heb helemaal geen strakke opvoeding; geen drugs willen gebruiken met mijn kinderen staat niet gelijk aan ‘strakke opvoeding’. Ik ken 0 ouders die thuis met hun pubers drugs gaan uitproberen, en mijn omgeving is qua opvoedingsstijl best vrij.

Zwierezwaai en tuc vinden dit leuk.
  14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, want tuc bedoelt echt opsluiten in een kooi in de kelder.

Zwierezwaai, Lynne182 en tuc vinden dit leuk.
  15. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Dus je kent geen 1 ouders die niet met zijn of haar kind een biertje of wijntje drinkt voor hun 18de? Alcohol is ook drugs...

Maar goed heb je genoeg plek onder jullie huis? Dan lijkt me tucs idee prima voor jullie werken..

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Daar heb ik toch echt al op geantwoord!

En in je verdere reacties lukt het je toch om wat toe te lichten wat jij nou zou doen..Zo jammer dat je dat niet meteen kan doen ipv je nare berichten.

Ik ga verder niet meer op je reageren, want jouw manier van schrijven, dat vingertje wijze, mijn reacties verdraaien en gebruiken om een of ander punt te maken staat mij helemaal niet aan.

Kinderachtig gedoe.

wishfulthinking vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat vind ik dus van ouders die drugs faciliteren voor hun kinderen. Zeker na onderzoeken waaruit blijkt dat kinderen waarbij het "gewoner" gevonden wordt eerder geneigd zijn vaker te gebruiken.
    En lees jij bij opsluiten lekker wat je wil lezen.

Zwierezwaai, pluk, Lynne182 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen enkele ouder die dat doet, nee. Wel na hun 18de alcohol. Drugs niet.

En wat een flauwe opmerking die laatste.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja joh, fijne dag verder!

20. tuc

tuc Niet meer actief

En ook wiet is hier absoluut geen optie trouwens.

Zwierezwaai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina