Vanaf wanneer twee keer daags brood/pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door M84, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M84

M84 Actief lid

7 dec 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter is een hele goede eter, en groeit goed. Dit is haar schema:

8u: Fles 190/6
    10u: Fruit en sap/thee
    12u: Boterham en fles 190/6
    16u: Rijstewafeltje/soepstengel en sap/thee
    18u: Groente, vlees/vis en aardappels/pasta/risotto/couscous en beetje yoghurt
    19.30u: Fles 190/6

Prima dus wat mij betreft. Nu is mijn vraag, vanaf wanneer moet ik naar twee keer daags een granenproduct? Ze krijgt nu 's middags brood en 's ochtends dus alleen maar opvolgmelk, en doet het hier nog prima op. Vanaf wanneer 'moet' ik ook brood of evt pap als ontbijt gaan geven?

Groet,
    M84

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier krijgt ze sinds 10 maanden 's ochtends 2 boterhammen en tussen de middag ook. Ze drinkt er wisselend sap bij en wisselend soja-melk. Als avondeten krijgt ze groente, aardappelen of pasta en vlees of vis. Vaak nog sojapudding of soja joghurt na. Tussendoor in de ochtend krijgt ze fruit.

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    het "moet" niet hoor, in brood zit natuurlijk zout...dus je kan ook 1x brood blijven geven en 1x ander granen..

mijn zoontje van bijna 23 mnd krijgt nog altijd babymuesli/of cruesli of andere cereals in de ochtend en brood smiddags!

edit: oh niet goed gelezen, maar ik gaf met 8 mnd Fijne granen pap uit een bordje, ik bouwde de fles af, wilde liever dat hij van een lepel at ...ik deed het omdat hij toen een goed vullend ontbijt "wilde" ...fruit blee fhij altijd goed eten daarna standaard 2 stukd

4. M84

M84 Actief lid

7 dec 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik ga binnenkort maar starten met fijne granenpap 's ochtends, benieuwd of ze het wat vind, want mevrouw (en haar mama ook) is nog wel erg gehecht aan het flesmomentje 's ochtends! ;)

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij gaven tot 2 weken geleden half fles half pap. Dus heb je nog wel een flesmomentje alleen is die eerder afgelopen en geef je daarna nog een kommetje pap...

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Trouwens ik deed ook wel Es' klein flesje melk en de rest met pap uit ern bordje toen hij nog niet echt super goed van een lepel at

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Mijn meiden gaven zelf aan dat ze niet meer genoeg hadden aan alleen melk 's ochtends (door na 1-1,5 uur alweer aan te geven honger te hebben) en toen ben ik begonnen met 's ochtends na de melkvoeding wat brood aan te bieden.

Bij de oudste weet ik niet meer wanneer dat was, bij de jongste is dat vanaf ongeveer 10 maanden.
    Ze eet niet veel 's ochtends, soms een halve boterham, soms maar een paar happen, maar ze heeft het blijkbaar wel nodig :)

Deel Deze Pagina