Onze dochter is al vanaf dat ze ongeveer 1,5 week oud is héél erg aan t krijsen de hele dag.. Toen ze 4 weken was is eruit gekomen dat ze verborgen reflux heeft en hiervoor krijgt ze Zantac. Nu leek de Zantac te helpen maar sinds 2 weken (ze is nu bijna 9 weken) is ze weer continu aan t krijsen en wij worden er eerlijk gezegd helemaal gek van en weten niet meer wat we met haar aan moeten Nu heb ik zelf een lichte koemelkallergie, maar die is zo licht dat het te verwaarlozen is en dus gebruik ik zelf ook gewoon melkproducten. Zelf krijg ik er maagpijn en darmklachten van, maar niet altijd en voor mezelf vind ik de pijn niet opwegen tegen al het lekkers waar melk in zit.. Ik weet immers niet beter dat ik vaak buikpijn heb.. Maargoed, wij zitten, om verschillende redenen, nu te denken dat Yentle ook een KMA heeft. De redenen hiervoor zijn: - vrijwel dagelijks ontzettend veel huilen/krijsen (normaal huilen is het niet meer) en ze is dan ook echt ontroostbaar. - uitslag op haar gezicht, nek, hals, borst en schouders - ze laat ontzettend veel stinkende scheten (verrotte eierscheten zeg maar.. ) - ze niest ontzettend veel en haar neus zit al vanaf dag 1 dicht continu Ze krijgt overigens borstvoeding en soms gaat t dagen hartstikke goed met haar, maar nu gaat t alweer een week hartstikke slecht en als ik zo terugdenk; ik gebruik niet dagelijks melkproducten maar de laatste week weer wel.. Hierdoor is toch een lichtje gaan branden dat ze misschien wel KMA heeft en dat de reflux daar juist een gevolg van is?! We hebben vandaag een pak Nutrilon Pepti gekocht (ik kolf alle voedingen, maar heb niet altijd genoeg dus normaal kreeg ze dan bijgevoed met HA voeding) en ik ga vanaf morgen op een koemelkvrij dieet en zo willen we uitproberen of ze zich dan beter gaat voelen en dan over 4 weken weer zelf melkproducten gebruiken.. Nu is mijn vraag: Zou dit allemaal idd op een KMA kunnen duiden? En zoja, doe ik er dan goed aan om dit zo op eigen houtje te doen of zou ik hiervoor eerst met een KA moeten overleggen? En als het dus blijkt dat ze over 4 weken weer gaat heftig gaat reageren op de melkproducten, moeten we dan via de KA alles verder regelen, of kan de HA ook een verklaring uitschrijven zodat we de voeding vergoed kunnen krijgen? Ik denk namelijk dat ik het zelf niet aan kan om volledig mijn dieet aan te passen voor langere tijd, mocht ze KMA hebben, dus ik zou dan stoppen met de BV... Sorry voor t lange verhaal, hopelijk neemt iemand toch de tijd om het te lezen en antwoord te geven op mn vragen, want wij zitten er allebei echt doorheen op dit moment, weten niet meer wat we met onze dochter aan moeten En nog even een vraagje voor degenen die het ook op deze manier hebben gedaan om erachter te komen: Hoe snel na het gebruik van Pepti en/of een koemelkvrij dieet was er verbetering te zien??
Ik zou het testen wel onder begeleiding van het CB of HA doen. Zij kunnen ook de verklaring voor de verzekering uitschrijven. De klachten kunnen inderdaad wijzen op zijn KMA. En daarbij gezien jij zelf het hebt, is de kans ook groter dat zij het ook ontwikkeld. Wij merkten al direct verschil na de 1e fles pepti voeding.
Wat ik nog was vergeten te melden.. Sinds een dag of 5 worstelt ze ook weer ontzettend met t drinken.. Precies zoals ze in het begin ook deed en ze de 'stempel' refluxkindje kreeg. Als ze begint met drinken drinkt gewoon goed door, maar na 50/60cc gaat ze ontzettend hard gillen, loopt helemaal rood aan en de rest van de fles (ze krijgt ong 150 per keer) gaat er dan héél moeizaam in.. Elke keer maar kleine beetjes en dan huilt ze weer @Antje: Bedankt voor je antwoord! Ik heb voor maandag een afspraak bij de HA staan en ga het verder ook zeker met hem overleggen wat we moeten doen nu. Maar het gaat zó moeizaam weer deze week dat ik niet kan wachten tot maandag om te beginnen met t testen. Ze heeft om 19.00 uur een fles Pepti gehad en ligt nu te slapen.. na de voeding heeft ze nog 1,5 uur heel onrustig gedaan, maar nu gaat t goed.. Ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan! Weet iemand trouwens hoe het zit met koemelkeiwitten in de bv. Als ik nu iets eet/drink met melk(eiwit), hoe lang duurt dat dan voordat dat uit mn lichaam is en ik dus koemelkeiwtivrije bv kan geven?
Die klachten die je vertelt kunnen zeker duiden op een koemelkallergie. Ik ben er destijds, na veel zoek werk, achter gekomen dat een kma de meest vreemde klachten kan geven. Ik zou absoluut een koemelk vrij dieet proberen. Kwaad kan het namelijk niet! Wel zou ik het cb inlichten over het voorgaande, maar uiteindelijk ben jij degene die beslist. Ik zou het overigens wel 4 weken de kans geven (met koemelk vrij dieet), maar dat is ook het standaard advies. Veel succes en sterkte, want het kan af en toe behoorlijk moeilijk en zwaar zijn. Liefs, mama van Milan
Mijn ervaring is dat mijn huisarts wat dit soort gevallen betreft, mij doorverwijst naar het CB. Maar dat terzijde Het zou natuurlijk goed kunnen dat ze last heeft van KMA. Al helemaal omdat jij dit ook hebt. Het kan geen kwaad om die andere voeding te gaan proberen in combinatie met het dieet. Mijn CB was hier althans redelijk makkelijk in. Hopelijk gaat het snel beter met je meisje. Wat een knapperd is ze trouwens
Kma en reflux staan niet automatisch in verband met elkaar. Het een kan voorkomen zonder het ander, hoor. En wat die kma betreft: uitproberen is het devies (aldus mijn kinderarts).
Ik zou wel al beginnen met het achterwege laten van koemelk en het provoceren na 4 weken onder begeleiding doen. Wij hebben van het CB een folder gekregen hoe precies de test te doen. Heb er eens even in gekeken bij BV, maar het is niet alleen melkproducten wat je achterwege moet laten. Maar ook ei en alles waar ei in verwerkt is, soja en sojaproducten (bv ketjap) en alle kaassoorten. Frustrerend is dat hè, als je niet meer weet wat je moet. Je voelt je dan ook zo machteloos. Ik hoop dat je meisje zich snel beter voelt. En laat je vooral niet afschepen bij de huisarts. Hier werden we niet serieus genomen.
Hoi, hier ook een meisje met KMA en omdat ik BV geef dus ook zelf op dieet. Het duurt een week of 4 voor alle sporen van eiwitten uit je systeem (en dus ook uit de BV) zijn, maar hier merkten we na een kleine 2 weken geheel koemelk, ei, soja, noten en vis-vrij echt al verbetering! Ik heb bij het CB aangeklopt en die hebben me een doorverwijzing naar een dietist gegeven. Nu dus een paar weken helemaal op dieet en dan straks provoceren (beginnend bij dat ik zelf weer aan de soja begin). Ondertussen wel weer langzaam ook groente en fruit herintroduceren, maar da's bij jullie nog niet van toepassing. Als je dit met je CB samen doet, kun je van hen ook een recept krijgen, waarmee je de voeding vergoed kunt krijgen. Dat krijg je wel pas als na provocatie blijkt dat het idd KMA is, maar de arts zei mij de bonnen gewoon te bewaren (wij hebben dan een doos pepti gehaald voor achter de hand), want dan kan ik die straks alsnog vergoed krijgen. Succes, het klinkt iig wel heel herkenbaar, de symptomen die je beschrijft!
Bedankt voor de antwoorden We konden gisteravond uiteindelijk om 1.00 uur pas slapen, toen was ze namelijk pas rustig.. (ze heeft gisteren van 7.30 uur 's ochtends tot 1.00 uur 's nachts gehuild en alleen 's middags even 2 uurtjes geslapen) Sinds gisteravond krijgt ze nu de Pepti voeding en ze lijkt al een stuk rustiger! Ook drinkt ze weer een stuk rustiger, geen gehuil meer tijdens het drinken.. Het lijkt er dus op dat het helpt, maar ik durf echt nog helemaal niks echt hardop te zeggen. Vanaf vandaag eet en drink ik niks meer met koemelkeiwitten (ik let nu dus ook héél goed op alle verpakkingen) en dan wil ik vanaf morgen weer bv geven. Alles wat ik nu kolf gaat de vriezer in voor t geval ze géén kma heeft, dan kan ze t later weer krijgen. Maandag heb ik een afspraak bij de huisarts staan en ik wil met hem alles doorspreken hoe en wat nu verder en t liefst wil ik een verwijzig voor een diëtist zodat ik precies te weten krijg wat ik wel en niet mag eten. Overigens heb ik voor mezelf besloten dat, mocht ik mezelf ook beter gaan voelen door een koemelkvrij dieet (aangezien ik zelf ook lichte kma heb) ik ermee doorga en dus ook met de bv dan.. Mocht ik er zelf niks van merken dan denk ik niet dat t voor mij haalbaar is om dan nog bv te blijven geven, mocht ze dus kma hebben.. Het heeft me al ontzettend veel moeite gekost om bv te geven (Ik heb gerelacteerd, 2 weken na de bevalling pas begonnen) en t kost me al veel moeite doordat ik fulltime kolf en als ik dan ook nog een speciaal dieet moet volgen ben ik bang dat ik er echt aan onderdoor ga.. Maargoed, ik hoop echt dat we dmv het elemineren nu al duidelijkheid krijgen en dat we ons meisje gauw kunnen helpen. Als het wat anders blijkt te zijn moeten we daar weer naar op zoek en dan ben je zo weer een tijd verder.. Overigens gaan we toch even met Yentle naar een Bioresonantietherapeut, misschien dat die ons nog verder kan helpen
Hebben wij ook gedaan, de bioresonantie, erg handig om maar meteen duidelijkheid te hebben. Ik ben hier door de dietist dus op een dieet gezet zonder zuivel (alle dierlijke zuivel dan), kippe-ei, soja, vis en noten. Bij het voedingscentrum kun je een lijst bestellen met producten die je dan nog wel mag hebben, (je kruist dan de voedingsmiddelen aan die je niet mag hebben en zij draaien dan een lijst uit met wat je dan nog wel mag ). Succes! Overigens: ik voel me zelf eigenlijk ook fitter nu ik op dieet ben... loop dus er over te denken om zelf ook maar eens een allergietest te doen bij de bioresonantietherapeut.