Is het mis?

Discussion in 'Zwanger worden' started by chantal29, May 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Afgelopen week lekker met vakantie geweest. Op vakantie was ik overtijd en heb een posi test in handen gehad. Dus jullie kunnen je wel voorstellen hoe blij we waren. Gerekend vanaf mijn meest regelmatig voorkomende cyclus van 28 dagen zou ik nu 5 dagen over tijd zijn.
    Alles ging goed totdat ik na de vlucht thuis naar het toilet ging en helder bloed verloor. Ik was behoorlijk in paniek en beiden waren we behoorlijk aangedaan. Na al deze tijd toch nog zwanger en dan dit.
    Nu net nog gecheckt en het bloed is als sneeuw voor de zon verdwenen. Is het toch mis of heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee en waar het uiteindelijk toch goed is gegaan? Wat zou het anders kunnen zijn?

2. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Hey Meis,

Ten eerste gefeliciteerd met je positieve test!

Als het nu niet meer bloed, dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Bij 50% van de bloedingen tijdens de zwangerschap heeft het niets te betekenen.

Heb je ook buikpijn en stolsels verloren? Want dat is namelijk wel een slecht teken. Maar als dat niet het geval is, is er nog niks aan de hand.

Sterkte en knuffel

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Ik heb geen stolsels maar had wel buikpijn, waarbij ik wel moet zeggen dat mijn darmen al de hele week van streek zijn dus ik kan de buikpijn vaak niet plaatsen

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Misschien is het een late innesteling, dat kan wel een gepaart gaan met bloedverlies. Hoop voor je dat er niets aan de hand is.

Succes en groetjes

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Ik hoop dat je gelijk hebt natuurlijk. Ik hou jullie op de hoogte

6. Gefeliciteerd :D
    hoop voor je dat t goed is!
    zolang je geen stolsels verliest valt t denk ik mee..
    alleen een late innesteling kan niet volgens mij want als t nog niet ingenesteld is kan je nooit positief testen.. en aangezien dat bloed en buikpijn na je posi test was lijkt me dat stug..
    duim voor je dat er nix aan de hand is!

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hey :)

Wat de anderen ook al zeggen, in veel gevallen hoeft bloedverlies niks te betekenen.
    Maar (en ik wil je echt niet bang maken) het kán wel :(
    Als je meer zekerheid wilt is het misschien slim om een nieuwe test te doen? Als die test donkerder is dan de vorige kan je er in principe wel vanuit gaan dat er niks aan de hand is. Is die lichter of negatief, dan zou ik toch even langs de huisartsenpost gaan..
    En als je je niet gerust erbij voelt, ook even langs gaan.

Ik hoop dat alles goed is en dat je gauw meer zekerheid hebt!

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Ik heb zojuist een clear blue digital test gedaan en het woord ZWANGER verscheen echt super snel op het display. Kan ik ook nog positief testen als het mis is gegaan?
    Overigens heb ik helemaal geen bloed meer....

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Hoeveel bloed ben je verloren?
    Echt maar een klein beetje bij afvegen?
    Dat kan volgens mij niet heel veel kwaad.
    Wanneer het misgaat verlies je echt veel bloed in korte tijd en zitten er vaak ook (grote) stolsels bij (ligt eraan hoelang je zwanger was)

Maar als je het niet vertrouwd, dan kan je beter even de huisartsenpost bellen. Zij kunnen je dan precies vertellen wat je moet doen of dat er niks aan de hand is.

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Het waren mss net twee druppeltjes helder bloed meer niet. En daarna niks meer. Ik ben net een dikke vier weken zwanger maar ik heb niks van stolsels gehad. Ik ga morgen de huisarts even bellen mss dat die me wat gerust kan stellen.

11. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hai chantal, ik hoop voor je dat het goed is! maar je hebt in ieder geval weer positief getest! en het schijnt vaker voor te komen.

12. yaak

yaak Lid

May 21, 2008
    24
    0
    0
    Een bloeding is tijdens de zwangerschap niet meteen iets om je zorgen om te maken. Had bij me eerste zwangerschap ook een bloeding (zoontje is nu bijna 3). Volgens de verloskundige gebeurd dat vaker bijv als je iets tilt of gemeenschap hebt gehad.

Dus gefeliciteerd met je zwangerschap, en maak je niet te druk. :D

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    2 druppels is niet zo veel...dat gebeurd wel vaker omdat alles meer doorbloed is daar beneden.

Maar je zegt ook buikpijn te hebben gehad...bij een miskraam schijn je erge pijn te hebben in je buik...ik denk dat je dat dat wel gevoeld moet hebben als je een miskraam hebt gehad

Ik hoop dat alles goed is meid!

Groetjes Debby

14. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    @yaak, dan hoop ik dat het bij ons ook verder niks is geweest en dat heel snel van de zwangerschap kunnen gaan genieten

@Ddebbyy, ik heb lichte ongesteldheidskrampen gehad maar niet heel erg en het is ook vrij snel opgehouden.

Dus ik duim dat het gewoon goed gaat. Wat zijn we toch lekker onzeker over ons lichaam haha....

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Chantal, aangezien je heel weinig bloed verloren hebt denk ik dat het een beetje bloed geweest is van de innesteling nog.
    Ook je test is nog positief, dus dat zou in principe goed moeten zijn :)

Ik heb zelf 2 vmk's gehad en allebei de keren had ik vóórdat ik bloed ging verliezen al een negatieve test. Vandaar dat ik je aanraadde om nog een test te doen :)

Als je nog steeds onzeker bent erover, dan zou ik gewoon even langs de huisarts gaan.

Ik ben toen de eerste keer ook naar de huisarts geweest, kreeg een inwendig onderzoek en daaruit bleek dat mn baarmoedermond al een stukje open stond, wat geen goed teken is..
    Dus als je het echt zeker wilt weten is dat misschien een optie?

Ik denk in ieder geval dat het goed zit en met mij nog meerderen :-D

Bij deze: GEFELICIFLAPSTAART! (had ik nog niet gedaan :p)

16. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Mijn test gaf een positieve uitslag nog voordat ik met mijn ogen geknipperd had, nou ja is mss wat overdreven maar wel heel snel. Ik heb de drie minuten niet af hoeven wachten en toen ik de tesstick uit dat digitale apparaat haalde had ik twee vette blauwe strepen.
    Ik ga morgen direct de huisarts bellen in ieder geval bedankt voor je reactie.
    Bedankt, ik hoop dat ik het snel los kan laten en onbezorgd kan gaan genieten.

17. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Zojuist getelefoneerd met de verloskundige die ons geholpen heeft het traject in het ziekenhuis in werking te stellen en volgens haar hoefde ik me niet zo'n zorgen te maken. Zij dacht dat het een tussentijdse bloeding is geweest, woensdagmorgen mogen we bij haar al terecht. Dus het wordt tijd om mijn banner aan te gaan passen :)

Share This Page