Hallo, Mijn zoontje is nu 11 dagen oud en drinkt sinds gisteren erg onrustig uit de borst. Hij kreunt, trekt aan mijn tepel en laat snel los. Ik leg hem nu tussendoor over mijn schouder en laat hem boeren, maar of dit echt helpt?? Na de voeding moet ik hem een tijdje rechtop houden, anders gaat hij spugen. Maar als ik hem daarna in zijn bedje leg, begint hij ook heel hard te kreunen. Hij lijkt niet tevreden en happy... Wat kan er aan de hand zijn? Spruw is het volgens mij niet; ik heb nergens last van en ik zie geen witte aanslag in zijn mondje. Alvast bedankt voor het meedenken!
Yara heeft dit ook een tijdje gehad. Ze (KA) dachten dat het aan de Reflux lag wat dr niet zo lekker zou zitten.
Dat doet mijn zoontje ook af en toe een paar daagjes en dan is het weer over. Geen idee waarom eigenlijk.
11 dagen is hij zeg je? Dan zeg ik: regeldag(en)! Hier ook rond die tijd en t duurde wel een dag of 4-5. Gek werd ik ervan! Zelfs al wist ik dat het regeldagen waren en weet ik dat vrouwen dan denken dat ze niet genoeg melk hebben, ik kreeg die gedachte dus ook. Dacht serieus dat ik niet genoeg melk meer had (terwijl ik een paar dagen ervoor nog te veel had ). Maar het waren echt regeldagen hier. Nu heb ik het weer gehad afgelopen week, maar nu lag het niet aan regeldagen oid. Mn meisje en ik hadden beiden spruw.. (gebruik gentiaan violet nu voor de 4e dag en t is al zo goed als over! ) Maar dit uitte zich in eerste instantie in loslaten, trekken, huilen, niet meer terug aan de borst willen, etc, maar dan terwijl mn borsten nog meer dan vol zaten; dus regelen was het zeker niet. Ook merkte ik ineens dat mn tepels erg jeukten, brandden en rood waren en mn meisje had dus idd ook witte aanslag zag ik later. Iig, als ik t zo lees denk ik echt aan regeldagen; geef eraan toe (hoe moeilijk t op momenten ook kan zijn) dan ben je er snel weer doorheen en is je productie weer mooi aangepast aan de behoefte van je kindje
Naast een regeldag zou het ook kunnen zijn dat je misschien een te sterk toeschietreflex hebt? Mijn zoontje deed ook zo, het leek wel een leeuw Als je het toeschietreflex voelt, even je kindje van de borst halen en de melk weg laten stromen. Daarna weer aanleggen.
Daar dacht ik dus ook als eerste aan. Was hier ook het geval met ook als gevolg, spugen omdat hij ineens hele sloten melk naar binnen kreeg en het niet goed weg kon werken.
Ja, inderdaad! En dan zit z'n buikje al vol met de voorste melk, die waterig is en veel suiker bevat, en daar krijgt ie dan weer krampjes van..!
Het kan goed een combinatie zijn van regeldagen en een sterke tsr. Regeldagen maken je vaak heel erg onzeker. Ik voed nu de derde (oudste twee ieder 16 maanden) en ook ik heb weer een vlagen van onzekerheid gekregen dit keer. Iedere keer als m'n zoontje gaat regelen en m'n productie verandert. Ik weet gelukkig door de ervaring die ik al heb dat het overgaat zolang je vertrouwt op je instinct. Dus als je denkt dat de kleine gilt omdat hij honger heeft gewoon voeden. Teveel kan niet! Ons derde mannetje kon de eerste 6 weken maar met moeite de hoeveelheid melk wegwerken die hij kreeg. Ik hoorde soms z'n maag gewoon draaien van een boer die dwarszat. Met als gevolg een spuugpartij. Nu hij nagenoeg 3 maanden is werkt de maagklep een stuk beter en kan de hoeveelheid en kracht van de straal beter hebben. Heel veel sterkte de komende dagen!