Zo enorm last van hormonen!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MoederK, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

    MoederK Fanatiek lid

    19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hallo,

    ben nu ruim 28 wk zwanger vaan de 2e en heb deze zwangerschap zo enorm veel last van mijn hormonen, is echt niet leuk meer.
    Had ik bij de eerste ook wel maar niet zo extreem.

    Ik ben thuis echt niet meer te genieten en huil echt om álles!

    Paar voorbeelden:
    Als mijn man na het werk belt dat hij eerst nog ergens heen gaat voor hij thuis komt----> huilen!
    Man was boterhammen vergeten en geld en vroeg of ik eten naar zijn werk kon brengen. Boterhammen gesmeerd. Op dat moment belt hij dat hij al wat heeft geregeld dus niet meer nodig----> huilen!
    Man speelt met dochtertje en prikt een ballon kapot. Ik schrik----> huilen
    Man geeft kritiek----->boos en huilen

    En zo kan ik nog zóóóóveel voorbeelden opnoemen die nergens op slaan als je ze nuchter bekijkt.

    Het huilen is niet het grootste probleem maar mijn slechte humeur wel. Helaas moet mijn man dat allemaal incasseren.
    Voelt nu ook niet eens fijn als hij me een kusje geeft of knuffelt terwijl ik normaal (en hij ook) een enorme knuffelkont ben etc... Geen idee wat het is

    Voel me gewoon echt down de hele tijd en ben niet meer echt aan het genieten.

    Komt ook nog bij dat ik erge rug- en bekkenklachten heb en dus al een tijdje in de ziektewet zit.

    Verloskundige gaf een tijd terug al aan dat het ook kan wijzen op een tekort aan b12. Bleek na het prikken ook laag te zijn maar nog net niet té laag. Vandaag weer briefje meegekregen om b12 te laten prikken.

    Herkennen anderen dit?
     
  2. MissSol

    MissSol Bekend lid

    20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    hoi,
    Hier nog een zwangere (van de eerste) en ook 28 weken. Er was ergens anders ook een topic van meer meiden die last hebben van de hormonen.Zie hier http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/347003-hormoontjes-28-weken-ben-helemaal-zat.html
    Ik zit zelf ook in de ziektewet, voel me constant moe, slap, hoofdpijn en last van flauwtes. Ik ben het zwanger zijn ook echt zat, kan weinig doen door bekkenpijn en alles wat ik doe is teveel. Normaal zit ik vol me energie en ben ik echt de hele dag in de weer, nu heb ik dagen dat ik alleen maar lig en me daardoor nog schuldig voel ook en ook niet kan genieten.
    De kleine lijkt er gelukkig niet onder te lijden, bloeddruk, bloedonderzoeken en alles is goed. Vandaag heeft de vk nog me ijzer gemeten en die was wel laag maar nog wel binnen de grenzen.
    Pff en andere maar zeggen hoe geweldig het is om zwanger te zijn, nou ik merk er nog maar weinig van. De eerste periode was ik alleen maar misselijk en spugen en daarna ging het al snel over in dit. Van mij mag de hele zwangerschap overgeslagen worden hoor!
     
  3. MoederK

    MoederK Fanatiek lid

    19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    thanks voor je reactie en voor de link!

    Jij ook sterkte ermee!
     

Deel Deze Pagina