narcose tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnebeertje, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik ga zo snel mogelijk geopereerd worden aan mijn galblaas.
    Zijn er grote risico's aan een narcose voor de baby?

heeft er iemand hier een narcose gehad tijdens de zwangerschap?

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Dit doen ze toch onder plaatselijke verdoving,of niet??

3. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb geen idee, het zou een kijkoperatie worden, met 3 gaatjes.
    ben nog nooit geopereerd, vind het zooooooo spannend!
    meer ben dus wel een beetje 'bang' of het gevolgen heeft voor de baby

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben net na me bevalling geopereerd aan me galblaas(kreeg er wel al last van toen ik 13 weken zwanger was man wat een pijn heb ik gehad tijdens me zwangerschap) ze doen het onder algehele narcose. De operatie valt opzich wel mee als alles goed gaat mag je een dag daarna naar huis je moet wel een tijd rustig aan doen. verder heb ik dus geen operatie gehad in me zwangerschap daar kan ik je niets over vertellen.
    Ik zou het vragen aan de chirurg en verloskundige die kunnen je vast meer vertellen

5. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    In de eerste 12 weken doen ze het liever niet, maar daarna is het vaak geen probleem hoor! Bovendien krijg je eerst nog een gesprek met een anesthesist en die weet daar alles van!

6. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik hoop dan vrijdag meer te horen, dan kan ik beslissen om het wel/niet te doen
    ninja, had jij veel aanvallen tijdens je zwangerschap? en hoe ging dat toen je buik groot werd? werd het toen erger?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik hoor het wel eens vaker. Dan wel na week 12 inderdaad. En dan waarschijnlijk ook heel snel, want als je veel verder bent, kunnen ze er niet goed meer bij, of is er meer risico voor je buikspieren.

Want er is altijd een klein risico bij een narcose. Dus als je eenmalig een aanval hebt gehad, zullen ze het misschien laten. Heb je vaker aanvallen en doet je alvleesklier mee, dan moet het gewoon.

(Ik heb zelf mijn galblaas eind 2009 later verwijderen ivm stenen. Toen was ik alleen niet zwanger)

8. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Ik ben toen ik 31 weken zwanger was onder narcose geweest ivm een acute blindedarmontsteking. Was heel angstig omdat de arts niet zeker wist of hij de baarmoeder ging raken als hij ging snijden. Er stonden dus ook couveuses en alles klaar :$. Gelukkig is het allemaal heel goed gegaan en is mijn dochter lekker blijven zitten tot 39 weken:). Van de narcose heeft ze niet erg veel last gehad. Ze was een aantal dagen wat rustiger in m'n buik maar voor de rest, niks aan de hand
    Veel succes!

Groetjes

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik had veel aanvallen in het begin toen een echo gehad maar geen steen op te zien. Ze zeiden komt door het maagzuur bla bla enz maar ik wist wel dat het galstenen waren die pijn was echt niet te harden. Toen was het effe wat rustiger maar op het einde had ik wel weer veel last. Bij de 37 weken dacht ik zelfs weeen te hebben maar dat waren galaanvallen.
    Maar pas na me bevalling was het heel erg. Ik had aanvallen van 14/23 en zo 3 x per week. Toen werd ik met spoed opgenomen en heb 10 dagen op de kraamafdeling gelegen. 1 week daarna werd ik geopereerd. Ik ben toch blij dat het pas allemaal na de bevalling gedaan is. Ze zeiden in het begin tegen mij dat ze het alleen doen als het spoed is dus als je galblaas gaat ontsteken enz maar anders laten ze je liever doorlopen tot na de bevalling.

Deel Deze Pagina