Make up

Discussie in 'De lounge' gestart door Sophie221, 28 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    dag dames,

Ik heb vandaag een make up workshop gevolgd. Ontzettend leuk en een mooi resultaat! Normaal doe ik zelf mascara en evt Lipgloss. Verder niets. Maar na vandaag heb ik zin om daar wat meer werk aan te besteden. Ik ga voor een naturel beauty dag make up.
    De nummers van kleuren van foundation, concealer en oogschaduw heb ik genoteerd (hier ben ik zelf niet zo handig mee).

Nu weet ik de volgorde nog ongeveer: reinigen, dagcreme, groen potlood voor roodheid, concealer, foundation, poeder, highlighten, oogschaduw, mascara, lippenstift.

Maar het ging behoorlijk snel en ik ben even benieuwd of jullie tips hebben. Hoe brengen jullie make up aan? Wat gebruik je qua product en borstels/penseel/schuimpje? Tips en tricks?

Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open :D

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Breng alles met mate aan, liever te weinig dan te veel (je kan het altijd extra aanzetten, verwijderen wordt iets lastiger zonder alles eraf te moeten halen).

Voor foundation de beautyblender, oogt natuurlijker. Poeder met een grote kwast alleen op de plekken aanbrengen waar het echt nodig is. Blush/bronzer met een fluffy kwast dun aanbrengen en vooral ook op de juiste plek (dus niet je wangen naar binnen zuigen en in de holtes die dan ontstaan) ;)

Volgorde:
    - reinigen
    - dagcrème
    - primer (als je je make up de hele dag wilt behouden)
    - foundation
    - concealer
    - poeder (als je volgende producten ook op poederbasis zijn, anders eerst die producten en daarna poeder)
    - bronzer, blush, highlight (in die volgorde, afhankelijk van wat je gebruikt)
    - oogschaduw
    - mascara
    - lippen
    - setting spray

En het belangrijkste, gebruik een vloeibaar product alleen op een vloeibaar product. En anders eerst een dun laagje poeder. Anders krijg je namelijk vlekken :)

Veel plezier in ieder geval met alles ontdekken! :D

Sophie221 vindt dit leuk.
  3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Véél oefenen! :D

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    En vooral plezier hebben in het uitproberen van verschillende dingen :)

Zelf gebruik ik geen foundation o.i.d. - ik heb veel sproeten en het ziet er al snel uit alsof ik ziek ben als deze weggewerkt worden - maar wel oogschaduw, oogpotlood, mascara, wenkbrauwpoeder en evt. blush. Niet dagelijks, maar gewoon wanneer ik er zin in heb.
    Ik gebruik altijd minimaal 2 kleuren oogschaduw - een lichte en donkere tint - en laat deze in elkaar overlopen; ongeveer 1/3 lichte kleur in de binnenste ooghoeken en de rest blenden naar de donkere tint (ongeveer 2/3 dus). Dit vind ik zelf altijd het mooiste resultaat geven :)
    Verder hou ik mij altijd aan de "regel" om of mijn ogen op te laten vallen of mijn lippen, maar niet allebei.
    Wanneer ik dus een opvallende of donkere kleur oogschaduw draag hou ik mijn lippen neutraal.
    Wil ik eens een opvallende kleur lippenstift dragen, dan hou ik mijn ogen rustig met alleen mascara, beetje oogpotlood en eventueel wat eyeliner :)
    (Uiteraard kan je altijd beiden laten opvallen met een felle of donkere kleur, maar ik vind het erg lastig om dit zodanig te combineren dat het ook mooi staat ;))

Veel plezier in ieder geval!

DQueen, Sophie221 en RachelleNM vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik heb van mezelf een mooie gave huid (zal wel erfelijk zijn - mijn oma had op haar 89e nog geen 1 rimpel) dus gebruik nooit foundation/poeder oid.

Wel dagelijks kohl, mascara en lipgloss of gekleurde lipbalsem. En af en toe wat uitgebreider, maar dat is niet dagelijks en nogal afhankelijk van of ik die dag daar zin in heb.

6. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Poeder , bronzer , oogschaduw ( wit glitter achtig zodat me ogen wat groter lijken ) soms eyeliner en daarna mascara

7. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik heb verschillende buien;
    Sommige dagen geen greintje make up alleen een dagcreme, ben laatste tijd zo moe dat ik er geen energie voor heb.

Voel ik wat energie dan pak ik uit. Concealer, foundation, poeder, highlighter, blush, mascara, kleurtje op Mn lippen en als ik zin heb dan eyeliner.
    Oogschaduw neem ik me vaak voor maar laat ik altijd weer liggen omdat het me teveel tijd kost maar staat wel mooier.

DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina