kraam uitzet

Discussion in 'Zwangerschap' started by blijven hopen, Jun 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

Mar 2, 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo

ik vroeg me af welke lijst je het beste aan kunt houden voor de baby uitzet. elke site zegt weer dat je andere dingen of meer dingen nodig hebt als de ander. hoe weet je nu welke het beste is en wat je precies nodig bent.

gr

2. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Ik gebruik die van de prenatal.. Onderstaande schrap ik van de lijst!

- Badthermometer (voel ik gewoon met mijn elleboog)
    - luieremmer (we gooien de luiers direct in de container)
    - Flanellen luier ( gebruik alleen de hydrofiele luier)
    - Magnetron sterilisator ( kook het uit in een pan)
    - Flesverwarmer (verwarm het in de magnetron)
    - Voedings bh, voedingst shirt, borstkolf..

En voor de rest kom je er wel achter wat je nog nodig hebt door in de baby winkels rond te struinen ... :) Succes :)

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    de badthermometer vond ik in het begin wel handig :) de rest ook geschrapt inderdaad, en hydrofielluiers kun je echt nooit genoeg van hebben haha

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik vond uitkoken in een pan een ramp! Had een sterilisator voor in de magnetron, ideaal! Haha...

Je moet vooral kijken naar hoe je de dingen normaal doet en wat je fijn vindt. Loop dat lijstjes anders eens na en kijk wat ze gemeenschappelijk hebben. En als je bepaalde dingen niet in huis hebt, en je hebt ze wel nodig heb je ze zo in huis hoor. Bovendien zul je de essentiële dingen (slaapplek, kleren, vervoer) niet zo snel missen.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Op de site van de kraamzorg staat ook vaak een uitzetlijst of je krijgt er een. Die houd ik gewoon aan. Wel koop ik wat extra kleertjes, vind 2 mutsjes en 3 setjes wel erg weinig (maar ze gaan met kleertjes ook uit van het minimale denk ik).

6. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een app van zwanger&zo, daar zit ook een uitzetlijst bij en een lijst wat er in de ziekenhuistas moet... erg handig! Uiteraard kan je zelf bepalen wat je wel en niet koopt ;)

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Die lijsten zijn inderdaad ook erg persoonlijk. Ik heb bijvoorbeeld nooit hydrofiele doeken gebruikt terwijl anderen niet zonder kunnen.
    Als je een bepaald budget wil aanhouden, ga dan uit van het minimale en koop de rest op het moment dat je denkt dat je het nodig hebt. Je kan mss wel al even kijken in welke winkels je bepaalde dingen kan kopen zodat je eventueel je man erop uit kan sturen als het kleintje er is.

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Sommige dingen gebruik je niet eens..

bijv de kruikzakken, die gebruikt de kraam niet, die wikkelt ze in hydrofielen (waar je der inderdaad geen genoeg van kunt hebben)

9. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik heb die van de hema aangehouden. Staan alleen basics op.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Die van ons gebruikte de kruikzakken wel. Dus ook dat is weer verschillend.
    En hydrofiele luiers gebruik ik nu nog steeds bij het afdrogen.
    Ik zou niet al te veel kleertjes in het allerkleinste maatje kopen. Stel dat de baby wat groter is, kan ie het misschien niet eens aan.
    Flesverwarmer gebruik ik wel (gekolfde bv mag niet in de magnetron), maar kan ook later. Evenals kolf, voedingsbh, voedingsshirts.

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Tja lastig. Ik heb allerlei uitzetlijsten naast elkaar gelegd, samengevoegd en erin lopen strepen en daar een eigen lijst uit gehaald. Van sommige dingen was ik meteen zeker dat ik die niet ging aanschaffen, van sommige dingen wist ik niet waarom ik dat nodig zou hebben. Lange leve het internet/dit forum.
    En als de kraamzorg vind dat je iets moet aanschaffen kan dat altijd nog natuurlijk :)

12. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    In het subtopic "babyuitzet" staat een uitzetlijst vastgezet. Misschien daar even kijken!

13. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

Mar 2, 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle tips!

weet iemand ook of de gaaskompressen het zelfde zijn als de wondkompressen of is dit iets anders?

Share This Page