Geruststelling voor dames met bloedverlies tijdens zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama in maak, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama in maak

12 feb 2009
    8
    2
    0
    Hoi (aanstaande) Mama's in maak ;) ,

Nu ik alle verhalen lees op internet over bloedverlies tijdens de zwangerschap wil ik graag hier ook mijn verhaal kwijt. Misschien helpt het als een beetje geruststelling voor alle (aanstaande) mama's en papa's in maak!

Ook ik verloor met 6 wk 's ochtends helderrood bloed tijdens het plassen. Volop in paniek heb ik ook de vk gebeld, maar ook zij gaf aan dat het door de verandering van baarmoeder of aanhechting van de placenta kan zijn oftewel innestelingsbloed (omdat ze geen concreet antwoord kunnen geven noemen ze maar voor het gemak innestelingsbloed!). Als ik meer bloedverlies of buikkrampen kreeg mocht ik weer bellen.

Honderd keer naar de toilet geweest, en iedere keer bij het afvegen alleen wat helderroodbloed. Dit hield wel een paar uur aan. Ik had voor het gemak een maandverband in gedaan voor het geval dat... Ik was al twee weken lang super misselijk en na dit bloedverlies helemaal niet meer :) . Nog wel enorm pijnlijke borsten.

De volgende dag was het (dacht ik) over. Maar nee helaas.. 's avonds om half 7 kreeg ik weer een bloeding beginnend met helderrood bloed tot tegen 11 uur donkerbruinbloed. Geen vk gebeld omdat ook dit alleen bij het afvegen was, en er zat niks in het maandverband. Die avond heb ik mij zo gek laten maken door alle verhalen op internet, dat ik alle symptomen van een mk voelde (dacht ik, ik kreeg ineens buikkramp, geen pijnlijke borsten meer).

Dag 3 helaas nu hield het ook nog niet op. Op het werk verloor ik weer wat bloed, wederom alleen bij het afvegen wel helderrood met hier en daar een stolsel (ook dit wil niks zeggen als er bloed met een stolsel mee komt omdat het ook gewoon normale witte afscheiding kan zijn maar door het bloed rood is gekleurd). Dit hield ook weer enkele uren aan maar geen krampen. 's avonds tegen mij man verteld en besluit genomen als het morgen nog weer bloed komt dat wij naar de ehbo zouden gaan (huisartsenpost doen ze toch niks omdat het zo vroeg is [-( en heel gemeen van mij maar ik weet dat ze je bij de ehbo niet mogen weg sturen :-$ )

Dag 4 ik zit 's ochtends op het toilet geen bloed verlies :D . Ik hoest en keer en ik wil onder de douche stappen en ik zie op de vloertegels flinke helderrood bloed liggen :x . Onder de douche gestapt en met de douche kop wel tig keer van onderen schoon zitten spuiten om te kijken of er meer bloed verlies was. Dit niet het geval. Stap uit de douche drooog me af en pak een toiletpapiertje en veeg me van onderen af en ja hoor helderrood bloed verlies. Nou ben ik het beu, na het werk ga ik naar de ehbo.

Nog twijfels (omdat het zondag was) om naar de ehbo toe te gaan. Ik besluit hier aan schijt te hebben (uiteindelijk betaal ik hier ook ziekefond voor!) en stap bij de ehbo binnen. Ik mocht door naar de afdeling verslokunde. In eerste instantie een chago verpleegkundige dat ik op zondag beter naar de huisartsenpost had kunnen gaan en dat ik hier de volgende keer maar in mijn oren moest knopen. De dame in kwestie (ik was op van de zenuwen, ik ging al van het ergste uit) uitgelegd dat ze die opmerking ergens kon steken waar de zon nooit schijnt en verteld dat ik hier ook verdorrie ziekefonds voor betaal. Ik heb hier wel voor moeten boeten ik heb hier een 1 uur moeten wachten (omdat de dame in kwestie alle andere spoedgevallen voor heeft gelaten :evil: ). Maar goed de assistente van de gyn, kwam er aan en ik mocht mee naar de echoapperaat. Omdat het zo pril is, was de kans dat ze nog niks zag, terwijl je wel zwanger bent. Nou goed dat nam ik maar op de koop toe. Het werd een inwendige echo. (zij was trouwens heel begrip vol! Omdat ik graag wou weten waar ik aan toe was en dat ik me erg zat op te vreten of het er nog zat of niet meer)

En het resultaat ik zag een :baby: en het hartje klopte al! Ook was ik 8 dagen verder dan ik zelf dacht! Zij gaf natuurlijk wel aan dat dit geen geranties bied! Maar dat maakt niet uit ik ben in de wolken!

Nou dames ook ik heb 4 helse dagen meegemaakt. Maar uiteindelijke is het goed gekomen. De misselijkheid is niet meer terug gekomen. En de dagen na de echo heb ik ook geen bloedverlies meer gehad. Maar ik weet nu dat als het wel gebeurt, dat ik hier geen zorgen om hoef te maken omdat het kan gebeuren en dit bij mij hoort. Ik hoop dat ik iemand een beetje heb gerust kunnen stellen, en ik zeg niet dat het wel een mk kan zijn maar laat de moed niet zakken :) en ga uit van het goede!

Mikkie0611 en michelle26 vinden dit leuk.
  2. shenoby

shenoby Niet meer actief

fijn dat het goed was.
    ik heb bijna het zelfde verhaal.
    alleen heeft mijn bloedverlies bijna 2 weken geduurd.
    ook helderrood en VEEL!
    maar wij zijn er bijna..
    nog even en ik kan mijn beebje eindelijk in mijn armen houden

Mikkie0611 vindt dit leuk.
  3. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hier ook bijna het zelfde
    week 6,7,8 ook heel veel helder rood bloed verloren
    en ook niks aan de hand dus ja het hoeft niet altijd wat te zijn
    maar ja ik blijft toch twijfelen tot ik de 14 weken echo heb gehad dan kan ik pas rustig slapen :)

4. Moessie80

Moessie80 Lid

1 mrt 2009
    16
    0
    0
    He meiden,

Ik ben ook in afwachting of ik nu wel of niet zwanger ben...

gesptopt met pil en 2x gemenstrueer na 28 dagen cyclus, heb op 17 februari positief getest en was maandag 23 feb 5 weken zwanger.... kreeg maandag avond om 17.30u lichte krampen die in de loop van de tijd heftiger werden, rond 19.30u begon ik met bloeden (llicht) ik raakte in paniek en belde de huisartsenpost, konden niks doen moest gewoon afwachten, later belde ze me terug of ik toch maar even wilde komen? wij daar naartoe snapte hh niet wat ik kwam doen, ze konden niks voorme betekenen maar toch dacht hij aan een mk. ik over de zeik naar huis, en bloede nog steeds (lees: alleen bij afvegen) ook om de minuut naar de wc, slecht geslapen niet gaan werken en vk gebeld, ze stelde me gerust dat het van alles kon zijn als het erger werdt moest ik bellen en als het eruit kwam moest ik het opvangen , maar ja wat verwcht je te zien? ik had alleen nog wel stolsels en bruin bloed, anders moest ik maandag bellen en dan gaat ze ervoor zorgen dat ik zsm terecht kan voor echo..
    donderdag werdt het bloeden weer minder en donderdag avond zette het weer op. iedere keer alleen nog maar bruine vieze slierten gehad bah en sinds zaterdag helemaal niks meer en ook voelde ik me weer helemaal fit, ik kon mezelf erbij neerleggen als het nu weg was... maar blijf toch het idee houden en vooral als ik alle verhalen lees dat ik geen mk hen gehad, maar durf het gewoon niet te denken bang voor de teleurstelling.
    inprincipe: kramp, lichtbloed, bruinbloed en troep, 2 dagen elke keer bij afvegen en 2 dagen troep.

vandaag zondag voel ik me weer super, gisteravond feestje gehad en was belabberd moe en last van me onderrug en mn borsten begonnen zeer te doen (was wel bang dat ik me dat in beelde)

de weken voor de positieve test hele opgeblazen buik na de bloedingen gewoon een relaxte buik, heb altijd wel heel gevoelige darmen...

Goed eigenlijk een heel warrig verhaal, maar morgen mag ik vk bellen, ben benieuwd wanneer echo! hoop zsm dan kan ik het of afsluiten of eindelijk gaan genieten.

Jullie horen van me, liefs een bange Moessie

5. Moessie80

Moessie80 Lid

1 mrt 2009
    16
    0
    0
    Helaas mensen, voor mij is het over helaas was het toch een miskraam.

op zich wel opgelucht. ik heb een inwendige echo gehad en ze zag gelijk niks meer, het zag er wel super goed uit en mn eierstokken zaten vol eitjes.
    Dus ze verwachtte me snel weer terug te zien haha dus mensen ik zorg ervoor snel weer terug te zijn op dit forum

Deel Deze Pagina