gewichtstoename tijdens zwangerschap.

Discussion in 'Gezondheid' started by rebekka84, Apr 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Ik ben nu 34 weken zwanger van de derde en al 24kg aangekomen. Van 48kg naar 72kg. Dit is toch niet normaal meer? Vorige 2 zwangerschappen woog ik aan het einde 12kg zwaarder. Ik krijg er nu ook gewoon echt last van. Striae op billen en benen, (beginnende)spataderen, jeuk, soort tintelingen in benen, pijn aan benen, kortademig. Ben nu toch echt wel klaar met t zwanger zijn...

Gewichtstoename tijdens de zwangerschap - Zwangerschapspagina.nl

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ben je al getest op suiker?

Het kan gewoon dat je lichaam het nu nodig vindt een extra voorraadje aan te leggen, maar er kan ook iets medisch spelen, bv zws suiker, trage schildklierwerking etc. Zou even overleggen met de VK.

Hier wel al overgewicht, maar vorige keer 23 kilo in totaal en nu nog maar 7, dus kan per zws ook erg verschillen.

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Ik ben nog niet speciaal ergens op getest. Dinsdag liggings echo, zal t dan nogmaals aangeven. Ik had de vorige controle wel aangegeven dat ik 21kg aangekomen was. Ze weten dat ik niet meer rook en dat ik daardoor misschien ook meer aankom. Het punt is ook dat ik normaal ondergewicht heb en dat de extra kilo's niet voor iedereen zichtbaar zijn.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Als je normaal al wat ondergewicht hebt is het niet toch niet zo heel gek dat je wat meer aan komt? Zo zie je ook vaak dat dames die al wat zwaarder zijn juist wat minder aankomen, omdat het lichaam al wat reserves heeft...
    Is geen vaststaand iets natuurlijk, maar wel een 'natuurlijk' gevolg denk ik...

Hoe lang ben je eigenlijk? 48 kilo is echt wel licht:)

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Ik ben 1.64. Ik lees ook wel terug op bijv. google dat je met ondergewicht meer aan kan komen, maar dat was bij de vorige 2 zwangerschappen dus niet zo. Ook geen striae o.i.d. nu dus wel.
    Ik pas m'n positiebroeken echt niet meer dit keer, vorige keren had ik die tot t eind aan.

6. pietje1987

Wauw dan was je echt mega slank van tevoren!! Ik ben 1.60 en begon met 67.... :) moesten nog een paar kilootjes af, maar toen kwam de kleine om de hoek kijken :D

Tja, elke zwangerschap is anders zeggen ze, daar kan ik nog niet over meepraten, maar ik vind je gewicht icm je lengte enzo niet zorgwekkend... Ik tikte van de week de gevreesde 80.00 aan:$

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Ja ik was ook mega slank. Nou is ondergewicht ook niet fijn dus niet alles hoeft er weer af hoor. Ik vind het vooral vervelend dat ik er nu last van heb, letterlijk uit mn vel scheur enzo en niet weet waar t gaat eindigen. Maar goed ik kaart het nogmaals aan bij de vk en verder kan ik weinig anders doen dan afwachten.

En 80kg bij jouw zwangerschapsduur is prima toch als je met 67 begon. Meteen na je bevalling ben je daar al meer dan de heft van kwijt ofxo.

8. pietje1987

Jawel, ben er ook niet ontevreden mee hoor, maar vond het wel een angstaanjagend getal op de weegschaal :p

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Kan ik me voorstellen.

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik was precies 40 kilo aangekomen en had niks medisch.
    Ik begon met 60 kg en met 41 weken woog ik 100 kilo :)

Nu at ik wel als een bouwvakker hoor

Share This Page