Wat vinden jullie van ovulatie testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door evemarlin, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evemarlin

evemarlin Lid

9 sep 2008
    55
    0
    0
    Sneek
    Hay,

Ik ben vandaag naar de dokter geweest voor een verwijsbrief naar de Gyn.
    Ik vroeg mij van alles wanneer ik sex had en hoelang we al bezig zijn en ook of ik heb getempt.
    Ik zei dat ik wel de ovulatie test gebruikte
    en hij zei dat die dingen niet werkte en dat je er geen pijl op kon trekken... :(
    Hoe denken jullie hier over?
    Heb ik gewoon een domme dokter of is het echt zo wat hij zei?

Liefs Linda

2. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik werk er pas kort mee en plak ze ook in met datum in een boekje zodat je duidelijk het verloop ziet (eerst heel licht en steeds donkerder) dus geloof er wel in. Doktoren hebben ook niet alle wijsheid in pacht denk ik vaak maar als het jou inzicht geeft in je cyclus en je voelt je er prettig bij zou ik het zeker gebruiken. Voel je zelf dat er idd geen peil op te trekken is of werkt het voor jou niet zou ik het laten staan.

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Whoehahahaha nou nou wat een dokter.
    Bij mij gaven ze supergoed aan wanneer ik mijn eisprong zou hebben en d.m.v. temperaturen zag ik dat dat klopte, dus waar die dokter het over heeft?

4. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo,

Ik heb nu 2 rondes ovu-testen gebruikt, dipsticks van sensitest, maar voor mij werkt het niet. Bijna 2 weken dagelijks getest, maar tweede streep werd geen enkele keer donkerder (elke keer een lichte streep). Ik wordt daar heel onzeker van, dus ik ga ze volgende ronde niet meer gebruiken. Ik stap over op het tempen, mij is verteld dat dit een betrouwbaar beeld geeft.
    Succes ermee!

DDOOEEGGG

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    tempen in combinatie met ovutesten werken het allerbeste en is het allerduidelijkste wat er is..

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ovulatietesten werken prima.
    Ik denk eerder dat je huisarts bedoelde dat je met ovulatietesten nooit zekerheid hebt of je wel echt een eisprong hebt. Een ovutest kan namelijk wel positief worden, maar ten eerste weet je nooit precies wanneer je ei dan komt en ten tweede kan zo'n test dmv allerlei dingen ook positief worden terwijl je dan misschien geen eisprong hebt.

Alleen tempen geeft zekerheid dat je een eisprong hebt.

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nou ik ben heel blij dat ik ze gebruikt heb, anders waren we nu nog steeds op de verkeerde dagen aan het klussen. Wat raar dat die dokter dat zegt :( T is toch echt een prima hulpmiddel ;)

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Bij mij werken ze wel, in aug gebruikt en zwanger geraakt(helaas met 6 weken een mk)
    Nu weer gebruikt en ze geven in een paar dagen duidelijk het verloop aan, en hopelijk over een paar dagen weten we of het raak is
    Succes ermee
    Groetjes Mariska

9. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hee pioen scheelde het heel veel dan met wat de calculator uitrekende?
    Ben pas sinds een paar dagen begonnen.

Deel Deze Pagina