Laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Yasmientje14, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @Torretjeee Gefeliciteerd met jullie zoon!!

    @MissFluffy Jij ook gefeliciteerd!

    @MirW Wat balen van die kloven :( Ik heb ze ook. Vanmorgen lactatiekundige geweest en ze had wel wat tips. Ik moet nu de linkerkant kolven, die kant is zo kapot tot bloedens toe. Ik overweeg heel sterk om over te gaan op flesvoeding. De drukte van kolven en voeden kan ik niet meer aan. De andere kinderen zijn totaal van slag doordat ik zoveel bezig ben met de kleine en mijn herstel gaat langzaam. Voor rust in het gezin is het beter om de fles te gaan geven. Maar ik durf de knoop niet door te hakken. Het voelt toch als falen en dat ik B iets ontneem... :(
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Elisabetta, hier eenzelfde dilemma. Inmiddels zijn we weer terug bij af heb ik ook weer koorts ontwikkeld en is vooral ML er helemaal klaar mee. Die ziet alleen maar pijn en verdriet terwijl er in zijn ogen gewoon goede alternatieven zijn. Dus die is vanmiddag om flesjes en kunstvoeding gegaan. Ik voel me ook zo falen en ben er voorond mezelf nog niet helemaal uit maar ML is echt heel stellig: genoeg is genoeg. Ik snap je punt en gevoel helemaal. Ik wil het zelf nog even het weekend overtillen en als de boel genezen is met de lk weer proberen maar ML heeft er een hard hoofd in.

    @MissFluffy , gefeliciteed met jullie meisje! Heftige bevalling geweest dus. Fijn dat je weer aan het herstellen bent!

    @Torretjeee , joepie, hij is er! Gefeliciteerd hoor! Jammer van het nachtje ziekenhuis maar wel fijn dat ze je in de gaten houden. Geniet ervan!

    @Wenda ., je had vandaag toch een dag alleen? Ging het? Fijn dat A. goed gegroeid was. Dat ze nog thuiskomen van het cb, hier is dat alleen de 1e keer.

    @hier: wat een ellende. 2 jongens met buikgriep. Zelf weer koorts ontwikkelt waarschijnlijk door de megakloven, dus aan de antibiotica. ML zei net zich ook niet zo fit te voelen... waarschijnlijk krijgen we 2 dagen extra kraamzorg. Hier heeft R. vanmiddag dus een flesje kunstvoeding op, wat voelde ik me een loedermoeder... Maar het zou zo fijn zijn als ik even geen pijn meer had. Dus ik kolf in elk geval tot na het weekend en dan neem ik een beslissing. Ik denk namelijk dat ik mijn hele leven spijt ga krijgen als ik nu stop met de bv.
    Ik heb touwens nog steeds bedrust vanwege mijn bekken. Veel moeite en pijn met lopen.
    Het is een lange klaagzang geworden , maar ik had me mijn kraamtijd wat anders voorgesteld. ...
     
  3. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Elisabetta en @MirW , snap dat jullie twijfelen. Vond het bij J ook heel moeilijk toen ik na 3 maanden.moest stoppen en dat van jullie is nog eerder.
    Maar een blije mama is ook een blije baby hè.
    Vind het echt rot voor jullie.
    @MirW , voel je niet schuldig dat je een flesje kv hebt gegeven. Je moet ook om jezelf denken.
    Oh wat rot zeg dat jullie nu griep in huis hebben:( jakkes. Snap dat je het je anders had voorgesteld.

    Zet hem op meiden! En voel je niet schuldig als je moet stoppen met bv.
     
  4. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Gister middag zijn we thuisgekomen. Hele nacht voedend doorgebracht bijna. Hij wilde echt non stop drinken.. in het ziekenhuis sliep hij de hele nacht, en nu thuis niet natuurlijk. Ik had me zo verheugd op mijn eigen bed :). Zit ik meer beneden op de bank..
    Hier de borstvoeding ook nog niet helemaal onder de knie. Kraamzorg wel leuk ook een stagiare erbij dus druk in huis.
     
  5. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ik heb gisteravond besloten om te stoppen met borstvoeding. Een emotionele keuze, maar er is een last van mijn schouders gevallen. Ik kolf nog wel wat, maar dat bouw ik af. Tepels genezen nu goed en snel. Mijn man zei vanmorgen dat hij al aan me zag dat ik me beter voelde. Ik voel nu ook rust dat ik een keuze heb gemaakt. Had natuurlijk liever gezien dat de bv steeds goed was gegaan, maar dit is het beste voor iedereen. B. drinkt goed uit de fles en hij groeit. Kunstvoeding is tegenwoordig ook erg goed van kwaliteit. Ik heb inmiddels een glazen fles en flesspenen van natuurrubber besteld (ik ben niet zo van het plastic en op deze manier geef ik B toch weer iets goeds mee)
    Sterkte @MirW!
     
  6. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Fijn dat je weer thuis bent!!
     
  7. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Goed gedaan! Denk dat het heel verstandig is. Dapper hoor!
    Hopelijk voel je je nu snel beter
     
  8. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Fijn dat jullie weer thuis zijn! Oh ja balen is dat. Hier ook de 1e paar nachten dat ze veel wou drinken. Nu laat ze er snachts vaak 5uur tussen. Dus hopelijk gaat het bij jou ook snel beter
     
  9. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier gaat het best goed. Ben nu een paar dagen alleen geweest met de jongens en het ging aardig goed. Wel is A steeds onrustig overdag. Wil veel drinken, doet alleen maar hazeslaapjes en dan hey liefst bij mij. Geeft opzich niet, maar ik vind het lastig te combineren met de jongens en mn huishouden.
    Ik heb ook weer meer buikpijn dus ben bang dat ik toch iets teveel doe. Maar even kijken hoe ik dat kan veranderen
     
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Elisabetta, fijn dat de beslissing rust geeft. Dan is het denk ik de juiste geweest.
    Nu aan je herstel gaan denken, dat is ook wat waard!!

    @Wenda, heb je een draagdoek of draagzak? Dan heb je je handen vrij voor je jongens en je huishouden.

    @Torretjeee , lekker op bed voeden dan toch? Of zit je daarom niet op de bank? Heerlijk weer lekker thuis. Hier zou ook een stagiaire meekomen, maar die bleek achteraf ziek te zijn, zei de kvz.

    @Hier: 2 dagen extra kraamzorg, morgen en overmorgen is ze er nog een halve dag. Ik hoop echt dat de antibiotica dan goed z`n werk doet en de pijn in mijn linkerborst afneemt. De vk zei vanmorgen om alvast met miconazol te gaan smeren om een evt. spruw gelijk te bestrijden. Dat zou nl. ook nog een reden kunnen zijn dat mijn tepels zo langzaam helen.
    Zij raadde ook aan om de beslissing over het stoppen met de bv over het weekend te tillen. Volgende weeek het lipbadje te laten klieven en dan met de lk de mogelijkheden te bekijken m.b.t. opnieuw aanleggen. ML is sceptisch en wil dat alleen als het allemaal goed loopt voor hij weer gaat werken. De andere jongens hebben ook hun aandacht nodig en dan sta k er weer grotendeels alleen voor. Maar goed, hij is nog 2 weken thuis we hebben nog even.
    Wat wel positief is: sinds vanmorgen gaat lopen een stuk beter! Kon zelfs net redelijk pijnvrij de trap af!
    R. is weer op geboortegewicht, dus die doet het super. Het is een heerlijk mannetje. `s Avonds wel veel krampjes, maar hij slaapt de 2e helft van de nacht een uur of 5 achter elkaar door, heerlijk op het wiegmatrasje tussen ons in.
    De jongens zijn gelukkig weer beter, alleen nog niet zo vrolijk. ML voelt zich vandaag echt gammel ne moet straks nog wat boodschappen doen. Wel sneu...
     
  11. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    @Elisabetta goed dat je een keuze gemaakt hebt. Hoop dat je nu een stuk rustiger alles kan doen.

    @MirW welke keus je ook maakt je maakt hem altijd in het welzijn van je kinderen daar kan niks verkeerd aan zijn.
    Borstvoeding geven kost zoiezo veel energie en tijd in het begin en met tegenslagen wordt dat niet makkelijker.

    @Wenda lijkt me lastig als je het ineens alleen moet doen nu je man weer aan het werk is. Ben benieuwd hoe dat hier zo gaat.

    Wij hadden best een goede nacht. Wel vaak nog gevoed maar ook geslapen. En in bed gewoon :). Iedereen ligt nog lekker te slapen. Kan ik even in alle rust eten.

    @MissFluffy gefeliciteerd nog met de geboorte van jullie dochter.
     
  12. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hoe is het nu meiden?
    @Elisabetta, voel je je al beter? Heb je meer rust nu je je keuze hebt gemaakt?

    @MirW, hoe gaat het nu met jou? Gaat de bv al beter?

    @Torretjeee , hoe ging vannacht? Heb je al beter geslapen?
    Hier helpt het ook heel goed om savonds even met A te douchen. Daarna voeden en dan slaapt ze als een roosje.

    @Hier, het gaat eigenlijk best wel goed. We zijn al helemaal gewend. Vandaag weer alleen maar tot nu toe gaat het prima.
    Ik voel me ook weer goed. Ben al aardig opgeknapt.
    Het is echt zo'n heerlijk meisje.
     
  13. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hoi!

    Hier gisteren de knoop doorgehakt om te stoppen. Wat een opluchting. .. vanochtend contact gehad met de lk over hoe de productie stil te leggen en het kolven verantwoord af te bouwen. Ben ik bijna van de borst ontsteking rechts af, begon te linkerborst weer vast te lopen. Ik was er ineens zo klaar mee...
    Vanmorgen de kraamzorg voor het laatst. Zo'n fijne vrouw, maar ook lekker met ons eigen gezin weer. Ze heeft vanmorgen alle bedden nog verschoond, van boven naar beneden gezogen en zoveel mogelijk was weggewerkt. ..
    R. groeit lekker, niet hard maar voldoende. Spuugde vanmorgen wel een plons dus we gaan even terug qua hoeveelheid kv.
    Vanmiddag even wat boodschappen doen met elkaar. Lekker om er even uit te kunnen.
    Ik heben nog niets van het cb gehoord, alleen volgende week de gehoortest.

    Hoe is het bij jou, @Elisabetta?

    Klinkt heerlijk, @Torretjeee , lekker genieten met je zoons!

    Fijn dat het lukt in je eentje @Wenda !
     
    Elisabetta en Wenda vinden dit leuk.
  14. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @MirW, fijn dat je opgelucht bent nu je de beslissing hebt genomen! Hopelijk ga je je nu snel beter voelen.

    @Hier, ik merk dat ik het zwaarder begin te krijgen. De jongens zijn enorm bewerkelijk. Ze zijn veel aan het ruzie maken en luisteren slecht. En we zijn de hele avond met de oudste bezig. Ik denk dat het bij allebei een reactie is op de veranderingen. Maar het is echt heel vermoeiend en frustrerend. Vannacht een tijd met A bezig geweest dus ik ben ook moe en dan kan ik het helemaal niet goed hendelen. En vanavond is mijn man naar school dus moet ik het ook alleen doen.
     
  15. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Lastig dat de oudste op moment bewerkelijk is. Lijkt me pittig nog 2 kinderen erbij en dat je man vanavond er niet is.

    Hier gaat het al steeds makkelijker. De borstvoeding loopt goed, wel overgestapt op een tepelhoedje. Maar dat had ik bij de eerste ook tot hij 3 maanden was. De kraamhulp en stagiare zijn morgen voor het laatst. We hebben besloten dat ze een dag eerder stoppen. Afgelopen dagen waren ze ook steeds om 13 uur al klaar.
     
  16. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hoi!

    Wat vervelend @Wenda, dat het lastiger wordt en de jongens slecht luisteren. Wij merken het hier ook aan C. Oost-Indisch doof en heel ondeugend/uitdagend. Hij lijkt ook echt wel een spurt te maken met praten en andere ontwikkelingen, veel driftbuien. Maar ik vind het ook erg lastig, zeker als ik met R. bezig ben of zit te kolven/masseren om de harde plekken uit mijn borst te krijgen. Net de momenten dat je eigenlijk even niet uit de voeten kan.
    Misschien toch eens met je man in gesprek gaan? Aangeven dat je het zwaar vind en meer hulp van hem nodig hebt? Uiteindelijk ben je gewoon nog herstellende van je zwangerschap en bevalling...

    Hier: heerlijk dat we nu gewoon met ons eigen gezinnetje zijn. Gisterochtend nog even gepuzzel over hoe we op tijd klaar zijn voor de taxi voor L. er is, maar vanochtend heb ik om 5 uur R. zijn flesje gegeven en is ML er met de wekker uitgegaan en heeft mij, R. en C. laten slapen, L. klaargestoomd voor de taxi en toen was het alweer tijd voor een flesje...
    Traktatie op school gebracht voor L. en die mocht R. even door de klas dragen om te laten zien. Erg leuk!
    We merkten gisteren dat het eigenlijk niet eens in de auto past, 1 autostoel voor C., de MC voor R. en L. in het midden. Gelukkig is L. erg smalletjes, anders had hij er niet tussen gekund. En dan heeft ML echt geen kleine auto... (Seat Ibiza station)
    Dus ML is vanmorgen even naar de garage gereden om te vragen of de garagehouder eens voor m wil uitijken naar een groter model auto waar alledrie de jongens veilig in kunnen en we dan ook bijv. nog koffers/tassen kwijt kunnen voor als we op vakantie gaan.

    Zelf ben ik vooral nog moe. Ondanks dat we echt wel goed slapen, want R. maakt elke nacht wel een ruk van zo`n 4/5 uur.
    Gistermiddag ben ik niet naar bed geweest en dat voel ik echt wel.
    Donderdagmiddag komt het cb aan huis voor het geboortebezoek. Ben benieuwd of ze er nog op terugkomen dat ik met C. al anderhalf jaar niet meer kom. Ik ben van plan om met R. ook maar tot een maand of 6 te gaan en hoe ze reageren als ik aangeef niet de standaard kv-adviezen te gaan volgen, vanwege de veel te grote hoeveelheden.
    De kraam had hem gister nog gewogen en gaf aan dat hij wel gegroeid was maar niet zoveel als ze had verwacht. Dus wilde ze dat we nog grotere flesjes gaven, terwijl hij van wat we nu aanbieden al laat staan of steeds wat teruggeeft. Dat doen we dus niet. Ik heb zijn gewichten uitgezet op de WHO-curve en daarop groeit hij exact op de P75 lijn. Dus hartstikke prima.

    Nou, het gaat dus wel best hier. Iedereen is nu bevallen, toch?
    Gaan we over naar het mama-gedeelte?
     
  17. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Torretjeee , fijn dat het beter gaat! Oh dus dan moet je ook alweer veel zelf doen. Of is je man nog thuis?

    @MirW , ja hier inderdaad ook veel driftbuien bij J. En veel gillen. Hij gaat gelukkig wel steeds iets meer praten maar hij is nog snel gefrustreerd.
    Ik denk ook wel dat het komt door alle veranderingen bij de jongens. Maar het is af en toe wel heel vervelend.
    Hier doen ze het inderdaad ook als ik aan het voeden ben. Ik zet ze nu vaak voor het voeden op hun stoel met kleurtjes. Kan ik even rustig voeden.

    Ja mijn man weet het hoor. En ik kreeg net een appje dat hij vanavond niet naar school gaat zodat hij mij kan helpen.
    Nee over mijn man heb ik niks te klagen. Hij probeert echt zoveel mogelijk te helpen. Maar hij moet ook werken.
    Ik heb vandaag ook gewoon even een dip denk ik. De hele tijd geen last gehad van kraamtranen maar vandaag is het raak:rolleyes: kan overal wel om huilen.


    Hier past het inderdaad ook maar net in de auto. We hebben 3 stoeltjes naast elkaar en dat gaat net.

    Gewoon je gevoel volgen qua voeding hoor..bij fv proppen ze meestal best grote voedingen naar binnen hè
     
  18. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland

Deel Deze Pagina