Hoihoi allemaal! Zoals jullie kunnen zien ben ik pas weer zwanger. Ik ben hiervoor al 3x zwanger geweest maar helaas zijn die alledrie vrij snel misgelopen. Deze keer voel ik me heel anders dan vorige keren en zegt mijn gevoel dat het nu echt goed gaat komen! En ja, nu zit ik met een paar vraagjes, misschien een beetje vroeg om er al over na te denken, maar beter te vroeg dan te laat toch? Vraag 1: Wanneer kan je het beste beginnen met je buik ed goed te gaan verzorgen ivm striae? Is dat pas als je buik echt begint te groeien of is het beter om nu al meteen (preventief) te beginnen? En wat raden jullie aan om te gebruiken? Ik heb creme van zwitsal liggen, van de mamma lijn, eentje voor de borsten en eentje voor de buik en billen, zijn deze goed of raden jullie een ander product aan? Vraag 2: Het is misschien een stomme vraag, maar ik kan even niet zo goed ergens een antwoord erop vinden. Wat is de gemiddelde kledingmaat voor een pasgeboren kindje? Wij hebben namelijk al wat kleertjes liggen die we tussendoor al eens gekocht hebben in de maten 50, 56 en 62. Maar wat is nu echt een gemiddelde maat om gericht naar te shoppen? We willen namelijk elke week dat ik langer zwanger ben iets leuks kopen om het te vieren en dan is het wel zo fijn als je de juiste maten hebt
hey meis SUPER GEFELICITEERT! dat eerst maar eens even over je buik je kan het proberen hoor.maar het het is een heel groot deel genetisch en je heb gelukt of niet. kleding maat 50 is wel wat klein maar kan goed eventueel een maat 50/56 als tussen maat en dan zit je echt wel goed hoor.
Dankje wel voor de antwoorden En de felicitatie natuurlijk Nja, ik weet dat striae genetisch bepaald is.. Ik heb het aan de binnenkant van mn bovenbenen ook al een beetje, gekregen toen ik in de puberteit zat en wat ronder begon te worden Maar daardoor denk ik dat ik t op mn buik dus ook ga krijgen, en ben bang dat t niet zo'n beetje wordt ook Maargoed, je buik goed verzorgen zou toch wel een klein beetje moeten helpen om de striae iets te verminderen of zelfs dat niet? En is een creme nu beter of kan je beter huidolie oid gebruiken? Want als het echt helemaal geen donder helpt dan kan ik mn geld net zo goed aan andere dingen uitgeven
wat je ook doet, het zal niet veel helpen. Het is wel heel lekker om je buik te verzorgen, begin daar gewoon mee als het goed voelt. Gebruik een lekker ruikende massage olie als je mannetje het leuk vind om lekker met je buikie en de beeb bezig te zijn. En gebruik een lekkere creme die vlot intrekt als je onder de douche bent geweest. Dan voelt je huid niet zo droog en trekkerig aan.
Hey Kristel, leuk te zien dat je weer zwanger bent! Na de laatste keren heeft het even geduurd he? Gefeliciteerd en ik hoop dat deze frummel blijft zitten Over de striae, ik had gelezen vanaf de 3 maanden elke dag te smeren. En ja, als je het krijgt dan krijg je het,maar je kunt er wel voor zorgen dat ze minder donker worden ofzo had ik gelezen.
Bedankt voor antwoorden dames Denk dat ik het gewoon bij een huidolie of bodylotion ga houden dan ipv een speciale creme. @Uk: Het heeft idd een half jaar weer geduurd, maar op zich ging de tijd best snel omdat we een bruiloft aan het plannen waren in de tussentijd. 2 weken geleden zijn we getrouwd
kristel wat supper zeg dat je weer zwanger bent! IK hield je elke maand in de gaten of je zwanger was! Ik kletste eerst ook veel bij jonge moeders. En over straie, vanaf dat ik wist dat i kzwanger heb ik gesmeerd maaarr.. met 12 weken begon de straie al! en nu haha zit ik onder! Leuk is anders maarja krijg er iets mooies voor terug! Dat smeren helpt ook niet zegt de vk, het is wel goed om je huid lekker soepel te houden. Hoe was je echo? x
Ohjee, ik werd in de gaten gehouden Jammer dat je buik onder de striae zit.. maar idd, je krijgt er een hele mooie kerel voor terug Het gaat echt snel zeg! 21 weken alweer... Ik kon gister al een echo krijgen ivm de vorige mk's en we hoopten dus dat we al iets konden zien, maar daar was het jammergenoeg nog te vroeg voor. Mn baarmoederslijmvlies was wel dik genoeg voor ee nzwangerschap dus dat is al 1 geruststelling We tellen nu echt de dagen af naar 10 december! Dan zouden we een kloppend hartje moeten zien
ohw wat leuk joh! Ik ga heel hard voor jullie duimen dat alles ok is! en gaat snel hoor! De eerst paar weken kropen voorbij maar toen ik mijn eerste echo had vlogen de weken voorbij! kan het niet geloven dat over 19 weken ons jochie al komt!
hee, gefeliciteerd dat je weer zwanger bent! ik 'ken' je nog van de NOD-forums. duim hard voor je dat het nu wel goed gaat allemaal. en ook proficiat met je huwelijk. leuk hoor, zo jong en dan al getrouwd en zwanger. (ga ik niet meer halen, hihi). over je vragen: ik weet wel dat smeren niet helpt tegen striae, maar ik smeer (niet elke dag, om de dag ofzo) wel met etos-buikenspul. ik had ook die van zwitsal gekocht, maar trek die geur niet goed meer sinds ik zwanger ben. rare ik. verder ligt het helemaal aan hoe groot en hoe zwaar je kindje ter wereld komt welke maat hij/zij het eerste zal dragen. wij hebben gehoord dat onze zoon (wow, klinkt stoer!) nu al groot is. dus ik koop eigenlijk niks in maat 50 (heb een romper en 1 pakje). maar het zegt nog niks, want stel dat ie twee weken te vroeg komt (wat zomaar kan natuurlijk), dan is ie uiteraard kleiner dan wanneer hij twee weken langer in mijn buik blijft zitten. dus: je weet het gewoon niet. mijn vriend zei al: ach, anders haal ik toch wat bij, als we de goede maat niet hebben liggen? opgelost dus, want mijn vriend kan gelukkig hele leuke kleertjes uitzoeken! sterkte met alles, enne... ook ik houd je een beetje in de smiezen nu! het is je zó gegund na al je ellende. knuf!
heey als eerste van harte gefeliciteerd als het goed voelt zit het ook goed ! mijn gyn zij tegen mij dat je direkt moet smeren je scheurt namenlijk onderhuids zij hij en je kan het bovehuids wel het ergste voorkomen door goed te smeren hij had het meer over in masseren hij zal het wel weten ik gebruik bbbb creme van vsm omdat ik tegen heel veel cremmetjes en zo niet tegen kan en meiss het smeren voelt voor je zelf ook heerlijk hoor gewoon doen het geeft ontspanning ik heb een lijstje gehad van de kraamzorg en daar staat op 4 pakjes 52 eventueel groter maar bij de meting kunnen ze straks presies zien hoe groot het ong word en daar kan je dan de kleertjes voor halen liefs ancie