Zwanger ondanks pil gebruik en menstruatie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smile, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wie kent er verhalen of is zelf zwanger geraakt ondanks trouw pil gebruik en menstruatie?
    Slik nu de microgynon 30. Ben afgelopen week ongesteld geweest....
    Lijkt me haast onmogelijk dat ik zwanger ben....ga straks toch maar even testen.

Zijn hier meer verhalen over bekend?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

door de pil heen hoor ik wel vaker maar niet een week na je menstruatie, dat heb ik nog nooit gehoord, misschien andere dames, maar zwanger door de pil is mogelijk, het komt vaker voor dan ik dacht.

Zwanger tijdens pilgebruik - Zwangerschapspagina

3. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    zusje van mijn vriend is op haar 15e zwanger geraakt ondanks het gebruik van de pil.
    Ook werd ze elke maand gewoon ongesteld.
    Totdat ze een tijdje niet lekker was en naar de dokter ging.
    Daar kwamen ze erachter dat ze zwanger was. :confused: :confused:
    Echo laten maken,bleek ze al 7 maanden zwanger te zijn :confused: :confused:
    Dus..........het kan wel.
    Inmiddels is haar dochter 12 jaar

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

het zou wel kunnen omdat je een doorbraakbloeding krijgt door de pil niet door een eisprong. een oud klasgenootje van mij in door de pil heen zwanger geraak zelf een doorbraak bloeding gehad dus ze dacht ook dat het niet kon.maar ze heeft nu wel een dochtertje van 5

5. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

ik gebruikte niet de pil, maar ben wel ongesteld geweest, maar omdat ik symptomen herkende van vorige zw.schap heb ik toch eentest gedaan.. en die is positief. krijg nu 2 jan een echo

TS heb jij al een test gedaan?

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Zwanger door de pik kan zeker. Heb het met mijn vorige zwangerschap ook gehad. Ook een heeeeeeeeeeele lichte vage bloeding. Ik herkende wat symptonen van mijn eerste zwangerschap dus toen heb ik getest. Deze was dus positief...

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn schoonmoeder was ook door de pil zwanger geraakt en ze is elke maand ongesteld geweest en kwam er pas met 7 maand achter dat ze zwanger was (mijn vriend) is wel al 38 jaar geleden

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Leuke typefout... :) :)

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

whahahah, die had ik niet gezien! :)

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Smile, waarom heb je het idee dat je zwanger bent? Was je laatste menstruatie anders dan anders? Ja zoals de anderen zeggen, het komt wel voor dat je door de pil heen zwanger wordt. De pil is niet 100% betrouwbaar, geen enkel voorbehoedsmiddel is dat. Maar de kans is wel klein. Je hebt meer kans als je bijv ziek bent geweest. Maar heb je al getest?

11. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Je kan inprincipe tot 8 maanden nog ongesteld worden.
    Het is niet voor niets dat sommige mensen buikpijn krijgen en in het ziekenhuis horen dat ze moeten bevallen terwijl ze niet wisten dat ze zwanger waren!
    Maar ik zou het wel gelijk bij de dokter/ VK aankaarten!

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat vind ik altijd zo'n vaag iets ik kan me dat niet voorstellen (zeker niet na twee zwangerschappen) dan ken je je eigen lichaam helamal niet, je voelt je heel anders als je zwanger bent en het beweegt (zelfs met de placenta voor voel je gewoon je beeb bewegen) volgens mij heet dat ontkenning en je hoofd zover mogelijk in het zand stoppen want anders herkent je lichaam echt wel een zwangerschap...

13. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik ben van de eerste ook zwanger geraakt ondanks de pil en 4 maanden toch normaal mijn periode gehad.

En een neef van mij met zijn vriendin hetzelfde verhaal.
    Maar zij had tijdens haar onbekende zwangerschap ook nog eens bestralingen gehad en kuren voor nierstenen enz.
    Kreeg ze buikpijn zijn ze naar de huis artzenpost gegaan omdat ze dachten dat het aan de nieren lag dus heeft ze hier weer medicijnen voor gekregen .
    Maar 2 uur laten hielpen deze niet dus weer naar het ziekenhuis.
    Wat zeiden ze hier tegen haar merouw u bent aan het bevallen en ze had al 8 cm ontsluiting .....
    En nog geen uurtje later hadden ze letterlijk een wolk van een zoon van bijna 4500 gram en 58 cm ..
    Ze denken ook dat hij langer heeft gezeten als 40 weken .
    Hij is 1 maand ouder als mijn dochter maar als je hem ziet is die 2 keer zo groot en stevig .Pfff

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Heb een test gedaan, deze was negatief.
    Maar ben er nog steeds niet helemaal gerust op.
    De misselijkheid zakt nu wel iets weg, maar dat neemt niet weg dat ik twee weken lang misselijk ben geweest. Verder was mijn menstruatie dit keer heel licht....Misschien te vroeg getest? En wat zal ik nu met de pil doen? Gewoon blijven doorslikken....maar als ik toch zwanger ben...lijkt me dat niet zo verstandig...
    Aan het eind van de week misschien nog maar een testje...

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Woops.... :oops: 'Waar het hart vol van is..' dan maar? :) :)

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou als ik jou was even de HA bellen maandag, en inderdaad voor de zekerheid de pil even laten liggen. Mocht er niks aan de hand zijn, bij de volgende menstruatie weer met de pil beginnen. (wel even condooms in huis halen ofcourse :))

17. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    mijn schoonzusje is ook zwanger geraakt door de pil heen maar heeft later een miskraam gehad jammer genoeg

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik gebruikte ook de microgynon..maar ben ondanks het gebruik daarvan toch zwanger geraakt. maar ik merkte wel meteen aan mn lichaam dat het niet hetzelfde voelde zeg maar.. merkte echt dat het aan het veranderen was en toen ik eenmaal de test deed..( 3 keer achter elkaar want ik geloofde het niet) bleek het toch positief te zijn.

heel bizar he dat het wel gebeurt dat je zwanger bent en jehet niet eens weet. ik kan me dat niet voorstellen en zit echt met grote ogen de verhalen hier te lezen. heel apart allemaal.

19. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ow wat zou ik hier graag hoop uit putten!

Deel Deze Pagina