Genoeg blaasontsteking-topics op dit forum, maar ik kan even niets terugvinden over de risico's er van. Ik vermoed dat ik al een tijdje blaasontsteking heb. Vanmorgen urine weggebracht en de assistente vond inderdaad 'een behoorlijke hoeveelheid bacteriën' (in haar woorden). De rest is nu op kweek gezet. Ik ben vanmorgen pas naar de ha gegaan, omdat zoonlief en ik al bijna twee weken aan het kwakkelen zijn met griep, koorts en bij mij dus ook buikpijn. Ik dacht eerder dat het vast iets met mijn darmen of dat griepje te maken zou hebben, maar vandaag dacht ik 'laat ik het toch maar even checken'. En nu ik terugdenk, realiseer ik me dat mijn buik al erg lang onrustig is, met om de haverklap harde buiken. De verloskundige zei me toen dat dat veel vaker voorkomt bij een tweede zwangerschap, maar nu ik weet dat ik blaasontsteking heb, vraag ik me af of ik niet al heel lang last heb van een sluimerende blaasontsteking, zonder verdere symptomen. Zou dat kwaad kunnen? En wat zijn de risico's van blaasontsteking precies voor mij en mijn kindje? Hoop dat iemand me kan helpen!
Het kan voor weeënactiviteit zorgen. Jij had dus al last van harde buiken. Verder zou het door kunnen slaan naar een nierbekkenontsteking. Maar als ze je nu gauw antibioticum voorschrijven (hebben ze dat al gedaan?) hoop ik dat het zijn werking gauw doet! Zou sowieso als de kuur afgelopen is, nogmaals ter controle de urine even heenbrengen. Kijken of het dan helemaal schoon is. Just to be sure.
Dankjewel voor je reactie! Ik kan vanmiddag de kuur ophalen. Ze zei al dat ze me voor de zekerheid een extra lange kuur meegeven van 7 dagen ipv de gebruikelijke 5 dagen. Hopelijk slaat dat aan. En hopelijk loop ik er dus niet al stiekem zo lang mee dat het al een nierbekkenontsteking is geworden... (Doemdenker!!! ) Helpt antibiotica daar dan ook tegen eigenlijk? En merk je dat zelf als dat gebeurt?
Als je nierbekken ontsteking krijgt krijg je gigantische lage rugpijn en vaak ook bloed in je urine. Ik ben helaas ons zoontje verloren in de zwangerschap doordat ik een soort bloedvergiftiging had opgelopen, en de bacteriën in de placenta zijn gekomen. Het is dus wel echt belangrijk dat je goed behandeld wordt!! Zo snel mogelijk aan die kuur beginnen, en daarna laten controleren of het weg is. Ik zou zelf ook vragen of ze ( een weekje na de laatste pil van je kuur) je urine op kweek zetten. Soms blijkt daaruit dat het toch niet weg is.
tijdens de zwangerschap had ik de zelfde symptomen.de risicos zijn al genoemd.bij enige twijfel weer urine inleveren. Ik heb 8 kuren gehad uiteindelijk.voor 1 stof was ik resistent geworden dus bleef er steeds minder over om te krijgen. Mijn zwangerschap eindigde met 34.5 (hoogstwaarschijnlijk door de blaasonstekingen) Paar dagen na de bevalling Mega ontsteking dat ik niks meer kon, zelfs mijn eigen hand op de buik was teveel. Beter teveel na laten kijken dan te weinig.ook al kwam er niet altijd uit dat het een blaasonsteking zat gewoon paar dagen wachten en opnieuw inleveren.succes hopelijk slaat hij snel aan.
Wat ook belangrijk is dat ze uitzoeken welke bacterie er in je urine zit, als dit de groep B streptokok is (GBS), dan heb je een indicatie om tzt in het ZH te bevallen met een AB infuus, omdat je kindje dan een verhoogde kans heeft op een infectie... dus even afwachten wat er uit de kweek komt!