'Lekker hè, krijg je tenminste een keer te eten'..

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Tja, sorry dat ik t zeg, maar je maakt het jezelf ook niet echt makkelijker... :)
    Het is t een of t ander in dit geval denk ik: of eens goed voor jezelf opkomen of negeren en er zelf even lekker buiten blijven. Een tussenweg wordt lastig als ik t zo lees ;)
    (a begrijp ik hartstikke goed dat je je meisje t liefst lekker bij je houdt, maar even tijd voor jezelf en je man met jullie dochter samen weg is écht niet erg hoor ;))

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Snap niet waarom dat een probleem is, gooi jezelf op de bank zet een serie op en donder lekker in slaap. Lijkt me heerlijk!

Je man is heus goed voor je dochter en je SM lijkt me iemand die je dochter heel erg claimed en doet alsof het de hare is. Dood irritant als je erbij bent maar aan de andere kant kun je ook denken, dan komt dat meiske in iedergeval niets te kort!

;) Maak het jezelf niet te moeilijk.

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is zeker zo! :)

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bah,vreselijk..
    Mijn schoonmoeder kan er ook weleens wat van.
    Een paar dagen na m'n bevalling zei ze: "Wat kan die kraamverzorgster werken zeg,het hele huis spik en span. Heb je gelijk eens gezien hoe het moet" :$:$

Zij heeft de bloedirritante gewoonte om de hele tijd tegen Roos te zeggen: " I love youuuuu, love youuuuu, love you soooo much enz enz.. Brrrrr,eng!

5. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    zo lekker zeg die had ik toch echt wel een veeg terug gegeven hoor is moeilijk ik doe dat ook pas als bij de emmer overloopt hoor maar ik zou toch wel een keer goed met je man er over praten dat je het niet leuk vind dat je respectloos word behandeld ik zou als hij er niks aan doet gewoon weggan met de kleine ff boodschappen doen of even langs vriendin gaan gewoon om duidelijk te maken dat je er geen behoefte aan hebt om zo af gezeken te worden

6. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Ow ytest vreselijk! Getver helaas kan ik je de hand schudden en heb ik inmiddels een hekel aan me schoonmoeder bleee! Ik zou zeggen manlief alleen laten gaan ZONDER je dochter kom nou dan ziet je sm maar niet JOU dochter daag moet ze maar normaal tegen je doen.

Hier begint het nu al met me zoon proberen op te stoken..... Gelukkig snapt ie het nog niet ;) maar ik wilde dat hij ging slapen aangezien hij al lang waker was en ik anders thuis een huilbaby heb die te moe is on te slapen, gaat ze boven zijn kop staan (lag in de wagen) je moet slapen van je moeder maar ja je wilt niet maar moet wel van je moeder! Grrrrrr houd je kop k*twijf dan kan hij ook gaan slapen (dacht ik dan he, want er wat van zeggen durf ik ook niet) en gister was ze hier en T had net de fles gehad dus moet daarna lang rechtop zitten om te boeren maar ook om ze eten te laten zakken anders gaat hij spugen. Zij heeft hem daarna vast dus ik zeg hou hem nog wel even recht op.... Komt ze weer ja je moet rechtop zitten van je moeder.... Grrrr hoeft niet hoor maar ja dan spuugt hij en heeft hij straks buikpijn omdat hij niet geboert heeft.
    Ze wil ook een muur maken met elke maand een foto van T.... Of ik foto's door kan sturen, nou nee heb nog geen 1 foto verstuurd het is GVD MIJN zoon!

Ik weet dus heeeeeeeel erg goed hoe je je voelt heb alleen geen tips voor je want durf zelf ook niks te zeggen en mijn hubbie zegt dat ik er niet zo op moet letten.....

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Tijd voor een goed gesprekje met je man, want ik vind het te gek voor woorden dat hij zijn vrouw zo laat kwetsen en beledigen.

Dikke digi knuffel voor jou!

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier was het juist heel goed dat mijn schoon moeder zo deed tegen de kinderen,

Ik heb me er mateloos aan geïrriteerd.
    Wil je een ijsje? Ja mag niet van mama hè stoute mama.,
    Ja oma wl graag met jou fietsen maar ik denk niet dat je met mij mee mag van mama, jou mama vind mij niet lief etc etc

Tot onze zoon 2,5 was en oma zei, oh wat maak jij toch altijd mooie tekeningen en knutselwerkjes op school waarop zoon zei, nee hoor dat doe ik altijd met mama, mama zegt altijd, kom we maken wat voor oma.

En daarna, oma wil graag fietsen maar dat zal wel niet van je moeder mogen, waarop hij zei, jawel hoor mama zegt altijd als je het lief vraagt mag er in overleg heel veel als je maar niet stiekem doet of liegt !

En niet veel later, jou mama vind mij niet lief, waarop hij zei, ik vind jou niet meer lief, mijn mama is de liefste en jij doet altijd stom, toen ging hij huilen in hoekje, en toen had oma in de gaten dat ondanks hoe ik mij eronder voelde, ik mee ging in de behoefte van de kinderen, dus tekeningen maken voor oma, op bezoek bij oma, stukje fietsen met oma, een cadeautje halen voor oma, zwemmen met oma etc etc, en dat heeft haar wel echt de ogen geopend dat ze de kinderen helemaal niet tegen mij had opgezet ...maar juist tegen haar zelf,

Kinderen vinden het niet leuk als er iemand naar praat over zijn Of haar ouders,

9. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Ik heb deze ophangen,, in de hal, boven de keukendeur :D
    Hij werkt perfect :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,9 KB
      Weergaven:
      55
  10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn oma doet zo tegen mijn moeder en mijn moeder zal ook nooit goed genoeg zijn voor haar.

Ik hou van mijn moeder en vind het super knap dat zij al die opmerkingen naast zich neerlegt en normaal doet tegen mijn oma. Dit doet ze voornamelijk voor ons denk ik want mijn oma is toch mijn oma!

Hou de eer aan jezelf en laat het lekker gaan! Zodra jij je hier overheen zet zal ze je in ieder geval niet meer raken met haar opmerkingen.

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Vinger over de afzuigkap halen?
    Hier heb je een poetsdoek en poetsmiddel sm!
    Mijn vader had ook altijd commentaar, tot dat ik hem de stofzuiger en dweil wees.
    Als hij denkt het beter te kunnen, prima ga je gang, ga ik wel lekker bankhangen :p
    Wat betreft het opstoken van je kinderen, zo gauw lukt oma dat niet hoor, ze krijgt eerder het tegenovergestelde resultaat.

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    .

Maar dat doe je als kersverse moeder toch! Ik zeg dat ze even moet slapen en sm zegt, neeee ze heeft nu lang genoeg gelegen en pakt ze zout dr bedje.. Het zijn zulke kleine dingen steeds maar je denkt ik ben de moeder en ik zeg dat ze even moet blijven liggen!

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Inderdaad eng!

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wat een heerlijk kindje heb jij! :) wat moet dat na al dat gestook een goed gevoel bij je gegeven hebben :) goed gedaan!

15. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Kei leuk! :D

16. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Herkenning, al zegt mijn man er vaak wel iets van hoor!

Schoonmoeder komt hier niet vaak, maar heb vroeger wel eens commentaar gehad, dus ik heb een manische drang om nog meer te gaan poetsen voor zij komen en me dan nog te verontschuldigen voor de rommel, achteraf denk ik dan welke rommel, want mijn benedenverdieping is zowieso vrijwel altijd netjes en schoon.

Mijn kindje zegt ze vaak over mijn zoon en mijn nichtje, en ik krijg kippenvel en rechtopstaande haartjes als ik dat hoor.
    Schoonzusje deed het ook met mijn overleden dochter en toen ben ik helemaal uit mijn plaat gegaan! Het is je nichtje en MIJN meisje en ik wil dat nooit meer horen! Hihi.

Maar schoonmoeder blijft het doen. Mijn man heeft een dubbele naam, die verder nooit voorkomt, nergens op de wereld. Iedereen geeft hem ook 1 naam, vaak de eerste of afkortingen enzo. Mijn schoonmoeder gaat dan helemaal uit haar dak want hij heet .... En dat is met zorg uitgekozen (kies dan iets anders :p) maar zelf noemt ze hem b.orst of b.oris! Iets wat totaal niet overeenkomt met zijn naam! Inmiddels noemt ze MIJN kind ook zo! Ik ga er niet meer tegen in, want dan doet ze het alleen maar vaker met een blik op mij van haha, ik doe t toch wel.

Als ze wel eens zegt ik ga even bij mijn kindje kijken en naar mijn zoontje loopt ofzo, pakt mijn man haar gezicht vast en zegt dan, ik ben hier hoor!

Gelukkig gaat hij er dus wel tegenin, dat scheelt voor mij.

Verder heb ik weinig tips, ik ga er ook niet altijd meer tegenin, ik doe gewoon alsof ik het niet hoor of dat het me niet interesseert, dan wordt het bij mijn schoonmoeder minder.
    Verder zie ik ze gewoon niet zo vaak meer sinds een half jaar en dat kost me een hoop minder energie!

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Meid wat moet dat rot zijn. Telkens die steken onder water gadsie.

Denk ook dat je maar met je man een goed gesprek moet hebben. Hij moet het toch opnemen voor zijn vrouw hoor!

Sterkte!

18. dekilene

dekilene Niet meer actief

Zoooo he wat een schoonmonster heb jij.
    Die verdiend een keer de grote harde waarheid te horen!
    En die navelstreng mag ook wel eens doorgeknipt worden van je vent..

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik krijg de kriebels van jouw post. Wanneer je oma haar kleindochter ontzegt, ontzeg je je dochter ook haar oma!
    En je schoonmoeder krijgt geen foto's van je zoon want het is JOUW zoon?? Shit zeg ga je schamen, het is HAAR kleinzoon!

20. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ach ja, mijn schoonmoeder durft dat soort opmerkingen niet meer te maken en geeft hem ook geen eten meer mee als hij langsgaat. Gewoon een keer een heel uitgebreid kerstdiner gemaakt met iets wat zij nog nooit op had en een rookoven die zij nog nooit gebruikt had:)

Je moet er wel goed voor kunnen koken en vooraf een keer oefenen, maar die van mij was uitgeluld, helemaal toen schoonvader helemaal tevree was hahahaha!

De andere irritante bemoeizuchtige eigenschappen zal ze nooit niet afleren, dus daar steek ik geen energie in; ik zit in de f**k it mentaliteit, heb schijt aan haar mening en laat haar dit weten als ze te ver gaat:p moet je wel mee oppassen: de grens tussen duidelijk en onvriendelijk is vrij dun bij schoonmoeders;)

Deel Deze Pagina