ik weet dat er hier lekkerbekken tussen zitten, dus kom maar op met de zelfgemaakte smeerseltjes voor op stokbrood! mn man is zondag jarig, we vieren t klein omdat we in de zomer een grote bbq doen, nu had ik voor bij de borrel lekker stokbrood gedacht met smeerseltjes, anders dan de geijkte hapjes. ik kom alleen niet verder dan heksenkaas (zelf maken) en eiersalade. ook heb ik een blauwschimmelkaasje in huis.
Filet americain, kip kerrie salade zelf tonijnsalade maken Wat ik altijd maak voor op brood is bruschetta dit is hoe ik hem altijd maak (je hebt zoveel varianten): Tomaten klein snijden. Veeeel Olijfolie, basilicum, oregano, zout en een beetje knoflookpoeder er doorheen en ik rasp altijd een beetje grana padano (=kaas) eroverheen uurtje laten intrekken en dan smullen maar...mmmmm Heb nu alweer trek
- in verschillende winkels (c1000, ah) heb je potjes met kruiden, die je of met water of met olie (goed opletten, verschilt per potje) moet mengen en dan heb je een heerlijke aioli voor op stokbrood. Ze zijn er in verschillende smaken.
Zelf pesto maken! kei simpel en zoooo lekker! bosje bascilicum, ongeveer 50 gr (geroosterde) pijnboompitten, parmezaanse kaas, 3 teentjes knoflook, zout en dan malen en uiteindelijk veel olijfolie toevoegen. echt heerlijk!
@miracle: doe je gewoon verse tomaten? @tulip: waar vind ik die potjes, een c1000 is hier wel in de buurt, bij de kruiden of ergens anders?
-tapenade -pesto rood en groen -kruidenboter -roomkaas(bv Philadelphia) -filet americain -makreefilet -stukjes zalm,paling of haring) -diverse soorten kaas -smeerkaas met sambal -misschien uit de oven met geitekaas en honing -je hebt van Buko een bakje roomkaas met ananas,lekker fris! Zoiets????
O'ja zelfgemaakte kruidenboter. Pakje gezouten boter, deze alvast helemaal fijn prakken met een vork. Daarna zout, knoflookpoeder (kan ook vers) en bieslook door de boter roeren en voila zelf gemaakte kruidenboter
@ loesje: Ja gewoon verse tomaten ik neem wel altijd trostomaten of zo'n grote bak met van die kleine tomaatjes die vind ik altijd net wat lekkerder smaken dan de gewone tomaten (zijn vaak wat waterig )
ik heb ze ook van de c1000, ze staan hier tussen de conimex en pasta producten, daar heb je een rijtje tussen met al dat soort producten en anders tussen de kruiden denk. Het zijn 5 hoekige potjes van c1000 merk.
daar kan ik al wat mee, zal morgen eens kijken wat ze hebben, vind zelfmaak dingetjes vaak lekkerder dan gekocht
'gewoon' wat lekkere dingen fijnmalen... bijv. (gedroogde) tomaat met kappertjes, it. kruiden en tonijn, olijfolie erbij, heerlijk. Feta, zure room en rode (evt. zoete) pepertjes is hier ook favoriet. Peper en zout naar smaak. Ook eten we hier graag tzaziki= griekse yoghurt met komkommer (fijngesneden), knoflook en wat basilicum. Even googelen voor wat variatierecepten.
Bieslooksaus! Heerlijk! Verse bieslook in stukjes knippen door de mayonaise, zout en peper erbij en klaar ben je. Even een paar uurtjes van te voren maken (of een dag van te voren) en dan smaakt het veel lekkerder! Je kunt ook half mayonaise en half turkse yoghurt doen.
Ohh ik krijg honger van jullie berichten! Wat ik ook heel lekker vind, is de bourgondische vleessalade van de Jumbo.
Boehoehooooooeeeeee (tranen vliegen in het rond). Ben aan de lijn en dan ga ik dìt topic lezen...... dom dom DOM
gehakt rul bakken als dat klaar is een nasi mix erdoor doen zeer lekker en warm opdienen. nasi mix wel even maken op recept dan, ik die van knorr altijd
Eiersalade: Kook een stuk of 6 eitjes, hardgekookt. Snipper een uitje, prak de eitjes en gooi er wat mayonaise, zout en peper bij. De boel door elkaar mixen met een vork, en klaar is je eiersalade! Zalmsalade: Blikje zalm, ontgraat de zalm als dat nodig is. Snipper een uitje, doe dat bij de zalm. Gooi er wat mayonaise bij en mix het geheel, en je hebt zalmsalade.