Hmmm. Onze dochter van 1 jaar en 11 maanden drinkt enkel nog s ochtends en zo nu en dan eens snachts als er wat is. Verder vraagt ze er niet meer na en dit ging eigenlijk prima. Vanochtend lag ze te drinken en werd ze ineens heel verdrietig en boos want 'borsje op'! Links, rechts, OP! Ze had zooon groot verdriet. Ik ben benieuwd wat andere langvoedsters in mijn situatie zouden doen. Ik twijfel namelijk enorm. Opzich vind ik het vrij natuurlijk als het nu stilloopt en het klaar is, maar het feit dat mijn dochter er zón verdriet van had, maakt me enorm aan het twijfelen. Ik denk dat zijzelf nog niet klaar is om niet emer bij mama te drinken en dat vind mama toch wel het belangrijkst. Dus, wellicht een regeldag inlassen, of 2 a 3? Wie heeft ervaringen en tips?!
Misschien moet je ongesteld worden dat je productie daarom nu wat minder is? Ik zou zeggen; als ze echt nog graag wilt en jij wilt het haar geven dan kun je prima wat regeldagen inlassen. (ik ben geen langvoedster, nog, dus ik weet niet of het op deze termijn nog effect heeft? Ik ga uit van wel) Volg je gevoel en doe wat jij denkt dat goed is
Ik merk eigenlijk nooit aan mijn productie dat mijn menstruatie er aan komt, dus ik denk zelf niet dat dat het is. Ik denk dat ik inderdaad ga regelen, ik denk dat we beide nog niet klaar zijn om te stoppen. en wellicht dan voorlopig toch ook nog een avondvoeding erin houden..? Als ik haar hem aanbied wil ze graag, maar ze vraagt zelf niet meer. Ben benieuwd of er meiden zijn die dit zelf meegemaakt hebben en wat zij gedaan hebben. Iig bedankt voor jullie reacties.
Tuurlijk lekker wat vaker aanleggen als je nog door wil gaan, zolang ze dan graag drinkt dring je niets op, toch?
Ik geef nu 15 maanden bv en merk dat als ik een keer tussendoor wat geef ik meteen meer "productie" heb (geef nu alleen nog 's ochtends en 's avonds) dus een regeldagje lijkt prima. Ik zou het er gewoon op wagen!
Dat wordt een pyjama dagje morgen, bedankt! Zal haar vanavond ook voor het slapen gaan aanbieden en toch proberen die avondvoeding erin te houden. Ik vond eerlijk gezegd die ene voeding wel prettig omdat ik me altijd uit kleed voor een voeding (ivm corrigerende tops en dikke truien met col enzo hahah!) maargoed stoppen willen we beide nog niet!
Hmmm zojuist weigerde ze de borst, totaal niet verwacht! We zullen zien hoe dit verloopt, maar ik hoop toch echt wel dat we die maand sowieso nog wel vol kunnen maken. Ga morgen gewoon regelmatig aanbieden.
Natuurlijk ook weer niet te gespannen over zijn... slecht voor je productie EN dat pikt ze natuurlijk op.... Succes.
Ja, zit wat in... Als ik te erg wil, wil zij misschien wel juist weer niet. Ze is net wakker geworden door tandjespijn dus heb er toch wat in gekregen. Ze wilde trouwens zelf graag nu hoor niet dat ik haar dwing ofzo hahah. Morgen een lekker dagje thuis en drinken maar.. hopelijk heeft dat een positief effect.
Bij mij is dit min of meer gebeurd toen ik zwanger raakte, maar het verschil was dat mijn dochter gewoon stug heeft doorgedronken en beweert dat er gewoon nog uitkomt. Ik heb een periode gehad dat ze amper slikte bij het drinken. Heb gewoon aangeboden op de gebruikelijke momenten, en nu komt er ook weer melk denk ik (moeilijk te zeggen). Met bijna 2 kan het zijn dat ze zelf een beetje aan het spenen is. Wel vroeg. Maar het kan echt wel. Mijn dochter is overdag voedingen gaan laten vallen, tot helemaal niet meer overdag toen ze 18 mnd was ongeveer. Dat was ook toen ik dus weer een eisprong kreeg en heel snel weer zwanger was Kan je zwanger zijn? Dat was eigenlijk het eerste dat in me opkwam? Of ben je ongesteld? Leuk, nog een langvoedster hier Ik heb er straks hopelijk twee aan de borst. Beetje spannend, ik ga zondag voor 3 nachtjes van huis (voor het eerst uberhaupt 's nachts weg), hoop dat ze niet opeens verleert hoe het moet...
Ik denk niet dat ik zwanger ben, ik heb geen eisprong van mezelf. De wonderen zijn de wereld niet uit natuurlijk, maar inprincipe is het dus niet mogelijk haha. Ze drinkt nu pas sinds ongeveer een maand ongeveer alleen nog 's ochtends. Ik ben bang dat dat te weinig is om mijn productie op peil te houden? Ik heb nooit een geweldige productie gehad en veel problemen gehad daarmee. Ze heeft vanochtend vaak geweigerd maar toch een 2e voeding gehad, weliswaar heel erg kort, maargoed, het is toch wat he. Ik blijf gewoon zo nu en dan aanbieden om het wat op te krikken maarja, als ze niet wil... Vanochtend heeft ze in bed ook misschien 5 minuten gedronken, zonder boos of verdrietig te zijn... Een paar dagen geleden dronk ze nog ruim 20-25 minuten sochtends. Ik denk dat vooral mama er nog niet helemaal klaar voor is, haha.
Hihi, herkenbaar hoor, dat zou ik ook hebben! Ik zou het gewoon blijven aanbieden, wie weet is het een fase. Of ze stopt zelf, dan is het ook mooi natuurlijk, maar even wennen Mijn dochter drinkt vooral om aan de borst te zijn, niet om per se te drinken. Zeker niet nu het zo weinig is. Per kindje kan het heel verschillend gaan volgens mij!
Jullie zijn er nog niet klaar voor om te stoppen! Zolang ze nog wil als jij aanbiedt, zou ik het zo doen. Waarom geef je eigenlijk geen bv voordat ze gaat slapen? Drinkt ze wel andere melk?
Ik zou ook gewoon blijven aanbieden. Hier hetzelfde, maar toen was ik wel 2 maanden zwanger, dus opkrikken had niet zoveel zin meer. Dochtertje bleef ook herhalen " borstje op" en op een gegeven moment wilde ze ook niet meer als ik aanbood, dus zijn we toen gestopt. Ze was toen ruim 26 maanden, maar ik denk wel dat wanneer ik niet zwanger was geweest, ze ook snel was gestopt, want zij vroeg er nooit zelf om, ik moest het altijd aanbieden.
Ik was eerlijk gezegd blij dat die avondvoeding wegviel, die heb ik trouwens weggelaten omdat ze maar 2-3 slokken dronk en weinig interesse toonde, dus heb ik een keer geprobeert wat er gebeurde als ik haar zo op bed legde en dat ging prima. Ze eet nu volle kwark of yoghurt voor het slapen gaan en soms wil ze helemaal niets. En gisteravond heb ik expres niets te eten gegeven en de borst gewoon aangeboden maar dat wilde ze dus niet, dus ik heb me er ook in vergist dat ze die voeding nog wel zou willen vrees ik.. Ook vanmiddag voor de slaap wilde ze niets en zojuist met wakker worden ook niet. Zal vanmiddag nog een keer aanbieden en vanavond voor het slapen gaan, ben benieuwd. Ze drinkt trouwens prima koemelk, dat is geen probleem.
Oh, ik heb de avondvoeding er juist expres ingelaten, beetje voor haar, maar ook voor mij. Heerlijk rustmomentje na een dag vol beslommeringen. Wij geven ook gewoon kwark, yoghurt, karnemelk - het is een extraatje, zeker nu er zo goed als eh, weinig uitkomt Gaat ook niet meer zo om de melk als wel gewoon even bij mama zijn, denk ik. Maar dat is wel iets dat nogsteeds sterk van haar uitgaat, vooral die avond voeding. En met de baby erbij is dat denk ik beter te doen dan nachtvoedingen. Maar da's off topic