Leuke bevallingsverhalen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by moontje2008, Jul 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik zet mijn bericht bewust hier en niet onder bevallingen omdat ik zelf hier vaak zelf een beetje zenuwachtig op zoek was naar positieve ervaringen met bevallingen..

Je leest vooral veel over zware bevallingen en dat maakte me best zenuwachtig, dus het leek me leuk om eens wat positieve ervaringen online te zetten..

Mijn bevalling begon op 9 juli om 10 voor 8 's avonds. Ik wilde mijn haren gaan wassen, maar twijfelde omdat ik niet met natte haren naar het ziekenhuis wilde.. stom he? Mijn vriend zei dat ik niet zo gek moest doen, was 37 weken en net die dag nog bij de verlos geweest en alles zag er rustig uit..

Heb heerlijk in bad gezeten, kleine was druk.. stond op en dacht.. verrek.. wat loopt daar tussen mijn benen.. ja hoor, daar braken mijn vliezen, in bad.. wat een mazzel ideale plek tioch..

Vriend geroepen, koffer gepakt en naar het ziekenhuis...
    Daar gekomen kreeg ik het advies om nog even te slapen, werd bed bijgezet voor mijn vriend.. langzaam maar zeker voelde ik mijn buik samentrekken, dat was rond 11 uur.. Rond een uurtje of twee werd het me echt duidelijk, de weeen kwamen om de drie minuten en ik wist dat ik mijn dochter snel kon vasthouden..

Rond drie uur kwamen de weeen continu, geloof mij het doet pijn, erg pijn, maar de tijd die er tussen zit voel je je zo high als maar kan, tenminste dat had ik.. ik bleek 5 cm ontsluiting te hebben..

Om kwart over 4 begon ik echt het gevoel te krijgen dat ik er iets uit moest persen.. dat deed echt pijn, het opvangen van die weeen, heb geschreeuwd dat ze het eruit moesten halen :D Maar je gaat door.. en dan 10 cm, persweeen.. ik vond die het prettigst.. was wel bang dat ik uit zou scheuren! Een knip en voila het hoofdje stond.. hoefde daarna niet meer te persen.. en daar was ze om 9 over 5 op 10 juli.. onze mooie dochter Eefje!

Ik vond het ontzettend meevallen en ik ben echt een schijterd hoor! Dusseh.. er komt er nog wel een.. of twee :p

succes allemaal!

x

2. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    pas een topic over geopend bij desbetreffend subforum
    misscihen leuk om het daar te melden?