Hallo dames, Pufpuf ik moet even afreageren want dit heb ik nog nooit meegemaakt! Ik heb het een en ander op marktplaats staan (wie niet? haha) en een paar dagen geleden kreeg ik een bod op een artikel. Nog niet op ingegaan en toen kreeg ik een berichtje of ik mijn gegevens wilde doorgeven. Logischerwijs snapte ik dit niet, dus na heen en weer gemail bleek dat ze het uiteindelijk niet van mij wilde overnemen omdat ik niet erg aardig reageerde.. uh, nou, ik verkoop aardig wat via marktplaats en heb altijd erg leuke contacten!! Ik voelde me erg gekwetst eigenlijk. En ja, ik weet het: soms komt m'n secretaresse toontje naar boven maar ja.. dat wil nog niet zeggen dat ik niet aardig ben toch? haha nou ik moest even afreageren.. Jammer dat je de intonatie van je berichtje niet erbij kan zetten Zou wel gaaf zijn, dan weet men dat je het helemaal niet zo bedoeld als zij het soms opnemen..
Moeilijk om hierop te reageren.. Zou ik pas kunnen als ik de mail-correspondentie zou hebben gezien. Ik vind zelf ook wel eens bij MP-mail dat mensen gewoon heel bot zijn in hun schrijven, en heb daar ook wel eens iets om voorbij laten gaan. Ik weet zeker dat die mensen toen ook niet vonden dat ze iets verkeerd hadden gedaan
waar ik vooral moe van word is mensen die dan gewoon een bod doen maar vervolgens niet het gehele ding willen maar maar een deel ervan dus je mailt dan van dat het bod veel te laag is en liever dat en dat bedrag ervoor hebt ja maar ik bood alleen op 1 dingetje grrr mail dan gewoon een bod ofzow soms is via marktplaats iets verkopen een ramp ja
Inderdaad. Vind het gewoon erg jammer dat je soms ineens zulke dingen hebt.. Ik heb richting haar toegegeven dat ik misschien kort/zakelijk overkwam maar volgens mij heb ik toch echt niks verkeerds gezegd ofzo. maar ja, misschien is dat wel MIJN zienswijze. Maar tot nog toe nooit problemen gehad, niet meer kopen en ook niet met verkopen. Als ik toch altijd snibbig doe, zou ik toch nooit wat verkopen?? (hmm en ik weet het: eigenlijk moet ik me er niks van aantrekken maar dat lukt me niet, zo is m'n karakter nou eenmaal..) En dan inderdaad die biedingen, staat er een vanaf prijs, krijg je nog een mail dat ze het voor die en die prijs doen. Proberen kan natuurlijk maar als verkoper word je daar niet blij van.
ik heb een hekel aan marktplaats mensen waarmee je een afspraak heb staan om iets op te halen ik me zoontje super blij gemaakt met iets wat die krijgen zal en ineens haakt ze af omdat een familie lid het wilde kopen ja hallo zeg ik had een afspraak grrrrr dus was flink pissig :x:x:x
Bengeltje: ow wat irritant!! Afspraak is afspraak zeg ik altijd. Zo vind ik het bv ook lastig als je akkoord met iemand bent gegaan en die laat niks van zich horen.. hoe lang moet je daar op wachten? Vooral als er inmiddels een hoger bod is gedaan??
Dit inderdaad, zo irritant:x Maak het helaas regelmatig mee, zeg dan netjes dat je afziet van de koop o.i.d. Erg jammer, want mijn meeste mp-ervaringen zijn toch positief Hoe lang wachten jullie dan eigenlijk, als degene niets meer laat horen?
Ik wacht nu zelf 24 uur. Vind het wel prima. De meesten hebben wel een kans om binnen 24 uur hun mail te checken en dus te reageren.. maar ik ben benieuwd wat de anderen doen.. in veel advertenties lees ik al dat ze 24 uur wachten maar goed.. ik wil niet onvriendelijk zijn natuurlijk
ik stuur dan ook wel een mailtje met een tijdslimiet erin. Ik snap wel dat niet iedereen constant op zn mail zit, maar als je iets te koop hebt of ergens op geboden hebt, dan let je er toch wat op??
Andersom heb ik het al een paar keer gehad. Dan had ik een bod gedaan en waren ze akkoord gegaan... om een paar uur later terug te krabbelen omdat ze een hoger bod hadden gehad. Reageer dan niet zo snel op mijn bod en wacht even af of er hogere biedingen worden uitgebracht. Ik laat overigens altijd iets weten als een koper op mijn bod reageert, vind ik niet meer dan beleefd...
dat had ik dus een keer, had ze geboden op onze tuinkussens, en ik mail haar dus terug je mag het ophalen, kreeg na een week nog niks te horen en sja ik had het inmiddels al verkocht. Belt ze na 10 dagen op dat ze het komt ophalen, en als ik zeg dat het al verkocht is , omdat ik geen reactie terug heb gehad.Reageert ze ook heel verontwaardig op zo van sjah ik was op vakantie en je had me gemaild dat ik het mocht ophalen. Ja sorry dan kan geen eeuwigheid op jou wachten . Echt sommige mensen
Inderdaad mega irritant, had pas iemand die wat zou overmaken. Ik een week gewacht er kwam niks, kreeg ook geen reactie meer op mijn mails of ze het vergeten was. Geen reactie toen gemaild dat het dan overging bij geen reactie! Dus dag erna aan iemand anders verkocht, die betaalde gelijk de volgende dag en blousje op de bus. Na twee weken krijg ik een mailtje van de eerste dat ze het overgemaakt had. Ik gelijk terug gestort was ze nog boos ook dat verder was gegaan met verkopen. Maar jah had al een paar keer gehad als ze niet betalen dat het dan nooit meer word betaald. Baalde ervan maar jah als je alles vantevoren weet.
@mineke je had groot gelijk hoor om het te verkopen , zou ik ook gedaan hebben, eigen schuld had ze maar eerder het geld moeten overmaken.
Ach ja, het (ver)kopen op Marktplaats gaat niet over rozen Hier de laatste tijd ook wat dingen hoor... Bijv. een ladekast die wij op MP hebben staan. Ik heb al zeker 8 reacties gehad met "ik wil die graag van u kopen", maar als ik dan terug reageer met wanneer het dan opgehaald kan worden reageert niemand meer hoor (mijn reacties is trouwens wel iets uitgebreider/socialer dan alleen maar "wanneer kan t opgehaald worden" hoor ) Ja, uiteindelijk heeft persoon 9 wel terug gereageerd en die komt 'm morgen ophalen *klopt even af* (haha) Maar ja, daar kan ik me ook behoorlijk aan irriteren, op het moment. 2 min later maak ik me er al niet meer druk om hoor. Er komt vast wel iemand anders die het wel écht wil hebben
Ik heb n keer gehad dat ik geboden had op iets en 's middags rond een uur of 3 een mailtje kreeg dat mn bod geaccepteerd was. Ik zat op m'n werk, dus ik dacht: vanavond even met mn man overleggen wanneer we t kunnen ophalen. Manlief werkte tot 22 uur dus die avond niet meer gemaild. Wil ik de volgende ochtend om 8 uur terugmailen, is er weer een mail van de verkoper, hij was erg pissig dat ik niet gereageerd had en hij vertelde in nogal vervelende bewoordingen dat ie het nu niet meer aan mij wilde verkopen. Hoezo ongeduldig en onbeschoft!! Sindsdien reageer ik altijd z.s.m. op zulke mails, als ik nog met mn man moet overleggen wanneer we het op gaan halen (of bv aanhangwagentje regelen via m'n vader) dan mail ik dat en laat ik ook weten wanneer ze weer van me horen.. want ik vond het toen erg vervelend! Maar eigenlijk vind ik het wel raar dat mensen niet een beetje geduld op kunnen brengen. Als je 's middags iets mailt dan wacht je toch minstens tot de avond erna op antwoord? Niet iedereen zit de hele dag op internet!