Spoed! Zoontje 3,5 mnd wil de borst niet (meer).

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door eefje85, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hoi dames,

Graag jullie hulp!
    Vanmorgen 5.00 heeft mijn zoontje voor het laatst goed aan de borst gedronken. Bij de voeding van 8.00 en 11.00 echter, draait hij steeds zijn hoofd weg en begint hij hard te huilen wanneer ik hem aan wil leggen.
    Vanwege het warme weer heb ik zojuist dus een voeding afgekolft en hem hem dit met een flesje gegeven. Van de 150 ml heeft hij zo'n 70 ml opgedronken.
    Met lichte paniek :) heb ik de lk gebeld, want ik wil niet dat dit het einde is van de borstvoeding! Zij raadde aan met hem rond te lopen en hem dan de borst aan te bieden (tot op heden zonder resultaat) en me vooral niet te druk te maken. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!

Ik kan me niets bedenken waarom zoonlief niet aan de borst zou willen... Heb niets geforceerd oid. Wel heeft hij afgelopen dinsdag zijn 2e vaccinatie gehad. Mijn menstruatiecyclus heb ik nog niet terug.
    Voor spruw is hij behandeld (hij is nu "schoon") maar daar heeft hij met drinken nog nooit last van gehad... En uit de fles drinkt hij dus wel.

Hebben jullie tips/adviezen?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Misschien voelt hij zich niet lekker?

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Gek genoeg drinken veel kindjes met warm weer minder. Veel te warm tegen moeders aan. Misschien kun je een andere houding proberen? Liggend wellicht? Ik zou vaker aanbieden om je productie op peil te houden en desnoods idd kolven. Als hij echt honger heeft, hoor je het wel hoor :)

4. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Dank jullie, meiden. Ik denk inderdaad dat hij zich niet zo lekker voelde. De hele dag gekolfd, omdat hij echt niet aan de borst wilde. Ik kolfde zo'n 100 ml waarvan hij er steeds zo'n 60 opdronk... Niet veel dus.

Maar: net wilde hij gelukkig wel weer bij me drinken! Nu maar hopen dat het zo blijft.

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hier ook zo'n periode gehad rond die leeftijd, maar hier was het een samenspel van verborgen reflux en de 4-maandendip.
    Voor de reflux waren we al een tijdje bezig om de juiste medicatie/dosis te vinden welke we rond 4 maanden eindelijk hadden gevonden, maar het weigeren bleef alsnog wel, met name overdag!
    's ochtends en 's avonds dronk ze wel heel goed; reden? Die voedingen gaf ik op ons bed :) Sindsdien ben ik dus altijd boven gaan zitten voor het voeden.
    Rond deze leeftijd merk je vaak dat ze de omgeving ineens een stuk interessanter vinden.
    Misschien proberen om je tijdens een voeding eens terug te trekken op de slaapkamer met de gordijnen dicht?

6. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    @ Kristel... Dank je voor het meedenken! Op ons bed boven had ik al geprobeerd, maar dat werkte helaas ook niet. Pijn lijkt mijn zoontje niet te hebben: hij slaapt prima, zowel overdag als 's nachts en is gewoonlijk een heel rustig en vrolijk mannetje.
    Alleen gisteravond en vandaag was hij wat huileriger dan normaal. Ik denk dus dat hij zich inderdaad niet zo lekker voelde (nog door de vaccinatie van dinsdag?) en misschien wel een beetje uit de fles wilde drinken omdat hij dat minder associeert met voeding dan mijn borst... Ik ben nl een beetje laks met het oefenen van de fles ;) Wel fijn dat ik nu weet dat hij het kan ;)

Deel Deze Pagina