Dag dames, Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met de hand, voet en mondziekte. Op het kinderdagverblijf heerst dit. Ik heb een zoontje van ruim 2 en een van bijna 4 maanden. Vooral voor de jongste vind ik het een beetje eng idee. Hij moet natuurlijk wel blijven drinken. Hoorde er allemaal enge verhalen over. Kunnen jullie mij misschien een beetje geruststellen? Bedankt alvast! Liefs Pien
Bij vrienden van ons heeft een van de kinderen het ook gehad. Toen wij met hen in contact waren geweest en het hoorde maakte ik me ook erge zorgen over ons kindje. Dit bleek onnodig. Kijk maar even op de site van het RIVM dat stelt je zeker gerust. Het is bij pasgeborenen (tot 10 dagen) een risico, maar daarbuiten niet meer. KDV hoeven verder ook geen maatregelen te nemen o.i.d. Je kunt het zien als een griepvirus, dit is voor kindjes tot 10 dagen ook een risico. Maar daarna niet meer. Komt goed!
Bedankt! Werd een beetje bang gemaakt door andere ouders. Ben benieuwd of hij het krijgt. Ik had er echt nog nooit van gehoord!
Mijn dochtertje heeft het gehad, het is overigens totaal wat anders dan mond- en klauwzeer wat sommige mensen denken. Deed wel verrekte pijn, maar gelukkig ging het ook weer snel over.
Hier is onze dochter er net vanaf. Het is een virus met een incubatietijd van 3 tot 6 dagen. Het vocht uit de blaasjes zijn besmettelijk. Je kan wat zinkzalf op de blaasjes smeren om het indrogen te versnellen.
Bedankt! Ik wacht nog even af. Maandag is hij naar de crèche geweest en toen hadden 2 kinderen in zijn groep blaasjes. Dat is nog geen 3 dagen geleden. Hoop dat het hem bespaard blijft. Zo zielig als het zo'n pijn doet!