Ok.. Weer een kookvraag Ik vind lekkere stevige gehaktballen met een krokant korstje echt heerlijk, maar krijg dat nooit voor elkaar, ze smaken flauw of vallen van ellende uit elkaar.. Dus wie heeft er lekkere recepten, en wat voor soort gehakt gebruik je dan? Fijne avond allemaal! X
1 kilo half om half gehakt, 2 beschuitjes 2 eieren peper en zout, Door elkaar mengen, ballen er van draaien! en bakken maar
Ohja, zorg dat je gehaktballen rondom goed glad zijn voor je ze in de pan doet, anders vallen ze inderdaad uit elkaar
ik gebruik rundergehakt, dan uitje fijnsnijden, door het gehakt heen, eitje erdoor, paneermeel, italiaanse kruiden, peper en zout. Dan eerst op hoog vuur aanbakken, dan krijg je een lekker krokant laagje en dan 45 minuutjes op laag vuur gaar laten worden. Goed water erbij..anders worden ze droog
Zo maak ik ze altijd: 300 gram biologisch rundergehakt 1 biologisch ei 2 beschuiten gehaktkruiden (Silvo) Op redelijk hoog vuur aanbraden en dan nog een kwartiertje gaar sudderen. Echt superlekker en ze vallen net niet uit elkaar
Niet helemaal wat je vraagt, maar voor mij zijn dit de lekkerste gehaktballen: - Rundergehakt - Ui - Paneermeel - Rauw ei - peper/zout/kruiden naar smaak Ui snipperen en door het gehakt heen "kneden"; ei erbij, lekkere scheut paneermeel en kruiden naar smaak. Alles mengen, ballen maken en hoppakee, in de pan ermee! (met deksel) Het lekkerst is het als je op het einde wat jus (zakje oid) erbij maakt in de pan en de gehaktballen hier nog even 10-15 min in laat sudderen