periode waar ik/zij doorheen moet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dorianne, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter is nu 14 maanden. slapen is altijd wel een probleem geweest. sinds haar nieuwe kamer (3 maanden geleden), leek het probleem voorbij te zijn.
    mijn dochters slaapritme is/was:

07.00 uur : wakker voor de papfles, daarna terug en dan slaapt ze tot ongeveer 09.00 uur / 09.30
    11.30 uur - 13.00 uur slapen
    16.00 uur - 17.30 / 18.00 uur
    19.30/20.00 uur slapen voor de nacht.

sinds 2 weken wil ze niet meer om 16.00 uur naar bed, ze speelt eerst een half uur en daarna begint ze met huilen en dit stopt niet. na 3/4 uur huilen haal ik haar maar uit bed. als ze 1 keer naar bed gaat slaapt ze minder en kom ik evengoed om 18.30 uit waardoor haar ritme elke dag verschuift.

Mijn moeder geeft het advies om haar om 07.00 uur niet meer in bed terug te leggen. ik ben nu 25 weken zwanger dus vindt dat eigenlijk geen optie en daarbij lijkt het mij dat ze het nodig heeft.
    Als ze niet slaapt om 16.00 dan wordt ze of vanaf 17.00 uur vervelend en kan niets hebben. Als ik haar eerder de nacht in leg (zou dan 18.30 zijn) dan komt ze steeds 2 uur eerder en is ze haar hele ritme kwijt.

iemand tips? of moet ik haar gewoon laten huilen totdat ze slaapt (ze is dan wel echt moe om 16.00 uur) en moet ik door de periode heen???

Groetjes Dorianne

2. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Wat slaapt jou dochtertje ontzettend veel!Ter vergelijking mijn zoontje van 13 maanden is rond 8 uur wakker en slaapt tussen de middag van 12.00-14.00 en dan gaat hij om 19.00 naar bed voor de nacht.
    Ik neem aan dat jou dochtertje het ook prima af zou kunnen met 2 slaapjes (ze geeft dit nu zelf ook aan door niet meer te willen slapen de derde keer)
    Ik zou haar idd ook niet meer terug leggen na de papfles....maar haar bijvoorbeeld van 9.00-11.00 laten slapen en van 14.00-15.30.
    Naar een paar dagen is ze aan het nieuwe ritme gewend en jij kan er om 9 uur ook weer lekker in!
    Winst voor beide!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind het ook niet zo raar dat ze aan het einde van de middag niet meer wil slapen.
    Hier ging ze rond 10 maanden volgens mij naar 2 slaapjes.
    Ze is/was hier rond 7/8 uur wakker, sliep dan van 10.00 tot 11.45 en van 14.00/14.30-16.00/16.30u.

Met 15/16 maanden gingen we naar 1 slaapje, toen wilde ze s middags niet meer als ze 's morgens had geslapen.
    Ze ligt er nu rond 12.00/12.30 in en slaapt dan 3 uur.

Ik zou haar niet laten huilen hoor! Dat is toch nergens voor nodig?
    Hier stop ik haar alleen weer in bed als ze voor 7 uur wakker is.
    7 uur is mij vroeg zat, maar als ze dan wakker is, begint de dag.

4. fafje

fafje Niet meer actief

mn zoontje slaapt al sinds 9 mdn 1x per dag...

en ik denk juist dat het wel goe dis om 7u gewoon op te staan....dan mss rond 11u een dutje...en dan doet ze mss alsnog eind van de dag nog ene klein dutje...

en dat ze einde van de dga moe en wat vervelend wordt....had mn zoontje ook bij die omschakeling van 2 naar 1 slaapje...daar moet je door heen..ikzou hara zeke rniet dwingne om te slapen...

5. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik vind ook dat ze veel slaapt
    Hier slaapt ze van 8.00 tot 8.00 en dan pas om 13.00 tot 15.30

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter sliep 's nachts heel slecht en was vroeg wakker.

Op aanraden van CB hebben wij de slaapje overdag nu teruggebracht naar 's morgens anderhalf uur max (is meestal een uur) en 's middags max 2 uur.

De eerste week was echt niet leuk maar nu heeft ze het goede ritme te pakken en gaat het helemaal goed, zowel overdag als 's nachts.

De tijden variëren nogal, als ze 's morgens om acht uur moe is, gaat ze naar bed maar dat kan net zo goed pas om half tien zijn..

7. eh1978

eh1978 Lid

17 sep 2009
    91
    0
    0
    leerkracht
    hengelo
    Mijn tweeling is nu 18 maanden oud en slapen sinds 14 maanden nog maar 1 keer. Dit is eigenlijk langzaam aan zo gegaan. Op het KDV op donderdag en vrijdag sliepen ze 1x (terwijl ze dan om 7 uur op zijn) en thuis sliepen ze 2x. Ze kregen dan om 7 uur de fles en sliepen dan weer verder tot 10 uur.

Nu slapen ze van 19.30 tot 9.00 en gaan dan naar bed van 13.30/13.00 tot 14.00/14.30 en dan weer om 19.30. Soms slapen ze 's morgens langer. Ik haal ze er vaak pas uit als ze wakker zijn, dit kan dus ook pas 9.30 zijn.

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Nu is elk kind zijn slaapbehoefte natuurlijk anders maar jouw dochter slaapt meer dan mijn zoon als kleine baby deed, denk ik... :D
    Kan me héél goed voorstellen dat ze niet meer slaapt 's namiddags...

9. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier sinds kort ook veel minder slaapjes op een dag! Gaat ze naar het kdv (dus 06.30 eruit), dan slaapt ze vaak 's ochtends nog een uurtje. Zo niet dan slapen we uit tot 07.30 en slaapt ze pas 's middags weer van 13.00 tot 15.00. Om 20.00 gaat ze vervolgens weer op bed en slaapt ze door tot de volgende ochtend.

Dit is echt pas sinds een paar weken. Daarvoor wilde ze overdag meer slapen en werd ze 's nachts opeens weer wakker of wilde ze pas rond 23.00 op bed. Door het slapen overdag te beperken slaapt ze nu 's nachts weer netjes door.

10. adi

adi Niet meer actief

Zoals alle anderen al gezegd hebben: zoveel moeten slapen is echt veel voor een dreumes van 14 maanden. Hier was dat de ritme rond 6 maanden geloof ik.

Ik snap heel goed dat je dochter niet meer wil slapen derde keer. waarom moet ze dan 3 kwartier in bed huilen? :(

En ik vind eerlijk gezegd dat jouw dochter niks aan kan doen dat jij zwanger bent. Ik zou haar dag gewoon op tijd beginnen (of dat nou rond 7 uur is om 8 uur), zodat ze aan het eind van de ochtend nog even kan slapen, en dan 's middags tussen bijv 15 en 17uur.
    Dan zijn haar 2 slaapjes netjes verdeeld over de dag, en kan ze 's avonds ook op tijd naar bed.

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou inderdaad na het ontbijt lekker even met haar er uit gaan, dan duiken jullie er met z'n 2en er rond 9 uur er weer in.
    En dan rond uur of 13/14 e weer in.
    Zo gaat het bij ons al tijden en gaat het heel lekker.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Net wat de anderen zeggen....gewoon opstaan om 7.00 uur, dat is toch een hele normale tijd? Lekker aankleden, aan tafel ontbijten, dan heb je ook geen fles meer nodig. En als ze dan moe wordt weer naar bed en dan kun je zelf ook nog even gaan liggen als je wil. En dan ergens in de middag een tweede slaapje.

Mijn dochtertje was overigens met 10 maanden al over naar 1 slaapje (van 1 uur) dus ik vind ook dat jouw dochter behoorlijk veel slaapt.

13. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    bedankt voor jullie reactie...
    ja ik weet het, ze slaapt ontzettend veel, maar voor 2 weken terug had ze dat echt nodig :$ Ze is altijd een slaapkopje geweest. Ik moet er wel bij zeggen dat ze het middagslaapje, (wat ze niet meer wilde) wel echt nodig had/heeft want ze valt dan bijna op de bank in slaap maar in bed niet.

Maar geen reden om haar slaapritme maar eens aan te passen dus
    Vanmorgen begonnen met haar nieuwe "slaapritme", dus vrolijk om 07.10 uur op! we zullen zien hoe de dag loopt en hoe haar slaapritme word.:D

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Komt vast goed :)

Mijn kleine dreumes heeft ook net als die van jou nog veel slaap nodig.13mnd

15. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    zeker komt alles goed, ze heeft altijd veel geslapen en dit kwam//komt nu met een tweede zwangerschap goed uit. 2 keer slapen is eigenlijk ook voldoende, maar voorheen had ze het echt nodig. Ze is sinds gisteren 14 maanden

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wow wat slaapt je dochter veel!
    Hier zaten we met een maand of 8/9 al op 1 slaapje per dag van 2 uurtjes (die ze nu overigens nog steeds wel doet, heerlijk ;)).
    Ik heb zelf eigenlijk nooit een schema oid aangehouden, ze ging gewoon naar bed als ze moe werd. De ene keer wat eerder dan de andere keer.
    Als ze niet willen dan willen ze niet ;)

Ben benieuwd hoe t zal gaan vandaag, maar t zal wel goed komen! :)

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wordt je dochter zelf wakker om 7uur of maak je haar wakker?

daymian is ruim 14mnd en die slaapt alleen smiddags een poos.
    hij valt soms wel aan het eind van de ochtend in slaap (als we wandelen ofzo).

daymian wordt als ik moet werken rond 7uur wakker en gaat dan na zn broodje tussen de middag pas weer slapen tot ongeveer 15.30 en dan pas weer rond 20uur.
    als ik vrij ben wordt hij meestal rond 8uur wakker en gaat dan ook na zn broodje tussen de middag naar bed en slaapt dan meestal tot 15.30 en dan rond 19.30 weer.

moet wel zeggen dat ik kids heb die niet veel slaap nodig hebben dus is het denk ik niet goed te vergelijken.
    ik wil hiermee zeggen dat je beter naar de behoefte van je kindje kan kijken dan naar je eigen behoefte.
    als daymian smorgens tijdens het wandelen heeft geslapen slaapt ie smiddags later en korter.
    probeer zo te schuiven dat je er een slaapje vanaf haalt en zelf lekker smiddags meeslaapt met je dochter.

liefs doris

18. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik zou het zo doen:

09:30/10:00 - 11:00/11:30 Slapen
    en dan rond 14:00 a 15:00 nog een keer proberen. Ik was 6 maanden zwanger dat mijn oudste 14 maanden was en hem kon ik ook niet terug leggen meer. Ik vond het loopzwaar vooral hoe verder ik in de zwangerschap kwam maarja die keuze heb je eenmaal zelf gemaakt.

19. Isis26

Isis26 Niet meer actief

nog ter aanvulling, mijn oudste heeft nu nog veel slaap nodig en haalt zo 4 uur slaap in de middag.

Deel Deze Pagina