Zenuwachtig zijn beinvloed het zwanger worden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Blaak, Nov 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo

Ik heb het hier en daar gehoord, maar weet niet of het echt waar is.
    Ik ben best wel zenuwachtig als ik de dagen aftel tot ik kan testen wanneer de eisprong is, en of ik zwanger ben. Vind het zo spannend iedere keer. Krijg elke keer kriebels in mijn buik als ik eraan denk! Alleen ben ik bang dat ik dat liever niet moet doen omdat ik dan niet zwanger raak..

Maar dus heeft "zenuwachtigheid" invloed op het zwanger worden? Dat je meestal niet zwanger raakt?

En ook een vraagje voor de zwangeren, waren jullie zeer zenuwachtig de periode (2 weekjes wachten) voordat jullie konden testen?

Groetjes, Mandy 8)

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0

3. Snoezepoes

Nov 20, 2008
    79
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey Mencintai!

Ja ik heb dat ook gehoord.... zo van als je het TE graag wilt lukt het niet, of je moet je er niet teveel mee bezig houden.....

Pffff dan vraag ik me af, hoe doen mensen dat dan? Je er niet te veel mee bezig houden? Dat is toch onmogelijk als je er zo erg op hoopt?

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit daadwerkelijk invloed heeft!

succes met als je gaat testen!

Groetjes Snoezepoes

4. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0

Goed onderwerp! Ik ben hier ook altijd een beetje bang voor. Ik heb het wel eens gegoogled en vond toen dat onderzoek er niet duidelijk over is. Er zijn wel onderzoeken die laten zien dat gespannen meiden er langer over doen om zwanger te worden, maar het is niet duidelijk waar het aan ligt volgende mij. Maar er waren weer andere onderzoeken, waar geen verschillen werden gevonden. Heb ook wel eens gelezen dat stress je ei kan uitstellen, maar als je je ei eenmaal hebt geen invloed meer heeft. Pffff, blijft dus een beetje vaag dus. Ik zou ook wel eens van moeders willen horen of zij wel of niet zenuwachtig/gespannen waren toen ze zwanger werden!

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik krijg het ook héél vaak te horen, zeker omdat het bij ons zo lang duurt en ik er enorm mee bezig ben... Ik vind het dikke onzin! Die visjes gaan toch niet naar de verkeerde kant zwemmen omdat ik het té graag wil?! Volgens mij zouden véél vrouwen dan heel moeilijk of niet zwanger geraken! ;)

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

De visjes zullen wel goed zwemmen, maar de innesteling van het bevruchte eitje... Dat het zich niet goed innesteld ofzo en afstoot als gevolg. Daar denk ik eerder aan.

Heb een beetje gegoogled, en zag weer dat iemand anders weer zei dat het helemaal niets uitmaakt of je nou zenuwachtig bent of niet. Maarja ik weet het niet hoor.. Misschien een goede vraag aan de verloskundige ofzo..

7. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

Sep 24, 2008
    635
    0
    0
    China
    ja ik worstel hier ook wel mee omdat het nu best lang duurt voordat ik zwanger wordt van een 2de (en ja, iedere maand er nog meer mee bezig ben en meer gespannen raak).
    Een paar maanden na mijn 1ste MK raakte ik echter zwanger van mijn dochter. Ik was toen echt wel heel gespannen en er super mee bezig. Dus misschien heeft het invloed, maar het wordt er zeker niet onmogelijk door.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mijn gynaecoloog maakt het echt niks uit. Er zijn genoeg vrouwen die er veel mee bezig zijn en in no time zwanger raken. Zoals elke al zei 'zaadjes gaan niet spontaan een andere kant op zwemmen en het bevrucht eitje gaat niet minder goed innestelen omdat jij zenuwachtig bent'. Echt extreme stress waarbij zelfs je menstruatie kan uitblijven is een ander verhaal, maar dan heb je het ook over ziekelijke spanning. Ik denk dat het heel logisch is dat je er veel mee bezig bent en dat je de dagen aftelt. Voor een kindje gaan is toch ook een hele grote en spannende stap!

9. Blaak

Blaak Niet meer actief

Nou ik hoop dat het niks uit maakt want telkens als ik de kriebels krijg door de zenuwen, voel ik de kriebels precies in mn baarmoeder lijkt het wel hahaha en dan denk ik dat het juist slechte invloed heeft.. maarja we merken het vanzelf wel, nog 8 dagen wachten... zuchttttttt

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ergens denk ik dat er wel een beetje een kern van waarheid inzit, maar toch ook weer niet. Ik zie hier op zp zoveel meiden die elke maand ontzettend op zoek zijn en zichzelf symptomen aanpraten en die zijn wel binnen een paar maanden zwanger.

Het is vaak ook wel zo'n dooddoener die mensen zeggen die zelf geen moeite hebben met zwanger worden hoor. Ik kan me daar heel erg aan storen. Zeker het eerste halfjaar was ik er niet echt heel erg mee bezig. En ik vind het eigenlijk ook wel een beetje gemeen als ze dat zeggen. Alsof het een beetje mijn eigen schuld is dat het niet wil lukken!

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Fairy Tale, idd! Dat gevoel heb ik ook vaak! Ik was bijna blij toen er echt een lichamelijke oorzaak werd gevonden waardoor het niet lukt bij ons. Nu hoor ik dat tenminste niet meer. M'n schoonouders zeggen met dat ook eerlijk, dat ze voorheen dachten dat het niet lukte omdat ik er teveel mee bezig was en dat ze nu beseffen dat het niet daaraan ligt... :(

12. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik was vanaf me laatste dag van me ongi al zenuwachtig ! zat de hele tijd achter internet naar zwangerschaps onderwerpen te zoeken en dacht de hele tijd aan niks anders! toch hadden wij het geluk om al in de 2e ronde zwanger te raken...
    Dus nee bij ons heeft het in ieder geval niks uitgemaakt..

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik geloof daar eerlijk gezegt ook niet zo in.
    Toevallig heb ik er met mijn gyn ook nog over gehad, want ik hoorde het ook van sommige mensen.
    Maar ze zei echt, mensen zeggen allemaal je moet er niet teveel mee bezig zijn.
    Maar echt iedereen is teveel bezig met het krijgen van kinderen als ze er eenmaal mee bezig zijn.
    Ze zei dus dat het echt onzin is.
    En dat het helemaal niet erg is om er misschien iets teveel mee bezig te zijn.

Mensen die echt moeite hebben om zwanger te raken.
    Kunnen er ook niet onderuit om er mee bezig te zijn, ze moeten toch regelmatig naar het ziekenhuis, ik gebruik bv clomid, je gaat je eigen er niet lekker bij voelen.
    Maar je komt er niet onderuit.

En dan zegt een vriendin dat je op zo'n forum gaat zit lezen en posten.
    Zo ben je er alleen nog meer mee bezig.
    Ja en ik voel me er goed bij om hier mijn verhaal kwijt te kunnen.

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Onzin :D
    Ik was er ook veel mee bezig en ben toch ook al voor de 4e x zwanger in 11 maanden tijd...
    Ik kreeg ook steeds opmerkingen van: je bent er te veel mee bezig, daarom gaat t misschien wel fout.. (GRR ($*)&%*)
    Maar bij mij is er ook een lichamelijke oorzaak gevonden (B12 tekort) waar nu iets aan gedaan wordt en het lijkt nu wel goed te gaan allemaal :)

Het is dus echt onzin dat het door zenuwen niet zou lukken.
    Het is een ander verhaal als je echt supergestressed bent, maar de meesten worden dat niet door met zwanger worden bezig te zijn ;)

15. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Je hebt besloten om met de pil te stoppen omdat je graag een kindje wilt hoe kan je er dan niet teveel mee bezig zijn? Je moet foliumzuur slikken/ovu testen etc etc. Ik geloof dat er niemand is die dit kan voorkomen.
    @Kristel86 goed dat alles nu goed lijkt te gaan, hoop dat je er nu wel lekker van kan genieten!

16. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik slik helemaal geen pil of heb de pil geslikt hoor. Als je het tegen mij hebt in ieder geval... hahaha. Ovutesten heb ik gebruikt, wist precies wanneer de eisprong was. Dus hopen dat het goed innesteld zodat ik een leuk sint kadootje heb en aan de paps geef als kadootje haha

17. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Hai ik bedoelde het niet zo naar jou toe hoor. Maar meer in het algemeen, dat iedereen er altijd zo op hamert om rustig aan te doen en er niet teveel aan te denken... Naar mijn gevoel kan dat niet.
    Zag dat het voor jou je derde kindje word, leuk hoor!
    Hoop ook voor je dat je dat Sint kadootje kan geven!
    Ik ben ook nog steeds aan het duimen.

Share This Page