Voeding Baby (flesvoeding)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi Dames,

Ik was benieuwd of jullie al weten wat voor voeding je je kind geeft. (Als je flesvoeding geeft)

Ik denk zelf altijd dat Nutrilon het beste is, hij is ook het duurste. Maar gister zei een vrouw van de kraamzorg tijdens mijn intake gesprek dat Friso beter is. Friso is wat dunner en makkelijker verteerbaar.

Ik wil graag weten wat jullie ervaring, of mening is. Ik wil wel over een paar weken alvast wat voeding in huis halen. (Ben nu 30 weken, maar wrs 1 week verder).

Ik hoor het graag.

2. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    hier heb ik nutrilonstandaard gekocht,..eigenlijk op aanraden van een vriendin die 6 weken geleden is bevallen en dit adviseerde ze haar in het ziekenhuis, aangezien ze in het ziekenhuis ook nutrilon geven!
    Eigenlijk is dit de enigste reden, ik heb het dus niet uitlopen zoeken enzo,..wel werd er bij de kraamintake tegen ons gezegt om 1 pak te kopen dat als onze dochter het niet goed zou wegkrijgen je gelijk op een ander over kan stappen zonder veel voorraad weg te gooien!
    succes met jullie keuze!
    x

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Met mijn 1e kind meteen fv Nutrilon gegegeven...het beviel toen opzich goed..Echter toen mijn dochter 8 weken oud werd ze opgenomen in het zkh waar ze juist friso gaven...Een wereld van verschil zeg!! een tevreden kindje, met minder krampjes en minder klonterig!! Ben nu hoogzwanger van nr 2, de friso staat hier weer in de kast klaar voor gebruik :)

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
  5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Volgens mij zijn Friso en Nutrilon even goed hoor. Wij gaan (weer) Friso geven, omdat Sverre het daar erg goed op deed. En ja, 't is ook wat goedkoper en dat is zeker met een tweeling wel een overweging waard...! :)

6. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Ik ben ook vd Friso. Het lijkt idd wat lichter en ik vind nutrilon onwijs stinken. Friso ruikt gewoon lekker zoet. Van Friso kreeg die van mij ook minder krampjes.

7. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Wij gaan het proberen met biologische voeding, mijn broer staat op de markt met biologische producten en hun baby doet het er super op. Qua prijs ook nog goedkoper dan Friso en Nutrilon en bovendien gezonder :)

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    De kraam raadt hier friso aan, ze zegt ook dat ze het vaak lekkerder vinden en dat het wat beter laxeert dan nutrilon. Daarnaast is het een paar euro goedkoper.

9. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hoi,

Ik heb mijn dochtertje friso gegeven. Ze zijn in principe even goed. Het ligt heel erg aan je kindje. Friso is wat lichter verteerbaar, alleen als je een hongerige baby hebt kan dit juist weer wat minder zijn. Het is uitproberen als de kleine er is.
    O ja en in het ziekenhuis is het net met welke leverancier ze een contract hebben. Friso of Nutrilon.

groetjes TAnna

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er zijn ook nog andere merken dan Nutrilon en Friso, hoor!;)

Wij zijn met Nutrilon begonnen, maar daar reageerde onze meid heel erg slecht op. Constant krampen en het verzadigde helemaal niet. Ze had steeds honger. Wij zijn overgestapt op de voeding van het Kruidvat (Extra Care) en dat ging prima! Deze voeding is net zo goed als "merk"-voeding, het schijnt zelfs in dezelfde fabriek te worden gemaakt.

11. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi hoi,

ik wil eerst proberen borstvoeding te geven, maar als ik fles voeding ga geven, of erbij of later ofso, dan ga ik friso gebruiken.

dit omdat ze het ook bij het kdv geven waar ons kindje naar toe gaat. en dan hoef je dat dus zelf niet mee te nemen en krijg je het van hun.

anders moet je zelf je eigen voeding mee nemen.

niet dat dat nou mega veel scheelt, maar toch, best handig :)

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier Nutrilon. Op het kdv geven ze dat ook maar weer geen Hypo-allergeen dus moet alsnog voeding meebrengen.

13. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier geef ik kruitvat extra care voeding en dit bevalt super
    heb ook friso geprobeerd maar dat reageerde mijn meisje niet goed op.

ik vind er 1 zo'n groot nadeel aan de kruitvat voeding zitten en dat is dat het vaak uitverkocht is!
    ik nam al vaak 2-3 pakken mee en dan was het bijna op en dan ging ik weer halen hadden ze het weer niet!! dus maar weer naar een ander dorp toe om het te halen
    dit vind ik zo vervelend, dat ik er nooit meer aan zal beginnen,

dus voor deze baby heb ik nu nutrilon in de kast staan,
    dit omdat onze dochter niet goed reageerde op friso

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik ben bij Lisa met friso begonnen maar daar deed ze het niet goed op, nutrilon wel, dus nu begin ik gelijk met nutrilon.

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wij geven de flesvoeding van de Kruidvat, gewoon de normale :)
    Hier doen wij zelf een heel klein beetje johannesbroodpitmeel doorheen omdat ze anders véél te gulzig drinkt (ze gebruikt al de kleinste speen dus daar ligt t niet aan ;)), maar verder gaat t prima hier!
    Ze poept goed, plast goed, geen last van krampen.. Ik ben er dus tevreden over :)

En idd, het komt uit dezelfde fabriek als Nutrilon en het zou zelfs hetzelfde spul zijn alleen dan in een andere doos, maar of dat laatste nu écht waar is weet ik niet ;)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ik jou was zou ik gaan voor een soort kunstvoeding die bij jullie in de buurt goed verkrijgbaar is. Kruidvat kan bijv wel goedkoper zijn, maar als je 20 km moet rijden voor de kruidvat en dan nog parkeergeld moet betalen, ben je misschien wel goedkoper uit wanneer je het vlak bij huis kan kopen van een ander (duurder) merk. Verder is alle kunstvoeding die in nederland verkocht mag worden eigenlijk gewoon van goede kwaliteit, anders mocht het niet verkocht worden. Dus het is volgens mij niet zo dat het ene slechter is dan de andere ;)!

Wij zijn zelf gegaan voor Nutrilon HA toen wij naast de borstvoeding en na het stoppen met de borstvoeding, kunstvoeding gingen geven. Dit gewoon omdat het hier op verschillende plekken te krijgen is, wij er een goed gevoel bij hadden en de kinderen doen het er prima op.

Lijkt mij niet dat de kruidvat kunstvoeding uit de fabriek van Nurticia/Nutrilon komt. Deze twee hebben namelijk een tijd geleden een rechtzaak met elkaar gehad ivm de ingredienten van het poeder. Wat het overigens geen slechte kunstvoeding maakt ofzo hoor ;)!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, ze spannen niet voor niets een rechtzaak aan (welke Nutricia trouwens heeft verloren), dat komt niet uit dezelfde fabriek.
    Bovendien, mijn dochtertje deed het prima op Nutrilon en toen ik een goedkoper alternatief ging proberen, de Kruidvatvoeding, kreeg ze enorme krampen. Weer terug op Nutrilon gegaan en het ging gelijk weer prima met haar.
    Later zijn we op Bonbebe overgegaan en dat ging wel goed.

Mijn zoontje heb ik de eerste week wat bijgevoed met Albert Heijn HA.

18. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Volgens mijn vader, die al jarenlang in de voedingsmiddelenindustrie werkt, is het inderdaad zo dat Nutrilon en Kruidvat voeding uit dezelfde fabriek komt. Gaat zo met heel erg veel producten. Grote kans dat bijvoorbeeld de echte Dubbelfriss in dezelfde fabriek gemaakt wordt als eigen merk Dubbelfrissachtige drank van de AH.

Het is best mogelijk dat Nutrilon een rechtzaak aanspant tegen Kruidvat, omdat de fabriek waar het gemaakt wordt, er soms helemaal niks mee te maken heeft. Die fabriek is dan een derde in het verhaal, gewoon een grote 'babyvoeding fabriek'. De rechtzaak gaat dan om het recept dat Kruidvat gebruikt, dat dat teveel op dat van Nutrilon zou lijken.

Ik zeg niet dat het altijd zo is hoor, maar het gebeurt wel vaak.

Deel Deze Pagina